Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:21, 20 Maj 2013 Temat postu: Sprawdzenie wydajności klimatyzacji vagiem |
|
Można vagiem np. 311-2, vcds, ( wersje full ) dokonać sprawdzenia wydajności klimatyzacji.
Odpalamy silnik i klimatyzację, przycisk ECO ma się nie palic, ustawiamy klimatronik na LO i wiatrak ręcznie na 3 kreski
Wchodzimy w HVAC, wchodzimy w bloki pomiarowe grupa 07
lewa wartość temperatury czujnik temp. zewnętrznej, ostatni czujnik zasysanego powietrza, dwa środkowe czujnik temp. parownika i nawiewu
Po odpaleniu dwie środkowe wartości powinny być w zakresie 0.0-2.0 w temp. otoczenia do 20st, w upały do 4.0 st- wydajność klimatyzacji bardzo dobra- ale tylko wtedy gdy klimatronik ustawiony jest na LO. Wartości wyższe- słaba wydajność sprężarki, mało czynnika, zatkany skraplacz, uszkodzone potencjometr silniczka V68, uszkodzone czujniki. Czy czujniki sa dobre można sprawdzić po nocy wchodząc w blok 07- przed odpaleniem silnika wartości z 4 bloków ( jeżeli auto nie stoi w słońcu ) powinny być podobne.
U mnie chwilowo było nawet 0.0 ale zawór rozprężny zapobiega zamrożeniu klimatyzacji i ustawia termostat zaworu na 1.0-2.0 st.- wartości mało spotykane nawet dla nowych aut- w gruncie rzeczy A2 maja bardzo wydajne klimatyzacje.
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:29, 25 Maj 2013 Temat postu: |
|
jesli chodzi o sprawdzenie klimatyzacji niewiem czy to jet tylko umnie ale widze ze zostawie teperature np na 23 stopnie zostwie autko rano odpalam temperatura 18 i wcisniety przycisk eco i tak po kazdym zgaszeniu i odpaleniu jest inna tem przewarznie po nocy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 18:02, 25 Maj 2013 Temat postu: |
|
Ja tak nie mam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:16, 25 Maj 2013 Temat postu: |
|
Tak nie powinno byc cos resetyje jego ustawienia po drugie w A2 kazdy kluczyk pamieta ostatnie ustawienie klimatronika przed zagaszeniem, czyli ja i zona mamy inne ustawienia po włożeniu swojego klucza
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Sob 20:17, 25 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:29, 26 Maj 2013 Temat postu: |
|
a moze dlatego ze mam dwa klucze wpiete i odpalam na przemian musze jeden odpiac i sprawdzic albo mam lodowke w bagazniku i zabiera po nocy duzo energi szczegulnie jak ustawie na -10
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:45, 30 Maj 2013 Temat postu: |
|
czy możecie spojrzeć i powiedzieć jak tam u mnie z klimatyzacją, na zewnątrz temperatura była prawie 25-30 st.C
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:53, 30 Maj 2013 Temat postu: |
|
Super, nie jedna w nowszych autach nie ma takiej temp. parownika i nadmuchu przy takiej temp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:19, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
U mnie jest tak:
Druga tabelka trochę wysoka wartość (screeny robione na przestrzeni ok. 40 s) , czy to może być związane z błędami sterowników ? Klima nabita i ogólnie nie narzekam na chłodzenie.
Jutro sprawdzę z rana w blokach jak to wygląda przed odpaleniem silnika.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 15:20, 06 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:24, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | U mnie jest tak:
Druga tabelka trochę wysoka wartość (screeny robione na przestrzeni ok. 40 s) , czy to może być związane z błędami sterowników ? Klima nabita i ogólnie nie narzekam na chłodzenie.
Jutro sprawdzę z rana w blokach jak to wygląda przed odpaleniem silnika. |
Tak może być związane z jedna z klap , bo widać po temp. parownika ze chłodzi ok, tylko problem z wysterowaniem, chyba ze nie miałeś ustawione na LO
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Czw 15:24, 06 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:43, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
Ok, to w takim razie muszę rozebrać schowek. Dzięki (LO było, ale tak na co dzień to nie ustawiam na minimum, gdzieś wyczytałem żeby tak nie robić bo klima tego nie lubi. nie wiem ile w tym prawdy).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Czw 15:44, 06 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:20, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | Ok, to w takim razie muszę rozebrać schowek. Dzięki (LO było, ale tak na co dzień to nie ustawiam na minimum, gdzieś wyczytałem żeby tak nie robić bo klima tego nie lubi. nie wiem ile w tym prawdy). |
nie ustawia się ręcznie na LO i tylko 1 lub 2 kreski wentylatora ponieważ mimo dobrego działania klimy może zamarznąć parownik, poza tym większa temp. jak ustawisz to jest tylko za mieszaczem klap i nie ma wpływu na jej działanie, ma różnicę temp. zasysanego powietrza im większa na zewnątrz tym większe obciążenie klimy. LO miało być do testów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|