Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
general1
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:46, 12 Sie 2017 Temat postu: Spadek obrotów po wyłączeniu klimatyzacji |
|
Witam,
Chyba normalnym jest że klima obciąża samochód i spadają obroty, jednak u mnie jest dokładnie odwrotnie i nie mogę dojść dlaczego. Silnik chodzi idealnie z włączoną klimatyzacją, stałe obroty i brak żadnych problemów, jednak po wyłączeniu klimatyzacji obroty spadają do 600, a cały samochód zaczyna strasznie się trząść i nierówno pracować (falują obroty w zakresie 600-650). Zrobiłem adaptację przepustnicy, jednak bez żadnego efektu. Macie jakieś pomysły ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:34, 12 Sie 2017 Temat postu: |
|
Obroty bez klimy 650/660 z klimą podchodzą pod 790/800.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
general1
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:50, 12 Sie 2017 Temat postu: |
|
Tak powinno być? A wam też się tak autka trzęsą? I czy bez klimy falują obroty?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:01, 13 Sie 2017 Temat postu: |
|
Obroty nie powinny falować, ani z klimą ani bez.
U mnie na ciepłym silniku po włączeniu klimy obroty biegu jałowego zwiększają się o ok. 100 obr/min.
Co można poradzić, zakładając że poza tym wszystko działa ok. - może brak komunikacji moduł klimatyzacji - ECU (w takiej sytuacji komputer silnika po prostu nie wie że klima została włączona - to oczywiście tylko przypuszczenie)
Dodajmy że nie chodzi tutaj o połączenie z modułem klimatyzacji (VAG-COM kanał 08 ) bo diagnostyka jest po linii K a komunikacja pomiędzy modułami przez magistralę CAN i tą by trzeba sprawdzić.
VAG-COM , 17-Licznik , 08-bloki pomiarowe , kanał 131 , okienko 3: 1-podłączony, 0-nie podłączony
Powinno być oczywiście 1, co oznacza że moduł klimatyzacji komunikuje się z pozostałymi, jeśli tak jest to jeszcze sprawdzić :
VAG-COM , 01-Silnik , 08-Bloki pomiarowe , kanał 01 , okienko 4 - w okienku tym będzie ciąg 0 i 1, 2-ga od lewej to sprężarka klimatyzacji: 1-włączona , 0-wyłączona - sprawdzić czy wartość się zmienia.
Ostatnia porada dotyczy bloków pomiarowych z silnika 1.6 czy w innych jest też na kanale 001 - ???, jeśli na innym to może ktoś podpowie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaro27
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 7:08, 14 Sie 2017 Temat postu: |
|
Witam u mnie jest identycznie jak u kolegi general1 ,bez klimy 600 a jak jest włączona 650 bardzo jestem ciekaw co morze być przyczyną .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:45, 14 Sie 2017 Temat postu: |
|
Przy włączonej klimie ECU podbija dawkę paliwa i rosną obroty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jaro27
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 11:51, 14 Sie 2017 Temat postu: |
|
To ja wiem pytanie brzmi dlaczego obroty silnika są tak niskie z i bez klimy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:50, 05 Wrz 2017 Temat postu: |
|
Sprawdzałeś błędy, może przepustnica?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|