Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
siudziu
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:52, 13 Mar 2015 Temat postu: Problem z klimatyzacją w Audi A2 P01271 P01273 |
|
Od jakiegoś czasu u żony w Audi A2 klima dziwnie pracuje tzn. klima nie chodzi w cale nagle pełna moc i znowu i tak co chwile co to może być ?
Byłem u kolegi mechanika i wyświetla takie błędy klimy P01271 Nastawnik klapy temperatury V68 blocket or without voltage i P01273 Dmuchawa świeżego powietrza v2 - real a time difference.
Mechanik stwierdził że winny może być sterownik klimy tylko nie jest pewien a regeneracja kosztuje 150 zł nie chciał bym wydawać na próżno.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez siudziu dnia Pią 21:54, 13 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:11, 13 Mar 2015 Temat postu: |
|
Co rozumiesz, że dziwnie pracuje? Raz grzeje a raz chłodzi? Czy raz nic nie dmucha a raz dmucha pełna mocą?
Co do nastawnika klapy to trzeba potencjometr przeczyścić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
siudziu
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:30, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
Grzac grzeje chlodzenia nie sprawdzalem chodzi raczej o same dmuchawy nie pracuje jednostajnie tylkoco kilka minut wlaczaja się na pełną moc na kilkadziesiąt sekund i znowu cisza ciężko mi to dokladnie sprecyzować zasadniczo chodzi mi o to czy objawy wskazują na sterownik od Klimy ewentualnie czy można jak ten sterownicze przetestowac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:42, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
Ja mam dokładnie to samo, ale wstyd przyznać... przyzwyczaiłem się do tego i jakoś mi to nie przeszkadza. U mnie jeszcze jest tak, że jak czasem wjadę w jakiś dołek/nierówność to wentylator się włącza lub wyłącza.
IMHO kierowałbym się w teorię PinkFolyd'a - uszkodzony wentylator nawiewu, który w efekcie pewnie dobił regulator. Ja u siebie zacznę od wyczyszczenia/nasmarowania wentylatora, jak nie pomoże to go wymienię na inny z tej nowszej rewizji - na końcu regulator... najpierw muszę tylko zebrać chęci, bo już ponad rok się do tego zbieram i dalej jestem w punkcie wyjścia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 20:28, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
a najlepiej od razu kupić dmuchawę do skody fabi lub polo bo do audi to cena pewnie razy dwa i wymiana i będzie dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:00, 15 Mar 2015 Temat postu: |
|
No tak, ale te wentylatory to chyba są wspólne dla kilku modeli. najprościej chyba iść za radą Pinka i wygrzebać wentylator o oznaczeniu 6Q1820015H. Info jest w wątku, który cytowałem wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 15:06, 16 Mar 2015 Temat postu: |
|
tak samo wspólne są amortyzatory bilstein a cena to różnica 400 zł , dlatego myślę że do fabi pewnie najtańsze , bo jak to niektórzy mawiają to tylko skoda hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siudziu
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:16, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
winny okazał sie sterownik 6Q1907521 niestety poki co na allegro znalazlem tylko 3 uzywki z czego 2 tylko z gwarancja rozruchowa czy można wstawić jakis inny od innego modelu (sterownik opornica czy jak to sie tam nazywa)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:52, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Najlepiej kup taki - [link widoczny dla zalogowanych] jest to nowy albo szukaj używany ale z literką B na końcu np z polo od 2010r. Ten z literką B ma zabezpieczenie przed przegrzaniem i używane są droższe ale na pewno sprawne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:08, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Śledzę temat tych regulatorów z końcówką B na Alledrogo i chwilę temu wpadła aukcja z tą rewizją regulatora za 108 zł (w tym wysyłka i FV) - zazwyczaj ceny utrzymują się od min 120-130 zł więc ta cena jest całkiem OK (gość ma ich ponoć 8 ) - mówię oczywiście o używanych, ja raczej zaryzykuję i taki kupię:
[link widoczny dla zalogowanych]
Natomiast zanim go kupię i założę, to najpierw chcę rozebrać, wyczyścić i zakonserwować wentylator - kupiłem olej do panewek CAPSTAN (spróbujemy), tylko problem polega na tym, że zapłaciłem za niego już 15 marca, a do dzisiaj nawet nie został wysłany ze sklepu internetowego...
Do tego na Alledrogo są do kupienia szczotki do wentylatorów, tylko nie wiem jakie pasują do wentyla z A2 - profilaktycznie chyba wymienię, zobaczę co zastanę w środku. Gdzieś na zagranicznym forum znalazłem wymiary tych szczotek, znalazłem nawet na Allegro (chyba po 14 zł za sztukę) ale ...nie zapisałem sobie i teraz nie mogę odkopać tej informacji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 12:12, 02 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
siudziu
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:15, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
dokładnie taki kupiłem jutro jak dojedzie w miare szybko to mechanik zdazy zamontowac kobita mnie cisnie bo nie ma auta a nie moze sie do mojego przyzwyczajac jutro dam znac czy pomoglo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:38, 02 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Pomoże, pomoże - trzeba wierzyć. Z autopsji Ci powiem że Pink, Admin, i bogdang się nie mylą --> takich dwóch jak ich trzech to nie ma ani jednego .
A co do wymiany to sam możesz się porwać na tę operację - jest na forum z grubsza opisane co, jak i gdzie (z fotkami). Sam tego jeszcze nie robiłem, ale o ile dobrze doczytałem to trzeba na chwilę "wywalić" schowek (zdaje się, że 1 zaślepka i 5 śrub), potem zdaje się wentylator (jest pokazane na fotkce od kolegi Pinka jak jest zamocowany) i masz regulator prawie na wierzchu do wymiany w kilka chwil.
Jakbyś się podejmował to trzymam kciuki
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 19:49, 02 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Dz
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:14, 08 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Wymiana rezystora pomoże, u mnie pomogła, kup nowy rezystor z IC firmy Hella 5HL 351 321-281 koszt po rabatach to około 187 złotych, ten firmy Hella to oryginał w miejscach gdzie miał numery OE to ma ślady wytarcia tych numerów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:10, 09 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Ooo, to mnie kolega zaskoczył.
A czy wiadomo czy ta Hella to "odpowiednik" 6Q1907521 czy może 6Q1907521B ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Paweł Dz
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:38, 09 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Wg. IC jest to odpowiednik 6Q1907521, 6Q1907521A, 6Q1907521B. Tak samo jest z silnikiem dmuchawy firmy Hella 8EW 009 157-111 po rabatach kosztuje 280 PLN i w miejscach numerów OE ma ślady wytarcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
iparts
Dołączył: 05 Sie 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:30, 16 Cze 2015 Temat postu: |
|
kolego beerkoof tutaj jest interesujący Cię regulator Hella 5HL [link widoczny dla zalogowanych]
a tutaj numery OEM:
AUDI 6Q1 907 521
AUDI 6Q1 907 521 A
AUDI 6Q1 907 521 B
BEHR SERVICE 9102640
SEAT 6Q1 907 521
SEAT 6Q1 907 521 A
SKODA 6Q1 907 521
SKODA 6Q1 907 521 A
VW 6Q1 907 521
VW 6Q1 907 521 A
VW 6Q1 907 521 B
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
lalamido
Dołączył: 17 Sty 2017
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:59, 26 Kwi 2019 Temat postu: |
|
Panowie, nie działa Klima tzn nie chłodzi. Dmuchawa działa tzn jak zmniejszam temp na panelu klimy to obroty dmuchawy rosną a jak zwiększa temp to maleją. W tych 2 rurkach pod maską jest gaz, bo psika. Ta grubsza jest ciepla a ta waska jest zimniejsza. Wyskoczyl mi blad na vagu 01271.
Czy ten silnik faktycznie ma coś wspolnego skoro obroty dmuchawy rosną i maleją wg temp na panelu klimy?
Up
Klima jednak działa ale B słabo. Po podpięcie vaga i wcześniejezym skasowaniu ww. Bledu na razie nie ma bledow.
Ciśnienie na measure blocks na Max klimie wynosi w porywach 7,2 Bara
Może tylko dobić czynnika?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lalamido dnia Wto 10:00, 30 Kwi 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|