Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:15, 08 Paź 2013 Temat postu: Podgrzewacz cieczy - alternatywa dla Webasto |
|
Zastanawiam się nad takim podgrzewaczem
[link widoczny dla zalogowanych]
Wiadomo w TDI 90% ma webasto, ale dla benzyny jest jakas tańsza alternatywa, co myślicie, ktoś miał z tym może do czynienia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
joszi
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Fordon Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:33, 09 Paź 2013 Temat postu: |
|
nie mam, ale wygląda na fajną rzecz jak się ma gdzie z czymś takim podłączyć Włącznik czasowy i wsiadasz do nagrzanego auta bo jak by ustawić na cały czas to Cię rachunki zjedzą.
Coś podobnego jest często montowane w krajach skandynawskich, choć częściej spotkać można grzałkę do oleju. Tam nawet na parkingu pod marketami są gniazdka żeby się podłączyć.
Ja jakiś czas temu zastanawiałem się na dogrzewaczem wody z opla movano ale to jest fajniejsze bo ma własną pompę i nie ciągnie prądu z akumulatora
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez joszi dnia Śro 17:35, 09 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:34, 10 Paź 2013 Temat postu: |
|
Czytałem, że takie rozwiązania są bardzo popularne w Skandynawii. Sam kiedyś byłem zainteresowany zakupem Peugeot'a 406, który miał podobne rozwiązanie, ale opierało się ono o specjalną grzałkę montowaną w blok silnika, bez wiercenia (!) - była tam gdzieś fabryczne miejsce montażowe. Rozwiązanie to nie posiadało dodatkowej pompy cieczy, sprowadzało się tylko do grzałki i wyprowadzenia na zewnątrz auta "gniazdka" - ponoć w Skandynawii niczym wyjątkowym nie są parkingi, na których montuje się przyłącza prądu elektrycznego, do których można podpiąć autko na dłuższą chwilę. Osobiście nie widziałem podobnych rozwiązań na własne oczy, bazuję na informacjach z internetu. Rozwiązaniu wydaje mi się jednak ciekawą alternatywą dla np. Webasto, które jak wiadomo nie jest najtańsze...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 15:54, 12 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:29, 28 Paź 2013 Temat postu: |
|
Witam. Przedstawię moją metodę na szybsze podgrzanie cieczy A2. Jako, że moje webasto nie działało, zdemontowałem je i wstawiłem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest to podgrzewacz wody z Hyundaia Matrixa 1,5 crdi. Kupiłem to na allegro za 50zł. Okablowanie plus przekaźniki 50zł. Prostym rachunkiem wyszło 100zł Przełącznik mam w kabinie z możliwością załączania 2 lub 3 świec. Jako, że teraz jest ciepło to nie mogę miarodajnie powiedzieć jak się to sprawdza. Więcej o sprawności tego czegoś będę mógł powiedzieć jak temperatura spadnie do 0. Wtedy na pewno podzielę się czy montaż się opłacił Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bratki dnia Pon 19:32, 28 Paź 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
joszi
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Fordon Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:38, 29 Paź 2013 Temat postu: |
|
No te rozwiązanie jest fajne o ile nie jeździsz krótkich tras w mieście, masz dobry akumulator oraz nie masz dostępu do gniazdka elektrycznego, bo takie urządzonko ciągnie masę prądu.
Co do podgrzewacza z tematu to troszkę myślałem nad tym i doszedłem do wniosku że samo założenie takiej pompki z podgrzewaczem to tak naprawdę połowa sukcesu bo podgrzeje nam on najwyżej silnik, a wnętrza już nie. W tym przypadku przydało by się podłączyć do tego jeszcze dmuchawę nawiewu by wsiadać do ciepłego wnętrza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:33, 29 Paź 2013 Temat postu: |
|
W sumie mi głównie chodzi o to żeby szybciej podgrzać silnik. Jak silnik się szybciej podgrzeje to i w środku będzie szybciej ciepło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
joszi
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Fordon Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:46, 29 Paź 2013 Temat postu: |
|
a mi bardziej chodzi, że jak pakujemy się z małym dzieckiem do auta to żeby było nagrzane w moim przypadku silnik benzynowy szybko się nagrzewa więc nie potrzebuję dogrzewacza, a raczej chodzi mi o namiastkę luksusu jakim jest webasto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:36, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
Kolego bratki,
i jak tam się sprawdza twoje rozwiązanie ? Pytam, bo w ostatnich dniach jak wsiadam do swojego pasacika to co tu dużo mówić.... zimno trochę jest zanim silnik złapie temp Jako, że to benzynka a nie dieselek to pomyślałem, że skorzystam z Twojego patentu. Pytanie tylko czy gra jest warta świeczki ?
I przy okazji pytania:
1) sprawdzałeś pobór prądu jaki jest generowany przez pracę zamontowanego podgrzewacza ?
2) sprawdzałeś co się dzieje jak włączysz podgrzewacz przy unieruchomionym silniku i niepracującej pompie ? Ciekaw jestem czy przy braku wymuszonego obiegu cieczy grzałka jest w stanie zagotować płyn chłodzący w wężu zanim padnie akumulator ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bratki
Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Podkarpacie Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:26, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
Witam.
Więc tak. Strzałka od temperatury szybciej idzie w górę. Ciężko mi powiedzieć o ile szybciej bo "mój obecny odcinek pomiarowy" jest remontowany więc nie stwierdzę jaka będzie różnica w nagrzaniu. Sprawdzać nie sprawdzałem ile dokładnie ciągnie to ustrojstwo, jedynie na forum hyundaia wyczytałem, że podobno 900W. Jak sprawdzę to podam dokładnie. Wodę zaczyna gotować bardzo szybko, 10-20s i już słychać, że bulka. Przy montażu nie włączając silnika kilka razy testowałem jak działa i później nie miałem problemów z odpaleniem:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:44, 15 Lis 2013 PRZENIESIONY Pią 18:08, 15 Lis 2013 Temat postu: Montaz dogrzewacza |
|
Chciałbym dołożyć dogrzewacz. Mechanicznie dam radę, a do elektryki przydałby się schemat. Czy ktoś dysponuje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:16, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
Doczytałem sporo informacji na forum elektrody i podobnych - to co ustaliłem:
1) zużycie prądu do około 20 A na jedną świecę
2) grzałki zawierają zazwyczaj od 2 do 4 świec, czyli zużycie prądu wynosi do około 80 A (nie trzeba podpinać wszystkich)
3) pobór mocy około 200-240 W na grzałkę
4) nie wiem jaki mam alternator, ale 90 A jest za mały do obsługi tych grzałek i częste korzystanie z grzałek sprawia, że częściej trzeba go regenerować. Nie wiem ile w tym prawy, ale tak się kilku osobom działo i potwierdzały to własnym doświadczeniem. Sugerowane rozwiązanie: montaż alternatora minimum 125 A
5) część tego co oszczędzimy na paliwie (bo szybciej nagrzeje się reduktor) zostaje zużyte podczas pracy silnika na Pb --> alternator pracuje pod większym obciążeniem, w efekcie spalanie PB jest większe..
6) koszt samej używanej grzałki na Allegro --> od 30 zł brutto (w tym już wysyłka)
7) do grzałek trzeba kupić przekaźniki i sterowanie
Kolego pacific tdi --> nie chcę cytować cudzych patentów więc osobiście polecam google i forum elektrody: masz kilka przykładów schematów, niestety większość to rozwiązania "manuale" czyli trzeba wcisnąć przycisk i pamiętać o jego wyłączeniu. Są i propozycje oparte o termistory, ale z tego co póki co znalazłem to nie ma ładnie opisanego złotego środka.
BTW. W proponowanych rozwiązaniach trafiłem na dwa dodatkowe patenty dla instalacji LPG: ocieplenie i grzanie reduktora LPG matami (średnio wydajny patent) oraz rzeźba w postaci wkręcenia świec grzewczych bezpośrednio w reduktor + uszczelnienie połaczeń. Drugi patent ma swoje wady, bo jak silnik jet ciepły, a niechcący włączymy dodatkowe grzanie świecami to robi się problem .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Pią 19:19, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:21, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: |
4) nie wiem jaki mam alternator, ale 90 A jest za mały do obsługi tych grzałek i częste korzystanie z grzałek sprawia, że częściej trzeba go regenerować. Nie wiem ile w tym prawy, ale tak się kilku osobom działo i potwierdzały to własnym doświadczeniem. Sugerowane rozwiązanie: montaż alternatora minimum 125 A |
W benzynie jest alternator 90A a w dieslu 120A z tego co poszperałem na forum, najlepiej rozkodować po VINie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:50, 16 Lis 2013 Temat postu: |
|
grom546 napisał: |
W benzynie jest alternator 90A a w dieslu 120A z tego co poszperałem na forum, najlepiej rozkodować po VINie |
Mogę wstępnie potwierdzić na przykładzie mojego AMF-a 2001/2002 rok --> po rozkodowaniu VIN-u :
74 8GL L GEN alternator 120A
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 1:30, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
Pytanie moje jakby zaginęło w wątku więc powtórzę.
Czy dysponuje ktos schematem elektryczznym odnośnie dogrzewacza. Mechanicznie opanowałem, a teraz gdzie sie wpiąć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:04, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
Nie wiem jaki dokładnie efekt chcesz osiągnąć, ale przykłady rozwiązań "manualnie" sterowanego podgrzewacza możesz znaleźć poniżej - nie ma to jednak zbyt wiele wspólnego z rozwiązaniem "fabrycznym". Rozwiązania nie są mojego autorstwa.
Trochę dodatkowych "uniwersalnych" wiadomości niededykowanych do modelu A2:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Temat drugi dotyczy teoretycznie grzania samego reduktora w autach z instalacją LPG, ale można tam doczytać kilka ciekawych patentów.
PS. W jednym z aktualnych wątków na forum kolega "ilak" napisał
ilak napisał: | W autach TDi modelowo 2003 wzwyż dogrzewanie silnika jest elektryczne. |
Jeśli w A2 było takie rozwiązanie i dokładnie taki efekt chcesz osiągnąć to niestety nie pomogę w temacie określenia na gdzie dokładnie (w które piny, złącza itp) trzeba się wpiąć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:35, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
Pacific tdi napisał: | Pytanie moje jakby zaginęło w wątku więc powtórzę.
Czy dysponuje ktos schematem elektryczznym odnośnie dogrzewacza. Mechanicznie opanowałem, a teraz gdzie sie wpiąć? |
Czy chodzi o podłączenie grzałek przy nagrzewnicy wg schematu symbol Z35, jeśli tak to szukaj w Downloand - wydanie rosyjskie-odpowiednik polskiego "Sam naprawiam ...." wybierz okienko nr 13 i tam na str. 345 jest schemat jak jest fabrycznie podłączone Z35 . Nie wiem czy każdy sterownik ECU obsługuje sterowanie, czy nie trzeba robić adaptacji lub zmienić oprogramowanie dotyczące tego sterowania, pewnie trzeba szukać w blokach pomiarowych.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Nie 11:44, 17 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
piotrspecial
Dołączył: 14 Gru 2012
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Berlin Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:28, 06 Gru 2013 Temat postu: |
|
do oginalnego piecyka mozna dokupic gotowy sterownik wraz z okablowaniem przerabiajac go bez ciecia kabli na ogrzewanie postojowe z zegarem i pilotem pasuje kostka w kostke tylko koszt tej calej instalacji jest dosyc drogi ale do kupienia Berlinie to koszt 370 eu bez rachunku za tydzien bede montowal w vw t4 jesli chodzi o elektryczny pogrzewacz wody to kolega zalozyl od mercedesa e210 zas w miesce filtra wcisnol od mercedesa 211 nagrzewnice elektryczna powietrza wyglada to jak farelka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 12:37, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
ja też nie mam webasto i dlatego ten pomysł z grzałkami wydaje się bardzo dobry o akumulator raczej nie się co martwić bo w 1000 autach to stosują i jest gitara od starego audi 80 tdi ,golf 3 tdi laguna ma 4 świece ,więc tu powinno być dobrze założyć np taki [link widoczny dla zalogowanych]
a co do sterowania to w ECU jak się nie mylę jest taka opcja tak jak w większości TDI-ków i nie tylko
tylko by trzeba to dokładnie rozeznać jakie ewentualnie przekażniki dokupić i kabelki wyciągnąć
016 Dodatkowa grzałka elektryczna PTC
1) obciążenie alternatora
[%]
5 ... 95% Dodatkowa grzałka elektryczna (PTC) może być aktywowany
5 ... 100% paliwa Dodatkowy podgrzewacz zasilany może być aktywowana
2) Dodatkowa nagrzewnica
Dodatkowa grzałka zamknął off, ponieważ:
xxx xxxx 1 Płynu chłodzącego> 80 ° C lub temperatura kolektora dolotowego> +5 ° C
xxxxxx 1 x Alternator uszkodzony
xxxxx 1 xx Napięcie akumulatora <9 V
xxxx 1 xxx Prędkość obrotowa silnika <400 rpm
xxx 1 xxxx Rozruch silnika w ciągu ostatnich 10 sekund
xx 1 xxxxx Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub
Kolektor dolotowy nadawca G72 temperatury uszkodzony lub moc etap
Uszkodzony dodatkowy grzejnik
x 1 xxxxxx No wniosek do jednostki sterującej silnika (np. OFF
lub naciśnięciu przycisku ECON)
1 xxxxxxx Temperatura otoczenia powyżej 5 ° C
3) Aktywacja elementów grzejnych
Do modelu roku 2002 (900 Watt grzałka PTC)
x 1 Niska moc grzewcza przekaźnik J359 na
1 x Wysoka moc grzewcza J360 przekaźnik na
Od roku modelowego 2003 phase-in (1500 Watt grzałka PTC)
x 1 Niska moc grzewcza przekaźnik J359 na
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:08, 11 Gru 2013 Temat postu: |
|
Mam pytanie: czy w każdym A2 1,4tdi jest stosowane dogrzewanie za pomocą grzałek elektrycznych zamontowanych pod nagrzewnicą , bo ja już się pogubiłem w tym wszystkim. Kolega @ilak napisał, że montowano od 2003, natomiast z postu @berthold61 wynika, że do 2002r były stosowane grzałki 900W a od 2003 - 1500W.
Jeżeli nie ma w każdej A2 tego dogrzewania przy nagrzewnicy (Z35) to jest sens stosowania dodatkowego podgrzewacza cieczy i myślę, że jest to lepsze rozwiązanie od tego fabrycznego.
Zakładając, że nie ma takich grzałek (Z35) to według schematu, aby spełnić warunki wg. rozpiski @berthold61 dotyczące zasilania dodatkowych grzałek zamontowanych np. przez @bratki należy wykorzystać wyjście z ecu J248 dwa piny - nr 22 i 21 (sterowanie cewek przekażników do masy) a +12V cewki zasilić na wyjściu styku przekażnika mocy J317 (109), który kontroluje prędkość obrotową silnika <400rpm. Pin 21-mała moc jedna świeca a pin 22 duża moc - dwie świece.
Na allegro pojawiają się oferty takich zespolonych przekażników z podstawami i bezpiecznikami mocy (60A).
Możliwe, że takie przekażniki i obwody elektr. są już w instalacji pojazdu tylko brakuje grzałki (Z35).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Śro 20:56, 11 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 21:48, 11 Gru 2013 Temat postu: |
|
no warto by to było rozkminić bo chyba troszkę tych kastratów jest (brak webasta) a przydatne to jest w razie minus 20
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|