Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:51, 20 Gru 2017 Temat postu: |
|
To znaczy że wentylator podłączony jest bezpośrednio do jakiegoś modułu a z tamtąd do panelu sterującego?Potrzebuję uruchomić wentylator bez załączenia zapłonu.Jeśli przez moduł nie możliwe to pozostaje podłaczyć sam wentylator omijając panel sterujący tyle że będę musial zrobić osobny regulator obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:02, 20 Gru 2017 Temat postu: |
|
Panel klimy steruje modułem, który posiada osobne zasilanie bezpiecznikiem F16 30A, a silnik wentylatora podłączony jest do modułu.
Na schemacie:
-A53 - panel klimy
-A60- moduł
-F99 - bezpiecznik 16
-M438 - silnik dmuchawy
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:47, 21 Gru 2017 Temat postu: |
|
Czy moduł -A60 to ten główny który się znajduje pod nogami kierowcy?Czy siedzi on w panelu klimatyzacji?Jakoś ta instalacja jest bardziej rozbudowana,w Hondzie elektryka była bardziej przejrzysta i uproszczona tylko że przez diagnostyka dotyczyła tylko silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:41, 21 Gru 2017 Temat postu: |
|
Jest obok wentylatora nr. części to 6Q1907521A
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:59, 21 Gru 2017 Temat postu: |
|
Moduł A60 jest zamontowany przy wentylatorze w obudowie nagrzewnicy tak aby pracujący wentylator chłodził radiator modułu A60 - sterownika obrotów wentylatora.
Moim zdaniem najprościej i najbezpieczniej dla instalacji elektr. będzie znalezienie pinu na kostce stacyjki, który odpowiada za podanie napięcia do zasilenia panelu klimatyzacji i regulatora wentylatora po załączeniu zapłonu i wykorzystać przekaźnik, którego styki podadzą napięcie tylko na ten pin.
Ustawisz sobie wtedy temp. i obroty wentylatora oraz kierunek nawiewu.
Można pewnie też podać napięcie na bezpieczniki zasilające panel klimatyzacji i modułu regulatora i możliwe, że podając napięcie na jeden bezpiecznik np. panel podamy także na pozostałe czyli do modułu oraz na inne obwody elektryczne nie związane z klimatyzacja ale to wymaga dłuższego analizowania schematów .
Najprościej będzie sprawdzić jak zachowa się instalacja podając na razie prowizorycznie napięcie na pin stacyjki czy bezpieczniki .
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że chcesz zasilić wentylator pomijając moduł A60, jeśli tak to mija się to z celem i jest praktycznie nie opłacalne oraz trudno wykonalne.
Dobrze kombinujesz z podaniem napięcia na panel klimatyzacji, musisz sam to sprawdzić jak będzie to działać bo pewnie nikt tego nie robił.
Bezpieczniki do zasilania panelu klimatyzacji po zapłonie to nr 15 i 36 oraz nr 16 do modułu o którym wspomniał Admin .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kryhawrc
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:47, 23 Gru 2017 Temat postu: |
|
U mnie kolejny problem. Wentylator dmuchawy nie działa wcale. Kreseczki na climatroniku idą do góry po chwili spadają i nie ma wcale. Ale nie dmucha od samego początku. Bezpiecznik sprawdzony. Myślałem że to wina rezystora ale kupiłem nowy i dalej nic. Wentylator podpięty na krótko do 12v działa.
Gdzie szukać przyczyny? Czy jest jeszcze może jakiś przekaźnik od tego? Jest kilka błędów na climatroniku ale chyba one nie blokowałaly by dmuchawy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:51, 23 Gru 2017 Temat postu: |
|
Według schematu nie ma przekaźnika, bezpiecznik 16 sprawny?
Wentylator nawet na pierwszym stopniu nie działa?
Podaj te błędy może jednak są powiązane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:29, 23 Gru 2017 Temat postu: |
|
Podłączenie wentylatora pod 12V na krótko nie wykaże czy na panewkach wirnika nie ma zatarcia, po prostu silnik wystartuje pobierając większy prąd, natomiast regulator obrotów nowszego typu reaguje na przekroczenie prądu i automatycznie odłącza zasilanie na silniczek wentylatora i będzie się tak działo, że pojawią się kreseczki a potem znikną. Ja tak miałem dwa razy przy czym za pierwszym razem uszkodził się także regulator starszego typu, który nie miał zabezpieczenia przed przeciążeniem prądu. Trzeba nasmarować i rozruszać panewki wirnika lub wymienić cały wentylator.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kryhawrc
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:08, 23 Gru 2017 Temat postu: |
|
Dobra ogarnąłem.
Silnik miał ciasno i przy 12v startował, a jednej czy dwóch kreseczkach jest napięcie około 10v
Rozebralem przesmarowalem i chodzi.
Dzięki za naprowadzenie na usterkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:30, 27 Gru 2017 Temat postu: |
|
Dziś u kolegi prześledziłem w "auto data" schemat elektryczny.Jeśli w tygodniu znajdę czas to fizycznie odnajdę miejsce które wyszukaliśmy i dam znać na forum czy działa czy nie.Podejrzewam że wyjdą te same kabelki jak w instrukcji montażu programatora do webasto.Tyle że ta instrukcja niemiecka jest dla mnie całkowicie nie czytelna nawet po przetłumaczeniu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tede dnia Śro 21:37, 27 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Berbas123
Dołączył: 24 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:26, 09 Sty 2018 Temat postu: |
|
Witam
Zmieniony jeż dmuchawy I dmuchawa dalej nie działa, a na krótko pod prostownikiem działa co może być? Bo już nie mam pomysłów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:31, 09 Sty 2018 Temat postu: |
|
Berbas123 napisał: | Witam
Zmieniony jeż dmuchawy I dmuchawa dalej nie działa, a na krótko pod prostownikiem działa co może być? Bo już nie mam pomysłów. |
Czytałeś 2/3 posty wyżej, chyba nie 🤔
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 16:32, 09 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Berbas123
Dołączył: 24 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:15, 09 Sty 2018 Temat postu: |
|
Silnik przesmarowany I dalej nic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:42, 09 Sty 2018 Temat postu: |
|
W takiej sytuacji sprawdź napięcie na wejściu i wyjściu tego regulatora może jest walnięty, schemat wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Berbas123
Dołączył: 24 Gru 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:40, 10 Sty 2018 Temat postu: |
|
Nie ma napięcia na wejściu do regulatora gdzie dalej szukać bo słabo czaje ten schemat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:52, 10 Sty 2018 Temat postu: |
|
Bezpiecznik 16 zasilanie regulatora no i masa na pinie 4
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Andrea
Dołączył: 23 Maj 2022
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:46, 02 Sty 2023 Temat postu: |
|
Witam Wszystkich i powracam na moment do tematu rezystora (przyczyny braku nawiewu)
Podsumowując cenne wskazówki PinkFloyd-a o otworze w belce metalowej i Trepka o miejscu gdzie jest zamontowany rezystor nawiewu :
w tunelu nawiewu
Po kolei
Demontujemy schowek po stronie pasażera :
3 śruby wewnątrz schowka w górnej części .
1 od dołu po lewej obok filtra szuflady filtra kabinowego
1 po prawej stronie dociskając lekko plastik-obudowę do karoserii ukarze nam się piąta śruba - mały kawałek plastiku po prawej stronie klapy schowka zdejmuje się razem ze schowkiem - to nie jest oddzielny element , ja go lekko odkleiłem , ale naprawa była prosta .
Teraz wentylator :
Jest tam 6 wkrętów - 3 widoczne w dolnej części i 3 mało widoczne w górnej części , proponuję wyposażyć się w wkrętak elastyczny z torxem lub nasadką , bez tego będzie ciężko - ja nie miałem i kostki pozdzierane.
Aby dostać się do śruby przez otwór w belce metalowej - należy zdemontować kratkę nawiewu po stronie pasażera .
Rezystor znajduje się w tunelu nawiewu przykręcony na jedną śrubę,
Jakby były problemy - piszcie - mam fotki .
Mój nowy rezystor kosztował 120 zł.
Powodzenia
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jafek
Dołączył: 19 Kwi 2021
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:45, 06 Cze 2023 Temat postu: |
|
Andrea:
proszę o fotki jak dostać się do rezystora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|