Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 4:28, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
Jeśli podpowiem gorna śrubę wentylatora odkręcamy przez dziurę w belce metalowej która jest wspornikiem deski rozdzielczej i poduszki pasażera, w dziurę wkładasz klucz oczkowy z cienka przedłóżką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
nemesis1
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głogów Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:36, 25 Wrz 2013 Temat postu: |
|
a czy ten wentylator pasuje od np. ibizy 6L roomster fabia polo , handler tak twierdzi ,ze to to samo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mcq
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radzymin Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:57, 10 Lis 2014 Temat postu: Re: Nie działa dmuchawa nawiew |
|
szymon napisał: | Witam,
Proszę o poradę, w dniu dzisiejszym zauważyłem że przestał działać nadmuch powietrza. Na wyświetlaczu klimatronika widać że dmuchawa próbuje zastartować jednak po chwili wszystkie kreseczki giną i nie działa nadmuch. Jakie mogą być przyczyny, czy może ktoś miał podobny problem.
pozdrawiam |
Witam wszystkich,
chciałbym odświeżyć temat, w mojej A2 1.4 16V 2000r są takie same objawy jak u szymona. Błędy z vaga
818 Nie znany kod błędu
przerwa lub zwarcie do plusa
1273 Silnik dmuchawy-V2
różnica dorególowania
dodam, że w czerwcu wymieniałem "jeża". Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mcq dnia Pon 18:02, 10 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 19:24, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
jak naciśniesz na nadmuch szyby przedniej to też cisza ?? panel lewy górny przycisk
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:01, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
Koledzy. Przerabiałem ten temat. Padnięty sterownik powoduje wariowanie dmuchawy. Niestety tylko wymiana na sprawny rozwiąże sprawę. Dodam że próbowałem rozebrać owy sterownik myśląc ( padł jakiś tranzystor lub opornik)przecież to tylko elektronika. Tak, ale układ jest zalany dość twardym żelem i nie można go usunąć aby dostać się do płytki drukowanej. Elementy lutowane są w układzie SMD więc nietrudno o zniszczenie pojedyńczych elementów. Jaki wyciągnołem wniosek przy wymianie tego sterownika? Winowajcą jest ciężko obracający się wentylator. Jest on rozbieralny i należy dobrze przesmarować panewki. WD40 raczej nie pomoże. Dobry smar i wiatrak pokręci się następne naście lat. Sterownik kupiłem na alledrogo używany z możliwością zwrotu i trafiłem na Sprawny , działa do dziś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 20:06, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
20omega napisał: | Koledzy. Przerabiałem ten temat. Padnięty sterownik powoduje wariowanie dmuchawy. Niestety tylko wymiana na sprawny rozwiąże sprawę. Dodam że próbowałem rozebrać owy sterownik myśląc ( padł jakiś tranzystor lub opornik)przecież to tylko elektronika. Tak, ale układ jest zalany dość twardym żelem i nie można go usunąć aby dostać się do płytki drukowanej. Elementy lutowane są w układzie SMD więc nietrudno o zniszczenie pojedyńczych elementów. Jaki wyciągnołem wniosek przy wymianie tego sterownika? Winowajcą jest ciężko obracający się wentylator. Jest on rozbieralny i należy dobrze przesmarować panewki. WD40 raczej nie pomoże. Dobry smar i wiatrak pokręci się następne naście lat. Sterownik kupiłem na alledrogo używany z możliwością zwrotu i trafiłem na Sprawny , działa do dziś. |
ale jak jeszcze wiatrak działa ale czasem świruje to raczej chyba jeszcze nie padł sterownik ?? być może starczy wysmarować za wczasu i nie wykopci się do końca mam taką nadzieję bo mnie też czasem zaświruje ale jak już się rozbuja to działa dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
20omega
Dołączył: 17 Wrz 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:13, 10 Lis 2014 Temat postu: |
|
U mnie sterownik wariował tak że na pierwszych dwóch kreskach działał i potem dopiero na ostatniej kresce. Obracając wentylator ręką czuć było dość poważny opór po nasmarowaniu różnica diametralna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mcq
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Radzymin Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:00, 11 Lis 2014 Temat postu: |
|
berthold61 napisał: | jak naciśniesz na nadmuch szyby przedniej to też cisza ?? panel lewy górny przycisk |
tak, cisza jak nacisnę nadmuch szyby - ilość kresek rośnie a za chwile spada do zera - wiatrak dmuchawy cały czas cisza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:49, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
Troszkę późno z odpowiedzią i pewnie kolega Mcq opanował brak nadmuchu właśnie przez nasmarowanie panewek w silniku dmuchawy a piszę z tego powodu bo u mnie też były identyczne objawy - silnik z dnia na dzień przestał dmuchać przed świętami. Sterownik dmuchawy wymieniony na nowszy typ ok rok temu razem z dmuchawą z Polo 9N z 2010r i po roku znowu brak nawiewu - dodam, że stary sterownik był uszkodzony a dmuchawa lekko zatarta na panewkach.
Rozebrałem starą dmuchawę, nasmarowałem panewki, wymontowałem dmuchawę z auta dosyć szybko bo wcześniej nie przykręcałem tej śrubki górnej prawej za belką i ulga bo okazało się tylko, że dmuchawa ciężko się obraca i po zamontowaniu starej przesmarowanej wszystko działa ok. Nowy ulepszony sterownik nie uległ spaleniu bo ma pewnie dodatkowe zabezpieczenie przed przeciążeniem i odłącza prąd gdy silnik ma ciężko i dlatego widać jak kreseczki na wyświetlaczu spadają do zera przy starcie przeciążonej dmuchawy.
Nasuwa się pytanie czy problemy z nadmuchem właśnie w naszych A2 nie są spowodowane tym, że wlot do dmuchawy nie jest osłonięty bezpośrednio i wilgotne powietrze przedostaje się na silnik dmuchawy powodując rdzewienie ośki na styku panewki powodując problemy z obrotami bo w innych autach raczej nie ma tych problemów gdzie wlot znajduje się w podszybiu i dlatego należy w naszych A2 smarować nawet zwykłym olejem ośki dmuchawy aby chronić przed tym o czym napisałem. Mnie spotkało to dwa razy późną jesienią i chyba nie jest to zbieg okoliczności tylko padające deszcze i zwiększona wilgotność
powietrza, może się mylę w tym co napisałem - zobaczę w przyszłości czy nasmarowane panewki zdadzą egzamin na dłuższy czas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:06, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
Szczerze mówiąc A2 mam już dobre 4 lata i dmuchawa bez zarzutu.
Czy jest to wina wilgoci, na pewno jakiś procent tak, ale jak widzisz nie jest normą tak częsta awaria.
Wymieniam raz do roku filtr przeciwpyłkowy na pewno silnie zabrudzony obciąża wentylator, może fabryczny środek smarujący ma inne, lepsze właściwości niż zwykła oliwka.
Może warto wypróbować olej ceramiczny dla przykładu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
...a z tego co wyczytałem w mądrym necie to niestety nie smaruje się tych tulejek, po prostu po pewnym czasie wszystko jest do wymiany, tulejki nie wytrzymują pewnego przebiegu, ale doraźnie smarujemy aż przyjdzie czas na wymianę.
Ja zaopatrzyłem się w sterownik i wentylator z auta o małym przebiegu od PynkFlod przyda się na wymianę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 22:10, 28 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:33, 28 Gru 2014 Temat postu: |
|
Są to tylko moje domysły, być może dywagacje na ten temat nie rozstrzygną czy jest to norma w A2 czy nie, możliwe że w autach garażowanych ten problem nie istnieje, moja audiczka niestety stoi pod chmurką i stąd ten problem się powtórzył. Mam wymontowaną dmuchawę i po wstępnych oględzinach zaobserwowałem zardzewiałą ośkę silnika wystającą nad śmigłem dmuchawy i stąd wniosek, że przy panewce też mogła lekko zardzewieć powodując opory i przy elektronicznym rozruchu sterownik odłączał prąd po przekroczeniu dopuszczalnego i dmuchawa nie wchodzi w obroty.
Gdyby silnik dostał napięcie za pomocą włącznika manualnego to pewnie opory mechaniczne zostałyby pokonane i silnik wskoczyłby na obroty powodując wyślizganie ośki w panewce a może starsze sterowniki nie reagują tak na przeciążenie i nie odcinają prądu gdy silnik ma zwiększone opory i pozwalają na wejście w obroty kosztem przegrzewania się elektroniki, która po pewnym czasie pada w sterowniku - mam na myśli tranzystory mocy.
Jak zrobi się cieplej to poeksperymentuje z wymontowaną dmuchawą i spróbuję wyjaśnić przyczynę zwiększonych oporów mechanicznych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rspboss
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:06, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
20omega napisał: | Koledzy. Przerabiałem ten temat. Padnięty sterownik powoduje wariowanie dmuchawy. Niestety tylko wymiana na sprawny rozwiąże sprawę. Dodam że próbowałem rozebrać owy sterownik myśląc ( padł jakiś tranzystor lub opornik)przecież to tylko elektronika. Tak, ale układ jest zalany dość twardym żelem i nie można go usunąć aby dostać się do płytki drukowanej. Elementy lutowane są w układzie SMD więc nietrudno o zniszczenie pojedyńczych elementów. Jaki wyciągnołem wniosek przy wymianie tego sterownika? Winowajcą jest ciężko obracający się wentylator. Jest on rozbieralny i należy dobrze przesmarować panewki. WD40 raczej nie pomoże. Dobry smar i wiatrak pokręci się następne naście lat. Sterownik kupiłem na alledrogo używany z możliwością zwrotu i trafiłem na Sprawny , działa do dziś. |
Witam
Jaki dokładnie jest ten sterownik i gdzie on się znajduje. Mam właśnie taki problem, że padł mi nawiew. Prosze o pilną pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 21:24, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
sterownik jest jak zdejmiesz maskę to na samym przodzie jest zamocowany taka pucha aluminiowa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:36, 19 Lut 2016 Temat postu: |
|
Ta pucha aluminiowa jest od wentylatora chłodnicy. Moduł sterujący nadmuchem znajduje się nad schowkiem, w tunelu nawiewu.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rspboss
Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:16, 22 Lut 2016 Temat postu: |
|
trepek napisał: | Ta pucha aluminiowa jest od wentylatora chłodnicy. Moduł sterujący nadmuchem znajduje się nad schowkiem, w tunelu nawiewu. |
I wszystko jasne . W moim przypadku wszystko okazało się ok. Oprócz tego, że z jakiś przyczyn lekko pękła obudowa wiatraka plastik hamował wiatrak i ten nie mógł ruszyć. przeczysciłem podkleiłem i wszystko działa.
Jednak problemów z tym autem mam jeszcze sporo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Luckystar81
Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:12, 05 Cze 2016 Temat postu: |
|
Witam ja miałem wentylator przykręcony na 6 śrub jedna była niewidoczna całkiem z góry za metalem z airbagu dopiero jak naciągłem dmuchawę do granic wytrzymałości było ją widać ale by odkręcić to dopiero cyrk ale udało się nr na obudowie dmuchawy 6q1820015
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Luckystar81 dnia Nie 21:14, 05 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kryhawrc
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gorzów/Hooge zwaluwe Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:53, 02 Sty 2017 Temat postu: |
|
Podepne się trochę pod temat. U mnie wywala również błąd 00818 i nie.moge go skasować. Ale najpierw chciałbym naprawić wariowanie dmuchawy. Na wyświetlaczu jest jedna kreska a dmuchawa chodzi przez chwilę na pełnych obrotach i zwalnia po kilku sekundach znów i tak co jakiś czas.
Czy może być to wina tego czujnika na które wskazuje błąd? Czy raczej rezystor obrotów dmuchawy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:30, 19 Gru 2017 Temat postu: |
|
Małe pytanko zanim dobiorę się do sterownika dmuchawy.Czy kable wirnika są bezpośrednio podłączone do sterownika klimatronik ?Głównie mi chodzi o to czy jak obejdę zapłon i z zewnątrz dam napięcie do niego to będę mógł włączyć panel i sterować dmuchawą bez wkładania kluczyka do zapłonu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:26, 19 Gru 2017 Temat postu: |
|
Raczej nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|