Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:31, 27 Lis 2012 Temat postu: Nawiew do czujnika temperatury V42 |
|
Witam, Panowie proszę o poradę z powracającym wciąż błędzie w sterowniku klimatyzacji. Po wykasowaniu błędu błąd powraca ponownie, po wyjęciu panelu klimatronika przy silniczku wygląda wszystko w porządku, jest sucho, czysto, kratki drożne. Po odpaleniu klimatyzacji wspomniany wiatraczek zrobi dwa obroty i stoi jak zaczarowany, po zmianie kierunku nawiewu zrobi dwa obroty i stoi jak wryty. Co może pomóc aby skasować ten błąd ? Pozdrawiam.
***************************************
***************************************
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 8Z0 820 043 A
Component and/or Version: A2-KLIMAVOLLAUTOMAT 0406
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
00796 - Fan for Interior Temp Sensor (V42)
41-00 - Blocked or No Voltage
***************************************
***************************************
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:02, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
rozumiem, ze innych bledow nie ma , jak nie ma to albo wiatraczek albo sterownik sie wysypal co sie zdarza i zostaje podmiana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:48, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
za co jest odpowiedzialny ten wiatraczek i czym ten czujnik steruje, co w moim przypadku może źle działać w module klimatyzacji ? Czy ma to jakiś wpływ na ustawienie "AUTO' na panelu klimatronika, po wyborze "AUTO" temperatura w ogóle się nie zmienia jest utrzymywana na poziomie manualnych ustawień , np. cały czas jest 25,5 st C. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:34, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
jak recznie ustawisz 20 stopni i wlaczyc AUTO to temp. Sama podskakuje na te 25,5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:21, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
Zaraz jadę do pracy na nockę i posprawdzam troszkę tą dmuchawę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:35, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | za co jest odpowiedzialny ten wiatraczek i czym ten czujnik steruje, co w moim przypadku może źle działać w module klimatyzacji ? Czy ma to jakiś wpływ na ustawienie "AUTO' na panelu klimatronika, po wyborze "AUTO" temperatura w ogóle się nie zmienia jest utrzymywana na poziomie manualnych ustawień , np. cały czas jest 25,5 st C. Pozdrawiam. |
za bardzo nie rozmumiem tego opisu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:23, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | za co jest odpowiedzialny ten wiatraczek i czym ten czujnik steruje, co w moim przypadku może źle działać w module klimatyzacji ? Czy ma to jakiś wpływ na ustawienie "AUTO' na panelu klimatronika, po wyborze "AUTO" temperatura w ogóle się nie zmienia jest utrzymywana na poziomie manualnych ustawień , np. cały czas jest 25,5 st C. Pozdrawiam. |
Czujnik temperatury tablicy przyrządów -G56-
z dmuchawą czujnika temperatury -V42-.
Czujnik temperatury przekazuje do sterownika
rzeczywistą temperaturę we wnętrzu. Znajduje się
on w strumieniu powietrza dmuchawy do
odsysania powietrza wewnętrznego. Dmuchawa
sterowana jest z jednostki obsługi i wskazań.
Odsysa ona powietrze z wnętrza w celu uniknięciu
usterki pomiaru przy czujniku temperatury.
Zastosowanie sygnału
Wartość pomiaru służy do porównania z wartością
wymaganą. Klapa temperatury i dmuchawa
świeżego powietrza są odpowiednio sterowane.
Skutek braku sygnału
W razie braku sygnału przyjmowana jest wartość
zastępcza +24 oC. Tryb pracy przebiega dalej.
Czujnik temperatury jest objęty działaniem
diagnozy własnej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 6:20, 28 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:24, 28 Lis 2012 Temat postu: |
|
Przycisk 'AUTO' faktycznie działa, po ustawieniu żądanej temperatury, po chwili widać na wyświetlaczu jak stopniowo rośnie siłą dmuchawy (zawartość kresek). Irytuje mnie cały czas to że podczas takiego działania nie pali się żadna lampka przy wyborze kierunku nawiewu czyli podszybie-kierowca-i nawiew na nogi. Z żadnej kratki nie czuć wylatującego powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:11, 28 Lis 2012 Temat postu: |
|
w klimatroniku tak jest ze sila stopniowo jest zwiekrzana i zalezy od temp. Plynu i wnetrza, optymalnie rozdziela na podszybie i lekko na boki zeby glowy Ci nie urwalo ale u mnie tak rozdziela ze tego nie czuje tylko czuje szybko cieplo w samochodzie, na Auto pali sie tylko przycisk auto lub eco jak go wlaczyles, przyciski kierunku pala sie przy recznym wyborze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:37, 28 Lis 2012 Temat postu: |
|
Wnioskuję że jest wszystko ok. cieszę się że ta wypowiedz kolegi bardzo mi pomogła. Czekamy do czwartku na porady odnośnie potencjometrów silniczka.
Mianowicie jak zachowuje się u Was Panowie ten wspomniany wentylatorek w panelu klimatronika V42? Czy po włączeniu klimatyzacji obraca się cały czas, czy jest tak ja u mnie że tylko jest wzbudzony na dwa obroty i nic się z nim nie dzieje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:27, 28 Lis 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | Wnioskuję że jest wszystko ok. cieszę się że ta wypowiedz kolegi bardzo mi pomogła. Czekamy do czwartku na porady odnośnie potencjometrów silniczka.
Mianowicie jak zachowuje się u Was Panowie ten wspomniany wentylatorek w panelu klimatronika V42? Czy po włączeniu klimatyzacji obraca się cały czas, czy jest tak ja u mnie że tylko jest wzbudzony na dwa obroty i nic się z nim nie dzieje? |
spróbuj przelutować silniczek V42 jak nie pomorze tzeba szukac innego lub nowy panel, jak jest zimno w aucie brak nawiewu na czujnik pwooduje ze długo leci ciepłe z kratek, a jak panel zrobi sie ciepły to może byc za zimno bo nie ma odczytu swierzego powietrza z wnętrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:02, 28 Lis 2012 Temat postu: |
|
Wielkie dzięki, w sobotę się zabiorę i dam znać. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|