Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
garet24
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:42, 29 Lis 2015 Temat postu: Kontrolka płynu chłodzącego piszczy przy zimnym silniku |
|
Samochód trzymam na dworze, po nocy z temperaturą ujemną lub w okolicach 0*C, po przekręceniu stacyjki i odczekaniu około minuty (bez odpalania auta, ale także po odpaleniu) na zegarach pojawia się kontrolka płynu chłodzącego i trzykrotnie załącza się brzęczyk (Uwaga: Problem nie występuje gdy na dworze jest temperatura dodatnia ORAZ po przejechaniu kilometra, dwóch jak się silnik już nagrzeje kontrolka gaśnie).
Z problemem walczę już ponad miesiąc, przez ten czas:
- wymieniłem na nowy płyn chłodzący
- stan płynu w zbiorniczku trochę ponad MAX
- myłem zbiorniczek płynu chłodzącego (znalazłem info że czujnik w nim często ulega zakamienieniu, dlatego czyściłem go octem, kwaskiem cytrynowym)
- wymieniłem zbiorniczek na używana (ale w lepszym stanie)
- wymieniłem czujnik temperatury paliwa G81
- wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 (wcześniej miałem EPS teraz oryginał)
samochód zagrzewa się dość szybko do 90*C po przejechaniu około 3-4 kilometrów i trzyma temperaturę 90*C (więc wykluczam termostat).
Poniżej zrzut z vcds na zimnym silniku (z rana):
[link widoczny dla zalogowanych]
Wg instrukcji na zimnym czujniki powinny wskazywać temperaturę zbliżoną do temperatury otoczenia (przy pomiarze na dworze było +1*C).
W aucie mam zepsuty czujnik parownika G263 związany z klimatyzacją, ale nie widzę związku z powyższym problemem z kontrolką płynu chłodzącego. Błąd z klimy:
00818 - Sensor for Evaporator Outlet Temperature (G263)
30-00 - Open or Short to Plus
Proszę o pomoc, jakieś pomysły bo mi już wszystkie się skończyły.[/url]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:39, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
Wygląda na brak połączenia między czujnikiem poziomu płynu chłodniczego a licznikiem.
W pierwszej kolejności sprawdzić złącze przy zbiorniczku, złącze przy zegarach.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:29, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
Styki we wtyczce z wiekiem sniedzieja i trzeba przeczyścić kontaktem S.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
garet24
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:07, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
Jutro zabiore sie za wtyke i sproboje z tym kontaktem. Jak nie pomoze to bede sprawdzal cale dojscie do ECU tak jak pisal azxxc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:22, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
Gdybyś np. rano włączył zasilanie i okazało się że świeci można ogrzać (np. opalarką) zbiorniczek i sprawdzić - jeśli zgaśnie to wiadomo gdzie szukać.
Cytat: | .....Jak nie pomoze to bede sprawdzal cale dojscie do ECU |
Nie do ECU (komputer silnika) tylko do licznika.
PS. często najprostsze awarie są wyjątkowo upierdliwe do zdiagnozowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|