Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slaroz78
Dołączył: 26 Paź 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:51, 29 Gru 2012 Temat postu: Komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego |
|
Witam. Problem pojawił się podczas ujemnych temperatur, po dłuższym postoju na mrozie (po nocy) po odpaleniu silnika, zapala się kontrolka poziomu płynu chłodniczego. Stan płynu Ok, po około minucie pracy silnika kontrolka gaśnie i potem w ciągu dnia po uruchomieniu silnika już się nie zapala. O co kaman? Przyszła odwilż, kontrolka nie zapala się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:03, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
czasami tak w grupie vag jest na zimno glupieje z tym czujnikiem, na ok 2 min odłącz akumulator, u ciebie jest czujnik w postaci dwoch pręcikow w zbiorniczku? Na zimno dolej stan plynu do poziomu max.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 9:06, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:08, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
Ja wymienilbym jeszcze płyn jeżeli nie był dawno wymieniany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:15, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
wiekrzosc grupy vag ma czujnik na te preciki, one po czasie koroduja lub zbieea sie na nich osad, na goracym plynie i wiekrzym wtedy poziomie zalapuja, jak porada wyzej nie pomorze zostanie wymiana zbiorniczka, to standard w grupie vag po latach eksploatacji. Mozna wymontowac sam zbiorniczek nie spuszczajac plynu z układu, tylko z samego zbiorniczka, pamietajac zeby rurka od zbiorniczka byla powyzej poziomu głowicy, przemyc zbiorniczek i te preciki dokładnie np. zmywaczem do hamulcow potem wyplukac go gorącą wodą, zazwyczaj pomagało.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 11:57, 30 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
slaroz78
Dołączył: 26 Paź 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:09, 30 Gru 2012 Temat postu: |
|
Dzięki za odpowiedź. Płyn był wymieniany na jesieni, spróbuję uzupełnienia płynu do maxa, kumpel tak mi dziś też podpowiedział, jak nie pomoże to czyszczenie, zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Krzychoo
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk/Pszczyna Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:33, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
Zwróćcie również uwagę na stan zbiorniczka w środku ,u mnie był tak "przejarany" że jak naciskałem palcem to środek odpadał po kawałku .Oczywiście głupiał również czujnik ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Daniel
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starogard Gdański Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:25, 10 Mar 2014 Temat postu: |
|
Gdzie spuszcza się płyn chłodzący całkowicie,do zera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:43, 11 Mar 2014 Temat postu: |
|
Po odlączeniu dolnego węża od chłodnicy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:12, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
zostanie jeszcze w bloku, w benzynach z tyłu bloku jest zaworek do spuszczenia z bloku, najłatwiej zdemontować termostat wtedy zejdzie cały z bloku lub dmuchnąć mocno po zejściu całego płynu po zdjęciu dolnego weża w zbiorniczek wyrównawczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:03, 12 Mar 2014 Temat postu: |
|
W dieslu nie ma żadnego zaworka. ale fakt- jak chcesz wszystko spuścic
to termostat trzeba odkrecic. Dmuchnąć w zbiorniczek nie zaszkodzi bo dużo płynu zostaje w nagrzewnicy. I od razu można wymyc zbiorniczek.
Przetestowałem, że "Kret" super czyści tylko trzeba uważać bo żrący.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:36, 13 Mar 2014 Temat postu: |
|
Tylko dopisz, że ten kret to do samego zbiorniczka wyrównawczego , a nie do całego układu, bo ktoś źle zrozumie i cały układ przepłuka Po czyszczeniu zbiorniczek trzeba bardzo dokładnie wypłukać, bo kret zawiera m.in NaOH (UWAGA !! bardzo silna i groźna zasada !!) i mądre głowy mówią żeby nie stosować go do elementów aluminiowych, bo potem będzie płacz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jafrap
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Puławy Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:19, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
Mi też zimą zapaliła się kontrolka z termometrem - wyglądało to tak, że po odpaleniu silnika był 3x "bip" i ta czerwona kontrolka na centralnym wyświetlaczu. Gasła po przejechaniu kilu kilometrów i czasem się ponawiało, a czasem nie. W pierwszej chwili myślałem, że cos ni etak z czujnikiem temperatury silnika - że po nagrzaniu silnika "łapie". Po przeczytaniu waszych postów o podobnym objawie i związku z płynem chłodzącym zajrzałem pod maskę - o dziwo poziom płynu G12 był poniżej minimum. Nie wiem dlaczego bo długo jeździłem i nie spadał. A tu nagle mniej niz minimum. W płynie nie zauważyłem śladów oleju itd... ani śladów wycieku pod autem... Postanowiłem dolać płynu (miałem koncentrat - rozcieńczyłem z wodą destylowaną 1:1).
Po uzupełnieniu płynu G12 kontrolka zgasła.
A już myślałem, że to wina czujnika temperatury silnika, a potem że wina czujnika poziomu płynu w zbiorniczku (że skorodował, czy coś)...
Pierwsze co zróbcie w takim przypadku - sprawdźcie poziom płynu G12. Teoria z korozją czy czujnika jest raczej trochę naciagana. No chyba, że ktoś zamiast G12 leje tam cholera wie co.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jafrap dnia Czw 9:22, 02 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|