Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:00, 27 Kwi 2014 Temat postu: Klima ,chodzi ale nie chłodzi |
|
Witam,problem polega na tym że klimatyzacja się włącza czyli:nadmuch chodzi prawidłowo,rurka klimatyzacji do parownika się szroni(bardzo)ale temperatura wychodząca z nawiewu jest tylko troszeczkę zimniejsza.Dodam że po podłączeni VAG-u nie ma żadnych błędów(był uwalony G263 wymiana na nowy).Co może być przyczyną?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:07, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
1) Niedrożność w układzie za parownikiem ?
2) Przytkany osuszacz ? W końcu auto ma swój wiek, jeśli dobrze pamiętam to w moim poprzednim aucie VAG osuszacz był przewidziany na 5 lat eksploatacji, a potem zalecana wymiana (kosztował dwa lata temu około 97 zł). Jeśli się zapychał to z czasem wydajność chłodzenia w aucie malała, mimo, że układ szczetny i nabity, a sama sprężarka sprawna.
Pasowałoby pomierzyć ciśnienia w układzie zanim zaczniesz grzebać, do tego niestety przydałby się fachura ze sprzętem, no chyba, że takowym dysponujesz. Ewentualnie metodą organoleptyczną dotykać rurek i sprawdzać temperaturę poszczególnych odcinków układu, ale to też trochę prowizorka.
Edited:
Zerknij sobie na schemat układu, osuszacz to numerek 11.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 14:15, 27 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:58, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
A brak (zbyt mała ilość)czynnika ma znaczenie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mario2 dnia Nie 16:58, 27 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:27, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Według mojej wiedzy, (zawsze mogę się mylić) osuszacz w A2 nie jest częścią którą należy wymieniać, chyba że rozszczelni się układ (np demontaż elementów albo dzwon), wtedy się go wymienia.
Jak nie masz czynnika to nie wiem czy klima ruszy w ogóle, ale jak dawno nie miałeś serwisowanej klimy to pojedź sprawdzić, za samo sprawdzenie dużo nie biorą, a czynnik odpowiada również za "smarowanie" więc lepiej nie jeździć na pusto.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Nie 19:29, 27 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:55, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Jutro jadę sprawdzić na warsztat to dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:02, 27 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Przyczyną może być uszkodzony tzw zawór rozprężny a tutaj jest artykuł opisujący objawy usterki [link widoczny dla zalogowanych] albo tzw dysza dławiąca lub dławik, która posiada filterek siatkowy i to on może być nie drożny a wymienia się go przy wymianie czynnika chłodzącego i kosztuje parę złoty. [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Nie 22:11, 27 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:03, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Witam.Sprawa się wyjaśniła ,powodem słabego chłodzenia klimatyzacji był ZAWÓR ROZPRĘŻNY(dzięki:bogdand),po wyjęciu go z układu był zapchany mocno nie ale jednak.Można go wymontować samemu znajduje się przy wejściu do parownika na cienkiej rurce klucz 22 uwaga na ciśnienie w układzie(trochę pryśnie).Zawór koloru żółtego.Dzięki wszystkim.
Mały pliczek odnośnie klimy:[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 2 razy
Ostatnio zmieniony przez mario2 dnia Wto 12:04, 29 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:30, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Czy przy wymianie tego zaworka rozprężnego / dławiącego odsysałeś czynnik chłodzący?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:45, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Właśnie jestem ciekaw, czy przy demontażu tej części trzeba opróżnić układ i czy następuje jego rozszczelnienie. Na klimie się zbytnio nie znam a dobrze było by wiedzieć bo może kiedyś sam będę musiał wymieniać
Plusik za info o rozwiązaniu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez grom546 dnia Wto 19:46, 29 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mario2
Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Miastko-pomorze Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:55, 29 Kwi 2014 Temat postu: |
|
Nie żadnego odessania nie było,żadnego opróżniani, przy odkręceniu(poluzowaniu)nakrętki na rurce tak jak pisałem wcześniej pryśnie trochę ciśnienie i to wszystko.Pamiętajcie jeszcze jeśli nie jesteś pewny ile masz czynnika to po takim zabiegu lepiej sprawdzić gdzieś na stacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miko1988
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:00, 03 Cze 2015 Temat postu: |
|
Panowie pomocy, klima mi siadła :/ przez dwa lata nie zaglądałem bo działała luks, ale szykował mi się daleki wyjazd i zapobiegawczo oddałem samochód do serwisu klimy (Norauto w Markach). Po wyjechaniu z serwisu klima działała tak jak wcześniej czyi dobrze. Od tamtej pory nie używałem klimy (około 3 tygodni) i przedwczoraj po włączeniu klimy spotkała mnie przykra niespodzianka- klima niby chodzi ale nie chłodzi praktycznie wcale, powietrze jest trochę zimniejsze ale to nie to co być powinno. Gdzie mogę szukać powodu tej awarii?
Dodam że sprężarka stawia opór podczas pracy silnika i klimatyzacji (czuć podczas jazdy), wentylator włącza się razem z klimatyzacją, po przejechaniu około 20 km w trasie powietrze jest sporo chłodniejsze niż na początku. Niestety nie mam dostępu do kompa i nie bardzo mogę oddać samochód do serwisu :/ myślałem o tym zaworze rozprężnym ale jakoś nie bardzo mogę go znaleźć :/ poratuje ktoś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:41, 03 Cze 2015 Temat postu: |
|
Spróbuj wymienić a może awaryjnie tylko wyczyścić dławik [link widoczny dla zalogowanych] na rysunku zaznaczony jako nr 28 a siedzi on w przewodzie w miejscu gdzie jest zaznaczony oring jako nr 14 .
Dziwię się, że serwisy nie wymieniają profilaktycznie tego elementu podczas przeglądu czy uzupełniania czynnika chłodzącego - pewnie chcą zarobić przy następnej wizycie w niedługim czasie jak będzie problem ze słabo działającą klimą pomimo uzupełnienia czynnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:10, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
Podłączę się do tematu (jeśli można). Klima zawsze działała. Ostatnio odpalam, a tu grzeje na maxa! Przejechałem jakieś 50km, włączam któryś raz... i nagle działa prawidłowo. Następnego dnia odpalam samochód - działa normalnie. Moglibyście mi pomóc zdiagnozować problem? Niedługo będę oddawał samochód do generalnego czyszczenia, chciałbym też odświeżyć klimę, przy okazji można by zadać jakąś naprawę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:31, 04 Cze 2015 Temat postu: |
|
Zaczalbym od kalibracji klimatronika. Z tym grzaniem na maxa to juz bylo zdaje sie na forum, silniczek na srodkowej klapie klimatronika sie zacina, ta od ustawiania cieplo/zimno ? Do odkopania na forum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maru
Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Koło Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:06, 05 Cze 2015 Temat postu: |
|
Dzięki, poszukam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
miko1988
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:36, 13 Cze 2015 Temat postu: |
|
mario2 napisał: | Nie żadnego odessania nie było,żadnego opróżniani, przy odkręceniu(poluzowaniu)nakrętki na rurce tak jak pisałem wcześniej pryśnie trochę ciśnienie i to wszystko.Pamiętajcie jeszcze jeśli nie jesteś pewny ile masz czynnika to po takim zabiegu lepiej sprawdzić gdzieś na stacji. |
Kurde dziś chciałem wyjąć ten dławik ale u mnie po poluzowaniu tej nakrętki ciśnienie wali cały czas i nie słabnie wcale, więc zakręciłem szybko spowrotem. Na dodatek śruba jest na klucz 22 1/2.
Robił to ktoś poza kolegą mario2?
Dodatkowo zauważyłem, że przewód cienki przed tym dławkiem jest dużo zimniejszy niż za a po zgaszeniu dochodzi niego przez chwilę takie syczenie. Czy tak być powinno?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kaziksz1
Dołączył: 11 Sie 2013
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:32, 19 Lip 2017 Temat postu: rozpreznik klimatyzacji gdzie sie znajduje |
|
witam gdzie znajduje sie rozpreznik klimatyzacji w audi AMF 2001r prosze o pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Janusz123456789
Dołączył: 30 Cze 2018
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Cieciszew
|
Wysłany: Sob 23:16, 30 Cze 2018 Temat postu: Re: rozpreznik klimatyzacji gdzie sie znajduje |
|
kaziksz1 napisał: | witam gdzie znajduje sie rozpreznik klimatyzacji w audi AMF 2001r prosze o pomoc |
Myślę że chodzi ci o parownik, tj. mała chłodniczka w której gaz z się rozpręża przez co ją schładza, znajduje się gdzieś pod deską rozdzielczą jak większości samochodów, czyt. dostęp fatalny.
Jeśli można dołączę do tematu swoje pytanie, może akurat ktoś wie:
-Jaki jest rozmiar oringów przy sprężarce klimy? Zauważyłem wyciek zielonego oleju i małe bąbelki wydostające się spod jednej z rurek przykręconej do sprężarki.
Klima mi chłodzi dosyć dobrze, ale pewnie to zadługo nie potrwa w takim stanie, najwyraźniej poprzedni właściciel tylko ją nabił na sprzedaż auta.
Ostatecznie mogę odkręcić tą rurkę, wyjąć oring i wtedy na podsawie wymiaru kupić zestaw uszczelek która ma przynajmniej zbliżony rozmiar. A może takie uszczelki lepiej zamawiać w ASO VW ?
--------------------------
EDIT:
Oring - 10,8x1,8 mm i 14,3x2,4mm - nr 8E0 260 749
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Janusz123456789 dnia Czw 15:45, 16 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|