Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar11111
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:59, 01 Cze 2018 Temat postu: działanie klimatronika |
|
Mam pytanie.
Czy normalne jest to, że przy włączonej klimie w trybie AUTO zimne powietrze wieje w zasadzie tylko z kratek w desce rozdzielczej?
Nie zauważyłem żeby zimno było wyczuwalne z innych miejsc... np z nadmuchu na nogi, czy szybę...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mar11111 dnia Sob 9:05, 02 Cze 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 14:14, 02 Cze 2018 Temat postu: |
|
Na początku gdy w samochodzie jest gorąco to na auto mam tak samo.Pewnie chodzi o to żeby jak najefektywniej schłodzić wnętrze.Jeszcze zauważyłem że automatycznie przełącza się na obieg zamknięty w początkowej fazie chłodzenia.Po dłuższej chwili obieg sam się przełącza na otwarty i stopniowo spadają obroty wentylatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mar11111
Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:47, 03 Cze 2018 Temat postu: |
|
Dzięki za odp. Trochę mnie uspokoiłeś
Myślałem że może któryś czujnik w kabinie jest np zapchany... A może warto je przeczyścić??? Chyba są dwa? W panelu klimatronica i obok lampek i lusterka wewn.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mar11111 dnia Nie 7:47, 03 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
andy1988
Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:30, 05 Lip 2019 Temat postu: |
|
Nie będę zakładał nowego tematu, bo pytanie mam podobne.
Jak w A2 działa klimat control? Jaką drogę pokonuje powietrze.
Czy jest tak:
Sytuacja pierwsza: Lato 30°C klima ustawiona na 20°C. Droga powietrza:
1 parownik ("włączony") -> 2 nagrzewnica ("wyłączona").
Sytuacja druga: Zima 0°C klima ustawiona na 20°C. Droga powietrza:
1 parownik (włączony) -> 2 nagrzewnica (włączona)
Czy w lecie powietrze nie przepływa przez nagrzewnice w ogóle, a w zimie powietrze z parownika i nagrzewnicy miesza się przez wyjściem z nawiewu?
Czy jak nie jest wciśnięty economy to sprężarka cały czas pracuje? Czy po wciśnięciu economy powietrze przepływa przez parownik czy już nie?
Ciężko znaleźć jednoznaczne informacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:27, 05 Lip 2019 Temat postu: |
|
W lato przez nagrzewnice może pójść powietrze gorące jeśli ustawisz większą temperaturę niż w otoczeniu według czujnika temperatury który jest wbudowany.Gdy jest chłodno a jest włączona klima to powietrze dmucha przez parownik i nagrzewnicę,leci ciepłe powietrze ale bardziej suche wtedy szyby mniej parują i mi się wydaje że jest bardziej rześkie jak świeżo po burzy
Jeśli włączony economy to pasek cały czas napędza koło gdy się spojrzy zewnątrz ale na 100% sprężarka nie tłoczy czynnika.W starej Hondzie po otworzeniu maski od razu było widać czy sprężarka działa czy nie,bo dodatkowo było szkiełko gdzie widać jak czynnik przepływa i koło koła pasowego równolegle drugie koło się przyciągało i zaczęło obracać po załączeniu klimy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andy1988
Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:11, 05 Lip 2019 Temat postu: |
|
Dzięki za odpowiedź.
Z economy to wiadomo że sprężarka nie chodzi, ale czy powietrze dalej przepływa przez parownik?
A jak leci powietrze w trybie economy jeśli na zewnątrz jest cieplej niż ustawiony climatronic? Nagrzewnica chyba nie jest cały czas gorąca? Jakiś zawór jest tam co otwiera dopływ płynu chłodniczego z silnika?
Czyli sprężarka chodzi non stop jeśli economy jest off. Nawet jest temp na zewnątrz jest wyższa? Chodzi z maksymalną mocą czy oszczędza energię jeśli full power nie jest potrzebny? Myślałem że inteligy Climatronic jest oszczędniejszy od tradycyjnej klimatyzacji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez andy1988 dnia Pią 19:44, 05 Lip 2019, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:43, 05 Lip 2019 Temat postu: |
|
Przez parownik idzie powietrze gdy klima wyłączona tyle że nie nic się z nim nie dzieje bo nie chłodzi czyli temperatura zewnątrz albo z wewnątrz pojazdu jeśli się włączy obieg zamknięty.Nagrzewnica chyba w każdym samochodzie jest cały czas gorąca,przepływ gorącego powietrza regulują klapy które zamykają lub otwierają przepływ przez nagrzewnicę.Ona jest w obiegu tak samo jak chłodnica tylko że w chłodnicy jest zawór termiczny który otwiera obieg lub zamyka w zależności od temperatury.
Gdy silnik jest wyłączony jak i cała elektronika w samochodzie i włączy się postojowe ogrzewanie to nagrzewnica jest nagrzana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:59, 07 Lip 2019 Temat postu: |
|
W A2 w każdej sytuacji powietrze przepływa i przez parownik i przez nagrzewnicę, bo tak jest to skonstruowane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
andy1988
Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Nysa Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:41, 07 Lip 2019 Temat postu: |
|
Chris11 napisał: | W A2 w każdej sytuacji powietrze przepływa i przez parownik i przez nagrzewnicę, bo tak jest to skonstruowane. |
Zastanawia czemu mi posmiertuje, gdy w momencie gdy wlacze przycis economy, czyli jak wylacze klimatyzacje. Myslalem ze wtedy powierze zaczyna przechodzic przez brudna nagrzewnice.
Ogolnie nigdzie nie znalazlem czemu moze smierdziec w momencie wylaczenia klimatyzacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:14, 08 Lip 2019 Temat postu: |
|
Bo to nie śmierdzi nagrzewnica, a właśnie parownik klimy.
Na parowniku osadza się grzyb, który w momencie wyłączenia klimy zostaje "nasączony" skraplającą się wodą i zaczyna śmierdzieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tede
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 157
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pomorskie Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:57, 08 Lip 2019 Temat postu: |
|
Jeśli chodzi o mnie to staram się nie dopuszczać do zagrzybienia klimy czyli doprowadzać do takiego stanu gdzie skroplona woda nie zostanie odparowana zanim wyłączę silnik.Nie wiem w jakim stopniu parownik się osusza ale we wszystkich samochodach tak robiłem i nigdy nie miałem nieprzyjemnego zapachu,dodam że też nie korzystam z żadnych preparatów do czyszczenia klimatyzacji.
Tak mnie kiedyś nauczono że gdy jeżdżę z włączoną klimatyzacją to nie dopuścić do tego aby wyłączyć silnik gdy ona jeszcze pracuje,tylko jak np. mam trasę godzinną to minimum 5 minut przed końcem jazdy wyłączam klimę.W tym czasie kiedy jest wyłączona to przepływ powietrza wysuszy nadmiar skroplin.
W moim przypadku działa,u innych którzy stosują tą metodę również.W nowszych samochodach gdzie nie ma wyłącznika już ten patent nie przejdzie.
W domowej klimatyzacji robię tak samo,tyle że tam po zakończeniu chłodzenia ustawiam sam nadmuch ale nie 5 min tylko dłużej.Także nigdy jej nie odgrzybiałem bo po 6 latach użytkowania zapach neutralny jak gdy była nowa.Jest tam fabryczny wbudowany jonizator ale taki mini że nie wiem czy to działa czy to bajer.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tede dnia Pon 17:01, 08 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:42, 09 Lip 2019 Temat postu: |
|
Od lat stosuję tą samą metodę i niestety nie zawsze się sprawdza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|