Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:08, 07 Gru 2016 Temat postu: Dodatkowa nagrzewnica elektryczna |
|
Panowie znalazłem coś takiego na portalu aukcyjnym:
[link widoczny dla zalogowanych]
Macie opis jak i gdzie to zamontować ??
Mam taką w c-maxie - extra sprawa jak się jedzie 2 km po dziecko do szkoły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:49, 07 Gru 2016 Temat postu: |
|
Ona znajduje się gdzieś w dolnej części tunelu nagrzewnicy. Samochody od roku modelowego 2004 są wyposażane w taka grzałkę zamiast webasta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Śro 15:51, 07 Gru 2016 Temat postu: |
|
O ale nie wiesz czy da się zamontować w naszych ??
Czy jest miejsce na nią ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:06, 07 Gru 2016 Temat postu: |
|
Dobre pytanie, trzeba by poszukac w etce. Byc moze bedzie pasowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:00, 07 Gru 2016 Temat postu: |
|
Nie ma problemu z montażem takiej grzałki w obudowie nagrzewnicy tam gdzie nie była montowana fabrycznie bo różnica w budowie jest praktycznie żadna. Różnica polega na tym, że w dolnej osłonie pod nagrzewnicą jest wycięty otwór prostokątny przez który wystaje obudowa grzałki z przewodami elektr. a w zwykłej osłonie jest to zaślepione ale można wyciąć taki otwór. Tutaj na zdjęciach widać tę różnicę: [link widoczny dla zalogowanych] i tutaj z grzałką: [link widoczny dla zalogowanych] .Najlepiej postarać się o całą nagrzewnicę z grzałką prawie w tej samej cenie co sama grzałka i żeby nie miała uciętych przewodów. Montaż takiej grzałki nie jest trudny, polega to na zdemontowaniu schowka i osłony pod kierownicą i wtedy mamy do odpięcia sześć zatrzasków zabezpieczających dolną osłonę nagrzewnicy i wystarczy wtedy tę osłonę odciągnąć do dołu.
Grzałka taka będzie także pasować z nowszych pojazdów np VW Polo o nr katalogowym 6R0 963 235 jak na zdjęciu [link widoczny dla zalogowanych] i jest od starszej lepsza bo przesłania mniejszą powierzchnię przepływu powietrza. Osłona nagrzewnicy też pasuje od polo z 2009r.
Pytanie czy można zamontować taką grzałkę chyba wyjaśniłem, ale czy ktoś się zdecyduje to nie wiem bo zostaje kwestia zasilania takiej grzałki - ma ona dwie sekcje po ok 700W czyli dwie to pobór prądu ok 100A i gdyby nie elektromechaniczne wspomaganie kierownicy to alternator 90A mógłby zostać a tak z grzałką należałoby wymienić także alternator na mocniejszy czyli 120-140A.
W A2 z silnikiem diesla grzałkami steruje komputer silnika na podstawie danych z czujników temperatury oraz obciążenia alternatora i w zależności od danych załączy albo jedną grzałkę lub dwie. Z silnikiem benzynowym sterowanie grzałkami można tylko zrobić ręcznie za pomocą dodatkowych włączników.
Ciepełko z takich grzałek da się zauważyć po ok 1 minucie czyli w mieście po przejechaniu ok kilkaset metrów.
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|