Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:22, 02 Wrz 2015 Temat postu: Błąd - niski poziom płynu chłodniczego |
|
Witam,
Napotkałem kolejny problem - już trzeci raz w ciągu 300km.
Auto po postoju, przy odpaleniu wywala error - czerwony termometr.
Po ściągnięciu klapy widać brak płyny chłodniczego w zbiorniku.
Po odkręceniu nakrętki słychać chwilowe syczenie i płyn wypływa z wężyków. Jakby jakieś podciśnienie się wytwarzało.
Płynu mimo wszystko nie ma wystarczająco i muszę dolać ok 250ml. Tak za każdym razem.
Spotkaliście się z czymś podobnym? Co to może być?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:39, 03 Wrz 2015 Temat postu: |
|
Jak Ci ubywa płynu to zobacz czy nie ma wycieku? Albo czy go nie spala, a podciśnienie jest zawsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:26, 03 Wrz 2015 Temat postu: |
|
Olej sprawdzony i OK ?
1 - odkręcić osłonę dolną silnika
2 - podłożyć czysty karton pod silnik
3 - uruchomić silnik, ewentualnie po jakimś czasie zgasić i zostawić na jakiś czas - jeśli są ślady kapania to w zasadzie należałoby się cieszyć że tylko jakiś wąż lub złącze.
Jeśli nie to szukać dalej np: uszczelka pod głowicą - jeśli jest przedmuch to przy pracującym silniku płyn w zbiorniczku "bulgocze"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 6:42, 03 Paź 2015 Temat postu: |
|
Nie znalazłem potencjalnego wycieku.
Po odkręceniu korka nawet po postoju cało nocnym, zbiornik ma duże podciśsnienie - czy nakrętka/korek nie powinna tego regulować?
Zastanawiam się czy może to być wina korka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colorstormimolagelbA2
Gość
|
Wysłany: Nie 10:44, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
Uszczelka pod glowica?????
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:41, 04 Paź 2015 Temat postu: |
|
W piątek dolałem 0,5l. Przejechałem 200km i dzisiaj kontrolka zaświeciła.
Zajrzałem do silnika, wszystkie przewody suche, ale pod i w okolicy zbiornika wyrównawczego wszystkie oblane płynem. Nie mam pojęcia z której strony to może wyciekać, czy możliwe że to wina korka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colorstormimolagelbA2
Gość
|
Wysłany: Pon 6:08, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
Korek ma oring wiec mozesz go wymienic.
Moze tez byc pekniety zbiorniczek.
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:27, 05 Paź 2015 Temat postu: |
|
Płyn chłodniczy jak wysycha to robi białawy nalot (właśnie po to aby zlokalizować jego wyciek), pooglądaj dokładnie gdzie zaczyna być bialo. Czasem trzeba do kanału wejść, czasem trzeba się lusterkiem wspomóż, czasem zdjęcia zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 8:31, 26 Paź 2015 Temat postu: |
|
Wymieniłem korek na nowy jakiś czas temu, a sytuacja jakby się pogarsza. W weekend przejechałem ok 800km i musiałem ok 1,5l plyny chlodniczego dolać.
Płyn wylatuje tylko zbiornikiem - wygląda na to że pluje otworamy z boku zbiornika wyrównawczego.
Doradźcie co to może być?
A dodam jeszcze że bardzo żadko wskaźnik temperatury płynu mam na 90C - zazwyczaj w okolicach 80 stoi i tylko momentami przy wyższych obrotach dochodzi wyżej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michaluuu dnia Pon 8:32, 26 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:23, 26 Paź 2015 Temat postu: |
|
Odpal samochód, odkręć korek, dodaj gaz. Jak wyleci płyn to masz uszczelkę pod głowicą do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
michaluuu
Dołączył: 23 Sie 2015
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:01, 26 Paź 2015 Temat postu: |
|
Gdyby się ta najgorsza opcja okazała prawdą, jak wygląda taka wymiana uszczelki? Ile mnie to może kosztować w serwisie?
Ktoś już to robił z forumowiczów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:24, 26 Paź 2015 Temat postu: |
|
Uszczelkę można samemu wymienić jak się posiada klucz dynamometryczny i trochę wiedzy :-)
A tak to jak komuś oddasz to pewnie 600zł wszystko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|