Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:00, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
Okrąg czerwony - masa i zasilanie po zapłonie (jeśli kolory się zgadzają).
Okrąg zielony - wydaje mi się, że radio.
Okrąg żółty - to nie jest czasem manetka? sprawdź kolory kabli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:58, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
Wieczorem ma się odezwać @Pacific tdi to wytłumaczy co i jak z kablami
A swoją drogą to sygnał z ilością spalanego paliwa itp. już jest w moich zegarach - tylko zegary tego nie pokazują bo nie mają takiej funkcji - dobrze to rozumiem ????
Zabrałem się dzisiaj za lokalizowanie który kabel gdzie podłączyć w szarej wtyczce zegarów. Rozebrałem wtyczkę B w manetce i odzyskałem piny do wpięcia w moją wtyczkę (którą mam w aucie).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Pią 10:32, 30 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:04, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
W mojej wiązce są wyprowadzone dwa masowe bo jeden jest stały, a drugi przygotowany do rozbudowy (kontrola spalonej zarówki).
Przewód ten jeden wolny chyba do radia- nie pamiętam, ale to jest teraz nieważne. Wszystkie połączenia sa na schemacie . Ale jak wolisz rozpisane to wyjasniam podłączenie:
Z licznika wtyczka szara 32pinowa:
17- do manetki pin 2
18- do manetki pin 1
19- do manetki pin 4
Pin3 z manetki do masy.
14,15,16 - to jest kontrola żarowek i spryskiwaczy- zmostkuj do masy.
5 i 6 do radia od 2002
11,12,13 do radia rok modelowy 2001
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:16, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
O teraz już coś wiem bardziej bo nie pisze w instrukcji, że piny od czujników trzeba podpiąć do masy
No to już teraz mam jasność
Radiem się nie zajmuję bo nie mam oryginalnego radia więc nie dotyczy
To tylko 3 piny do manetki
Jeden pin do masy z manetki
Trzy piny z zegarów do masy
A zastanawiałeś się jak by załączyć te czujniki żarówek co jest do tego potrzebne ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:12, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
Tak. Mam już nawet wszystko skompletowane. Ale podłączenie raczej na wiosnę bo dużo z tym roboty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:59, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
A napisz może co potrzeba i jak połączyć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 0:04, 28 Paź 2015 Temat postu: |
|
He, he... No wlasnie tyle podłączania, że jeszcze nie ogarnięte.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:13, 29 Paź 2015 Temat postu: |
|
Więc wiązka powoli się robi - zdecydowałem, że wiązka w odpowiednim miejscu wszystkie kable idące do masy będą łączyć się w jeden grubszy kabel do masy auta, ale wszystkie zapiszę do którego pinu we wtyczce są podłączone, aby w przyszłości rozbudować system - Jak Pacyfic tdi to zrobi i nas oświeci
Muszę poczekać z pracami choć już wszystko mam,
Kabel do odczytu pinu ma kolega - niestety VCDS-em się nie da
Nie mam jeszcze odczytanego pinu w nowych zegarach.
A co do nowych zegarów to jak je sprawdzić czy są ok - pewnie sprawdzę dopiero po podłączeniu ???
PS odszukałem jak ściągnąć kierownicę i poduszkę ale jak to ktoś robił to może dać wskazówkę
<a href="https://www.dropbox.com/s/3qfytnwmut1jpot/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20kierownicy.pdf?dl=0">Wymontowanie i zamontowanie kierownicy</a>
<a href="https://www.dropbox.com/s/doc3j8uk168l2tv/Wymontowanie%20i%20zamontowanie%20jednostki%20poduszki%20bezpiecze%C5%84stwa%20po%20stronie%20kierowcy.pdf?dl=0">Wymontowanie i zamontowanie jednostki poduszki bezpieczeństwa po stronie kierowcy</a>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Czw 22:15, 29 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 0:33, 30 Paź 2015 Temat postu: |
|
Poduszka do kierownicy jest przymocowana dwoma śrubami typu torx. Sruba centralna w kierownicy to jakiś spline. Zawsze odlaczam aku gdy odpinam poduszkę. Praca prosta. Zaznacz sobie tylko położenie kierownicy na wielowypuscie kolumny kierowniczej abyś później tak samo kierownice osadzil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:09, 30 Paź 2015 Temat postu: |
|
Dzięki Trepek, ty zmieniałeś kierownicę więc jak co odezwę się
Jestem na etapie budowy wiązki, mam jedno pytanie:
Co z kablami do radia, skoro mam radio nie oryginalne, mam je podpiąć do masy czy obciąć ????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:05, 30 Paź 2015 Temat postu: |
|
Nie podłączaj ich do niczego. Zaizoluj na końcach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:58, 30 Paź 2015 Temat postu: |
|
Powstała wiązka - nie wiem czy dobrze ale się okaże
Nie miałem szmacianej izolacji więc poszła zwykła
piny do manetki:
Czerwone kółko - piny do manetki
Żółte kółko - masa z manetki
Zielone kółko - czujniki - do masy - chwilowo
Niebieskie kółko - pozostałe kabelki do radia 5 sztuk które zaizoluję
Oryginalna wiązka nie miała więcej kabelków - choć rozpiska na początku tematu mówi coś innego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Pią 17:00, 30 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:23, 08 Lis 2015 Temat postu: |
|
Panowie powiedzcie mi czy dobrze odczytałem kodowanie:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:20, 11 Lis 2015 Temat postu: |
|
Dziś wolny dzień i wczoraj dostałem kabel KKL - więc zabrałem się za zmianę licznika.
Cała operacja przebiegła bezproblemowo ale jak załączyłem stacyjkę to czar prysł Licznik jest do naprawy wyświetlacza
Kilka zdjęć:
Uwaga na górną pokrywę licznika te części się urywają
O tyle kable za długie są w opisie, ale dało się je upchnąć
Tu masa podpięta i czujniki - do czasu
A tu czar prysł
Czuć pewien niedosyt po instalacji
Dzięki wszystkim za pomoc, a w szczególności koledze Pacific tdi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Śro 22:25, 11 Lis 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:51, 11 Lis 2015 Temat postu: |
|
No tak to czasami jest z tymi licznikami :/
Ale jak nieświecą piny to może to być wina zimnych lutów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:05, 11 Lis 2015 Temat postu: |
|
No cóż czeka mnie naprawa modułu komfortu i licznika
Ale Pacific tdi właśnie mi uświadomił, że nie zmieniłem jeszcze kodowania w zegarach
Zrobię to jutro jak żona przyjedzie z pracy, mam nadzieję, że nic się nie stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:48, 11 Lis 2015 Temat postu: |
|
Nie zamartwiaj się na zapas :-)
Jak coś to dzieciaki w szkole będą mieć wolne!
BTW.
Jak się zdejmuję budkę suflera znad licznika? Myślę, by może obszyć ją sobie skórą po zimie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:50, 12 Lis 2015 Temat postu: |
|
Od środka tej budki są dwa wkręty na torxa - wykręcasz je i delikatnie trzeba rozłączyć górną od dolnej części. Górna w tylnej części trzyma się na trzech zatrzaskach (takich jak wszędzie są w tym aucie).
Dolna jest krótsza i trzeba uważać na te zatrzaski które mi pękły - trzyma się na jednym wkręcie z tyłu i te nieszczęsne zapinki.
Jak ma ktoś opis zmiany kodowania w zegarach to proszę o podesłanie, bo zmieniłem pin i dopisałem kluczyk (immo), ale jeszcze trzeba zmienić kodowanie na takie jakie było w starych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:07, 12 Lis 2015 Temat postu: |
|
Sprzedający stanął na wysokości zadania i zamieni mi ten licznik na inny, o dokładnie takim samym numerze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:44, 12 Lis 2015 Temat postu: |
|
Ooo... A nie ma licznika do TDI?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|