Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:11, 26 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Też podpinam się po powyższego pytania, zmieniłem wsad w liczniku z FISem odpowiedzialny za kod od wskaźnika paliwa i przy 3/4 baku pokazało mi 1/4 baku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:11, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Cytat: | a i jeszcze jedno na starym liczniku mam wieksze pół benzyny a na nowym 1/4 gdzie sie to przestawia ma ktoś kodowanie licznika ? (bo to pewnie o to chodzi ? )
|
Edycja wsadu, skopiowanie fragmentu kodu ze starego licznika do nowego.
od 00000180 do 00000019F - wskaźnik poziomu paliwa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez azxxc dnia Śro 8:38, 27 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:28, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Aha, czyli żółty fragment odpowiada za wskazania paliwa...
Wcześniej napisane było, że to jest ten zielony.
Od czego odpowiadają kolory takie jak niebieski, morski, zielony, zolty i czerwony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:00, 27 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Cytat: | Aha, czyli żółty fragment odpowiada za wskazania paliwa...
Wcześniej napisane było, że to jest ten zielony. |
Tak, tak - zielony, przepraszam mój błąd.
Poprzedni post zedytowałem - pośpiech nie popłaca.
Cytat: | Od czego odpowiadają kolory takie jak niebieski, morski, zielony, zolty i czerwony? |
[link widoczny dla zalogowanych]
Niebieski i morski - Prędkościomierz
od 00000042 do 00000051 - Przebieg (odometer)
od 000000C4 do 000000D3 - Prędkościomierz (skala prędkościomierza)
od 000000D3 do 000000E3 - Prędkościomierz (wychylenie silniczka krokowego)
Pozostały fragment czyli od 00000052 do 000000C3 - nie wiem ale doświadczalnie doszedłem do tego że: aby licznik zadziałał (np. po edycji z anglika) musi być skopiowany cały fragment bo w przeciwnym wypadku będzie błąd sum kontrolnych i po restarcie licznika na wyświetlaczu przebiegu - deF.
Czerwony - obrotomierz
od 0000010A do 00000119 - Obrotomierz (skala Obrotomierza)
od 0000011A do 00000129 - Obrotomierz (wychylenie silniczka krokowego)
Żółty - wskaźnik temperatury
od 0000013F do 0000014A - Temperatura Płynu Chłodzącego (skala wskaźnika)
od 0000014B do 00000156 - Temperatura Płynu Chłodzącego (wychylenie silniczka krokowego)
Zielony - wskaźnik poziomu paliwa
od 00000180 do 0000018F - Wskaźnik Paliwa (skala wskaźnika)
od 00000190 do 0000019F - Wskaźnik Paliwa (wychylenie silniczka krokowego)
Dalsza część wsadu, od adresu 00000390 do końca odpowiada za obsługę IMMO (klucz immo, PIN, nr. VIN, itp.)
Opis dotyczy nie tylko licznika Od A2 ale wszystkich liczników serii xxx.920.xxx
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek1234
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sob 20:54, 30 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Ogromne podziękowania dla kolegi azxxc w końcu żona ma full fis i wszystko działa włącznie ze zbiornikiem sprysków .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez witek1234 dnia Nie 9:41, 01 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
witek1234
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 9:50, 01 Maj 2016 Temat postu: |
|
witek1234 napisał: | Ogromne podziękowania dla kolegi azxxc w końcu żona ma full fis i wszystko działa włącznie ze zbiornikiem sprysków .
Teraz pora na swap hamulców tylnych na tarcze (graty już są )
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:35, 27 Maj 2016 Temat postu: |
|
Jak chcé zaadaptować nowy licznik do ECU to mam się zalogować pinem pochodzącym z licznika bez FISu czy pinem licznika z FISem?
Ciągle mnie odrzuca podczas logowania, tylko raz udało mi się zalogować ale nie chciały się dokonać zmiany polegające na podaniu nowego PINa do licznika.
Ja nie wiem co z tym licznikiem jest nie tak, raz vag eeprom widzi licznik raz nie.
Tak to testy wszystkie działają (output test).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:25, 28 Maj 2016 Temat postu: |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Juz dziala :-) Jeszcze problem mam ze wskazaniem paliwa. Stary licznik pokazuje (odczytujac VAGiem) ze sa 23 litry, nowy pokazuje ok 16.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:19, 29 Maj 2016 Temat postu: |
|
Czy jest możliwa "kalibracja" wskazań spalania pokazywanego na FISie? Wydaje mi się, że średnie spalanie jest zawyżone o ok 1l.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:49, 29 Maj 2016 Temat postu: |
|
Adaptacje kanał 003 - korekta zużycia paliwa, standardowa wartość to 100 a z tego co pisze, można zmienić +/- o 15%.
Problem ze wskaźnikiem paliwa udało się rozwiązać poprzez edycję wsadu ?
Jeśli nie to może w ten sposób, kanał 030 - Korekta wskaźnika poziomu paliwa
Fragment z pliku .lbl
Kod: | A030,0,Korekta wskaźnika poziomu paliwa
A030,5,Korekta wskaźnika poziomu paliwa
A030,6,Standardowa wartość: 128
A030,7,Zakres wartości: 115...140
A030,8,
A030,9,Adaptacja powinna być przeprowadzona po
A030,10,opróżnieniu zbiornika i uzupełnieniu 7-ma
A030,11,litrami paliwa. |
Poniżej link - plik label do licznika po polsku.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:17, 29 Maj 2016 Temat postu: |
|
Co do wskazań poziomu paliwa trzeba podejść dwuetapowo - zmienić wsad i kodowanie licznika. Sama zmiana wsadu spowoduje, że wskaźnik paliwa działa w odwrotną stronę (zarówno wskazówka jak i wartość w VAGu) a po zmianie kodowania wraca wszystko do normy (czyli nie wpisujemy liczby "1" w miejscu oznaczającym bak o pojemności 32 litrów).
Aktualnie jeśli zatankuje się do pełna to wskazówka jest milimetr przed ostatnią grubą kreską, będę się musiał pobawić nieco edycją wskazań poziomu paliwa bo wygląda jakby wskazówka była przesunięta w lewo o np. 2 litry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Filutek
Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Leverkusen Kedzierzyn-Kozle Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:41, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
Panowie fachowcy od liczników
Podejdzie do A2 benzyna licznik z diesla da sie to jakoś ogarnąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:06, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
Cytat: | Podejdzie do A2 benzyna licznik z diesla da sie to jakoś ogarnąć
|
Tak, podejdzie, zmiana tarczy lub tarcz, wgranie odpowiedniego wsadu oraz adaptacja nowego licznika do ECU.
Jeśli wymieniamy licznik 1/2FIS na 1/2FIS lub Full FIS na Full FIS to najlepiej zgrać wsad ze starego licznika i wgrać do nowego wtedy nie potrzeba żadnych adaptacji - samochód powinien odpalić
Poczytaj posty o wymianie licznika powinny pomóc a jeśli będzie jakiś nietypowy problem - opisz dokładnie - coś się wymyśli
PS. nie wgrywaj czasem wsadu z 1/2 FIS do Full FIS lub odwrotnie !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Filutek
Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Leverkusen Kedzierzyn-Kozle Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:54, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
azxxc napisał: | Cytat: | Podejdzie do A2 benzyna licznik z diesla da sie to jakoś ogarnąć
|
Tak, podejdzie, zmiana tarczy lub tarcz, wgranie odpowiedniego wsadu oraz adaptacja nowego licznika do ECU.
Jeśli wymieniamy licznik 1/2FIS na 1/2FIS lub Full FIS na Full FIS to najlepiej zgrać wsad ze starego licznika i wgrać do nowego wtedy nie potrzeba żadnych adaptacji - samochód powinien odpalić
Poczytaj posty o wymianie licznika powinny pomóc a jeśli będzie jakiś nietypowy problem - opisz dokładnie - coś się wymyśli
PS. nie wgrywaj czasem wsadu z 1/2 FIS do Full FIS lub odwrotnie ! |
OK dzieki za info
Sam tego nie ogarne dam komus od licznikow. Kabelkologia i kodowanie to nie problem dolozylem troche wyposazenia w poprzednich autach, ale te wsady itd jeszcze nie robilem.
A powiedz mi jeszcze do licznika tez bedzie potrzebna mi nowa wtyczka? teraz mam licznik tylko z temperatora.
Pytalem o diesla bo moge miec za 200pl to go biore
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:29, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
Cytat: | A powiedz mi jeszcze do licznika tez bedzie potrzebna mi nowa wtyczka? teraz mam licznik tylko z temperatora. |
Rozumiem że chodzi o przeróbkę z 1/2 na full FIS - TAK potrzebna będzie środkowa wtyczka której w 1/2 nie ma.
Jeśli dasz sobie rade z instalacją i adaptacją to zmiana wsadu nie jest żadnym problemem - wystarczy zwykły interfejs VAG-COM i program Vag eeprom programmer - kilka minut roboty, po drąż trochę temat a się przekonasz, do tego nie trzeba programatora i wylutowywania układu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Filutek
Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Leverkusen Kedzierzyn-Kozle Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:42, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
azxxc napisał: | Cytat: | A powiedz mi jeszcze do licznika tez bedzie potrzebna mi nowa wtyczka? teraz mam licznik tylko z temperatora. |
Rozumiem że chodzi o przeróbkę z 1/2 na full FIS - TAK potrzebna będzie środkowa wtyczka której w 1/2 nie ma.
Jeśli dasz sobie rade z instalacją i adaptacją to zmiana wsadu nie jest żadnym problemem - wystarczy zwykły interfejs VAG-COM i program Vag eeprom programmer - kilka minut roboty, po drąż trochę temat a się przekonasz, do tego nie trzeba programatora i wylutowywania układu. |
Tak chodzi o przeróbkę z 1/2 na full fis
Ok masz może numery katalogowe tych kostek?
A gdzie taki program i okablowanie idzie kupić?
A jak dorwe licznik z logniem to problem z głowy tylko w sądzą i koduje? albo się mylę?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Filutek dnia Pią 20:42, 13 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:26, 14 Paź 2017 Temat postu: |
|
Opowiadam po kolei.
Cytat: | Ok masz może numery katalogowe tych kostek? |
Jak się nie mylę to: 1J0 972 977 J - do dostania np. na allegro za parenaście zł albo np. w punkcie gdzie rozbierają samochody - chodzi o tą szarą (środkową) wtyczkę i będzie pasować od każdego auta grupy VAG w którym jest licznik serii 920.
Cytat: | A gdzie taki program i okablowanie idzie kupić? |
Programy do ściągnięcia z netu a kabel np.: [link widoczny dla zalogowanych] albo allegro
Cytat: | A jak dorwe licznik z logniem to problem z głowy tylko w sądzą i koduje? albo się mylę? |
Tutaj pytanie jest inne jaki problem wyciągnąć PIN z takiego licznika ?, odp - żaden, minuta roboty.
Jak będziesz szukał licznika to zwracaj uwagę i martw się aby miał sprawny wyświetlacz FIS a nie PINem, żaden sprzedający i tak go nie podaje.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez azxxc dnia Sob 17:28, 14 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Filutek
Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Leverkusen Kedzierzyn-Kozle Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:36, 14 Paź 2017 Temat postu: |
|
azxxc napisał: | Opowiadam po kolei.
Cytat: | Ok masz może numery katalogowe tych kostek? |
Jak się nie mylę to: 1J0 972 977 J - do dostania np. na allegro za parenaście zł albo np. w punkcie gdzie rozbierają samochody - chodzi o tą szarą (środkową) wtyczkę i będzie pasować od każdego auta grupy VAG w którym jest licznik serii 920.
Cytat: | A gdzie taki program i okablowanie idzie kupić? |
Programy do ściągnięcia z netu a kabel np.: [link widoczny dla zalogowanych] albo allegro
Cytat: | A jak dorwe licznik z logniem to problem z głowy tylko w sądzą i koduje? albo się mylę? |
Tutaj pytanie jest inne jaki problem wyciągnąć PIN z takiego licznika ?, odp - żaden, minuta roboty.
Jak będziesz szukał licznika to zwracaj uwagę i martw się aby miał sprawny wyświetlacz FIS a nie PINem, żaden sprzedający i tak go nie podaje. |
No właśnie kupiłem licznik z pinem i od benzyny
Jak dojdzie do mnie to napisze co i jak
Mam jeszcze inny mały problem z oświetleniem iem pisałem o ty może też coś doradzisz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Filutek
Dołączył: 11 Paź 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Leverkusen Kedzierzyn-Kozle Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:34, 17 Lis 2017 Temat postu: |
|
Licznik dziala wielkie podziekowanie dla kolegi azxxc za pomoc bez niej nie dal bym sobie rady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|