Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Zamiana zegarów na pełny FIS

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:20, 21 Lut 2016 Temat postu:

Cytat:
Na FISie jeszcze wyświetlała się awaria świateł, płynu od spryskiwaczy i jeszcze coś.

Jeśli nie będzie wymieniany zbiornik spryskiwaczy i nie robiona kontrola świateł to - w środkowej (szarej) wtyczce piny 14, 15 i 16 podłączyć do masy i komunikaty zgasną.
14 - Światło hamowania
15 - Poziom płynu do mycia szyb
16 - Tylne światło / światła mijania

Cytat:
Ale zauważyłem, że wskazówka od poziomu paliwa nie drgnęła. Czy to normalne zachowanie czy coś nie tak jest?

Jeśli jest paliwo to oczywiście że powinien wskazywać, jeśli brak to powinna też wyświetlać się na FISie ikona "rezerwa"

Trudno gdybać co może być przyczyną, zakładając że połączenia są OK i stary licznik wskazuję prawidłowo to coś nie tak z zegarem: albo silniczek wskazówki uszkodzony albo zablokowana w takiej pozycji.
Na początek zrobić VAGiem test zegarów i będzie wiadomo czy wszystkie wskazówki działają prawidłowo - może ktoś "grzebał" przy nim.

Jeśli w teście działa OK proponuję porównać wsady obydwu liczników, poniższe fragmenty odpowiedzialne są za wskaźnik paliwa - sprawdzić czy wartości są takie same jak w starym liczniku, jak wiadomo w A2 stosowane były zbiorniki 21, 34 i 42 litry - oczywiście to tylko tylko moje przypuszczenie i wcale nie musi to być powodem.

0x180 - 0x18F: Wskaźnik Paliwa - Skala Zbiornika
0x190 - 0x19F: Wskaźnik Paliwa - Wychylenie Silniczka Krokowego

Aby sprawdzić wychylenie wskaźnika paliwa (na stole):
pomiędzy pin 5 niebieska wtyczka a masę podłączyć oporność (potencjometr) od ok. 50ohm do 300ohm - zmiana oporności w tych granicach odpowiada wychyleniu wskazówki od 0 do full.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 14:38, 21 Lut 2016 Temat postu:

Dzieki za info.
W niedalekiej przyszłości planuje zmianę zbiornika na większy, z czujnikiem poziomu plynu. Koszt relatywnie nie wielki a wiadomo czy plyn sie konczy czy nie. Co do światel to musialbym sie zaznajomić z tematem ile potrzebnych jest zmian aby zrobić taki upgrade diagnostyki.

Licznik na pewno pochodzi z wersji z mniejszym bakiem ponieważ ja mam bak 42l a licznik jest z konca 2000r (wiec 30l).

Bak byl prawie pelen, chyba musze zrobić test zegarów. Wskazowka raczej nie jest zablokowana bo jak zakupilem licznik to wskazowka byla wychylona maksymalnie w prawo, sam ja palcami odkrecilem w lewo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:53, 16 Mar 2016 Temat postu:

Panowie co myślicie na temat takiego podłączenia info z radia do FIS-a
[link widoczny dla zalogowanych]
Można by od razu kierownicę z multifunkcją podłączyć Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzegorzbanbury
 
 


Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: |UK
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 5:00, 23 Mar 2016 Temat postu: pytanie o zczytanie immo

PinkFloyd napisał:
a co to za problem ? 3 minuty roboty sczytać pin i zaprogramować



Moge zapytac jakim programem zczytales kod immo w a2 ? Bo ja vag-com (o ile dobrze pamietam) zczytalem ze starej a4 b5 ale w a2 nie moge tego ruszyc. Vag commanderem czy jakims innym cudem ? Z gory dziekie Ok!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 6:52, 23 Mar 2016 Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=vNQCDDtIi5Y

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 7:12, 23 Mar 2016 Temat postu:

Cytat:

Moge zapytac jakim programem zczytales kod immo w a2 ? Bo ja vag-com (o ile dobrze pamietam) zczytalem ze starej a4 b5 ale w a2 nie moge tego ruszyc. Vag commanderem czy jakims innym cudem ?

- VagCommander
- Vag eeprom programmer + oczywiście zwykły interfejs KKL (VCDS - nie) u mnie działa zarówno odczyt jaki zapis wsadu licznika, powiem że nawet jest szybszy i sprawniejszy niż VagCommander.
Uruchomić program / Dash / Read EEprom
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek75
 
 


Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:38, 23 Mar 2016 Temat postu:

Witam. Chciałbym coś dodać od siebie co do wymiany zegarów na pełny fis. Ja swoje zegary już dość dawno przełożyłem z audi 1,2 ANY a mam 1,4 AUA. Wgrałem vag commanderem wsad od 1,4 pełen fis który wygrzebałem gdzieś w necie i oczywiście przełożyłem tarcze. Dziś zrobiłem próbę z anglika 1,6 BAD i póki co na stole też wszystko śmiga. Wniosek z tego taki ,że do naszych autek powinien podejść każdy licznik obojętnie z jakiego modelu,kwestia tylko wsadu i podmiany tarcz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:42, 23 Mar 2016 Temat postu:

Cytat:
Dziś zrobiłem próbę z anglika 1,6 BAD i póki co na stole też wszystko śmiga. Wniosek z tego taki ,że do naszych autek powinien podejść każdy licznik obojętnie z jakiego modelu,kwestia tylko wsadu i podmiany tarcz.

Prawie TAK, piszę prawie ponieważ rzeczywiście 1.4TDI, 1.4benzyna, 1.6FSI, europa, anglik da się między sobą przerobić praktycznie programowo, problemem może być 1.2TDI gdyż w tym jest dodatkowa lampka ECO w pozostałych wersjach brak - zapewne wlutowanie diod i wgranie odpowiedniego wsadu rozwiązało by problem ale puki co narazie nikt raczej nie sprawdził tego w praktyce.

Cytat:
Wgrałem vag commanderem wsad od 1,4 pełen fis który wygrzebałem gdzieś w necie i oczywiście przełożyłem tarcze.

Zazwyczaj to wystarczy chociaż analizując rożne wsady - fragmenty kodu odpowiedzialne np za wskaźnik paliwa czy temperaturę różnią się.
Paliwo - OK - w A2 występowały 3 typy zbiorników ale temperatura ???

Aby zrobić to naprawdę dobrze to:
- do nowego licznika z FISem wgrać odpowiedni wsad pod swój silnik
- przełożyć tarcze
- fragmenty kodu (paliwo i temperatura) przepisać ze starego licznika do nowego, oczywiście o ile różnią się
- przepisać ze starego licznika do nowego fragment odpowiedzialny za IMMO
- możemy również zmienić PIN na taki jak nam się podoba np. 5555 - to oczywiście jeśli mamy taki kaprys

W oknie VagCom będzie teraz wyświetlany jakby ten licznik był zamontowany fabrycznie, adaptacja czyli dopisanie licznika do ECU pozostawia ślad w postaci nr. VIN samochodu z którego pochodził licznik.

Cytat:
Ja swoje zegary już dość dawno przełożyłem z audi 1,2 ANY a mam 1,4 AUA.

Można wiedzieć gdzie kupiłeś licznik do 1.2 - z tego co wiem baaardzooo trudno dostępny, na allegro jeszcze nie widziałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek75
 
 


Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 8:42, 24 Mar 2016 Temat postu:

Ja swoje zegary przekładałem blisko 5 lat temu i wtedy to naprawdę był problem z tym aby kupić jakikolwiek licznik z pełnym fisem do A2 dlatego wtedy zaryzykowałem i kupiłem z rozbitka 1,2 który był wystawiony na allegro, na części.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:00, 03 Kwi 2016 Temat postu:

Jak na "stole" podłaczyć się z licznikiem aby móc zczytać wsad z licznika?
Do których pinow wystarczy podac 12V a do ktorych mase?

Z tego co wyczytalem, to pin K znajduje sie w zielonej wtyczce na pozycji 28.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacek75
 
 


Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mielec
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:50, 03 Kwi 2016 Temat postu:

Plus pod pin 1 i 23 niebieska wtyczka, masa pod 9 i 24 również niebieska wtyczka. Linia K pin 28 zielona wtyczka.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:25, 04 Kwi 2016 Temat postu:

Zacząłem zabawę z zegarami.
Dobra wiadomość to ta, że wskaźnik paliwa działa Bardzo szczęśliwy Na zdjęciu zabawa z potencjometrem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Próbowałem skomunikować się z licznikiem. Kabel mam od viakena, interfejs to vag eeprom programer. Jak klikam na "read dash" to po dłuższej chwili wyskakuje mi komunikat, że nie znaleziono ECU. Czy licznik musi być sparowany z ECU samochodu? Czy coś źle robię?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:55, 05 Kwi 2016 Temat postu:

Licznik nie musi być sparowany ani z ECU, ani z transponderem (to nie ma nic do rzeczy).
Może w opcjach źle ustawiony port ?

Poniżej filmik jak to leci - oczywiście zwykly interfejs KKL, na VCDSie nie pójdzie !

[link widoczny dla zalogowanych]

Edit.
Komunikat: No ECU Found... brak połączenia sprawdzić jeszcze raz piny, nie pomylić zasilania zwłaszcza pinów 23, 24 bo licznik pójdzie z dymem !
Przewód K - pin 28 w zielonej kostce, nie tej co zasilanie !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez azxxc dnia Wto 18:09, 05 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 20:19, 05 Kwi 2016 Temat postu:

Takie mam połączenie. Jutro sprawdzę to jeszcze raz bo dzisiaj już nie jestem w stanie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:53, 07 Kwi 2016 Temat postu:

Ok, przeinstalowalem interfejs i zaczęło działać :-)

W których blokach mogę zmienić wartości wskaźnika paliwa?

EDIT:
Ok, już wiem które adresy pamięci odpowiadają za to.
Ciekawi mnie jak działa ich debuger i jak odpowiednie wiartości zamienia na rzeczy wykonywalne przez mikroprocesor.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Czw 21:04, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel7373
 
 


Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 15:24, 12 Kwi 2016 Temat postu:

witam mam pytanie odnośnie pełnego fisa nie doczytałem albo nikt nie mówił do a2 trzeba szukać fisa od 2 czy podejdzie od 3? manetka podchodzi ale licznik?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 16:31, 12 Kwi 2016 Temat postu:

myślę że podejdzie ale wsad musisz zmieniać Smutny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawel7373
 
 


Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: kraków
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 16:46, 12 Kwi 2016 Temat postu:

a to to za tajemnicze roczniki miały w oryginale full fis? czy to raczej pakietów wyposażenia kwestia wyposażenia: base ,comfort, top?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:03, 12 Kwi 2016 Temat postu:

Cytat:
do a2 trzeba szukać fisa od 2 czy podejdzie od 3? manetka podchodzi ale licznik?

Znaczy się chciałbyś podłączyć licznik od A3 do A2 ? Shocked - Hmmm jeśli byłby od modelu 8L czyli 8L0-920-xxx po zmodyfikowaniu wsadu być może by zadziałało choć głowy nie dam nie powiem - ale wymiarowo nie spasuję.

Odpowiadając poważnie - do A2 szukaj licznika od A2.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:43, 12 Kwi 2016 Temat postu:

Od Audi licznik VDO powinien podejść do A2.
Co do wsadów to wsad z A2 i A3 ma taką samą objętość (czyt. tyle samo zaadresowanych bloków pamięci, bloki ułożone są podobnie).
Co do włożenia licznika z A3 do A2 to można by pokusić się o zmianę zewnętrznej (czyt. czołowej) obudowy (liczniku po zdjęciu obudowy są bardzo podobne do siebie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 7 z 11


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin