Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:20, 21 Lut 2016 Temat postu: |
|
Cytat: | Na FISie jeszcze wyświetlała się awaria świateł, płynu od spryskiwaczy i jeszcze coś. |
Jeśli nie będzie wymieniany zbiornik spryskiwaczy i nie robiona kontrola świateł to - w środkowej (szarej) wtyczce piny 14, 15 i 16 podłączyć do masy i komunikaty zgasną.
14 - Światło hamowania
15 - Poziom płynu do mycia szyb
16 - Tylne światło / światła mijania
Cytat: | Ale zauważyłem, że wskazówka od poziomu paliwa nie drgnęła. Czy to normalne zachowanie czy coś nie tak jest? |
Jeśli jest paliwo to oczywiście że powinien wskazywać, jeśli brak to powinna też wyświetlać się na FISie ikona "rezerwa"
Trudno gdybać co może być przyczyną, zakładając że połączenia są OK i stary licznik wskazuję prawidłowo to coś nie tak z zegarem: albo silniczek wskazówki uszkodzony albo zablokowana w takiej pozycji.
Na początek zrobić VAGiem test zegarów i będzie wiadomo czy wszystkie wskazówki działają prawidłowo - może ktoś "grzebał" przy nim.
Jeśli w teście działa OK proponuję porównać wsady obydwu liczników, poniższe fragmenty odpowiedzialne są za wskaźnik paliwa - sprawdzić czy wartości są takie same jak w starym liczniku, jak wiadomo w A2 stosowane były zbiorniki 21, 34 i 42 litry - oczywiście to tylko tylko moje przypuszczenie i wcale nie musi to być powodem.
0x180 - 0x18F: Wskaźnik Paliwa - Skala Zbiornika
0x190 - 0x19F: Wskaźnik Paliwa - Wychylenie Silniczka Krokowego
Aby sprawdzić wychylenie wskaźnika paliwa (na stole):
pomiędzy pin 5 niebieska wtyczka a masę podłączyć oporność (potencjometr) od ok. 50ohm do 300ohm - zmiana oporności w tych granicach odpowiada wychyleniu wskazówki od 0 do full.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:38, 21 Lut 2016 Temat postu: |
|
Dzieki za info.
W niedalekiej przyszłości planuje zmianę zbiornika na większy, z czujnikiem poziomu plynu. Koszt relatywnie nie wielki a wiadomo czy plyn sie konczy czy nie. Co do światel to musialbym sie zaznajomić z tematem ile potrzebnych jest zmian aby zrobić taki upgrade diagnostyki.
Licznik na pewno pochodzi z wersji z mniejszym bakiem ponieważ ja mam bak 42l a licznik jest z konca 2000r (wiec 30l).
Bak byl prawie pelen, chyba musze zrobić test zegarów. Wskazowka raczej nie jest zablokowana bo jak zakupilem licznik to wskazowka byla wychylona maksymalnie w prawo, sam ja palcami odkrecilem w lewo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:53, 16 Mar 2016 Temat postu: |
|
Panowie co myślicie na temat takiego podłączenia info z radia do FIS-a
[link widoczny dla zalogowanych]
Można by od razu kierownicę z multifunkcją podłączyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grzegorzbanbury
Dołączył: 16 Sty 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: |UK Płeć:
|
Wysłany: Śro 5:00, 23 Mar 2016 Temat postu: pytanie o zczytanie immo |
|
PinkFloyd napisał: | a co to za problem ? 3 minuty roboty sczytać pin i zaprogramować |
Moge zapytac jakim programem zczytales kod immo w a2 ? Bo ja vag-com (o ile dobrze pamietam) zczytalem ze starej a4 b5 ale w a2 nie moge tego ruszyc. Vag commanderem czy jakims innym cudem ? Z gory dziekie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:12, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
Cytat: |
Moge zapytac jakim programem zczytales kod immo w a2 ? Bo ja vag-com (o ile dobrze pamietam) zczytalem ze starej a4 b5 ale w a2 nie moge tego ruszyc. Vag commanderem czy jakims innym cudem ? |
- VagCommander
- Vag eeprom programmer + oczywiście zwykły interfejs KKL (VCDS - nie) u mnie działa zarówno odczyt jaki zapis wsadu licznika, powiem że nawet jest szybszy i sprawniejszy niż VagCommander.
Uruchomić program / Dash / Read EEprom
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek75
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:38, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
Witam. Chciałbym coś dodać od siebie co do wymiany zegarów na pełny fis. Ja swoje zegary już dość dawno przełożyłem z audi 1,2 ANY a mam 1,4 AUA. Wgrałem vag commanderem wsad od 1,4 pełen fis który wygrzebałem gdzieś w necie i oczywiście przełożyłem tarcze. Dziś zrobiłem próbę z anglika 1,6 BAD i póki co na stole też wszystko śmiga. Wniosek z tego taki ,że do naszych autek powinien podejść każdy licznik obojętnie z jakiego modelu,kwestia tylko wsadu i podmiany tarcz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:42, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
Cytat: | Dziś zrobiłem próbę z anglika 1,6 BAD i póki co na stole też wszystko śmiga. Wniosek z tego taki ,że do naszych autek powinien podejść każdy licznik obojętnie z jakiego modelu,kwestia tylko wsadu i podmiany tarcz.
|
Prawie TAK, piszę prawie ponieważ rzeczywiście 1.4TDI, 1.4benzyna, 1.6FSI, europa, anglik da się między sobą przerobić praktycznie programowo, problemem może być 1.2TDI gdyż w tym jest dodatkowa lampka ECO w pozostałych wersjach brak - zapewne wlutowanie diod i wgranie odpowiedniego wsadu rozwiązało by problem ale puki co narazie nikt raczej nie sprawdził tego w praktyce.
Cytat: | Wgrałem vag commanderem wsad od 1,4 pełen fis który wygrzebałem gdzieś w necie i oczywiście przełożyłem tarcze. |
Zazwyczaj to wystarczy chociaż analizując rożne wsady - fragmenty kodu odpowiedzialne np za wskaźnik paliwa czy temperaturę różnią się.
Paliwo - OK - w A2 występowały 3 typy zbiorników ale temperatura ???
Aby zrobić to naprawdę dobrze to:
- do nowego licznika z FISem wgrać odpowiedni wsad pod swój silnik
- przełożyć tarcze
- fragmenty kodu (paliwo i temperatura) przepisać ze starego licznika do nowego, oczywiście o ile różnią się
- przepisać ze starego licznika do nowego fragment odpowiedzialny za IMMO
- możemy również zmienić PIN na taki jak nam się podoba np. 5555 - to oczywiście jeśli mamy taki kaprys
W oknie VagCom będzie teraz wyświetlany jakby ten licznik był zamontowany fabrycznie, adaptacja czyli dopisanie licznika do ECU pozostawia ślad w postaci nr. VIN samochodu z którego pochodził licznik.
Cytat: | Ja swoje zegary już dość dawno przełożyłem z audi 1,2 ANY a mam 1,4 AUA. |
Można wiedzieć gdzie kupiłeś licznik do 1.2 - z tego co wiem baaardzooo trudno dostępny, na allegro jeszcze nie widziałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek75
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:42, 24 Mar 2016 Temat postu: |
|
Ja swoje zegary przekładałem blisko 5 lat temu i wtedy to naprawdę był problem z tym aby kupić jakikolwiek licznik z pełnym fisem do A2 dlatego wtedy zaryzykowałem i kupiłem z rozbitka 1,2 który był wystawiony na allegro, na części.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:00, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Jak na "stole" podłaczyć się z licznikiem aby móc zczytać wsad z licznika?
Do których pinow wystarczy podac 12V a do ktorych mase?
Z tego co wyczytalem, to pin K znajduje sie w zielonej wtyczce na pozycji 28.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek75
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:50, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Plus pod pin 1 i 23 niebieska wtyczka, masa pod 9 i 24 również niebieska wtyczka. Linia K pin 28 zielona wtyczka.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:25, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Zacząłem zabawę z zegarami.
Dobra wiadomość to ta, że wskaźnik paliwa działa Na zdjęciu zabawa z potencjometrem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Próbowałem skomunikować się z licznikiem. Kabel mam od viakena, interfejs to vag eeprom programer. Jak klikam na "read dash" to po dłuższej chwili wyskakuje mi komunikat, że nie znaleziono ECU. Czy licznik musi być sparowany z ECU samochodu? Czy coś źle robię?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:55, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Licznik nie musi być sparowany ani z ECU, ani z transponderem (to nie ma nic do rzeczy).
Może w opcjach źle ustawiony port ?
Poniżej filmik jak to leci - oczywiście zwykly interfejs KKL, na VCDSie nie pójdzie !
[link widoczny dla zalogowanych]
Edit.
Komunikat: No ECU Found... brak połączenia sprawdzić jeszcze raz piny, nie pomylić zasilania zwłaszcza pinów 23, 24 bo licznik pójdzie z dymem !
Przewód K - pin 28 w zielonej kostce, nie tej co zasilanie !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez azxxc dnia Wto 18:09, 05 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:19, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Takie mam połączenie. Jutro sprawdzę to jeszcze raz bo dzisiaj już nie jestem w stanie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:53, 07 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Ok, przeinstalowalem interfejs i zaczęło działać :-)
W których blokach mogę zmienić wartości wskaźnika paliwa?
EDIT:
Ok, już wiem które adresy pamięci odpowiadają za to.
Ciekawi mnie jak działa ich debuger i jak odpowiednie wiartości zamienia na rzeczy wykonywalne przez mikroprocesor.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Czw 21:04, 07 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel7373
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:24, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
witam mam pytanie odnośnie pełnego fisa nie doczytałem albo nikt nie mówił do a2 trzeba szukać fisa od 2 czy podejdzie od 3? manetka podchodzi ale licznik?
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:31, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
myślę że podejdzie ale wsad musisz zmieniać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel7373
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kraków Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:46, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
a to to za tajemnicze roczniki miały w oryginale full fis? czy to raczej pakietów wyposażenia kwestia wyposażenia: base ,comfort, top?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:03, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Cytat: | do a2 trzeba szukać fisa od 2 czy podejdzie od 3? manetka podchodzi ale licznik? |
Znaczy się chciałbyś podłączyć licznik od A3 do A2 ? - Hmmm jeśli byłby od modelu 8L czyli 8L0-920-xxx po zmodyfikowaniu wsadu być może by zadziałało choć głowy nie dam - ale wymiarowo nie spasuję.
Odpowiadając poważnie - do A2 szukaj licznika od A2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:43, 12 Kwi 2016 Temat postu: |
|
Od Audi licznik VDO powinien podejść do A2.
Co do wsadów to wsad z A2 i A3 ma taką samą objętość (czyt. tyle samo zaadresowanych bloków pamięci, bloki ułożone są podobnie).
Co do włożenia licznika z A3 do A2 to można by pokusić się o zmianę zewnętrznej (czyt. czołowej) obudowy (liczniku po zdjęciu obudowy są bardzo podobne do siebie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|