Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 6:33, 06 Wrz 2012 Temat postu: Wymiana czujnika stopu Audi A2, fabia, polo, fox, golfIV |
|
Jak wiadomo czujniki STOPU w autach grupy VAG padaja jak muchy, może być, ze w jednym aucie nawet do kilku razy w roku, czujniki są 4 pinowe, 2 do ecu a dwa na śwatła, dwa na światła przekazuja przez mały pin duąz ilość napiecia i po czasie sie nadtapiają, w Audi A2 objawia sie to zapaleniem na dese EPC i Check- benzyna, diesel miganie spiralki świec.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wystarczy podpiąc vaga i wyskoczy błąd czujnika świateł , który trzeba skasować , poniewaz nie zgasnie nam check.
Sprawdzamy jaki mamy czujnik przy pedale hamulca- wszystkie A2 maja 4 pinowe ale są jego dwa rodzaje, dwa piny sa w czujniku przy pedale sprzęgła.
Trzeba pamiętać że czujniki same dopasowuja się do luzu pedału i problem tkwi w ich montażu- jak zamontujesz źle a każdy rodzaj montuje się inaczej to zepsujesz czujnik.
Jeżeli mamy czujnik nr 1 na zdjęciu to regulacja jego nastepuje po przekręceniu czujnika w otworze montażowym w wyniku czego blokada zablokowuje czpień przy długości jaka jest w czasie montażu- dlatego ważne ze ten czujnik montujemy jak pedał hamulca jest nienaciśniety wtedy trzpień sie chowa i przekrecajac go w otworze ustalamy na stałe luz między pedałem a czujnikiem- dlatego ważne nie naciskac pedału tylko wkładać i przekręcać.
Czujnik nr 2 nie ma blokady przekręceniowej, ma mechanizm zapadkowy na trzpieniu. W tym przypadku naciskamy pedał hamulca zakłądamy czujnik i puszczamy pedał pod naporem pedału trzpień na zapadkach w czujniku sie zablokuje i sam ustali luz dla czujnika na stałe i skróci odległośc trzpienia do wymaganej długości- najczesciej spotykany w A2. Dlatego jak kupicie nowe czujniki mają one dłuższe trzpienie niż te założone na aucie i tak ma byc- NIE PRÓBUJCIE ICH NACISKAĆ, ONE SAME DOSTOSUJA SIE DO LUZU PEDAŁU HAMULCA ALE TRZEBA PAMIĘTAC JAK POSTĘPOWAĆ PRZY MONTAŻU KAŻDEGO CZUJNIKA. P.S. CZUJNIKI OBU TYPÓW SA ZAMIENNE
Ważne jest aby potem w Vagu sprawdzić poprawność działania tego przełącznika F7 i F47 czyli w 01 Engine, grupa 006, 2 pole od lewej wyświetla się wartość "000" przy prawidłowo działającym czujniku pedału hamulca i srzęgła, jeśli wciśniemy pedał hamulca wartość powinna się zmienić jednocześnie na "011" a przy puszczeniu pedału hamulca na "000" a jeśli wciskamy pedał sprzęgła to powinna się zmienić na "100" i przy jego puszczeniu na "000" - wtedy mamy pewność, że czujnik pedału sprzęgła i hamulca działają prawidłowo.
Mozna czujnik zreanimować- czyszczenie pomaga na kilka miesiecy lub tygodni jezeli regenerujemy tylko czyszcząc bez naniesienia platynki.
Trzeba rozebrać i dostać się do tzw. "platynek"-foto niżej, zawsze jedna para platynek na jednym z zewnętrznych pinów czujnika się wypala i brak jest styku pomiędzy nimi. Trzeba stare spalone platynki oszlifować pilniczkiem do czysta a następnie lutownicą w ich miejsce nadlać odpowiednio grubą warstwę cyny i następnie przyszlifować tak aby były tej samej wysokości co platynki na drugim pinie i aby obydwie pary platynek rozwierały się i zwierały w tym samym momencie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Czujniki nie sa drogie ASO ok 60- 70-zł, zamienniki od 10zł, w A2 z zamiennikami trzeba uwazać, bo blacha montazowa w co wkłada się czujnik jest cieńsza niż w innych autach i odległośc miedzy elementami na zdjeciu miedzy oryginałem a zamiennikiem musi być taka sama- a nie zawsze jest. Czujnik musi siedziec sztywno, bo jak odległośc bedzie wiekrza bedzie łatwo sie przekrecał w gnieżdzie- albo wypadnie, albo się zaklinuje
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na tym zdjęciu widac nr oryginalny czujnika do Audi A2. Z tego co wiem zakadajac żarówki diodwe na swiatła stopu wiekrzośc osób po wymianie czujnika nie ma z nim juz problemów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 19:50, 07 Wrz 2012, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:29, 06 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Popieram całkowicie kolegę PinkFloyd z racji na jego wiedzę. Miałem identyczny przypadek z tym włącznikiem, światła stopu raz były a raz nie plus lampka z błędem. Włącznik opisany jako czujnik nr.2, w około miedzianego styku powstał rdzawy nalot tak samo jak na zdjęciu, w moim przypadku skończyło się na przeczyszczeniu tego osadu drobnym papierem ściernym i problem zniknął.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:05, 07 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Co zrobić gdy kontrolujemy VAG-COM-em sterownik silnika a grupa 006 zawiera wartośc typu "LOAD" zamiast "000".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sajmontemplar
Dołączył: 14 Wrz 2012
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia/Killarney Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:27, 15 Wrz 2012 Temat postu: błąd epc |
|
Witam
Tak jak w temacie miałem ten sam problem w moim 1.4 16v AuA . Jak kolega wyżej przeczyściłem blaszki pilniczkiem , skasowałem błąd EPC ale po czasie znów się pojawił . Może mi ktoś powiedzieć co to może być? Coś z silnikiem ? Chociaż nie widzę żadnych problemów z nim.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:22, 15 Wrz 2012 Temat postu: Re: błąd epc |
|
sajmontemplar napisał: | Witam
Tak jak w temacie miałem ten sam problem w moim 1.4 16v AuA . Jak kolega wyżej przeczyściłem blaszki pilniczkiem , skasowałem błąd EPC ale po czasie znów się pojawił . Może mi ktoś powiedzieć co to może być? Coś z silnikiem ? Chociaż nie widzę żadnych problemów z nim.
Pozdrawiam |
może znów czujnik szwankuje, zapodaj błedy z vaga, dlatego samo czyszczenie nie zawsze pomaga bo scierasz platynke, czujnik kosztuje od 10zł w zwyż, po założeniu czujnika trzeba skasować błedy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:23, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | Co zrobić gdy kontrolujemy VAG-COM-em sterownik silnika a grupa 006 zawiera wartośc typu "LOAD" zamiast "000". |
poruszasz sie na poskim vagu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 11:40, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Używam Vag Com 409 EN. Zauważyłem że mało kiedy pokrywają się dane grup wyświetlanych na moim VAGU jak na waszym. Co jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:26, 15 Wrz 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | Używam Vag Com 409 EN. Zauważyłem że mało kiedy pokrywają się dane grup wyświetlanych na moim VAGU jak na waszym. Co jest? |
zapodaj 311-2, podaj maila to Ci wysle, ASO warszaty działaja tylko na [link widoczny dla zalogowanych]
ja tylko 311-2 i VCDS , przy czym pierwszy do aut do 2004r, auta z grupy A2, fabia , polo do 2008r, drugi wszystko. I wszystko jak pisze bedzei na nich chodzic bez problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:43, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
Do moich kłopotów z check enginem z innego tematu dołączył też błąd czujnika świateł stopu. Wywaliło kontrolkę EPC na desce i VAG-Com pokazuje komunikat "implausible signal".
Najpierw wymieniłem żarówkę stop, bo okazało się, że funkcja światła pozycyjnego jest przepalone.
Następnie zdemontowałem czujnik, rozebrałem i nieco się zdziwiłem. Czujnik jest oryginalny VW i wygląda na dziewiczo nowy (zresztą mam informację, że całkiem niedawno był wymieniany) - platynki czyste, niewypalone - nawet smar na nich jest. Mimo wszystko, nieco go przeczyściłem i zamontowałem z powrotem.
No i znowu, po krótkim czasie ten sam komunikat.
Chciałem sprawdzić w VAG-Com działanie, ale mam ten sam problem co Tobi71 - w kolumnie zamiast "000" mam "LOAD", więc to chyba nie jest funkcja czujnika stopu. Używam wersji 311-2.
Zresztą w wersji 409 jest to samo.
Jakieś pomysły, bo dla mnie sytuacja jest nieco dziwna, że praktycznie w trakcie jednej jazdy wyskoczyły kontrolki EPC i check dotyczące dwóch różnych problemów.
Może to wina samego sterownika silnika?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:46, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
podaj nr wszystkich błędów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 8:53, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
P17848 - czujnik EGR - open circuit
P16955 - Brake Switch (F) Implausible Signal P0571 - 35-00 - -
Oba zapaliły się niemal jednocześnie.
Przy czym, jak wspomniałem w temacie EGR, wartości mieszczą się w tolerancjach, a czujnik stopu wygląda jak nowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:04, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
Ponieważ miałem już dosyć zabawy ze starym czujnikiem, który mimo tego, że działa, światła zapala to wywala komunikat EPC, kupiłem w ASO nowy.
Nie dostałem czujnika o numerze: 1J0 945 511A, ale 1C0 945 511A, czyli taki jak ten:
to chciałbym się upewnić, jak go zamontować, bo mam już mętlik, a nie chciałbym go na starcie zepsuć.
Czy montuję go:
1. wciskając pedał hamulca
2. wkładając czujnik
3. puszczając hamulec
4. przekręcając czujnik
5. podpinam wtyczkę
czy może:
1. wkładam czujnik bez naciskania hamulca
2. przekręcam
3. podpinam wtyczkę
??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:29, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
czujnik bardzo dobry, bo poprawiony i bezawaryjny, tylko drugi sposób jest dobry, pamiętaj o dobrym przekręceniu do samego konca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:57, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
No nie wiem, czy taki bezawaryjny, bo teraz też mam taki zamontowany i to od całkiem niedawna, jak się dowiedziałem, a błąd na kompie już wywala.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawidx1231
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Przemyśl Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:46, 21 Lis 2013 Temat postu: |
|
Czasami się zdarza, że nowe czujniki są wadliwe.Błąd 16955 - włącznik lampy stop złe działanie.
Sprawdź dobrze żarówki stopu po obu stronach, bo umie przy tym błędzie okazało sie ze spiekły sie włókna, choć żarówka świeciła.Po wymianie na nowa błąd znikł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rafal1985
Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Czw 7:20, 18 Sie 2016 Temat postu: |
|
Witam,
odgrzeję trochę temat. U Żony wczoraj padł czujnik jeszcze go nie wyciągałem i mam pytanie. Czy ten w 1,2 TDI jest taki sam jak w innych A2 ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomaszinotar
Dołączył: 20 Maj 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:13, 19 Gru 2017 Temat postu: |
|
Niewiem czy ktos jeszcze tutaj jest ale ja mam problem inny zmienilem czujnik na ten zielony kliknelo swiatla stopu mam a w vagu w grupie 6 mam error caly czas i w fault codes tez kod zle dzialajacego stopu i to epc tez swieci i troszke mnie irytuje a nie chce zarowki wyciagac od kontrolki bo to od swiatla stop;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:27, 19 Gru 2017 Temat postu: |
|
Tu zawsze ktoś jest 😃
Kasowałeś ten błąd? Jeżeli nie to do dzieła, błąd będzie cały czas aktywny mimo wymiany na sprawny czujnik.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 21:33, 20 Gru 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomaszinotar
Dołączył: 20 Maj 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:19, 26 Gru 2017 Temat postu: |
|
Niestety kasowalem parenascie razy i dalej jest ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:52, 26 Gru 2017 Temat postu: |
|
Jaki błąd wywala 16955? Sprawdź żarówki najlepiej wymień być może głupie sklejanie włókien i już wywala.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|