Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:51, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
azxxc napisał: | Temperatura w tym okienku jak widać zmienia się od dziewięćdziesięciu paru do 110 a w tym samym czasie na liczniku jest cały czas równe 90 i wentylator chłodnicy nie pracuje. |
Wskaźnik temperatury na liczniku jest specjalnie tak zaprogramowany by stał jak wryty żeby nie wkurzać kierowcy i nie reagować na zmiany temperatur w tym zakresie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:09, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
azxxc ale wiem, ze miałeś problemy z falowaniem na wolnych obrotach itd z innego forum, dlatego pytam jak poradziłeś sobie z tym problemem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:52, 29 Sty 2017 Temat postu: |
|
Cytat: | Wskaźnik temperatury na liczniku jest specjalnie tak zaprogramowany by stał jak wryty żeby nie wkurzać kierowcy i nie reagować na zmiany temperatur w tym zakresie. |
Moim zdaniem nie masz racji, owszem wskaźnik ma pewną bezwładność ale to nie o to chodzi.
Na zdjęciu poniżej zaznaczono czujnik temp. o symbolu b 059 919 501 A - (podwójny 4-ro pinowy), i taki jest w 1.4 AUA i BBY oraz 1.6 BAD, zamontowany w obudowie termostatu.
Ale w 1.6 jest jeszcze jeden czujnik b 06A 919 501 A (2 - pinowy) i zapewne to odczyt z tego czujnika.
Gdyby płyn rzeczywiście miał 110 stopni - gotował by się.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ilak
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Polska Płeć:
|
Wysłany: Pon 0:07, 30 Sty 2017 Temat postu: |
|
Nie chodzi o bezwładność wskaźnika tylko celowe działanie inżynierów z vag. Płyn się nie gotuje bo ma podwyższone ciśnienie pracy. W momencie rozszczelnienia układu następuje przemiana w parę. Z tego co kojarzę dół nie ma odczytu na kompie jest to tylko stycznik (bimetal?) dla wentylatora chłodnicy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez ilak dnia Pon 0:10, 30 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 6:58, 30 Sty 2017 Temat postu: |
|
Cytat: | Z tego co kojarzę dół nie ma odczytu na kompie jest to tylko stycznik (bimetal?) dla wentylatora chłodnicy. |
Nie - włącznik termiczny (bimetalowy) występuje w silnikach diesla, w 1.4 nie ma żadnego a w 1.6 jest czujnik.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:48, 30 Sty 2017 Temat postu: |
|
Żeglarz czekam na filmik z pracy silnika pod maska ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
żeglarz
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubuskie Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:44, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
Oceniając Twój film silnika, bo na VAG się nie znam , to nie zauważyłem niepokojących zachowań...
Ja dziś byłem u mechanika pokażą mu moje o objawy i umówić się na odstawienie auta, powiedział, ze raczej nie będzie to cewka, bo cewka pada od razu i nie jest możliwie żebym 2 lata z takimi objawami jeździł, ale sprawdzi to bardziej przepustnica, ale wszystko trzeba posprawdzać by nie zrobić więcej szkód niż dobra.
Czy po czyszczeniu i rozbieraniu przepustnicy dużo jest roboty i ciężko ja ustawić ponownie prawidłowo ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:21, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
Cytat: | Czy po czyszczeniu i rozbieraniu przepustnicy dużo jest roboty i ciężko ja ustawić ponownie prawidłowo ?
_________________ |
Po czyszczeniu nic się mechanicznie nie ustawia, tylko VAG i standardowa procedura adaptacji - opisywane wiele razy.
Ściągnąć przepływomierz (2 opaski) i już widać jak wygląda przepustnica w środku, można też wtedy uruchomić adaptację, np. druga osoba włącza adaptację a my możemy obejrzeć jak działa (czy lekko bez żadnych zacięć).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
żeglarz
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubuskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:01, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
A telepanie silnikiem aż wszystkie przewody dygoczą to mało???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
żeglarz
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubuskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:10, 02 Lut 2017 Temat postu: |
|
Do azxxc. Czy w DIAD-Pl do adaptacji przepustnicy to kanał 60 czy inny?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:47, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
Tak - kanał 60, tak samo jak w innych wersjach VAG-COM czy VCDS.
Kod: | ADAPTACJA PRZEPUSTNICY.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08] wybierz grupę "060".
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja: "Adapt. trwa" i
rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się
pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08] |
Kod: | ADAPTACJA EGR.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje, napięcie akumulatora wyższe niż 11,5 V.
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08] wybierz grupę "074"
[Przełącz na Nastawy - 04]
U góry okna wcisnąć START i odczekać, aż w 4 polu pojawi się OK (jak poniżej)
pole 1 położenie 0 - wartość 0.3-1.3
pole 2 położenie 100% - wartość 2.9-4.6
pole 3 położenie aktualne 0.3-4.6
pole 4 stan adaptacji: OK. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
żeglarz
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubuskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:25, 03 Lut 2017 Temat postu: |
|
azxxc.
Dzięki za tak szybką odpowiedz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:46, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
żeglarz podziałałeś cos?, ja dziś oddałem auto do mechanika w celu sprawdzenia tych drgan wskazówki i szarpnieć silnika. rok temu działo mi się to tylko na ciepłym silniku dziś już na zimny. i jest to tak dosłowanie jak napisze;
faluje 2 sekundy ok i znów faluje tak jakby się odbijała piłeczka w tych samych odległościach czasowych.
będzie sprawdzał cewki chociaż tutaj mówi, że raczej powinny być ok.
następnie przepustnice - ale tutaj więcej szkód można narobić niż polepszyć i trzeba to robić dobrze i dokładnie.
co ty na to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
żeglarz
Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubuskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:50, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
Ja jak pisałem, dopiero jak zrobi się ciepło.
Mam swoje lata i ręce mi marzną na mrozie (78 l)
Cieszę się, że Cię wk...ło i oddałeś do mechanika, bo może ja dowiem się od Ciebie co było.
Chyba, że nie znajdzie nic.
Pozdrawiam i cierpliwości życzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:22, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
Jak to w życiu bywa mechanik albo nie będzie umiał znaleźć przyczyny i dobrze jakby powiedział o tym wprost lub będzie chciał eksperymentować i próbować wymieniać wszystko pokolei. Ciężko o dobrego mechanika chociaż to jest nowy mechanik z polecenia- okaże się wszystko dam znać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:14, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
Dobra mam informacje od Mechanika, i może wypowiedzą się tutaj Panowie, którzy pisali o przepustnicy.
Mechanik mowi, że jest błąd przepustnicy i nie idzie go usunąć. Zostanie ona wymontowana i sprawdzona przez elektryka.
O czym może świadczyć sytuacja, że błędu nie idzie wykasować?
Sprawdzał cewki - podmienił inne i także obroty falowały.
Zauważyłem także, że trzymając w jednej pozycji lub może nazwę to z jedną taką samą siłą wciśnięty gaz samochód jakby jechał szybciej i nagle go dusiło i znów jechał szybciej...
Ma ktoś przepustnice do sprzedania gdyby była potrzebna - dowiem się w poniedziałek - zrobiłem stosowne pismo już w dziale Giełda.
Myślicie, że przepustnica może dawać takie objawy i być winna?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:58, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
Trochę mało danych - czy w środku czysta, brudna i jaki błąd (lub głędy) - może któryś z tych poniżej:
Można jednak domniemywać że jeśli nie daje się skasować to zapewne też nie chce przejść adaptacji a to by wskazywało na brak albo błędne odczyty z czujników G187, G188.
Kod: | 17987 - Jednostka sterująca przepustnicą (J338)
P1579 - 35-00 - adaptacja nierozpoczęta
17951 - Czujnik kąta napędu przepustnicy (G187)
P1543 - 35-00 - sygnał za mały
17580 - Czujnik kąta 2 napędu przepustnicy (G188)
P1172 - 35-00 - Sygnał za mały |
G187 i G188 są to w zasadzie 2 potencjometry znajdujące się na osi przesłony przepustnicy i informujące ECU w jakiej aktualnie pozycji znajduje się przesłona.
Pomimo że nikt tutaj na forum nie walczył z takim problemem to moim zdaniem jak najbardziej mogło dojść do uszkodzenia albo tylko zabrudzenia ścieżek - tak samo jak np. potencjometry klap w klimatroniku.
Z zakupem 2-giej przepustnicy bym się wstrzymał bo może okazać się że wystarczy tą co masz wyczyścić i przesmarować.
W VAGu odczyty z tych czujników są w kanale 60.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:32, 10 Lut 2017 Temat postu: |
|
Dokładnie ten mechanik mówił o jakoś elementach blaszkach czy podzespołach ? Czy wszystko jest Ok sprawdzi elektryk.
I pytanie, wiem, ze mecze ale tak pechowo się złożyło, ze mam drgania tej wskazówki ale przedewszystkim drgani silnika występuj przy tych skokach wskazówki.
Czy uważacie, Ze przepustnica z błędami może być temu winna na biegu jałowym i z rozpędzaniem się samochodu Z poczuciem oporu momentami?
Cewki są dobre, bo gdyby to były wtryski byłby jakoś błąd ?
Wiem tylko tyle, ze w żadnej chyba fsi 1.6 wskazówka nie jest nieruchoma tyko delikatnie może się ruszać ale bez szarpnięć silnika - czy złe mówię to mnie poprawcie.
Nie chce się pakować w koszta jak np przepustnica nie ma prawa tego np powodować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|