Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

wskazówka obrotomierza czasami delikatnie drga.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:59, 15 Lip 2015 Temat postu:

że tak zapytam jeszcze raz, jak macie te delikatnie drgania wskazówki to ja czasem poczuje podczas ich taką wibracje jakby wskazówka mocniej zadrgnęła.

LUB jak nie rozumiecie mojego pytania, to czy na biegu jałowym podczas drgania wskazówki odczuwacie jakieś wibracje czasem silnika oczywiśie to wszystko dzieje się na postoju i biegu jałowym


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Śro 20:02, 15 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:10, 15 Lip 2015 Temat postu:

Nagraj drgania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:38, 20 Wrz 2015 Temat postu:

na elektroda widzę też jesteś Szczęśliwy

Jak widać na filmiku wskazówka obrotomierza na biegu jałowym delikatnie drga a co kilka sekund mocniej zadrgnie wtedy odczuwalna jest nierówna praca silnika i szarpnięcie.


oto link;

https://youtu.be/wVijjMjE2EY


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:11, 20 Wrz 2015 Temat postu:

Ja jestem wszędzie Bardzo szczęśliwy

Hmm... ciekawe czy to tylko zaburzenia licznika czy VAG też wykrywa falowanie obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 13:13, 20 Wrz 2015 Temat postu:

Myśle, że vag na pewno wykryje ponieważ ja czuje te falowanie szarpniecie, co wystepuje na filmiku co kilka sekund, bo w miedzy czasie delikatnych drgan tych minialnych nie odczuwam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 16:19, 01 Paź 2015 Temat postu:

Rozmawialem z jednym gościem i powiedział mi, że te mocniejsze szarpnięcie, które odpisywalem i drgajaca delikatnie wskazówka to sonda, która odczytuje mieszankę paliwową i to nic złego.co wy na to?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:31, 01 Paź 2015 Temat postu:

Sprawdziłbym stan sondy w takim razie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:28, 01 Paź 2015 Temat postu:

Wolę jej nie ruszać, dobrze wiadomo ,co się dzieje z tymi sondami w a2... Ps. Tobie też wskazówka drga ,ale minimalnie więc również to może być sonda skoro tyle wymieniles i nic...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 21:41, 01 Paź 2015 Temat postu:

Ja mam diesla, u mnie wszystko drga jak silnik pracuje Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michu
 
 


Dołączył: 13 Paź 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sochaczew
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:21, 14 Paź 2015 Temat postu:

Przede wszystkich chcę się przywitać z Wami i wyrazić rozgoryczenie do całego świata, że jeżdżę A2. Miałem A3, A6 i to zupełnie inna liga w porównaniu do tego żono-wozu, którym jestem zmuszony chwilowo jeździć Szczęśliwy.

Pytanie do Wasz moi mili o falujące obroty. Objawy:
-wskazówka obrotomierza pracuje na jałowym w zakresie 800-1000 obr.
-w momencie gdy sięga 800 obr. objaw jest jakby ktoś lekko strzelił gazem i podskakuje do 1000 obr.
-światła przygasają gdy to się dzieje
-dodatkowo przy zmianie biegu np z 2 na 3, wciskam sprzęgło i obroty powinny zacząć lekko spadać (bez gazu) a one utrzymują się dłuższą chwilę i dopiero lekko idą w dół
-dodatkowa ciekawostka ... dziś zawijam w boczną uliczkę w prawo i silnik się wyłączył (wcześniej te objawy i cisza).

O co może chodzić? Od czego zacząć sprawdzanie?

P.S. na wiosnę sprzedaję to cacko z motorkiem 1.4 benz. jakby ktoś był zainteresowany Szczęśliwy

EDIT:
Dzisiaj latam po mieście dalej i póki co nic takiego się nie zadziało ponownie. Czyżby silnik się wtedy nie rozgrzał i dodatkowo zacięła się komora regulacji przepływu powietrza?

PS#2
VAGa niemam. Próbowałem jakąś "samoróbą" podłączyć się i nie chce się połączyć z moim kompem Smutny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michu dnia Śro 13:12, 14 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:50, 15 Paź 2015 Temat postu:

powiem tak,
miałem forda, miałem problemy z delikatnym falowaniem obrotów.
jak na pech w moim audi a2 podobna sytuacja.

zaraz po zakupie wyskoczył mi błąd na desce rozdzielczej.
byłem w aso chcieli wymieniac sonde itd. =1300zł

oddalem samchód do mechanika, który oddał dobremu elektrykowi samochód i usterke zlikwidował, ale kazał jezdzic jeszcze z 200km czy nie wyskoczy i wyskoczyła dopiero za 2x coś wgrał i do dziś mam spokój naprawa kosztowała mnie 600zł

zaraz po zakupie jak i po naprawie auta jak widać na filmiku, wskazówka obrotomierza w samochodzie na biegu jałowym na postoju bardzo delikatnie drga a czasem nie i nie jest to odczuwalne, ale co jakiś czas wskazówka ma niby mały, ale odczuwalny już skok (czuć na pedale sprzęgła lub na budzie samochodu dodatkowo towarzyszy temu taki pierd z rury wydechowej)

wkurza mnie to, opisałem mechanikowi ten objaw powiedział, że to sonda, która tak pracuje i dawkuje mieszanke paliwa, ale zebym się nie przejmował, jednak wkurza mnie to - może tak robić sprawan sonda czy musi być konieczne uszkodzona a może to nie sponda???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:35, 05 Lis 2015 Temat postu:

witam odświeżam temat, taperek, trochę mnie zaskoczyłeś, że masz diesel i wszystko Ci drga.

Byłem u mechanika, sprawdzał samochód na kompie ZERO BŁĘDÓW.

Mówi, żeby się tym nie przejmować, ale owszem jak chcę wydać pieniądze można wymienić na wstępie obstawia dwie rzeczy

1. Świecie
2. Cewki, ale podobno poprzedni właściciel wymieniał wszystkie.

Co Ty na to.

Dodał, że nawet nowe samochody mają czasem takie problemy, bo jest za dużo elektroniki tylko tego tak nie czuć, bo silnik jest dobrze wygłuszony itd. - ale to żadne tłumaczenie.

ps; walczysz jeszcze ze swoimi drganiami? czy dałeś sobie spokój a może znalazłeś rozwiązanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Czw 20:48, 05 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 16:40, 28 Lis 2015 Temat postu:

Tak analizuje mój tematy, na który już chyba nikt nie zaglada, ale napisze dwa spostrzeżenia.

1. Temat raczej powinien brzmieć wahania obrotów na biegu jałowym
2. Występuje to tylko jak silnik zaczyna nabierać temp. - wznosi to coś do sprawy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:45, 27 Sty 2016 Temat postu:

UPDATE,

Wymieniłem dziś świece na BERU Z300,
(stare świece NGK były na dole czarne i brudne)

Oczywiście wskazówka obrotmierza drgała lecz prawie niezauważalnie - OK USTALILIŚMY, ŻE TO NORMALNE W 1.6 FSI, ale przede wszystkim nie miałem tego powtarzającego się na biegu jałowym uskoku w obrotach, które powodowało odczucie szarpnięcia silnika


Gdy samochód później przegazowałem i wjechałem na parking oczywiscie na biegu jałowym znów wystapiły, co kilka sekund minimalne uskoki-szarpnięcia.

Czy sonda NOX ma wpływ na pracę silnika/obroty? - można odłączyć jakoś komputerowo tą sonde?, bo w ASO powiedzieli mi, że jest uszkodzona, bo wyskakiwał mi błąd na desce, ale elektryk coś powgrywał i skasował mnie 600 zł i jestem ciekaw za co, ale fakt faktem błędu już nie mam - i w ogóle nie mam jakichkolwiek błędów na kompie.

Na koniec jeszcze raz wysyłam wcześniejszy filmik - zauważcie jak obroty minimalnie falują i co jakiś czas jest SKOK czy USKOK i wtedy mam odczuwalne drgania. -to też nie jest tak, że wtedy szarpie mocno autem, tylko można to odczuć trzymając kierownicy czy mając wcisnięte sprzęgło lub jak się radio wyłączy to także oprócz odczucia mozna usłyszeć.

https://youtu.be/wVijjMjE2EY

Dodam na koniec jedną ważną rzecz, zauważyłem, że te drgania zaczynają występować w raz z nagrzewaniem się silnika - może to o czymś świadczyć?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Śro 20:15, 27 Sty 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 22:51, 07 Lut 2016 Temat postu:

A ja nadal temat ciagne z informacji, jakie uzyskalem może to byc wtrysk lub zasniezale/przypalony tłok?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 0:45, 23 Mar 2016 Temat postu:

znalazłem taki artykul odnośnie FSI i chciałbym to potwierdzić

Otóż, wibracje silnika 1,6 na biegu jałowym (zakres obrotów 620-720) jest wg. ASO zjawiskiem normalnym i związane jest z normą jaką musi spełniać samochód EURO-4, a dokładnie z bardzo ubogą mieszanką jaka jest dostarczana do silnika - właśnie na biegu jałowym najwięcej szkodliwych związków jest emitowane do środowiska. Jest to najbardziej niekorzystna faza pracy silnika. Na życzenie klienta ASO może "podnieść kulturę pracy silnika" i wyregulować obroty biegu jałowego i w efekcie zredukować "szarpanie" do minimum. Tak było w moim przypadku: początkowe obroty (ustawione fabrycznie) 620 obr/min., po regulacji 700 obr/min. Silnik pracuje równo, nie są wyczuwalne wibracje, przy rozruchu (na ssaniu) ok. 1100obr./min. Nie sa to jednak wartości stałe dla wszystkich silników, każdy motor reaguje inaczej.

Szkoda ze tutaj oprócz mnie nikt chyba nie ma 1.6 FSI i nie może powiedzieć jak u niego to wyglada ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Śro 1:01, 23 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 8:04, 23 Mar 2016 Temat postu:

Jest kilka silników 1.6 FSI.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 8:21, 23 Mar 2016 Temat postu:

No ale ten jeden z gorszych to właśnie w audi a2? I czym sie różni 1.6 fsi od 1.6 fsi Szczęśliwy

Użytkowałes kiedyś samochód audi a21.6 dłużej ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 9:47, 23 Mar 2016 Temat postu:

W AUdi A2 jest najmniej awaryjny z 1.6 FSI. Obecne moje A2 jest moim jedynym A2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 11:10, 23 Mar 2016 Temat postu:

A więc tak poczyniłem pewne kroki postanowiłem zadzwonić do kilka ASO AUDI, połowa z nich w ogóle nie widziała na oczy A2, a druga część już tak a 1-2 osoby udzieliły mi konkretnej odpowiedzi na temat mojego objawu to znaczy;

" czy silnik 1.6 FSI w audi a2, gdy nabiera temperatury może na biegu jałowym może mieć co kilka sekund drgania(objaw jakby wypadał zapłon), gdy występuje drganie jest one wyczuwalne najbardziej na kierownicy, sprzęgle, bo usłyszeć dokładnie można dźwięk zmiany obrotów wychodząc z auta będąc koło maski lub z tyłu przy tłumiku gdy po prostu wtedy najprościej mówiąc pierdnie. W momencie drgań silnika również wtedy rusza się wskazówka obrotomierz"

Odpowiedz z ASO "Tak jest to normalne w 1.6 FSI dla aut audi a2, jest zbyt uboga mieszanka paliwowa i komputer podwyższa obroty w przypadku spadku i owszem dziać się to może co kilka sekund lub częściej i wszystkie powyżej opisane przez pana (mnie) objawy występują, wiec nie ma sensu szukania przyczyny i rozbierania silnika, BO JEST TO NORMALNE"

Mówiłem oczywiście, że tylko w tym aucie się z takim czymś spotkałem (chociaż kolega ma pegaout i zauważyłem u niego to samo, że nawet jako pasażer to czułem tylko, że wskazówka obrotomierza nie drga u niego). odpowiedz z ASO była, ale to jest FSI i audi a2.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Śro 11:15, 23 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin