Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:43, 19 Paź 2015 Temat postu: rozrusznik czy akumulator |
|
Witajcie,
jak rozpoznać czy podczas opalnia winny jest akumulator czy rozrusznik.
Mój samochód po nocce, gdy go rano odpalam czasem od 2 do 3 sekund męczy sie. Nie wiem czy można to nazwać kręceniem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:04, 19 Paź 2015 Temat postu: |
|
Na początku sprawdź napięcie na klemach, powinno być wyższe niż 12V na akumulatorze bez obciążenia.
Co do wydajności akumulatora to niestety trzeba mieć specjalistyczny przyrząd (co większy sprzedawca akumulatorów ma taki przyrząd i powinien wykonać test za free).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 7:50, 21 Paź 2015 Temat postu: |
|
pociesz się ja mam to samo ba nawet myślałem że to akuś więc kupiłem nowy i to dokładnie to samo , napięcie siada po postoju dosyć sporo a na chodzie trzyma 14,2 niby dobrze więc dałem rozrusznik do regeneracji 300 zł i nadal identycznie żadnej poprawy , jedyne co mi do głowy przychodzi to albo połaczenia masowe wyczyścić ale aż takiej wiary w to bym nie dał a drugie to wymiana sprzęgiełka alternatora i tu już bym widział sens choć to kosztowna sprawa aby ot tak sobie dla sprawdzenia wymieniać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:33, 21 Paź 2015 Temat postu: |
|
Hmm... kupiłeś nowy aku i zregenerowałeś rozrusznik a wymiana sprzęgiełka (za nowe 100zł) to kosztowna sprawa? Z resztą co ma sprzęgiełko do odpalania? Ono jedynie buforuje impulsy napędowe od paska wieloklinowego :-)
Lepiej sprawdź berthold61 czy Ci nic amperów nie ciągnie na wyłączonym silniku oraz faktycznie przeczyść połączenia masowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:41, 10 Lis 2015 Temat postu: |
|
A ja mam takie pytanie jeszcze,
czy rozrusznik jakby był już lichawy to tak samo ciężej by kręcił w dni dodatnie i ujemne czy z różnicą? tzn. w zimę ciężej a w lato lepiej? czy nie powinno mieć to różnicy?, bo w przypadku akumulatora to rozumiem, że tak właśnie powinno się dziać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:24, 10 Lis 2015 Temat postu: |
|
W zimne dni masz gęstszy olej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marmu09
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:33, 10 Lis 2015 Temat postu: |
|
A jak olej gęsty to i rozrusznik i aku ma ciężej obrócić silnik pobierają wiecej prądu ale wyraźna różnica to jak jest przymrozek a dziś w nocy to było 10°C
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Malecki45
Dołączył: 13 Lis 2015
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:08, 13 Lis 2015 Temat postu: |
|
U mnie od tego zaczęły się problemy z aku. Na początku myślałem że to wina rozrusznika, dławił się w ten sposób kilka tygodni (i to nie zawsze) i w końcu zero reakcji za którymś razem. Kupiłem nowy aku i problem z głowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:08, 24 Lis 2015 Temat postu: |
|
Powiedzcie mi czy jakby byl uszkodzony rozrusznik czy alternator to samochod krecilby tak samo w cieple dni jak i zimne?
Ja mam tak, ze jak jest cieplo auto odpala pratycznie od razu a jak jest zimno teraz zakreci ciezej lub ciezko z 2x i odpali. - czego to jest wina?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:35, 28 Lis 2015 Temat postu: |
|
https://youtu.be/UNIyklma7hs
Prosze tak to u mnie wygląda odpalanie po nocy.
Można prosić o opinię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:05, 28 Lis 2015 Temat postu: |
|
Gdybym miał obstawiać (w ciemno) to: 85% - akumulator, 15% - rozrusznik, to oczywiście tylko gdybanie ale widać wyraźnie dość duży spadek napięcia (zegary przygasają).
najprostsza sprawa: podstawić pewny akumulator i zobaczyć jak zakręci, albo podjechać do kogoś kto ma tester, u nas w wulkanizacji czy sklepach za takie sprawdzenie nie biorą ani grosza.
Dopiero gdyby okazało się że akumulator OK, będziesz myślał o rozruszniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:24, 28 Lis 2015 Temat postu: |
|
dodam, że jak odpali już to potem jest ok do momentu kiedy samochód nie postoi znów z 10h lub cała noc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:19, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
a jaki jest preferowany akumulator do mojego audi a2 1.6? i co polecacie.
obecnie mam warta 80 640, ale jak patrzyłem w necie to różne są wartości i zgłupiałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 11:12, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
a ja myślę że to nie akumulator ,przerabiałem temat i wywaliłem na akusia 300 zeta i niczego to nie zmieniło więc prawie pewny byłem że to na pewno rozrusznik więc dałem do pełnej regeneracji bo przy okazji bendix coś zgrzypiał i dalej jest jak jest , przekładam ten sam akuś do focusa 2.0 tdci i on tam kręci jak oszalały mimo że dupny silnik , jedyne co mi do głowy przychodzi to albo połaczenia masowe (brak czasu) albo sprzęgiełko alternatora przepuszcza i ładuje tylko częściowo ,chociaż na postoju i wolnym biegu ładuje 14,2v niby dobrze ale nie wiadomo jak pod wysokimi obrotami i obciążeniem ? rok i to samo i teraz już kręci jak by silnik miał 5 litrów pojemności
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:26, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
Berthold61
Podpinajac Vaga możesz zrobić testy podczas jazdy (np. Dynamiczne) i sprawdzić jakie jest napięcie podczas obciążenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 11:43, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
trepek napisał: | Berthold61
Podpinajac Vaga możesz zrobić testy podczas jazdy (np. Dynamiczne) i sprawdzić jakie jest napięcie podczas obciążenia. |
fakt musiałbym coś z tym zrobić bo zaczyna mnie to wnerwiać tylko czas to największy hamulec ,robię generalny remont dopiero co niedawno kupionego domu i sami chyba rozumiecie jak to wygląda
niby fajnie kręci ale po nocy czy nawet tygodniu kręci jak by mu się nie chciało ,ale damy radę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:44, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
berthold61 napisał: | a ja myślę że to nie akumulator ,przerabiałem temat i wywaliłem na akusia 300 zeta i niczego to nie zmieniło |
Nikt nie każe od razu kupować aku. można go np. podładować i sprawdzić jak pali. A najlepiej podłączyć inny sprawny, pewny i będzie wszystko jasne czy wina leży po stronie akumulatora.
Ponoć u kolegi kpkp1985 problemy z odpaleniem są tylko po dłuższym postoju tak normalnie odpala.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 12:12, 29 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 12:00, 29 Lis 2015 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | berthold61 napisał: | a ja myślę że to nie akumulator ,przerabiałem temat i wywaliłem na akusia 300 zeta i niczego to nie zmieniło |
Nikt nie każe od razu kupować aku. można go np. podładować i sprawdzić jak pali. A najlepiej podłączyć inny sprawny, pewny i będzie wszystko jasne czy wina leży po stronie akumulatora.
Ponoć problemy z odpaleniem są tylko po dłuższym postoju tak normalnie odpala. |
ale chciałem mieć 100% pewności że zawsze odpali a do końca nie wiedziałem co ten stary akuś sobą prezentował , więc co mogłem na szybko to zrobiłem i teraz ten nowy akuś już ma 1 rok a problem ten sam dalej a stary akuś co niby słabo krecił w audiku dobrze teraz kreci w focusie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 13:48, 30 Lis 2015 Temat postu: |
|
dziś nie wytrzymałem i musiałem odskoczyć od innych zajść i wyczyściłem połączenia masowe , te pod ABS-em oraz przy drzwiach lewych oraz prawych ale wiele to nie dało bo jak mierzę przy altku do masy to jest 14,2 następnie od rozrusznika do karoseri to samo 14,2 ale już przy samym akusiu jest 13,9-14,1 ,zostało chyba gdzieś jedno połaczenie masowe pod autem bo z akusia wychodzą dwa kable plus oraz minus ale już przez auto czyli skrzynkę pod nogami tylko kabel plusowy więc gdzieś kiedyś muszę jeszcze szukać połaczenie chyba w okolicy tylnej osi , jeszcze jedna rzecz ,kiedy chodzi klima to alternator bardzo się grzeje dziwne bo tam tylko jest elektromagnes do sprężarki ,ale kiedyś do tego dojdę hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|