Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:34, 12 Paź 2015 Temat postu: Remont Alternatora |
|
Witam. W moim Audi A2 1.4 AUA łożyska alternatora zaczęły głośno pracować czy ktoś z klubowiczów wymieniał łożyska w takim alternatorze?? Może znacie wymiary łożysk jeżeli tak to bardzo byłbym wdzięczny? Bo chciałbym tego samego dnia rozebrać i złożyć go a autko potrzebuje codziennie żeby do pracy dojechać.
Czy opłaca się samemu robić czy oddać to komuś??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cycor dnia Pon 16:37, 12 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:21, 12 Paź 2015 Temat postu: |
|
tak mi się wydaje ze to łożyska padły. Jak wezmę drewniany klocek (listewkę) i przyłożę jeden koniec do alternatora a drugi do ucha to słychać ze to na pewno on zaczyna wyć. Wycie nasila się przy dłuższych trasach wtedy bardziej go słychać. W piątek jak nic mi nie wypadnie to postaram się za niego wziąć na wolnych obrotach to wycie jest nie równe a jak dodam gazu to tak jakby ustawało
Jakieś 2 tyg temu zdjąłem pasek i tak poruszałem wałkiem alternatora to nie było nic czuć luzów ale jak obkręciłem to lekko szumiał.
Czy idzie dostać w sklepach komutator do alternatorów naszych bolidów??
Idzie samemu go zmienić czy jest potrzebny jakiś ściągacz??
Edycja:
- 1 x 6003-2RS/C3
- 1 x 6303-2RS/C3
ale czy te łożyska pasują do tego alternatora? : 037903025F 90A Bosch
/scaliłem
beerkorff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colorstormimolagelbA2
Gość
|
Wysłany: Wto 6:30, 13 Paź 2015 Temat postu: |
|
Nie przyklada sie klocka tylko STETOSKOP!
Druciarstwo nie poplaca.
Co do kupna uzywanego alternatora to popieram ten krok jak i kupno do tego nowego lozyska.
Z dwoch alternatorow zawsze mozna zlozyc jeden i do takiego dac nowe lozysko.
W alternatorach jest wiecej czesci ktore ulegaja zuzyciu wiec wlasny bank takowych jest pozadany.
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:53, 13 Paź 2015 Temat postu: |
|
Cycor napisał: | (...)
ale czy te łożyska pasują do tego alternatora? : 037903025F 90A Bosch
|
Oznaczenie VAG: 037 903 025 F
Oznaczenie producenta: 0 124 325 011 / Bosch 90A
Łożyska: 6003 i 6303
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:26, 13 Paź 2015 Temat postu: |
|
Tutaj masz fotostory z regeneracji alternatora:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:24, 13 Paź 2015 Temat postu: |
|
Czy przykładanie klocka drewnianego nazywasz druciarstwem??
To jest stary sprawdzony sposób a jak ktoś nie ma STETOSKOPU to musi sobie radzić a przez drewniany klocek usłyszy to samo. Jak miałem praktyki w Citroenie w dąbrowie to używali to tego celu trzonków młotków.
W moim przypadku nie widzę potrzeby kupowania drugiego alternatora bo wszystkie parametry są dobre tylko ze głośno pracuje i na bank to są łożyska a ewentualnie co mogło pójść to szczotki i pierścienie ślizgowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:48, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
Inwestuj w łożyska i zrób manuala
jak masz chwilę to zerknij na wątek na elektrodzie, gdzie pytałem o Twój alternetor, była tam kilka ciekawych wskazówek co do rozbiórki (albo w wątku pobocznym): [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:56, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
ok Zrobimy zdjęcia a później manuala ale to dopiero w weekend będę rozbierał Pierścienie ślizgowe (komutator) już mam 10 zł kosztował a szotki nie można podobno kupić samych tylko z samoregulatorem i zamiennik w okolicznym sklepie kosztuje 65zł a oryginał 125zł ale zobaczymy jak rozbiore czy jego trzeba będzie zmienić. A po łożyska jutro się wybiorę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:03, 15 Paź 2015 Temat postu: |
|
Daj linka do modelu komutatora, albo chociaż jego oznaczenie (jeśli kupowałeś lokalnie) . Nie wiem jak z dostępnością na rynku, ale może ktoś będzie poszukiwał to będzie miał jak znalazł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:47, 21 Paź 2015 Temat postu: |
|
Samoregulator cargo 139925 ( ja za niego dałem 65 zł)
[link widoczny dla zalogowanych]
pierścienie ślizgowe (komutator)
oryginał: [link widoczny dla zalogowanych]
zamiennik : [link widoczny dla zalogowanych]
Ja kupiłem zamiennik za 10 zł w okolicznym sklepie bo boschowski nie był dostępny od reki
po remoncie alternatora ładowanie na zimnym 14.38V na rozgrzanym silniku 13.8-13.9V po połączeniu silnika z budą auta 14.30V mierzone na włączonych światłach na akumulatorze (przewód łączący budę z silnikiem linka 35mm kwadrat w gumie bo taki miałem dostępny nowy za free, koncówki zacisciete na prasie nie młotkiem). Przed remontem ładowanie wynosiło 13.70V
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Cycor dnia Śro 19:48, 21 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:05, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
No to nieźle - gratuluję efektu końcowego, poprawa jest znaczna.
Czy udało ci się może zrobić jakiś fotki ? Dałbyś radę się niemi podzielić i opisać operację, ewentualnie jakie napotkałeś największe utrudnienia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colorstormimolagelbA2
Gość
|
Wysłany: Pią 8:24, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
Cycor napisał: | Czy przykładanie klocka drewnianego nazywasz druciarstwem?? |
Tak bo dzis nie ma problemu z zakupem stetoskopu.
Jesli serwis citroena przyklada trzonek mlotka do rolek rozrzadu to rowniez nie mam pytan
Zastanawia mnie tylko skad maja taki dlugi trzonek...
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 8:31, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
W linku z forum A4 jest pokazana regeneracja alternatora, poza regulatorem napięcia i płytką z diodami nie różni się ten alternator od tego, co jest w A2.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cycor
Dołączył: 14 Sty 2015
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wysoka/Zawiercie woj. Śląskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:34, 23 Paź 2015 Temat postu: |
|
mam fotki i zacząłem je już pomału opisywać jak skończę to dodam a alternator jest praktycznie taki sam jak w tym linku z a4. Problem był z odkręceniem 4 małych śrub na śrubokręt krzyżak z przodu alternatora. Nie dało się ich odkręcić i trzeba było rozwiercać. Alternator z auta nie wyjąłem dołem odkręcając sprężarkę klimy tylko do góry. Mostka prostowniczego nie odpinałem od uzwojeń bo nie widziałem takiej potrzeby. A z tym stetoskopem to w dzisiejszych czasach to nie problem z zakupem tak jak piszesz i to trzeba będzie kupić ale narazie no niestety nie mam i jakoś musiałem sobie poradzić.
Dodałbym już te zdjęcia ale nie mam kiedy dokończyć ich opisywać bo rozebrałem dzisiaj rozrząd bo coś w nim hałasowało (najwyżej tak mi się wydaje ze to tam) i jedna rolka mi się wydaje podejrzana ale zobaczymy jak nią zmienię czy będzie dalej ten hałas.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|