Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
joszi
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz Fordon Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:58, 08 Sie 2014 Temat postu: |
|
zanim odpisałeś wyjąłem moduł kierunkowskazów, rozebrałem, przeczyściłem, podgiąłem styki by równo brały i na razie jest ok. Okaże się po czasie jak się trochę pojeździ.
Jedynie nadal auto nie potwierdza kierunkami zamknięcia go z pilota, ale to przeczytałem w innym temacie że może to być związane z komunikowaniem przez komputer że jedne z drzwi są nie domknięte
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:49, 22 Paź 2014 Temat postu: |
|
beerkoff napisał: | Podbijam: jakby kogoś interesowało to mój problem leżał w lewej manetce - "Kontakt" do konserwacji styków elektrycznych zaaplikowany bez rozbierania manetki załatwił sprawę, przynajmniej na jakiś czas, bo klikanie pewnie prędzej czy później wróci. Mam w zapasie manetkę z tempomatem więc docelowo i tak ją zamontuję, tylko zostaje mi jeszcze kwestia zorganizowana wiązki elektrycznej, pewnie będę ją dorabiał.
A jakby ktoś miał problem z modułem/przekaźnikiem kierunkowskazów o P/n 8Z0941509B to jego aktualna cena w ASO to około 160 zł brutto. |
Podbijam, ponieważ dostałem via PW zapytanie jak dokładnie poradziłem sobie z moją manetką:
Mam bardoz pordobny przypadek proszę napisz co miałeś na myśli że użyłeś tego sprayu "bez rozbierania", rozumiem że nie rozbierałeś samej manetki ale ściągnąłeś poduszkę i kierownicę? czy zrobiłęś to bez zdejmowania kierownicy??
Tytułem uzupełnienia:
"Płyn "Kontakt" bez względu na rodzaj (60, 61, PR) ma rurkę taką jak sprężone powietrze w puszce. Ja nic nie rozbierałem ani nie demontowałem kierownicy/poduchy tylko wsunąłem rurkę "Kontaktu" w okolice złącza elektrycznego na manetce kierunkowskazu i psiknąłem kilka razy do środka - do dzisiaj cisza jak makiem zasiał. Miałem o tyle prościej, że w zapasie mam drugą manetkę i mogłem sobie sprawdzić gdzie to złącze jest dokładnie zlokalizowane - Tobie proponuje zerknąć na przykładowe zdjęcie manetki w google żebyś wiedział, w którym kierunku psikać
PS. Kontaktu nie trzeba dokładnie wycierać ani czekać aż wyschnie. Jak zaaplikujesz to od razu możesz testować manetkę (tylko nie wypsikaj tego płynu za dużo żeby Ci nie kapało potem z kolumny kierowniczej . "
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 8:50, 22 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:22, 23 Paź 2014 Temat postu: |
|
Jak zrobić wiązke Ci pomoge.
A przy okazji mam manetke kierunku na zbyciu - przebieg rewelka ok. 47tys. km
Za 25zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuki13
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:58, 24 Paź 2014 Temat postu: |
|
No cóż a więc próbowałem właśnie wykonać swoją pierwszą samodzielną naprawę w Audi, tzn kupiłem spray do czyszczenia styków i finał jest taki że teraz prawy kierunkowskaz jest cały czas włączony. Zobaczymy jak będzie rano ale póki co minęło już ze 2 godziny i bolączka nie ustaje....
Chyba czeka mnie zdejmowanie kierownicy i dobieranie się do tego na poważnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 6:22, 25 Paź 2014 Temat postu: |
|
Czym to próbowałeś czyścić ? Kontakt PR raczej jest do potencjometrów, ja używałem do wyczyszczenia styków izopropanol w spray'u.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez frozenstaw dnia Sob 6:25, 25 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:49, 25 Paź 2014 Temat postu: |
|
Ja u siebie korzystałem z Kontakt 60 (albo Kontakt S) - ale kontakt PR do potencjometrów też nie powinien zaszkodzić.
Izopropanol chyba nie usunie tlenków powstających na powierzchniach i stykach miedzianych.
kuki13, i jak rezultaty ? Jest lepiej ?
Dużo wtrysnąłeś tego "Kontaktu" ? Próbowałeś poruszać manetką lewo-prawo ?
Może suszarka względnie sprężone powietrze zaaplikowane w miejsce wtryśnięcia pomogą ?
PS. Skąd jesteś ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Sob 10:54, 25 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuki13
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 6:47, 27 Paź 2014 Temat postu: |
|
Elo
Witam po weekendzie wszystkich zainteresowanych informuję że po odczekaniu nocy i poruszaniu manetką w każdą stronę wszystko wróciło do normy do normy w sensie takim że pozbyłem się pykania i kierunki działają jak należy
Ciekawe czy problem rozwiązał się na stałe
PS.
Dziękuję użytkownikom za pytania czy sobie poradziłem.
Dzisiaj po południu odbieram z ASO;
1. Głośniczek czujnika parkowania
2. ogranicznik otwierania drzwi kierowcy (nie mam tej blokady w połowie otwarcia)
3. w domu już leży termostat
Nie wiem czy zdecyduje się na wymianę osobiście, w środę chyba oddam do mechanika
Jak zrobię te rzeczy to będzie już perfekt (poza panoramą ale to być może na wiosnę)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:02, 27 Paź 2014 Temat postu: |
|
No to same dobre wieści.
Ad 2. Manual wymiany ogranicznika jest na forum, nic trudnego.
Ad 3. Jak masz garaż to wymiana termostatu jest do zrobienia we własnym zakresie w 30 minut - ja przy wymianie nawet nie odkręcałem alternatora (trochę rozchlapałem płyn chłodzący).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuki13
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 9:40, 27 Paź 2014 Temat postu: |
|
Manual ogranicznika widziałem dlatego postanowiłem że to zrobię..
Mam takiego rozsądnego mechanika robił mi ze dwa razy Touarega jest naprawdę niedrogi a zrobię wszystko pakietowo + jeszcze na przeglądzie zerowym powiedzieli że wyszło trochę smaru z osłony przegubu też się do tego dotknie bo warto przed zimą. Jak będzie po tych naprawach to z ręką na sercu będzie można powiedzieć że jest igła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuki13
Dołączył: 09 Maj 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:43, 03 Lis 2014 Temat postu: |
|
Problem z cykaniem niestety wrócił po dwóch dniach....... postanowiłem uleczyć go kupując nową manetkę koszt 80 pln + wymiana 60, wszystko perfekt.
Auto odebrane od mechanika, zrobiony termostat, temperatura trzyma się idealnie, naprawiony zawias drzwi blokuje się w połowie otwarcia i wymieniona opaska osłony przegubu na tą chwilę wszystko jest na tip top.
Nawet żona zadowolona z auta chociaż twierdzi że Touareg był wygodniejszy heheh
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miko1988
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Czw 19:16, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Podepnę się trochę pod ten temat.
Kupiłem takie oto cudo
[link widoczny dla zalogowanych]
ale po wyciągnięciu włącznika kable nie pasują do żadnego schematu.
Jest tam 6 przewodów:
czarno-niebieski
jasno-brązowy
ciemno-brązowy
zielono-żółty
zielono-biały.
Może ktoś z was ma pojęcie jak i gdzie to podłączyć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:05, 16 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Ja nie podłączałem jeszcze takiego modułu ale jeśli to zrobię to kupię trochę droższy ale prostszy do podłączenia bo na 4 przewody [link widoczny dla zalogowanych] . Wracając do tematu to musisz głębiej pogrzebać i dostać się do przekaźnika kierunkowskazów i św. awaryjnych bo to co opisałeś to tylko włącznik św. awaryjnych, który tylko steruje ten przekaźnik i nie ma tam potrzebnych przewodów do podłączenia modułu.
Jak już dojdziesz do przekaźnika to podłączasz następująco:
- czerwony (+) z modułu na pin 2 przekaźnika kolor czarno-żółty,
- czarny (masa) z modułu na pin 9 kolor brązowy,
- żółty na pin 5 czarno- biały,
- żółty na pin 7 czarno- zielony,
- pomarańczowy na pin 3 czarno-czerwony.
Można jeszcze spróbować podłączyć się pod kierownicą do przełącznika kierunkowskazów wtedy podłączasz żółte i pomarańczowy pod przełącznik a czerwony pod bezpiecznik i czarny do masy.
Mam nadzieję, że się nie pomyliłem w rozpisce kolorów bo posługiwałem się tylko schematem podanym na forum przez Admina i nie sprawdziłem jak to ma się do rzeczywistości w aucie .
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
miko1988
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 6:37, 17 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Dzięki to mi wystarczy:) będę w takim razie grzebać w tej wiązce pod radiem.
A pod kierownicą to ciężko będzie się dostać do wiązki?
Bo z tego co widzę ta pod radiem też może być ciężko dostępna.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miko1988 dnia Pią 6:47, 17 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:10, 17 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Pod kierownicą jest super dojście. Zdejmujesz dolną osłonę deski (dwie śruby, dwa zatrzaski, mocowanie linki i wtyczka odkomputera) i wszystkie przekaźniki są przed Tobą.
A i jeszcze osłonę progu musisz zdjąć. Wkładasz dłoń, w połowie długości osłony, między dywanik a osłonę i zdecydowanie do góry ciągniesz. Wszystko w A2 bardzo szybko się rozbiera.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Pią 7:17, 17 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
miko1988
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:43, 17 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Tylko teraz który kabel tam to który?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:48, 17 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Ciekawy wątek odnośnie przekaźnika kierunkowskazów:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:35, 17 Kwi 2015 Temat postu: |
|
miko1988 napisał: | Tylko teraz który kabel tam to który? |
Nie wiem jak tam jest dokładnie pod kierownicą bo jeszcze tam nie zaglądałem a ze schematu wynika, że w kostce od lewej manetki przełącznika kierunków na pin 5 (kolor czarno-czerwony taki sam jak przy przekaźniku) należy podłączyć pomarańczowy kabelek a żółte do pinu 3 i 11 (kolory takie same jak przy przekaźniku czyli czarno- zielony i czarno-biały) a zasilanie czyli +12V (czerwony) szukamy przy bezpieczniku od zasilania kierunków (nie awaryjnych) kolor przewodu taki sam jak przy przekaźniku czyli czarno-żółty i masę na jakiś koloru brązowego.
Chyba pod kierownicą łatwiejszy jest dostęp do tych przewodów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miko1988
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:47, 17 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Dzięki wielkie Jak zrobię dam znać co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miko1988
Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:15, 20 Kwi 2015 Temat postu: |
|
bogdand napisał: | miko1988 napisał: | Tylko teraz który kabel tam to który? |
Nie wiem jak tam jest dokładnie pod kierownicą bo jeszcze tam nie zaglądałem a ze schematu wynika, że w kostce od lewej manetki przełącznika kierunków na pin 5 (kolor czarno-czerwony taki sam jak przy przekaźniku) należy podłączyć pomarańczowy kabelek a żółte do pinu 3 i 11 (kolory takie same jak przy przekaźniku czyli czarno- zielony i czarno-biały) a zasilanie czyli +12V (czerwony) szukamy przy bezpieczniku od zasilania kierunków (nie awaryjnych) kolor przewodu taki sam jak przy przekaźniku czyli czarno-żółty i masę na jakiś koloru brązowego.
Chyba pod kierownicą łatwiejszy jest dostęp do tych przewodów. |
Zrobione
Jedyna różnica to w pinie 11 kolor jasnozielony a poza tym identycznie.
Z zasilaniem wpiąłem się do zasilania manetki kierunkowskazów ale jest w tym wada bo napięcie jest tam cały czas (zapobiegawczo dałem dodatkowy bezpiecznik), masę zrobiłem oddzielną do śruby skrzynki bezpieczników. I jest teraz jeszcze dodatkowo różnica w miganiu kierunkowskazów. Wyłączają się zawsze po pełnym cyklu czyli nawet po odbiciu manetki kierunkowskaz wyłącza się po pełnym zgaszeniu/zapaleniu a nie jak kiedyś, że gasł od razu po odbiciu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:58, 20 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Kolory na schemacie były tłumaczone z jęz. niemieckiego na angielski i pewnie tutaj powstał błąd w przetłumaczeniu kolorów ale ważne, że nr pinów się zgadzają. Z tym zasilaniem modułu gdy napięcie jest cały czas to dobrze, że dałeś dodatkowy bezpiecznik bo napięcie to podawane jest z aku przez bezpiecznik 150A jednak moduł będzie rozładowywał akumulator przy wyłączonym silniku ale będzie to bardzo mały prąd pewnie ok 1mA albo i mniej.
Na ile mignięć masz zrobioną konfigurację ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|