Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:30, 19 Lis 2013 Temat postu: poprawa wartości napięcia ładowania |
|
Ostatnio postanowiłem rozwikłać niższą wartość prądu ładowania w 1.4 16V kiedy po nagrzaniu silnika bez włączonej klimatyzacji ( bo wtedy obroty sa wyższe ) przy obr ok 680 wartość napięcia ładowania była niższa niż 14V , u mnie w lecie po włączeniu wszystkich odbiorników oprócz klimy wartość nawet spadała poniże 13,5V. Nie była to wina regulatora i alternatora bo było wszystko sprawdzane. Ta przypadłość znalazłem tez na niemieckim forum A2, ale nikt tego nie rozwikłał, niektórzy mówili że przy niskich obrotach wydajność alternatora jest mała. Latem przy bardzo dużym upale i klimie na full i światłach mierzone na aku było nawet 13,2V, na zimnym silniku ok 14V. Spadek ładowania na nagrzanym może świadczyć o słabej masie na silniku. Wyczyściłem główne połączenie masowe -wejście pod lewą lampą - przewód idzie do górnej śruby rozrusznika. Po czyszczeniu poprawiło się o 0,2V- wg mnie za mało. rano samochód już nie odpalił- aku naładowane - brak reakcji rozrusznika. Po wyciągnięciu głównego przewodu masowego pod otulina okazało się, ze trzymał tylko na 2 włoskach a ma średnice ok 0,5cm. Po weryfikacji w ASO ustaliłem, ze w ramach gwarancji wymieniono ok 3000 sztuk tego kabla- wiec cos z tym musiało być. Po wymianie rozrusznik krecił jak szalony ładowanie 13,98V po obciążeniu- dla mnie za mało. Zrobiłem modyfikacje założyłem kabel masowy kupiony w castroramie i 2 oczka grube ( tylko dostępne w sklepach motoryzacyjnych do samochodów ) w castoramie sa za cienkie i się upalą.Odkręciłem śrubę górną alternatora i oczyściłem śrubę i styk i wykorzystałem jeden gwintowany otwór technologiczny na prawym nadkolu- oczyściłem papierem sciernym i przegwintowałem z resztek farby i założyłem oczko na śrube nr 6 z podkładką. Po odpaleniu na zimno na światłach 14,4V, po obciążeniu na gorąco 14,32V. Po latach obudowa alternatora słabo przewdzi mase przez silnik wiec dodatkowa masa wszystko załatwiła. Swiatła w nocy świeca się biela jak xenony, po nocy aku ma wartość naładowania 12,81V. Może się komuś przyda.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:32, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
Mało powiedziane, że może się przyda chyba każdy skorzysta dobra robota
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 17:54, 19 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kenstfield
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białogard Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:50, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
W 1.4 tdi taki problem też występuje?
Może są dostepne w aso nowe poprawione kable?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:32, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
W dieslu jest mocniejszy altek i wyższe obroty i inny kabel ale gdyby wartosc ladowania byla zamala wystarczy dodatkowa masa na alternator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kenstfield
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białogard Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:35, 19 Lis 2013 Temat postu: |
|
Dobrze wiedzieć. Trzeba będzie pomierzyć bo wydaje mi się, że nie ładuje mi prawidłowo akumulatora.
Edit.
Zmierzone 14.3V w AMF także nie ma co ruszać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kenstfield dnia Pią 12:17, 29 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
heniekk59
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: Pią 20:42, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
witam silnik 1,4 AUA właśnie mam taki problem od dawna światła mi mrugają alternator po regeneracji sprawdzony dodałem przewód masowy karoseria nadkola prawego a silnik i nic to nie dało spróbuje dać do alternatora i dam znać o efekcie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez heniekk59 dnia Czw 22:41, 02 Sty 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:36, 30 Lis 2013 Temat postu: |
|
Przeczyściłeś fabryczną masę? Rozumiem że mrugają jak jedziesz a nie jak stoisz na i kręcisz kierownicą w miejscu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 18:59, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | W dieslu jest mocniejszy altek i wyższe obroty i inny kabel ale gdyby wartosc ladowania byla zamala wystarczy dodatkowa masa na alternator |
a mnie ciekawi dlaczego takie monstrum zakładali do tak małego auta z małym silniczkiem ,mam na myśli akumulator czy przypadkiem nie jest on ciut za duży 80ah ,ja w drugim aucie focus 2,0 tdci mam 71 ah i wspomaganie el w trzecim aucie octavi 1,9 tdi 61 ah ,i nie wiem co mieli na myśli zakładając tak duży akumul bo chyba nie długość kabli od aku do rozrusznika ???
BM-ki też mają z tyłu aku ale mniejsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:57, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
Dzisiaj ten problem został już poruszony na forum w innym wątku. Niestety jak na złość nie mogę teraz znaleźć. Podsumowując kolega PinkFloyd wyjaśnił że tak mocny akumulator potrzebny jest nie tylko ze względu na wspomaganie, ale również ze względu na zaawansowaną elektronikę samochodu i to że ecu źle znosi spadki i zbyt niskie napięcie (z tego co pamiętam).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:02, 09 Gru 2013 Temat postu: |
|
To będzie <a href="http://www.audia2.fora.pl/jakiego-wybrac-producenta,113/jaki-kupic-akumulator,1388.html">tutaj</a>
a to cytat:
PinkFloyd napisał: | Bardziej zrobione bylo to pod wersje benzynowa, audi a2 to pierwszy model ze wspomaganiem elektrycznym i z tak rozbudowana elektryka na tamte czasy, pierwsze pompy elektryczne zżerają dużo amperow, w benzynie jalowy bieg ma 680 obr przy tej wartości alternator nie ma na tyle dużej sprawnosci żeby zrekompensować duży pobór prądu przy kręceniu kierownica bez dodawania gazu stad tez chwilowe przygasniecie światem, duży aku mial niwelować spadki napiecia tym spowodowane i niedopuscic do zaklocenia pracy innych urządzeń i wylaczenia wspomagania, przy malym aku nasz eku szybko potrafi wylaczyc wspomaganie, nowsze wspomagania elektryczne nie potrzebuja aż tyle amperow i są bardziej mniej pradozerne ale to juz wymóg technologii |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 20:04, 09 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
heniekk59
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: Czw 22:42, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
witam dorobiony przewód masowy z oczkami zapłaciłem 15 zł połączyłem masa karoseria z alternatorem przeczyszczone trzy punkty masy i dalej mrugają światła podczas jazdy i tu pytanko do fachowców jak zasygnalizuje błąd kierownica z wykrzyknikiem to mruganie ginie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:54, 02 Sty 2014 Temat postu: |
|
heniekk59 napisał: | witam dorobiony przewód masowy z oczkami zapłaciłem 15 zł połączyłem masa karoseria z alternatorem przeczyszczone trzy punkty masy i dalej mrugają światła podczas jazdy i tu pytanko do fachowców jak zasygnalizuje błąd kierownica z wykrzyknikiem to mruganie ginie . |
uszkodzone wspomaganie, podaj błędy z zegarów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
heniekk59
Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: Pią 10:58, 03 Sty 2014 Temat postu: |
|
tylko wspomaganie działa poprawnie płyn w zbiorniczku jest bo sprawdzałem no chyba że coś się dzieje z pompom będę musiał podpiąć kompa .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez heniekk59 dnia Pią 10:59, 03 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:20, 03 Sty 2014 Temat postu: |
|
heniekk59 napisał: | tylko wspomaganie działa poprawnie płyn w zbiorniczku jest bo sprawdzałem no chyba że coś się dzieje z pompom będę musiał podpiąć kompa . |
to że działa to nie znaczy ze jest ok, często do płytki elektronicznej dostaje się woda, bez powodu błąd się nie pali, błąd odczytasz w zegarach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
RamzesV
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 11 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Praga Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:13, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
Pokusiło mnie też sprawdzić wartość ładowania.
do tego celu posłużyłem się podpiętym miernikiem pod gniazdo zapalniczki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wyczyściłem połączenia masowe: przy nogach kierowcy, z tyłu za kierowca przy słupku, za przednim lewym reflektorem.
Podpiąłem kabel od masy przy reflektorze dodatkowo do śrub nadwozia.
Alternator miałem w aucie wymieniany 1.5 roku temu....
Z dzisiejszej wyprawy do pracy:
po odpaleniu na zimno pod obciążeniem 13.6
w czasie jazdy cały czas 13.7-13.8 (dmuchawa poz.1, radio ze wzmacniaczem, światła, kamerka).
pod pracą rozgrzany na postoju wskazywał 12.4-12.6
bez świateł i radia 12.9
przy samych światłach 13.0
dmuchawa max 4. poz. i światła, radio ze wzmacniaczem, kamerka 11.9-11.7.
Straszne spadki - nie mam już koncepcji co robić.... Główny kabel od masy to ten przy lewym kloszu lampy?
Widział ktoś pod którą zakładką w etce są kable masowe? Szukam i nie mogę upolować
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez RamzesV dnia Wto 14:14, 08 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
zbijan
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 15 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: W-wa Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:22, 11 Sie 2020 Temat postu: poprawa wartości napięcia ładowania |
|
Trochę odświeżę temat
Ostatnio miałem problem z ładowaniem. Już dwukrotnie był rozładowany akumulator. Wyczyściłem i poprawiłem wszystkie główne styki masowe. Wymieniłem alternator na inny z odzysku (110A) - na krvótko pomogło. Napięcie ładowania wynosiło ok. 13V. Kolejny problem z niskim napięciem był przesłanką do wymiany alternatora ale tym razem odpowiednio przygotowanego (120A). Sprawdzenie stanu łożysk, pierścieni komutatora, wymiana na nowy regulator BOSCHa, koło pasowe ze sprzęgłem - wszystko sprawne działa. Niestety napięcie ładowania 13,2V -13,3V nic wyżej. Sprawdziłem na specjalnym przyrządzie (akumulator, rozrusznik, alternator) i wszystko wskazywało OK. Po pewnym czasie ponownie pojawił się problem Po naładowaniu nawet w drodze wyskoczyły kontrolki braku ładowania. Musiałem jechać na wyższych obrotach ok 3-3,5 tys. obr/min aby akumulator się ładował.
Zdecydowałem się na dodatkową masę alternator-karoseria z przewodu 35mm2.
Po zamontowaniu napięcie wzrosło. Teraz jest 13,8V-13,9V. Jeszcze nie doszło do 14,2 ale obecne upały mogą mieć wpływ na to.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez zbijan dnia Wto 20:24, 11 Sie 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|