Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

po przekreceniu kluczyka - brak reakcji rozrusznika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:45, 10 Sty 2015 Temat postu:

beerkoff napisał:
PS. Jak na mój gust to stacyjka powinna podawać napięcie na rozrusznik poprzez dodatkowy przekaźnik - jakoś ciężko mi uwierzyć, że napięcie na cewkę automatu rozrusznika biegnie bezpośrednio przez kolumnę kierownicy - proponowałbym go poszukać i może to on jest wadliwy. Może przekaźnik podaje napięcie dalej, ale sam stawia w sobie stawia za duży opór ?


Napięcie na cewkę automatu rozrusznika idzie bezpośrednio z włącznika zapłonu wygląda tak:




Są tam styki, które wytrzymują ten prąd ale różnie to bywa w dieslu zazwyczaj dłużej kręcimy rozrusznikiem aby odpalić (szybciej padają styki) wymieniałem już to ustrojstwo w VW Caddy, objawy identyczne jak ma gidon, zero reakcji rozrusznika.
Jednak kolega gidon potwierdza napięcie na zacisku 50, ja stawiam na tezę berthold61

berthold61 napisał:
to teśubki 8-ki co mocujesz kable prądowe a druga strona tej śrubki jest w automacie czyli jej łebki i na te łebki przychodzi zwora po podaniu napięcia zamyka obwód podając prąd , ja stawiam właśnie że w samym automacie są normalnie wypalone te łebki śrub , w innym aucie to rozbierałem przeczyściłem pilnikiem podłożyłem podkładki i działało


A <a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Uruchomienie_%C5%82adowanie.pdf">tutaj</a> jeszcze schemacik.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 20:50, 10 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:58, 10 Sty 2015 Temat postu:

gidon napisał:
kostka elekt nie nachodzila centrycznie na blaszke w gniezdzie 50 tylko ja giela troszke w bok i nie bylo styku - taka banalna kwestia
dzieki wszystkim za fachowe podejscie do tematu


Spóźniłem się 3 minuty z moim ostatnim postem ale niech już zostanie Szczęśliwy

Pewnie wygięła się podczas różnych prób z pomiarem napięć ale główny powód musiał być inny? Chyba, że wymieniłeś na inny rozrusznik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gidon
 
 


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:42, 11 Sty 2015 Temat postu:

jak pol roku temu wymienilem rozrusznik na inny (bo myslalem ze jest padniety a tak naprawde aku byl slaby - nie krecil tylko podczas proby rozruchu slychac bylo tik tik tik tik = wyrzucanie automatu) to koles musial zle wcisnac kostke 51 - nie waszla odpowiednio na blaszke = jakis styk musial byc bo przeciez tak jak napisalem przejezdzilem pok roku az do pamietnej chwili sprzed tygodnia.
po przygladnieci sie tej blaszce widac bylo ewidentna nadpalenie - i tu byla przyczyna=brak dobrego styku


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:16, 11 Sty 2015 Temat postu:

Teraz wszystko jasne Tak
Z podgiętym pinem w gnieździe miałem też do czynienia przy silniczku klapy od klimy. Sporo się nakombinowałem zanim doszedłem co jest grane, wystarczy że pod małym kontem wkładasz wtyk i blaszka (pin) wygięty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gidon
 
 


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:17, 21 Sty 2015 Temat postu:

witam
cieszylem siejazda przez 8 dni i znowu hokus pokus
padowie teraz jest taki myk ze nie doplywa prad do rozrusznika ten gruby kabel (stale 12 v) = po przekreceniu kluczyka brak reakcji na rozruch - wszystkie kontrolki gasna

jak podpinam rozrusznik bezp do aku to jest git

co moze byc przyczyna braku pradu doplywajacego do rozruszn ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gidon dnia Śro 19:24, 21 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gidon
 
 


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:39, 21 Sty 2015 Temat postu:

teoretycznie gdyby doszlo do zwarcia na rozruszniku to ktory zezpiecznik wywali i gdzie go szukac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:15, 21 Sty 2015 Temat postu:

W tym wątku PinkFloyd opisuje między innymi problem z wadliwym kablem od rozrusznika, serwis ASO wymienił na gwarancji 3000 szt.

www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-5-png-a-font-size-2-color-6a0303-elektryka-font,9/poprawa-wartosci-napiecia-ladowania,1406.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gidon
 
 


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:35, 21 Sty 2015 Temat postu:

dodam jeszcze taki zaobserwowany objaw - przekrecam kluczyk brak reakcji rozruszn + gasna wszystkie kontrolki, a nastepnie po kolejnej prubie kluczyk przekrecony na raz - pala sie kontrolki poza ta od ladowania akumulatora. Dopiero po chwili zaczyna sie lekko zazyc i sie zapala i tak w kolko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:14, 21 Sty 2015 Temat postu:

Sprawdź napięcie aku. może rozładowany.
Kontrolka ładowania to już wina alternatora sprawdź cieniutki przewód przy altku chyba wtyk D+ (obejżyj połączenie kabla plusowego na rozruszniku, na jednej śrubie jak chyba wiesz są dwa kable od aku i do altka może jakieś zwarcie albo słabo dokręcona nakrętka.

Kabel plusowy według schematu idzie bezpośrednio od akumulatora bez bezpiecznika jedyny jaki jest to przy plusowej klemie aku.

Obstawiam słaby styk plusowego kabla przy rozruszniku, luźna klema przy aku, rozładowany aku lub uszkodzony (trzymający tylko na kilku drucikach) kabel plusowy aku-rozrusznik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gidon
 
 


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 19:35, 23 Sty 2015 Temat postu:

problem rozwiazany - przyczyna zaniku doplywu pradu do rozrusznika byl kabel uziemienia (masa) - brak styku do z buda - podkladka pod srube mocujaca byla praktycznie utleniona - rozkruszula sie w palcach + nagar

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konradt
 
 


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 16:18, 08 Lut 2015 Temat postu:

A o którym kablu uziemienia mówisz, gdzie go zlokalizuję?
Pozdrawiam
Konradt


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 18:33, 08 Lut 2015 Temat postu:

Prawdopodobnie chodzi o kabel skrzynia biegów - lewe nadkole pod abs, tutaj opis i foty:

www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-5-png-a-font-size-2-color-6a0303-elektryka-font,9/czyszczenie-polaczen-masowych-w-audi-a2,771-20.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 18:35, 08 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gidon
 
 


Dołączył: 09 Lis 2012
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Krakow
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:23, 09 Lut 2015 Temat postu:

tak jak napisal Audi a2 - dostep po sciagnieciu lewej lampy(przod)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Konradt
 
 


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:25, 10 Lut 2015 Temat postu:

W ramach ciekawostki dodam, że cieplej się zrobiło i odpala ;-)
Pozdrawiam
K.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 9:52, 21 Maj 2016 Temat postu:

Panowie małe pytanko mam:
Czy 1,9 TDI audi a3 ma taki sam rozrusznik ??
Pytam bo ojciec ma problemy z rozrusznikiem, po przekręceniu kluczyka brak reakcji, dopiero po ruszeniu kabla napięciowego (stałe +12v nr 2 na obrazku) auto zapala.
Po przeczytaniu tematu wnioskuję że blaszka jest przypalona ??
Można to jakoś zdiagnozować VCDS-em ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:39, 23 Maj 2016 Temat postu:

Odpowiadam Szczęśliwy
rozrusznik Valeo - zasada działania dokładnie ta sama Szczęśliwy
Brak błędów
Po przekręceniu kluczyka słychać elektromagnes, który wysuwa zębatkę, ale nie kręci - znaczy nie za każdym (średnio co 4-5 razy)
Wniosek blaszka która w elektromagnesie zwiera, jest nadpalona i nie przewodzi Smutny
Teraz sprawa samego elektromagnesu:
Czy da się go rozebrać ??
Wygląda jak by zalany był i raczej nie rozbieralny Smutny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 13:38, 23 Maj 2016 Temat postu:

Można ten elektrowłącznik rozebrać, kiedyś to robiłem z powodzeniem. Musisz zamontować go w imadło z wyczuciem aby nic nie uszkodzić czyli pogiąć, najlepiej owinąć w jakąś szmatkę. Najpierw rozlutowujesz wystające przewody z blaszek przy śrubach stykowych ale musisz to robić większą lutownicą co najmniej 150W i po nagrzaniu lutu aż cyna puści porządnie trząchnąć aż cyna spłynie i przewody będą luźne i odginasz je aby były proste. Teraz w imadło i ostrym płaskim śrubokrętem odginasz w koło kołnierz obudowy cewki dociskający pokrywę bakelitową ze śrubami stykowymi. Możesz delikatnie stukać młotkiem w śrubokręt, kołnierz morze popękać ale to nie przeszkadza. Gdy już odegniesz blaszany kołnierz to odciągasz bakelit tylko wcześniej zaznacz jego położenie w stosunku do korpusu cewki aby przy montażu nie pomylić się i dać odwrotnie. Zapomniałem dodać, że wcześniej przed odginaniem kołnierza i lutowaniem trzeba poluzować nakrętki śrub stykowych bo później może być problem z odkręceniem a i lutownica będzie miała mniej masy do podgrzania. Gdy masz wszystko na wierzchu oceniasz stan styków i to czy ruchomy styk równo dociska do styków na śrubach. Odkręcasz nakrętki, wyjmujesz śruby i czyścisz styki, czasami pomaga obrócenie na drugą stronę styku ruchomego bo nie jest wypalony i wybity, to samo robisz ze śrubami stykowymi czyli obracasz w osi o 90 stopni jeżeli się da bo może byś nie symetrycznie. Dalej to wiadomo - przykręcasz nakrętki do śrub, lutujesz i doginasz kołnierz młoteczkiem. Pod bakelitem powinna być uszczelka, która uszczelnia całość i musisz zagiąć kołnierz ściśle aby woda nie mogła wniknąć, zaginać trzeba stopniowo stukając młotkiem naprzemiennie - raz z lewej i raz z prawej strony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 14:14, 23 Maj 2016 Temat postu:

Dzięki za opis Szczęśliwy
Tak właśnie myślałem, że to dość trudne będzie Smutny
U mnie nie są styki lutowane tylko zalane jakimś twardym klejem.
Ojciec zamówił już nowy elektromagnes, ale tego starego na pewno pokuszę się i rozbiorę Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:59, 31 Maj 2016 Temat postu:

Po wymianie elektromagnesu na nowy rozrusznik zaczął kręcić jak wcześniej Szczęśliwy
Koszt elektromagnesu to 120zł
Satysfakcja ze zrobienia - nie oceniona - a jeszcze większa ojca, że nie musiał dać 350zł za rozrusznik Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin