Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
corey
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:11, 31 Paź 2013 Temat postu: |
|
hmm a dzisiaj na doładowanym na 12,6 po ok 8 godzinach miałem poniżej 10V, pobór 0.04, czy możliwe jest że mam gdzieś zwarcie którego nie pokazuje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kenstfield
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białogard Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:39, 31 Paź 2013 Temat postu: |
|
Kolego jeździłeś przez te 8 godzin?
Sprawdź jakie masz napięcie na odpalonym silniku, bo może nie masz ładowania?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
corey
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:20, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
nie jeździłem, na ładowaniu w samochodzie mam 14v,
chodzi mi o to czy możliwe jest że przy poborze 0.04A jest jakieś zwarcie, przebicie czy cokolwiek co może rozładowywaćakumulator
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:24, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
Przy takim poborze prądu jeżeli aku jest sprawne i naładowane na 100% to rozładuje się po ok. dwóch miesiącach. Ten prąd 0,04A pobiera w stanie spoczynku moduł komfortu, radio i alarm. Bardzo nie precyzyjnie opisujesz swój problem, który trzeba rozwiązać stopniowo:
-sprawdzić prawidłowe napięcie ładowania w aucie, najpierw na wyjściu z alternatora podpinając miernik do zacisku prądowego (+) i obudowę alternatora, jeżeli jest nie mniejsze niż 14,4V to jest dobrze,
-następnie na akumulatorze, które nie może być mniejsze niż 14,2V w czasie ładowania z alternatora, gdyby było inaczej to:
-masz rozładowany akumulator,
-uszkodzony regulator napięcia w alternatorze (wykluczam słaby naciąg paska lub uszkodzony samonapinacz),
-lub słabe połączenia masowe,
Aby sprawdzić akumulator to naładuj go prostownikiem, jeżeli masz odkręcane korki to odkręć je i gdy pod koniec ładowania będziesz widział, że w celach następuje wydzielanie gazu (wodoru) a napięcie ładowania przekracza 14,4V to powinien już być naładowany (zaleca się najpierw wyłączenie prostownika z sieci 230V a następnie odłączenie przewodów 12V aby iskra nie spowodowała wybuchu wodoru).Możliwe, że jedna cela w czasie ładowania będzie gazować co oznacza uszkodzenie tego ogniwa a aku cały na złom.
Teraz możesz sprawdzić pojemność akumulatora podłączając np. żarówkę 12V o mocy 55W taką od świateł drogowych. Taka żarówka pobiera ok. 5A czyli po 10 h świecenia powinien akumulator mieć jeszcze ok 25% swojej pojemności a napięcie nie mniejsze niż 12V.
Akumulator zasiarczony ma obniżoną pojemność i czas ładowania rozładowanego akumulatora skraca się a wydzielanie wodoru jest intensywniejsze, w twoim przypadku ładując prądem 6,8A czas pełnego ładowania to 10h.
Zakładając, że akumulator i ładowanie masz sprawne to dobrze by było abyś pobór prądu sprawdził gdy masz zamknięty samochód czyli tak jak go zostawiasz np. na noc i tak obserwować co jakiś czas ale zakres amperomierza musisz dać na 10A.
Możliwe, że te moje uwagi i sugestie są Tobie znane i uznasz to jako niepotrzebną pisaninę, gdyby było inaczej mam nadzieję, że w jakimś stopniu pomogłem.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
kenstfield
Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białogard Płeć:
|
Wysłany: Pią 20:52, 01 Lis 2013 Temat postu: |
|
Ja bym radził pożyczyć w 100% sprawny akumulator od znajomego na 2-3 dni.
A może kupiłeś podróbkę Boscha?
Bo 40mA (~0.5W) nie rozładuje w 8h sprawnego akumulatora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
corey
Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 15:54, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
aktualnie włożyłem stary aku, wyjąłem wszystkie bezpieczniki, zostawiłem tylko te które wymagają aby zadziałał moduł komfortu, wkładałem po kilka co ok8h, i dziwnym trafem trzyma już dzień na wszystkich.
Ponad to pojawiły się błędy na vagu
18043
17793
17972
17953
błędy można wykasować, po odpaleniu żaden się nie pojawił, czy któryś z błędów mógł powodować rozładowanie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
avidawid
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: podlaskie Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:17, 22 Gru 2013 Temat postu: |
|
witam mam tez kłopocik z aku po kilku godzinach postoju potrafi spasc do 12 v . rozladowalo mi raz aku żaróweczka z bagaznika , wypiąlem zarowkę , ale moze nie odlącza modułu komfortu i na postoju nadal ciagnie spory prąd. gdzie jest umieszczona czujak od swiatełka w bagażniku ? maze tam odepne ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez avidawid dnia Nie 20:18, 22 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 8:02, 23 Gru 2013 Temat postu: |
|
avidawid napisał: | witam mam tez kłopocik z aku po kilku godzinach postoju potrafi spasc do 12 v . rozladowalo mi raz aku żaróweczka z bagaznika , wypiąlem zarowkę , ale moze nie odlącza modułu komfortu i na postoju nadal ciagnie spory prąd. gdzie jest umieszczona czujak od swiatełka w bagażniku ? maze tam odepne ? |
ten czujnik wy/wł jest w samym zamku jak palcem zatrzaśniesz blokadę w samym środku to zobaczysz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:43, 23 Gru 2013 Temat postu: |
|
avidawid napisał: | witam mam tez kłopocik z aku po kilku godzinach postoju potrafi spasc do 12 v . rozladowalo mi raz aku żaróweczka z bagaznika , wypiąlem zarowkę , ale moze nie odlącza modułu komfortu i na postoju nadal ciagnie spory prąd. gdzie jest umieszczona czujak od swiatełka w bagażniku ? maze tam odepne ? |
Moduł komfortu w a2 jak nie ma kluczyka w stacyjce i radio wyłączone mimo otwartych drzwi i braku w tym czasie jakichkolwiek działań powinien wyciszyć wszystkie funkcje w tym wygasić światło , w nowych aktualizacjach sterownika robi to znacznie szybciej niż seryjnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
avidawid
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: podlaskie Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:17, 24 Gru 2013 Temat postu: |
|
ustawiam amperomoez na 10-20 a i mam pobór pradu 0,30 -0.40 a i nie spada , co moze ciagnąc taki prąd ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:36, 24 Gru 2013 Temat postu: |
|
Spróbuj odłączać bezpieczniki po kolei aż potwierdzisz problematyczny obwód.
Jak już będziesz wiedział gdzie szukać, to będzie można coś dokładniej kombinować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
avidawid
Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/3 Skąd: podlaskie Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:41, 25 Gru 2013 Temat postu: |
|
po 8 godzinach odłaczony akumulator z 12,5 v prad na aku spadł do 12,1 v pewnie aku do wymiany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:38, 25 Gru 2013 Temat postu: |
|
Zasiarczony lub padła cela
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 21:39, 25 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|