Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

nowy akumulator rozładowany

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
corey
 
 


Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:11, 31 Paź 2013 Temat postu:

hmm a dzisiaj na doładowanym na 12,6 po ok 8 godzinach miałem poniżej 10V, pobór 0.04, czy możliwe jest że mam gdzieś zwarcie którego nie pokazuje?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kenstfield
 
 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 18:39, 31 Paź 2013 Temat postu:

Kolego jeździłeś przez te 8 godzin?
Sprawdź jakie masz napięcie na odpalonym silniku, bo może nie masz ładowania?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corey
 
 


Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:20, 01 Lis 2013 Temat postu:

nie jeździłem, na ładowaniu w samochodzie mam 14v,
chodzi mi o to czy możliwe jest że przy poborze 0.04A jest jakieś zwarcie, przebicie czy cokolwiek co może rozładowywaćakumulator


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:24, 01 Lis 2013 Temat postu:

Przy takim poborze prądu jeżeli aku jest sprawne i naładowane na 100% to rozładuje się po ok. dwóch miesiącach. Ten prąd 0,04A pobiera w stanie spoczynku moduł komfortu, radio i alarm. Bardzo nie precyzyjnie opisujesz swój problem, który trzeba rozwiązać stopniowo:
-sprawdzić prawidłowe napięcie ładowania w aucie, najpierw na wyjściu z alternatora podpinając miernik do zacisku prądowego (+) i obudowę alternatora, jeżeli jest nie mniejsze niż 14,4V to jest dobrze,
-następnie na akumulatorze, które nie może być mniejsze niż 14,2V w czasie ładowania z alternatora, gdyby było inaczej to:
-masz rozładowany akumulator,
-uszkodzony regulator napięcia w alternatorze (wykluczam słaby naciąg paska lub uszkodzony samonapinacz),
-lub słabe połączenia masowe,
Aby sprawdzić akumulator to naładuj go prostownikiem, jeżeli masz odkręcane korki to odkręć je i gdy pod koniec ładowania będziesz widział, że w celach następuje wydzielanie gazu (wodoru) a napięcie ładowania przekracza 14,4V to powinien już być naładowany (zaleca się najpierw wyłączenie prostownika z sieci 230V a następnie odłączenie przewodów 12V aby iskra nie spowodowała wybuchu wodoru).Możliwe, że jedna cela w czasie ładowania będzie gazować co oznacza uszkodzenie tego ogniwa a aku cały na złom.
Teraz możesz sprawdzić pojemność akumulatora podłączając np. żarówkę 12V o mocy 55W taką od świateł drogowych. Taka żarówka pobiera ok. 5A czyli po 10 h świecenia powinien akumulator mieć jeszcze ok 25% swojej pojemności a napięcie nie mniejsze niż 12V.
Akumulator zasiarczony ma obniżoną pojemność i czas ładowania rozładowanego akumulatora skraca się a wydzielanie wodoru jest intensywniejsze, w twoim przypadku ładując prądem 6,8A czas pełnego ładowania to 10h.
Zakładając, że akumulator i ładowanie masz sprawne to dobrze by było abyś pobór prądu sprawdził gdy masz zamknięty samochód czyli tak jak go zostawiasz np. na noc i tak obserwować co jakiś czas ale zakres amperomierza musisz dać na 10A.
Możliwe, że te moje uwagi i sugestie są Tobie znane i uznasz to jako niepotrzebną pisaninę, gdyby było inaczej mam nadzieję, że w jakimś stopniu pomogłem.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kenstfield
 
 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Białogard
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 20:52, 01 Lis 2013 Temat postu:

Ja bym radził pożyczyć w 100% sprawny akumulator od znajomego na 2-3 dni.
A może kupiłeś podróbkę Boscha?
Bo 40mA (~0.5W) nie rozładuje w 8h sprawnego akumulatora.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corey
 
 


Dołączył: 26 Paź 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:54, 03 Lis 2013 Temat postu:

aktualnie włożyłem stary aku, wyjąłem wszystkie bezpieczniki, zostawiłem tylko te które wymagają aby zadziałał moduł komfortu, wkładałem po kilka co ok8h, i dziwnym trafem trzyma już dzień na wszystkich.
Ponad to pojawiły się błędy na vagu
18043
17793
17972
17953
błędy można wykasować, po odpaleniu żaden się nie pojawił, czy któryś z błędów mógł powodować rozładowanie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avidawid
 
 


Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: podlaskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:17, 22 Gru 2013 Temat postu:

witam mam tez kłopocik z aku po kilku godzinach postoju potrafi spasc do 12 v . rozladowalo mi raz aku żaróweczka z bagaznika , wypiąlem zarowkę , ale moze nie odlącza modułu komfortu i na postoju nadal ciagnie spory prąd. gdzie jest umieszczona czujak od swiatełka w bagażniku ? maze tam odepne ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez avidawid dnia Nie 20:18, 22 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 8:02, 23 Gru 2013 Temat postu:

avidawid napisał:
witam mam tez kłopocik z aku po kilku godzinach postoju potrafi spasc do 12 v . rozladowalo mi raz aku żaróweczka z bagaznika , wypiąlem zarowkę , ale moze nie odlącza modułu komfortu i na postoju nadal ciagnie spory prąd. gdzie jest umieszczona czujak od swiatełka w bagażniku ? maze tam odepne ?



ten czujnik wy/wł jest w samym zamku jak palcem zatrzaśniesz blokadę w samym środku to zobaczysz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:43, 23 Gru 2013 Temat postu:

avidawid napisał:
witam mam tez kłopocik z aku po kilku godzinach postoju potrafi spasc do 12 v . rozladowalo mi raz aku żaróweczka z bagaznika , wypiąlem zarowkę , ale moze nie odlącza modułu komfortu i na postoju nadal ciagnie spory prąd. gdzie jest umieszczona czujak od swiatełka w bagażniku ? maze tam odepne ?


Moduł komfortu w a2 jak nie ma kluczyka w stacyjce i radio wyłączone mimo otwartych drzwi i braku w tym czasie jakichkolwiek działań powinien wyciszyć wszystkie funkcje w tym wygasić światło , w nowych aktualizacjach sterownika robi to znacznie szybciej niż seryjnie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avidawid
 
 


Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: podlaskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 12:17, 24 Gru 2013 Temat postu:

ustawiam amperomoez na 10-20 a i mam pobór pradu 0,30 -0.40 a i nie spada , co moze ciagnąc taki prąd ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 17:36, 24 Gru 2013 Temat postu:

Spróbuj odłączać bezpieczniki po kolei aż potwierdzisz problematyczny obwód.
Jak już będziesz wiedział gdzie szukać, to będzie można coś dokładniej kombinować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
avidawid
 
 


Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: podlaskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 9:41, 25 Gru 2013 Temat postu:

po 8 godzinach odłaczony akumulator z 12,5 v prad na aku spadł do 12,1 v pewnie aku do wymiany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:38, 25 Gru 2013 Temat postu:

Zasiarczony lub padła cela

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 21:39, 25 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin