Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:09, 25 Wrz 2012 Temat postu: Montaż świateł dziennych, przeróbka ze świateł drogowych |
|
W nowych autach niektóre maja światła dziene zrobione ze świateł długich, ogólny pobór pradu przy właczonych swiatłach mijania to 2 razy 60W mijania 2 razy 5w postojówki, 2 razy 5w postojowe tył , 2 razy 5w podświetlenie tablicy i ok 15-20W podswietlenie zegarów, climatronika i itp. daje to 165-170W poboru mocy. Przy przeróbce z drogowych wychodzi 30 proc z 2razy po 55w czyli 33W czyli znaczna róznica.
W dwóch A2 montowałem tem moduł
[link widoczny dla zalogowanych] po zapaleniu silnika moduł wykrywa że jest napiecie wiekrze niz 13,4V w instalacji i uruchamia światła długie ( tylko ) na 30% mocy bez innych swiateł- na desce wtedy jasnym lekkim kolorem swieci sie kontrolka długich która zapala się normalnym światłem jak sa załaczone ( inf. o zapaleniu świateł do jazdy dziennej ) , po właczeniu świateł mijania, postojowych przełacznikiem na desce swiatła do jazdy dziennej gasną, wyłaczaja się po zgaszeniu auta. Dla silników benzynowych przy zamawianiu moduły nalezy podac próg załązcania 13,4V z uwagi na obnizone obroty biegu jałowego. Wazne skad wziąc stały plus spod maski jak aku jest w bagazniku. Wystarczy odłączyc akumulator , odkrecic głowna śrube przewodu od alternatora i nałozyc dodatkowe oczko kabka idace od moduły- wtedy bedzie blisko alternatora i nie trzeba ciagnac dodatkowych kabli. Podłaczenie bardzo proste plus do alternatora masa do masy lub głowicy, bloku silnika, kable świateł mijania do kabli które ida do zarówek drogowych aby zapalały je po uruchomieniu modułu a ostatnie kable do kabli co idą do postojówek żeby moduł sie wyłączał jak zapal sie światła postojowe, mijania po wykryciu napięcia na tym kablu.
tak to wygląda http://www.youtube.com/watch?v=QfwLNk1VQS8
jak ktos chce załozyc standardowe mijania a nie ma przeciwmgielnych oryginalnych może zrobic tak jak ma to nasz administrator czyli diodowe w miejsce zaslepek przeciwmgielnych, w innym razie zostaje ten moduł bo dokładanie diodowych majac przeciwmgielne popsuje wg mnie wizerunek auta bo nie bedzie gdzie ich zamontowac.. Akurat ja nie mam przeciwmgielnych ale załozyłem sobie powyższy moduł i sprawuje sie dobrze.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 9:10, 25 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:21, 12 Paź 2012 Temat postu: |
|
Zastanawiałem się nad zamontowaniem takiego modułu w mojej A2 tylko nurtuje mnie pytanie jakie są realne oszczędności paliwa przy stosowaniu tegoż urządzenia i po jakim czasie stosowania może się ewentualnie zwrócić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|