Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Ładowanie akumulatora - rozkodowanie?, bezpieczeństwo

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 17:32, 23 Sty 2016 Temat postu: Ładowanie akumulatora - rozkodowanie?, bezpieczeństwo

Czesc Wam,
powiedzcie mi chcac wyciagnac na noc akumulator z auta w celu naladowania go czy;

1. Czy bede musial ponownie kodować alarm i centralny zamek
2. Czy bede musial wbić jakis kod by moc uruchomic radio - czy tylko recznie ustawic stacje
3. Czy coś sie jeszcze moze stac? - czy bez obaw moge go wyciagnac/odpiac z auta i nic sie nie stanie



I na koniec jaki jest najlepszy/bezpieczniejszy sposob ladowania akumulatora;
-musze go wyciagnac z auta?
- co jeszcze powinienem wiedziec

dziekuje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:28, 23 Sty 2016 Temat postu:

Nic nie ma prawa się stać, jedyne co trzeba będzie zrobić to ponownie zakodować piloty

Ja prawie nigdy nie wyciągam akumulatora (w A2 również), ale jak masz prostownik którego działania nie jesteś pewien to lepiej wyciągnąć albo odłączyć od instalacji.
Mam 3 prostowniki ale najczęściej używam takiego małego z biedronki - ładowanie stałym prądem (max. 4A), automatycznie wyłącza (nie przeładuje)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:38, 23 Sty 2016 Temat postu:

Kluczyki się rozkodują ale powinny się zakodować sposobem na stacyjkę (jest na forum), co do alarmu niewiem bo niemam, radio powinno działać normalnie, akumulator koniecznie do ładowania wyjmujemy albo wystarczy zdjąć klemy a jeśli masz prostownik elektroniczny nie musisz wyjmować aku ani rozpinać klem to najlepszy sposób, pamiętaj że tylniej klapy nie otworzysz jak nie ma aku tylko jedynie dźwignią od środka przy samej szybie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
asterii
 
 


Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:03, 23 Sty 2016 Temat postu:

NIe bedzie trzebac kodowac kluczykow, jedynie kod do radia i ustawic zegarek

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez asterii dnia Sob 19:05, 23 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:15, 23 Sty 2016 Temat postu:

Panowie, jeszcze jedna prośba ,
Sprawdzałem w warsztacie przed chwila kondycje akumulatora badaniem komputera wyszło, ze jest połowa pojemności i wyskoczyła informacja zepsuty
Mój obecny akumulator to warta 80 640 podejrzewam , ze jest to fabryczny
I szukam szukam na stronach akumulator i sa straszne rozbieżności wybierając audi a2 1.6 fsi raz jest 77 na 740 potem jeszcze inaczej a ja po prostu chce wiedzieć konkretnie o jakich parametrach producent do silników 1.6 fsi benzyna montował akumulator bardzo proszę o pomoc o dziękuje ponownie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Sob 19:17, 23 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:17, 23 Sty 2016 Temat postu:

Cytat:
NIe bedzie trzebac kodowac kluczykow, jedynie kod do radia i ustawic zegarek

U siebie kodu do radia nie muszę wpisywać jest zapisany z tego co wiem to w zegarach ale być może tak jest tylko w liczniku z FISem.
IMMO nie ma prawa się rozkodować ta że ktoś pisząc "kluczyki" - ma na myśli kluczyki scyzoryki (piloty).

edit.

U mnie też jest jeszcze fabryczny VARTA i o dziwo jest w całkiem niezłym stanie dzisiaj rano na zewnątrz -17, w garażu pewnie ze 3 stopnie wyżej i zapalił na dotyk - nie wiem czy oni może na specjalne zamówienie audi takie porządne robili.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez azxxc dnia Sob 19:24, 23 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:44, 23 Sty 2016 Temat postu:

Bardzo bardzo cie proszę mozesz napisać o jakich mas parametrach akumulator porównać czy mamy takie same

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 0:05, 24 Sty 2016 Temat postu:

asterii napisał:
NIe bedzie trzebac kodowac kluczykow, jedynie kod do radia i ustawic zegarek


kolego asteri jak się nie znasz to się nie wypowiadaj Wstydź się, nieładnie i nie wprowadzaj kolegi w błąd.
Kluczyki piloty trzeba zakodować do centralnego zamka a radia nie potrzeba kodować i kropka. Wsciekly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 0:45, 24 Sty 2016 Temat postu:

Panowie ja u siebie miałem akumulator odłączony 4 dni jak robiłem dach
nie skasowało się nic żadne kluczyki,nic - radio mam nie oryginalne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 7:09, 24 Sty 2016 Temat postu:

Panowie,
Z rozkodowaniem, jak widać zdania są podzielone.
Ale powiedzcie mi.

1. Czy jak kupie akumulator "1cena" śmieszna nazwa, ale producent varta będzie to badziew? Czy podobny do varta tylko, że nie zapłace za firme.
Cena tego akumulatora to 270zl a varta 470, slyszeliscie kiedyś o takim akumulatorze "1cena" są w norauto.- norauto też robi varta.

2. Wiem, że pojemność do naszych fabrycznie to 80ah na 640 do 700 i "pink" pisał, że im wiekszy rozruch tym lepiej, ale czy można też przesadzic tym? Ile może być max np rozruchu.

3. Czy warto jest jeszcze spróbować naładować swój stary akumulator czy jak wyszło na badaniu, że ma połowe mocy a go użytkowalem to oznacza tylko koniec- bo przecież jezdzilem autem i alternator powinien go naładować podczas jazdy do pełna czy się myle.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Nie 7:26, 24 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 7:52, 24 Sty 2016 Temat postu:

kpkp1985 napisał:
Panowie,
Z rozkodowaniem, jak widać zdania są podzielone.
Ale powiedzcie mi.

1. Czy jak kupie akumulator "1cena" śmieszna nazwa, ale producent varta będzie to badziew? Czy podobny do varta tylko, że nie zapłace za firme.
Cena tego akumulatora to 270zl a varta 470, slyszeliscie kiedyś o takim akumulatorze "1cena" są w norauto.- norauto też robi varta.

2. Wiem, że pojemność do naszych fabrycznie to 80ah na 640 do 700 i "pink" pisał, że im wiekszy rozruch tym lepiej, ale czy można też przesadzic tym? Ile może być max np rozruchu.

3. Czy warto jest jeszcze spróbować naładować swój stary akumulator czy jak wyszło na badaniu, że ma połowe mocy a go użytkowalem to oznacza tylko koniec- bo przecież jezdzilem autem i alternator powinien go naładować podczas jazdy do pełna czy się myle.


1. W zegarach zapisywany jest kod radia po pierwszym założeniu radia do samochodu, ponowne ściąganie klemy nie powoduje jego konieczności wpisania- jest koniecznie wtedy kiedy radio pójdzie do innego auta- dotyczy tylko oryginalnych radi.
2. Moze byc konieczność ponownej adaptacji komfortu co do odczytu sygnału pilotów- robi sie to ręcznie i trwa kilka sekund
3. Nawet duży prąd rozruchowy w niczym nie szkodzi. Tu jest test aku na 2015r.
[link widoczny dla zalogowanych]
W USA od lipca 2015r. sprzedawana jest nowa partia polskich akumulatorów Jenox Gold. Od czerwca 2015r. Ponoc na licencji linii produkcyjne Varty. Nie będę sie rozpisywał jaka śmieszna cena jest za taki aku tam ,ale sam kupiłem i prąd rozruchowy zmierzony przy 77ah ( w sam raz dla A2 ) jest ponad 800A. Na razie działa i pali od ząbka w dostawczaki. Taki sam kupiłem w PL ojcu, ale cena tez była ok za 77ah Jenox Gold 280zł.
4. 1cena- co to jest? Jakiś wynalazek pewnie na dwa sezony. Twój aku to szrot, tym bardziej ze A2 z elektrycznym wspomaganiem potrzebuje dużego prądu.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 7:57, 24 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:28, 24 Sty 2016 Temat postu:

Pink, skoro akumulator fabrycznie ma poj. 80ah to ile może być większy i mniejszy w granicach rozsądku np 77ah może być lub 85ah?, czy lepiej się trzymać stricte 80ah.

Z linku, który podales najlepiej wypada galaxy Gold 82Ah 850. dł. 278 x sz. 175 x wy. 190 byłby ok?
Jakie wymiary ma akumulator do Audi a2?

A Audi a2 plus jest z prawej strony?, bo jak otwierasz bagażnik to jest z lewej, ale chyba jest wkładany odwrotnie? Ups


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Nie 8:39, 24 Sty 2016, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:39, 24 Sty 2016 Temat postu:

kpkp1985 napisał:
Pink, skoro akumulator fabrycznie ma poj. 80ah to ile może być większy i mniejszy w granicach rozsądku np 77ah może być lub 85ah?, czy lepiej się trzymać stricte 80ah.

Z linku, który podales najlepiej wypada galaxy Gold 82Ah 800 byłby ok?

Varta z testu, który dales wypada dopiero na 3 miejscu...

A do "1cena" mówisz złom i nie kupować ok.


+-5ah nie stanowi różnicy, pojemnosc aku w czasach gdy powstawało A2 była zdeterminowana amperarzem który dużo zjadało wspomaganie, wtedy nie było jeszcze aku typu premium ,moze byc mniejszy niż 80ah jak ma duży prąd rozruchowy. Wybór aku należy do Ciebie, ale szajsu nie ma co kupować, bo niedługo możesz zapłacić jeszcze raz, a markowe z dawna aku z uwagi na chęć zysku koncernów juz nie sa takie super, tak jak auta mercedes kiedys wyrobiły sobie renomę na której inni dalej jadą a po czasie to jest jedna kupa rdzy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:48, 24 Sty 2016 Temat postu:

Pink, to zadam Ci jedno proste pytanie.

Jaki z ogolno dostępnych akumulatorowych bys polecił konkretnie do mojej Audi a2 1.6
I taki też kupie.

I jakie wymiary ma akumulator do Audi a2 i po której stronie jest plus.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Nie 8:49, 24 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 9:11, 24 Sty 2016 Temat postu:

kpkp1985 napisał:
Pink, to zadam Ci jedno proste pytanie.

Jaki z ogolno dostępnych akumulatorowych bys polecił konkretnie do mojej Audi a2 1.6
I taki też kupie.

I jakie wymiary ma akumulator do Audi a2 i po której stronie jest plus.


Wnęka w A2 jest duża i możesz sobie pomierzyc, przyjmuje sie ze dł.278mm wchodzi lajtowo, Autoparta 82ah 850A kupuje dużo osób na forach i na razie ok i osiągi w testach pierwsza klasa widac ze na poczatku chca zaistnieć jakością i można to wykorzystać bo nie wiadomo jak długo- cena 440zł, jenoxa gold tez kupują ale cena mniejsza 280zł- aktualnie nowa parta Gold to nie to samo co stara, same pozytywy- czas pokarze ale dużo sie nie ryzykuje jak na cenę, banner dobre sprawdzone aku i dobra marka ( w ori aktualnie banner robi dla VW a nie Varta jak kiedys ) ale cena autoparta. Z doświadczenia wybrał bym z tych trzech, miałem dwie nowe varty w których na dziurach urywają sie płyty- aku chyba nie na polskie warunki- stare varty były niezniszczalne- teraz Varta jest robiona w Rosji, Centre miał ojciec i tydzień po gwarancji padła- znane przypadki na forach- wina ta sama co Varty za cienkie płyty. To co mnie zawiodło to juz nie kupuję.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Nie 9:12, 24 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kpkp1985
  
  


Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 16:41, 24 Sty 2016 Temat postu:

80ah 740 akumulator firmy norauto, produkowany przez zespoł varta.- nawet z wyglądu idealnie taki sam jak varta, który dziś wymienilem.
419zl koszt. 3 lata gwarancji. (Premium to nie jest,ale badziew też nie może być)
Juz kiedyś miałem tej firmy i było ok.
Dziękuje wszystkim za pomoc i przepraszam za tyle pytań.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin