Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stefan S.
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:22, 06 Sty 2017 Temat postu: Ładowaie rozładowanego akumulatora - czy będą problemy? |
|
Witam.
Akumulator padł przy -13st. (rozładował się w trakcie próby uruchomienia na mrozie). Sillnik 1.4 tdi 55kw.
Chciałbym go wyjąć, podładować i ... spowrotem PODPIĄĆ. I tu mam pytanie. Czy ponowne podpięcie wiąże się z jakimiś komplikacjami? Czy będzie to bezobsługowe, czy pojawią się jakieś problemy z elektryką i będzie potrzeba podpinania samochodu pod komputer??
Jest jeszcze DRUGA KWESTIA. Czy odpalanie od innego samochodu przez kable (też diesel) to jakaś filozofia - na coś zwrócić szczególną uwagę - ocywiście poza tym, że aku jest w bagażniku ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:45, 06 Sty 2017 Temat postu: |
|
Jedyny problem gdy wyciągamy akumulator opisywany na naszym forum to kłopot z otwarciem klapy bagażnika jeżeli np nie ma możliwości otwarcia drzwi kierowcy bo np wkładka w zamku nie działa prawidłowo i nie można przekręcić kluczykiem a następnie awaryjne otwarcie bagażnika za pomocą cięgna gdyby było np zerwane. Najlepiej po wyjęciu akumulatora nie zamykać całkowicie klapy bagażnika tylko delikatnie przymknąć aby nie zatrzasnąć zamka całkowicie np podkładając jakieś drewienko między zamek i zatrzask. Auto nie będzie zamknięte i można tak zrobić tylko gdy jest na widoku.
Po podpięciu aku musimy tylko na nowo ustawić godzinę i datę w zegarze.
W celu podłączenia przewodów do drugiego auta to tylko należy aby nie pomylić biegunów + i - oraz zewrzeć przypadkowo przewody i przewody podpinamy najpierw do rozładowanego akumulatora a potem do sprawnego przy wyłączonym silniku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Pią 15:03, 06 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:40, 06 Sty 2017 Temat postu: |
|
Ja jeszcze dodam jeżeli macie radio z kodem to będzie trzeba go wpisać po odłączeniu aku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stefan S.
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 16:15, 06 Sty 2017 Temat postu: |
|
O matko! A ja nie mam kodu do radia
Czy jest jakiś sposób żeby się przed tym jakoś uchronić. Jakoś sprawdzić, czy ten kod jet potrzebny (radio jest fabryczne) albo jakoś wyłączyć koniecznośc podania tego kodu??
Dziękuję kolegom za dotychczasowe wskazówki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:32, 06 Sty 2017 Temat postu: |
|
Niestety nie da się go wyłączyć. Wyciąg radio może ktoś opisał na obudowie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:27, 06 Sty 2017 Temat postu: |
|
Nie wiem na czym to polega ale u mnie w radiu fabrycznym nie muszę podawać kodu bo komunikuje się po linii can ze sterownikiem ECU a może z modułem komfortu i odłączenie aku nie rozkodowuje radia ale podłączenie tego radia do innej A2 już wymaga podania kodu. Miałem tak wcześniej w VW Lupo 3L i nie wnikałem w szczegóły, tam też był moduł komfortu, dlatego w poprzednim poście zapomniałem nadmienić i tym kodzie do radia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:47, 06 Sty 2017 Temat postu: |
|
Cytat: | Nie wiem na czym to polega ale u mnie w radiu fabrycznym nie muszę podawać kodu bo komunikuje się po linii can ze sterownikiem ECU a może z modułem komfortu i odłączenie aku nie rozkodowuje radia ale podłączenie tego radia do innej A2 już wymaga podania kodu. |
W radiu fabrycznym tak jest, radio komunikuje się z licznikiem i to licznik niejako zapamiętuje kod.
Czy w takim razie kopia kodu jest zapisana binarnie w EEPROMie licznika ? - hmm powiem szczerze nie sprawdzałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stefan S.
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 19:14, 06 Sty 2017 Temat postu: |
|
W instrukcji radioodbiornika to się nazywa "Komfortowe kodowanie radia" i pisze, że "ze względów technicznych nie jest możliwe we wszystkich samochodach".
Chodzi o to, że raz wprowadzony kod powoduje wzajemną identyfikację radia i samochodu (w innym samochodzie radio będzie wymagało kodu).
Teraz jest pytanie, jak się dowiedzieć, czy mam to komfortowe kodowanie....
A tak w ogóle to jak się wyjmuje to radio. Czy taka metoda "na pilnik i śrubokręt" jest skuteczna i bezpieczna?
https://www.youtube.com/watch?v=ZX_LZUKFFj4
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stefan S. dnia Pią 19:33, 06 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
|