Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaca_Jajcarz
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:56, 22 Kwi 2015 Temat postu: Dziwne rzeczy z elektryką |
|
Witam,
mój brat - obecny użytkownik A2 mojego Taty, o którym pisałem w temacie opisującym autko - ostatnio opisał mi problem na jaki napotkał:
"przy dodawaniu gazu światła jaśniej świecą
przy zgaszonym silniku i włączonych światłach, przy odpalaniu światła gasną do zera, nie przygasają"
oraz
"światła np. przygasają jak ruszam z 1 biegu na samym sprzęgle
dodam gazu - robi się jaśniej
jak odpalam z włączonymi to gasną całkowicie
a co do kontrolki ABS
2 razy to samo - dojeżdżam do świateł, hamuję silnikiem, na sam koniec wrzucam luz i wciskam hamulec
wtedy pojawiał się pisk, kontrolki świecą i gaśnie"
Czy ktoś może wie o co może chodzić ?
Słabo naładowany akumulator ? Problemy z jego ładowaniem ?
Brat robi do pracy jakieś 10-12km w jedną stronę i to kilka km z prędkością powyżej 100km/h.
Z góry dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 5:37, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Tu nie ma co pytać ewidentnie akumulator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:25, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Akumulator jak akumulator (rzeczywiście wygląda, że kończy swój żywot), ale po jego ewentualnej wymianie proponuję sprawdzić ładowanie i zerknąć na stan połączeń masowych (wielokrotnie wałkowane na forum).
Spróbowałbym też wyjąć aku z auta, podładować go sprawdzonym prostownikiem i zobaczyć jak się będzie zachowywał po dłuższym odpoczynku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 17:26, 23 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jaca_Jajcarz
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:30, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Właśnie dlatego spytałem.
Akumulator rzecz jasna i prosta.
Pytanie bardziej szczegółowe - czym są spowodowane efekty opisane w pierwszym poście ?
Przekażę informację Bratu. Myślę, że najpierw podładuję aku pod prostownikiem i zobaczymy co dalej.
Co po odłączeniu aku ? Potrzebny kod do radia czy jakieś takie rzeczy ? Trzeba się na coś przygotować przed podpięciem z powrotem ?
P.S. Zapomniałem dopisać. Przed zakupem auto stało baaaardzo długo nieużywane u poprzedniego właściciela (przez dwa lata zrobił ledwie kilka tysięcy km i to tylko latem). Może stąd takie usterki...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jaca_Jajcarz dnia Czw 22:34, 23 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:51, 23 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Jaca_Jajcarz napisał: |
Co po odłączeniu aku ? Potrzebny kod do radia czy jakieś takie rzeczy ? Trzeba się na coś przygotować przed podpięciem z powrotem ?
|
Na pewno przy wypiętym aku nie warto zamykać bagażnika .
Jaca_Jajcarz napisał: |
P.S. Zapomniałem dopisać. Przed zakupem auto stało baaaardzo długo nieużywane u poprzedniego właściciela (przez dwa lata zrobił ledwie kilka tysięcy km i to tylko latem). Może stąd takie usterki... |
No to spore szanse, że jest dokładnie tak jako kolega Admin pisze: aku umarł w butach, bo przy braku regularnego doładowywania uległ zasiarczeniu. Jeśli tak jest to zostaje Ci wymiana. U mnie aku też nie jest świeży i jak auto dłużej postało w zimie to na wolnych obrotach światła lekko przygasały i "migało" oświetlenie wnętrza. A co do pisków i błędów: dzieje się tak prawdopodobnie przy większym spadku napięcie na instalacja: u mnie objawia się to tym, że jak podczas jazdy celowo zgaszę auto, a ono nadal się toczy, to przy zakręceniu rozrusznikiem wyskakuje błąd na FISie i pojawia się pisk z zegarów (tak jakby obciążenie instalacji i spadek napięcia powodował błędny odczyt sygnału z poszczególnych czujników ABS ?). Może u Ciebie aku już jest w takim stanie, że na wolnych obrotach napięcie na instalacji spada do krytycznych wartości - mierzyłeś napięcie w czasie pracy silnika na wolnych obrotach ? Ile wynosi ? I co się dzieje jak w międzyczasie np. włączysz światła długie i/lub ogrzewanie tylnej szyby ? Duży spadek napięcia ? Polecam zrobić podobny test również na zgaszonym silniku: zobaczysz jak bardzo spada napięcie na obciążonym akumulatorze a to pośrednio powie w jakim jest on stanie.
PS. Domyślam się, ze to auto to benzynka jest, prawda ? Bo kolega w podpisie nic nie ma...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Czw 23:03, 23 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jaca_Jajcarz
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:31, 25 Kwi 2015 Temat postu: |
|
Benzynka
Opis już zmieniony, a rady przekażę bratu i jak będę widział co i jak to napiszę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jaca_Jajcarz
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:22, 26 Kwi 2015 Temat postu: |
|
<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/931g8lY2ZBI" frameborder="0"></iframe>
Film do pomiarów napięcia aku. Opis pod filmem na YT.
Jakieś wskazówki ?
/Edycja: wstawienie nagrania Youtube bezpośrednio do posta
beerkoff
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:35, 28 Kwi 2015 Temat postu: |
|
U mnie siedzi pod maską 1.4 TDI, autko stoi na parkingu nieużywane od ponad tygodnia.
Napięcie mierzyłem na gnieździe zapalniczki, a więc zapewne uzyskane wyniki są pewne nieco niższe niż na klemach akumulatora.
Silnik zgaszony:
Napięcie zaraz po otwarciu drzwi: 12.3 V
Napięcie po przekręceniu kluczyka i włączeniu długich + ogrzewanie tylnej szyby 11,6-11,7 V.
Zagrzanie świec żarowych i odpalenie silnika:
Po odpaleniu silnika napięcie na instalacji momentalnie podskoczyło do 14.1-14.2 (długie i ogrzewanie tylnej szyby cały czas pracowały). U ciebie to napięcie na instalacji dziwnie powoli wzrasta, ale może 1.4i tak po prostu ma (?) - może to efekt słabszego altka, może któryś kolega z 1.4i sprawdzi u siebie ? U mnie to była sekunda po odpaleniu silnika i na instalacji pojawiło się ponad 14 V. Coś mi się to nie podoba na twoim filmiku...
To co zrobiłbym na Twoim miejscu:
1) Naładowanie aku porządnym prostownikiem i sprawdzenie czy po zamontowaniu w aucie problemy z błędami i piszczeniem zegarów będą powracać.
2) Potem przeczyściłbym połączenia masowe, klemy akumulatora - do silnika benzynowego 1.4 PinkFloyd opisywał moda do poprawy ładowania (do wykopania na forum). Od biedy odkręciłbym alternator i "wyczyścił" jego "połączenie masowe" (choć rozwiązanie Pinka na pewno dałoby o wiele lepsze rezultaty).
3) Jak nie pomoże to wymiana aku zgodnie z sugestią Mirka.
PS. Rozwiązanie najprostsze i najmniej kosztowne : nie masz skąd pożyczyć sprawnego akumulatora na podmiankę ?
PS2. Rozwiązanie a'la kolega PinkFLoyd --> zainteresuj się tematem:
http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-5-png-a-font-size-2-color-6a0303-elektryka-font,9/poprawa-wartosci-napiecia-ladowania,1406.html
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 18:52, 28 Kwi 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|