Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
shax
Dołączył: 16 Gru 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: Pią 0:51, 16 Lis 2018 Temat postu: Duży pobór prądu przy wyłączonym zapłonie |
|
Może jakaś dobra duszyszczka coś poradzi.
Coś mi "bierze" prąd przy wyłączonym samochodzie, chodzi dokładnie o 180mA.
Zlokalizowałem bezpiecznik po którym wyjęciu, pobór prądu spada do 10mA.
Chodzi o bezpiecznik nr. 36
Czy to jest normalne, czy jednak za dużo, widzę że odpowiada za panel klimatyzacji i za coś jeszcze.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez shax dnia Pią 0:52, 16 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:36, 16 Lis 2018 Temat postu: |
|
Rozładowuje Ci aku. czy tak sobie robisz pomiary, pod 36 jest jeszcze oświetlenie wnętrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
badyl1954
Dołączył: 20 Paź 2018
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 26-200 Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:19, 21 Sty 2019 Temat postu: |
|
witam.mam tak samo w moim 14 tdi 55 kw afm ,duzy pobór na bez.36,42.2 w sumie 0,46 ma,trzy dni postoju i aku.nie kręci 11v.po nałodowaniu jest ok jak odpalam co dzień.co może być przyczyną takiego poboru prądu z tego co weim 0,04 ma jest dopuszczlne.pomcy .jak wyciągne te bez.aku trzyma ale nie działa ogrzewnie toz.nadmuch klima światła wewnętrzne radio zamki tył drzwi i bagaznika.jak to naprawić???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
marmu09
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Tarnobrzeg Płeć:
|
Wysłany: Wto 14:16, 22 Sty 2019 Temat postu: |
|
A czy diagnoza błędów cos pokazuje?? może od tego zacznij to cos pokaże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:03, 22 Sty 2019 Temat postu: |
|
Popatrz w schematy co jest podłączone do tych bezpieczników szybko znajdziesz problem. Moim zdaniem to wina czegoś podłączonego do bezpiecznika nr 42. Z tego co pamiętam bezpiecznik 36 po wyciągnięciu kluczyka jest odcinany, a przynajmniej powinien być.
Rozpiska bezpieczników:
[link widoczny dla zalogowanych]
Schematy instalacji od alarmu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Klimatyzacji:
[link widoczny dla zalogowanych]
Reszta jest tu (ale i tak zaczął bym od tych powyższych):
[link widoczny dla zalogowanych]
Kolory przewodów są opisane na schematach dlatego, miernik cęgowy w dłoń (cęgowy dlatego że nie musisz ciąć kabli żeby sprawdzić płynący prąd) i po kolei sprawdzasz obwody.
Możesz alternatywnie odłączać wtyczki do kolejnych modułów i wtedy patrzeć czy pobór spadł na bezpieczniku ale nie wszędzie da się dojść do wtyczki bez rozbierania plastików, więc miernik cęgowy będzie łatwiejszą i szybszą opcją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
badyl1954
Dołączył: 20 Paź 2018
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: 26-200 Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:18, 04 Lut 2019 Temat postu: |
|
witam.1,4tdi 55kw 2002r.187000 km.Po kablu kody bł.31.01 2019r - 16955,01304,01330,01334,01320. Drogi kabel 02.02.2019r. - 01330,01320,01561,01562,00955,00956,00532,01331,01559, 01332.Co koledzy na to,bo jak dla mnie auto na szrot. Ps.mazdą 323 1,6 16v ,benz-lpg z 1991r ,jeżdziłem 16 lat i nie miałem problemów z elektryką w 2018r poszła za 400 pln.A2 kupiłem w 2018r za 9500 pln i takie problemy ,poza tym auto hula,trochę stuka z prawej strony przód przy ruszaniu z miejca ,był na przeglądzie tech.i pan podbił dowód rej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
qnot
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 23:12, 25 Mar 2019 Temat postu: |
|
miloszlipski bezpiecznik 36 nie może być odłączany po wyjęciu kluczyka bo odpowiada za oświetlenie wewnętrzne po otwarciu drzwi.
Dzisiaj sprawdzałem pobór prądu i za dużą wartość (u mnie 0,48 A) odpowiadają bezpieczniki 36 (ok. 0,38 A) i 42 (ok. 0,1 A ). Po wyjęciu obu bezpieczników pobór śladowy (ok. 0,05 A).
Czy ktoś wie co to jest regulator podgrzewacza ? Jak ktoś ma pomysł jak to naprawić będę wdzięczny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 9:27, 26 Mar 2019 Temat postu: |
|
Ale pomału , aby robić pomiar to pilotem zamknąć centralny zamek i poczekać z 30 sekund aż się uspokoi i dopiero robić pomiar .
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
qnot
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 10:49, 26 Mar 2019 Temat postu: |
|
Ciekawa uwaga. Trzymam auto a garażu więc nie zamykam go pilotem i zostawiam otwarty. Ale sprawdzę twoją sugestię. Przy wyjętych dwóch bezpiecznikach uspokaja się dosyć szybko dużo poniżej 30s. Ciekawostką jest , że przy wyjętych bezpiecznikach nie mogę pilotem zamknąć drzwi co przeczy opisowi na klapce od bezpieczników. Może ktoś przede mną gmerał w elektryce ? Może ktoś potwierdzić takie zachowanie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:12, 26 Mar 2019 Temat postu: |
|
B36 zasila moduł komfortu i panel klimatyzacji a B42 - moduł komfortu i czujnik ultradźwiękowy jeżeli jest alarm na wyposażeniu. Oba bezpieczniki są przed stacyjką czyli cały czas pod napięciem.
Po wyjęciu bezpieczników nie zamkniesz drzwi z pilota.
"Regulator podgrzewania" oznacza klimatronik i pewnie związane z tym podgrzewane fotele.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Wto 19:14, 26 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
qnot
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:47, 26 Mar 2019 Temat postu: |
|
Sugestia berthold61 okazała się bardzo pomocna. Trochę to idiotyczne ale tak to działa. Po zablokowaniu auta pilotem po ok. 25 s pobór stabilizuje się na poziomie 0,02A. Ten kto to tak zaprojektował to niezły odlot miał. Tak czy siak problem rozwiązany. Podziekowania dla berthold61
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
FalcoLanger
Dołączył: 03 Kwi 2021
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:29, 03 Kwi 2021 Temat postu: |
|
Chciałbym również podpiąć się pod temat, ale pierwsze moje pytanie, czy bezpiecznik nr 42 jest odpowiedzialny w benzynie za te same funkcje, co w TDI? Przeglądałem schematy powyżej i są do diesla, więc wolę się upewnić.
U mnie sytuacja nieco inna. Tylko pobór prądu na bezpieczniku 42 i też niestały. Co kilkanaście sekund wzrasta do 490mA, później spada do 370mA a po kilku sekundach spadek do 80mA. Po wyciągnięciu bezpiecznika cały czas 80mA. Wtedy też nie mogę zamknąć tylnych drzwi z kluczyka (tylko blokują się przednie i bagażnik), ale doczytałem dzięki waszemu forum, że jest to związane z modułem komfortu. Niestety nie posiadam jeszcze kabelka do VCDS (słyszałem, że niebieski KKL nie jest najlepszy), na OBDII bluetooth nie wykrywa błędów (podejrzewam, że nigdy nic nie wykryje 🙂).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|