Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rarytas1
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:31, 23 Lis 2018 Temat postu: Dodatkowa masa |
|
Witam, zamierzam wykonać dodatkową masę z powodu przygasza nia świateł podczas ruszania oraz zmian obrotów po uruchomieniu świateł. Czytałem tu o dodatkowej masie alternator - otwór technologiczny nadkola. Jeżeli to nie problem proszę o fotkę tej instalacji. Głównie chodzi mi o przymocowane masy do nadkola. Które to dokładnie miejsce, jaką śrubę kupić o jakiej długości itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:02, 26 Lis 2018 Temat postu: |
|
Ja bym sprawdził najpierw czy to rzeczywiście masa i czy ta fabryczna jest ok. Wystarczy podpiąć się woltomierzem do obudowy alternatora i do punktu masy gdzieś na karoserii ( tylko trzeba dobrze wyczyścić te miejsca) . Sprawdzisz w ten sposób spadek napięcia/różnicę potencjałów. Jak woltomierz będzie wskazywał cały czas zero przy skręcaniu kolami, albo po włączeniu wszystkich odbiorników typu grzanie szyby i lusterek to znaczy że to nie masa. Jak będzie więcej jak 1V to rzeczywiście to masa.
Po za tym to ja nie łączył bym się tym dodatkowym kablem z nadkolem gdzieś w nowym miejscu, tylko skorzystał fabrycznego pkt masy. Przy okazji musisz pamiętać o korozji kontaktowej, gdyś chciał jednak dorabiać nowy pkt.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rarytas1
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:47, 26 Lis 2018 Temat postu: |
|
Na tą chwilę było czyszczenie połączeń masowych, wymiana akumulatora , paska alternatora, napinacza i jest ok. Z braku czasu odpuscilismy dodatkowe połączenie masowe ale do tego za jakiś czas chciałbym wrócić żeby zabezpieczyć się przed przebiciami tylko za co tu złapać nowy kabel zeby niczego nie przerabiać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:16, 27 Lis 2018 Temat postu: |
|
Ja spróbowałbym się podpiąć pod górną śrubę mocowania alternatora, myślę że 2 mm podkładka w postaci ucha od kabla nie zrobi różnicy tej śrubie. [link widoczny dla zalogowanych]
A co do karoserii to tak jak pisałem połączenie fabryczne po oczyszczeniu powinno zrobić robotę. Bo tutaj wydaje mi się że największy problem jest z połączeniem silnik <-> alternator. U siebie jak regenerowałem alternator to te miejsca były strasznie zaśniedziałe. Też myślę o dodatkowej masie bo światła przygasają, a dodatkowo zamierzam na dniach montować webasto (zaraz po nowym zawieszeniu z przodu:)), a wiadomo ogrzewanie postojowe potrafi nieźle obciążyć akumulator dlatego chciałbym mieć jak najlepsze ładowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:30, 27 Lis 2018 Temat postu: |
|
Ja mam zrobioną masę jak opisujesz, jutro wrzucę foty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rarytas1
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:06, 27 Lis 2018 Temat postu: |
|
Będę wdzięczny bo dzieki tym fotkom będzie łatwiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:08, 27 Lis 2018 Temat postu: |
|
Z ciekawości dużo to dało?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:29, 28 Lis 2018 Temat postu: |
|
Fotki z dodatkowej masy od alternatora.
Czy to coś dało? Zrobiłem tą masę tak profilaktycznie, gdyby ta druga fabryczna, skrzynia biegów-->mocowanie pod pompą ABS szwankowała. Światła lekko przygasają ale tylko przy ruchu kierownicą na postoju, elektryczna pompa. Jedyny mały plus w moim przypadku to poprawa napięcia ładowania o około 2/3 dziesiąte volta na aku. w porównaniu przy samym alternatorze.
Post został pochwalony 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rarytas1
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:52, 28 Lis 2018 Temat postu: |
|
Dziękuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 18:59, 28 Lis 2018 Temat postu: |
|
Audik takie fajne auto zrobił ale odpalił totalnego babola z tym akusiem z tyłu , same problemy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:13, 08 Gru 2018 Temat postu: |
|
Z ciekawości zmierzyłem u siebie spadek napięcia między masą silnika a karoserią. Przed czyszczeniem pkt masowych i podstawy alternatora było prawie 1V a po czyszczeniu tydzień temu jest 0,05 V... Światła przestały przygasać A ładownie trzyma 14,4 na jałowych obrotach, także polecam ten zabieg zrobić porządnie a być może dodatkowa masa nie będzie potrzebna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|