Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PAPAYOS
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 19:36, 08 Gru 2018 Temat postu: Dobór baterii do A 2jki. |
|
Hejka. Zastanawiam się nad słusznością montażu baterii o poj.72 Ah do a2 1,4 w benzynie...Do silnika 1,4 w benzynie wsadzenie akumulatora 72 Ah jest chyba przesadą... Wydaje mi się że 50 Ah by spokojnie wystarczył. W golfach czy polówkach z tym samym silnikiem siedzi 50 Ah i auta odpalają nawet przy -20 stC… Sam osobiście mam golfa z silnikiem 2,8l VR6 i rozrusznikiem miele bateria 55 Ah.
Jakie jest uzasadnienie montażu baterii o poj. 72 Ah w aucie z tak małym silnikiem. Może chodzi o dodatkową masę, bo gdzieś wyczytałem, że producent wsadzał dodatkowy obciążnik do bagażnika, ponieważ auto było za lekkie względem specyfikacji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 7:00, 09 Gru 2018 Temat postu: |
|
Niby racja na logikę ale tak nie jest bo te durne wspomaganie kierownicy zżera cały prąd a jest okropnie duży , fakt mogli zrobić hydrauliczne tak jak maja normalne auta ale taka moda no bo wtedy było za tanio wiec wstawimy elektropompę za duże $$$ i gitara , pamietam jak miałem mercedesa 2400 cm diesla z akumulatorem 55 Ah i żadnych problemów nawet przy minus 27 stopniach , co za czasy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PAPAYOS
Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Czw 6:13, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
Hejka.
Nie jest tak jak piszesz... Akumulator jest potrzebny do rozruchu i podtrzymania urządzeń przy wyłączonym zapłonie (np. radio, zegarek, alarm). Po uruchomieniu funkcję baterii przejmuje alternator i to on tworzy prąd potrzebny do wszystkich urządzeń wraz z doładowaniem akumulatora. Mało tego, to bateria jest dla alternatora, ze względu na rezystancję wewnętrzną, obciążeniem i im większa bateryjka - mniejsza rezystancja i większy prąd ładowania (wynika to z prawa Ohma), a co za tym idzie większe obciążenie dla silnika.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:10, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
Zgadzam się z PAPAYOS co do rezystancji wewnętrznej baterii. Mniejszą baterię możesz założyć ale szybciej Ci padnie bo będzie eksploatowana w większym procencie jej pojemności. Częściej będziesz musiał doładowywać (tak, każdy akumulator trzeba doładowywać prostownikiem od czasu do czasu w ramach konserwacji, chyba że ktoś robi co tydzień trasy autostradowe po 8 godzin albo ma w nosie to że akumulator się zasiarczy po 3 latach...).
Do samego rozruchu wystarczy bardzo mała bateria, ja mam obecnie już bardzo słaby akumulator, zaczyna sam z siebie się rozładowywać, ale ma już 5 lat i nie dbałem o niego w ogóle (zapomniałem o jego istnieniu). Przypomniałem sobie o nim dopiero ostatnio jak założyłem ogrzewanie postojowe. Mimo to samochód pali nawet na rozładowanym akumulatorze ( ostatnio zapalił bez większego problemu przy napięciu 10.5V) także ta benzynka potrzebuje naprawdę małego prądu do startu...
Podsumowując, gdybym sprzedawał samochód to pewnie kupił bym mniejszy akumulator i pewnie nie odbiło by się to jakoś zauważalnie na eksploatacji, tylko najwyżej szybciej by padł (pytanie czy zauważalnie szybciej), ale jak montował bym to dla siebie, szczególnie że ostatnio robię krótkie trasy po mieście, używam webasto do porannego odśnieżania samochodu to kupił bym taki jak fabryka zaleca.
Jak chcesz zakładać mniejszą pojemność akumulatora to możesz się zainteresować akumulatorami AGM, są zdecydowanie lepiej przystosowane do pracy w trybie cykli (jak zmniejszysz pojemność to wydaje mi się że właśnie do takiego trybu pracy się zbliżysz) czyli głębszego rozładowania (sensie % jego pojemności) niż buforowym.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Czw 8:45, 13 Gru 2018, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Czw 8:36, 13 Gru 2018 Temat postu: |
|
berthold61 napisał: | fakt mogli zrobić hydrauliczne tak jak maja normalne auta ale taka moda no bo wtedy było za tanio wiec wstawimy elektropompę za duże $$$ i gitara |
Mały offtop.
Myślę, że to wspomaganie to ukłon w stronę komfortu jazdy, bo hydrauliczne nie jest elastyczne jeśli chodzi o regulacje siły wspomagania. Elektryczne może być bardzo mocne na parkingu (co jest na plus) a przy dużych prędkościach nie wspomagać praktycznie w ogóle (lepsze prowadzanie i bezpieczeństwo).
Pamiętam w Audi 80, na parkingu wspomaganie robiło robotę, ale w trasie było za lekko zestrojone i przy większych prędkościach nie było czuć co się dzieje z autem bo kierownica tak lekko chodziła.
Zobacz sobie ten wykres:
[link widoczny dla zalogowanych]
Abo poczytaj tutaj (strona 21):
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz większość małych aut z macphersonem z przodu ma elektryczne wspomaganie, z ww względów.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Czw 10:42, 13 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Sob 17:23, 29 Gru 2018 Temat postu: |
|
No i u mnie powoli wysiada akuś a ma dopiero 4 lata w dodatku WARTA ,więc niewarta , teraz będę chyba szukał jakiegoś najtańszego na rynku , kiedyś do golfa 2 kupiłem najtańszy jaki był a był nie do zarąbania , auto się zapowietrzało i dziennie 3 minuty piłowania a on jak szalony kręcił a ta pieprzona warta od nowości powoli kręciła , co drugi dzień prostownik muszę podłaczać , ładowanie 14,4 na postoju , pobór prądu po uspokojeniu to 0,1A na mierniku ustawione 20A więc chyba kaplica powoli .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:25, 29 Gru 2018 Temat postu: |
|
No niestety takie są te dzisiejsze akumulatory. Ja tym razem kupiłem polskiej produkcji, Autopart Galaxy Gold 77ah. W Mielcu je robią. Jak na razie rewelka. Mam co prawda rozrusznik świeżo po regeneracji- wymieniłem wszystkie tulejki, bendiks i szczotki, ale kręci silnikiem jak szalony. Dodam, że często używam Webasto (to żre akumulator nieźle) bo z roczną córką sporo jeżdżę i nie widać żadnego rozładowania także polecam jak na razie. Dałem za niego 370 zł z przesyłką. Wcześniej miałem Bannera 77ah, służył mi 4 lata. Teraz podupadł i musiałem go podładowywać co tydzień, bo kręcił ale slabo, ale to raczej moja wina bo przez to że pracowałem z domu przez ponad rok, autem jeździłem od wielkiego dzwonu, na zakupy albo na urlop... Wiecznie pewnie nie doładowany był i się zasiarczył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Sob 19:53, 29 Gru 2018 Temat postu: |
|
Ale fakt faktem nie warto się pakować w tzw super marki w tych czasach ,kiedyś to się liczyło a teraz jadą po bandzie lub nasi handlarze daty przebijają jak na zachodzie wycofują ze sprzedaży to żart pewnie , jeszcze jedna dziwna sprawa akuś np 60Ah kosztuje 350-ponad 400 zł a już 70Ah wzwyż ceny idą od 180zł , ciekawe ciekawe .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:59, 29 Gru 2018 Temat postu: |
|
No to ściema jest z tymi pojemnościami. Na YouTube jest fajny kanal, bodajże mrAkumulator się nazywa,, gość tlumaczy tam myki jakie stosują sprzedawcy żeby sprzedawać bardziej konkurencyjny produkt (czytaj tańszy ale o "lepszych" parametrach). Zresztą teraz żaden ze znanych popularnych producentów akumulatorów nie robi ich sam, tylko zleca to innym firmom nieznanym z nazwy, a potem tylko daje swoje nalepki. Wyjątkami są właśnie np akumulatory Autopart, które Polacy sami robią pod własną marką we własnej fabryce. Ja szczerze dlatego go kupiłem (no może też z pobudek patriotycznych:))
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Sob 20:02, 29 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 15:59, 12 Lut 2019 Temat postu: |
|
No i moja tfu jego mać warta padła na amen a że padła to mówię sobie sprawdzaj więc śrubokrętem na siłę wyrwałem ta klapę zaślepkę i okazał się środek , widziałem dziesiątki akumulatorów i jak sa ułozone sztosy ale takiego gówna jak w tej warcie jeszcze nie widziałem chłam nad chłamy , wyleczyłem się z tak zwanych " lepszych marek " teraz kupię jak najtańszy i myślę że przeżyje taką padlinę jak warta .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:31, 12 Lut 2019 Temat postu: |
|
Polecam polską markę - Autopart
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:40, 12 Lut 2019 Temat postu: |
|
Bierzcie pod uwagę również ciężar aku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Sob 21:38, 16 Lut 2019 Temat postu: |
|
Jako że nie mam jak podjechać to dzwonię jutro do firmy która dowozi akusie pod dom i po głowie chodzi mi aby zamówić 60Ah bo skoro ta padlina od Varty wiecznie jak by niedoładowana była to być może 60-ka lepiej by sie spisała . 20 lat temu w mercedesie 240D miałem 55Ah i w mrozy po minus 27 normalnie odpalał a to auto było na wtrysku pośrednim a starsi wiedzą jak z nimi było .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 5:51, 17 Lut 2019 Temat postu: |
|
Nie zapominaj o elektrycznym wspomagani, producent taki zaleca i taki ma być. Weź pod uwagę, że inni nie mają tego problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maniek887
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sochaczew Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:22, 17 Lut 2019 Temat postu: |
|
Ja ze swojej strony mogę polecić TOPLE słoweńską u mnie w rodzinie już wszystkie auta na tym jeżdżą i od lat nie ma żadnego problemu z akumulatorem a jak tylko zamontuje coś innego to umiera po trzech latach.
W tym roku wymieniłem po 6 latach w starym 1.9tdi tople bo juz słabiej kręcił ale zawsze odpalił nawet w największy mróz.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 21:44, 19 Lut 2019 Temat postu: |
|
No i po telefonie za godzinę przyjechał i zamontował mi nowy akuś za 270 zł akus o nazwie JENOX , mam nadzieję że pochodzi dłużej niż Varta .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 5:44, 20 Lut 2019 Temat postu: |
|
...i wybrałeś 60Ah?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 5:44, 20 Lut 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 8:32, 20 Lut 2019 Temat postu: |
|
Nie , jednak 74 Ah , ale chyba zamienimy się z synem akusiami na dwa tygodnie z ciekawości na 60Ah an ma taki w swojej cytrynie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|