Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Czujnik pedału sprzęgła F36

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 13:25, 09 Mar 2017 Temat postu: Czujnik pedału sprzęgła F36

Witam
Podczas zakładania modułu świateł DRL natrafiłem na element, który na pierwszy rzut oka wydawał się sprawny jednak zaciekawiło mnie jaką pełni funkcję, oczywiście internet wszystko ci powie Szczęśliwy , a więc opiszę problem dotyczący sporej ilości aut nie tylko A2-jek Szczęśliwy

Oto lista, do której może jeszcze coś dopiszemy:

-zwiększone zużycie paliwa
-szarpanie silnikiem przy dodawaniu i odjęciu gazu
-problemy przy zmianie biegów - dziwne dławienie się silnika lub zbyt wolne opadanie obrotów silnika
-kolejny problem przy ruszaniu, silnik gaśnie lub szarpie
-szybsze zużywanie się sprzęgła

Dodałbym do tej listy jeszcze falujące obroty, bo takie też czytałem komentarze w necie, jednak ja tego nie potwierdzam, ale warto będzie to sprawdzić przez osoby borykające się z tym problemem.

Sam meczę się z tymi usterkami odkąd kupiłem to auto i naprawdę jestem zszokowany co “może" powodować te problemy a dokładniej to, że nikt na to nie zwraca uwagi, nawet większość warsztatów doszukując się np. szarpaniem przy zmianie biegów, obwiniając za to przeguby, sam to błędnie opisywałem w jakimś wątku na forum.

...cdn


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Sob 13:44, 11 Mar 2017, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:16, 10 Mar 2017 Temat postu:

Ze względu na słabą frekwencję w dyskusji postanowiłem wcześniej opisać wyżej wymienione problemy, które mogą być spowodowane przez uszkodzony lub źle wyregulowany włącznik (czujnik) przy pedale sprzęgła. Wyczytałem na jakimś forum chyba A4, że w tych autach trzpień jest na gwincie i idealne ustawienie to takie, że włącznik styka w momencie całkowitego "wysprzęglenia" lub ciut później.
Dlaczego wspominam tutaj o regulacji, sprawa jest prosta zależy od stopnia zużycia sprzęgła przy nowym bierze nisko później coraz wyżej. Mając auto od nowa przyzwyczajamy się do tego problemu jednak kupując używane zauważamy, że zmiana biegów jest problematyczna i do tego momentu myślałem, że ten typ tak ma.

Na schematach ma oznaczenie F36, można sprawdzić Vagiem czy jest sprawny i w jakim położeniu sprzęgła działa. Bloki pomiarowe grupa 066 chyba drugie okienko zmienia się z 0 na 1, tam też można podejrzeć włącznik hamulca.

Jest jeszcze jedno pytanie jakie spełnia zadanie ten włącznik?
Z mojej wiedzy internetowej Szczęśliwy
-dezaktywuje tempomat
-szybciej opadają obroty silnika
... macie jeszcz coś?

Dużo jest tu chyba, może, nie wiem itp. ponieważ sam
jeszcze tego nie sprawdzałem są to tylko informacje z netu a więc nie potwierdzam i nie zaprzeczam.

Liczę na was, żę każdy sprawdzi jak to funkcjonuje w waszych autach i wyrazi swoją opinię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:25, 10 Mar 2017 Temat postu:

Ciekawa sprawa. U mnie sprzęgło bierze w momencie gdy pedał jest dość wysoko. Być może ten problem dotyczy mojej maszyny. Mógłbym poprosić o instrukcję krok po kroku (dla debila Mruga ) jak sprawdzić czy odczyty z VAGa są prawidłowe? (tzn. sam program i kabel mam, więc te kroki można pominąć)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:30, 10 Mar 2017 Temat postu:

Wchodzisz w 01 Engine, 08 Meas Blocks, grupa 066 wciskasz pedał sprzęgła i sprawdzasz drugie pole od lewej

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 15:32, 10 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maru
 
 


Dołączył: 13 Paź 2014
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Koło
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:55, 10 Mar 2017 Temat postu:

Dzięki. I wtedy 0=wył, 1=zał.? Czyli można w ten sposób tylko sprawdzić czy jest sygnał?
A sama regulacja? Jest czysto mechaniczna? Czy chodzi tylko i wyłącznie o to żeby przeskakiwał z 0 na 1?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:19, 10 Mar 2017 Temat postu:

Wciskasz sprzęgło, zmienia się z 0 na 1 - masz info. że jest sprawny. Co do regulacji nie odpowiem muszę to sam obejrzeć niestety w obecnej chwili nie mogę.

Poczekajmy na pewno ktoś to już sprawdza i zda nam relacje Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 16:48, 10 Mar 2017 Temat postu:

Ustalana jest również dawka paliwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:11, 10 Mar 2017 Temat postu:

trepek napisał:
Ustalana jest również dawka paliwa.


Z pewnością ma to wpływ na spalanie Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 17:50, 10 Mar 2017 Temat postu:

Nie wiem jak w innych sterownikach ale w 1.6 to tak jak poniżej: kanał 66 okienko 2 - wyświetlana wartość w postaci binarnej, od prawej pierwsze 2 to czujnik hamulca a 3-ci to właśnie od sprzęgła - u mnie jakiś czas temu działał , ale w jakiej dokładnie pozycji załączał - szczerze powiedziawszy nie wiem (jutro sprawdzę)

Rzeczywiście to może mieć wpływ, załóżmy że jeśli będzie się załączał dopiero przy głębszym wciśnięciu pedału - to tak: mamy częściowo wysprzęglony a komputer o tym nie wie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:29, 10 Mar 2017 Temat postu:

Prawdopodobnie zależ to od rodzaju silnika, kodowania sterownika no i programu do diagnozy, ważne jest w której grupie sprawdzamy.

Przy wciskaniu sprzęgła powinien zadziałać tuż przed rozsprzęgleniem skrzyni aby sterownik dostał odpowiednio wcześniej informację o szybkim zbiciu obrotów.
Przy puszczaniu sprzęgła powinien zadziałać po zasprzęgleniu skrzyni czyli powolna reakcja na pedał gazu bez poślizgu sprzęgła.
Można sobie wyobrazić co się dzieje gdy wszystko odbywa się odwrotnie.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz czy podczas ruszania z jedynki sortownik sam powinien zwiększyć obroty silnika.

Napiszę do PinkFloyd może coś wie więcej na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 18:32, 10 Mar 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
frozenstaw
  
  


Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 22 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Chełm/Lubelskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 21:24, 10 Mar 2017 Temat postu:

Ciekawy temat, aż sam jak będę mógł sprawdzę. Od momentu kupna auta borykam się z delikatnie falującymi obrotami i jak ostatnio zauważyłem spalanie też jakby wzrosło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 22:19, 10 Mar 2017 Temat postu:

Czujnik pedału sprzęgła daje inf do ecu o podanie innej dawki paliwa aby przy obciążeniu silnika załączanym sprzęgłem silnik nie zgasł, znany temat w silnikach na gazniku, gdzie trzeba było przed załączeniem sprzęgła dodać więcej gazu aby silnik obciążany nie zgasł. Po drugie reguluje szybkość spadania obrotów przy zmianie biegów przez wcisniecie sprzegla a przy pracy na biegu na jałowym bez wciśniętego sprzegla- czyli ecu modyfikuje nieznacznie dawkę paliwa, celem.ulatwienia i usprawnienia jazdy, ruszania, działania tempomatu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 22:28, 10 Mar 2017 Temat postu:

Mam trochę nowych informacji Szczęśliwy przejrzałem zeszyty serwisowe VW, Audi i jest tam napisane tak:

Włącznik przy pedale sprzęgła F36 (ręczna
skrzynia biegów)


Włącznik F36 jest umieszczony w zespole
pedałów. Informuje on sterownik o tym, czy
pedał sprzęgła jest wciśnięty.

Zastosowanie sygnału
W odpowiedzi na wciśnięcie sprzęgła
sterownik silnika zmniejsza chwilowo dawkę
paliwa, co zapobiega szarpaniu silnika
podczas zmiany biegu.

Skutki uszkodzenia
Gdy brak sygnału tego czujnika, może dojść
do szarpnięć podczas zmiany biegu.
Ponadto nie działa tempomat oraz aktywne
tłumienie szarpania.

Dodatkowo oporność styków powinna wynosić 10Ω w innym przypadku należy wymienić.

Na forum A4 czytałem, że styki nadpalają się i łamią czyli jest prawdopodobieństwo o przerywanym działaniu.

[link widoczny dla zalogowanych]

W przyszłym tygodniu zdemontuję i sprawdzę stan w moim aucie, dam znać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 22:47, 10 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 22:38, 10 Mar 2017 Temat postu:

PinkFloyd napisał:
Czujnik pedału sprzęgła daje inf do ecu o podanie innej dawki paliwa aby przy obciążeniu silnika załączanym sprzęgłem silnik nie zgasł, znany temat w silnikach na gazniku, gdzie trzeba było przed załączeniem sprzęgła dodać więcej gazu aby silnik obciążany nie zgasł. Po drugie reguluje szybkość spadania obrotów przy zmianie biegów przez wcisniecie sprzegla a przy pracy na biegu na jałowym bez wciśniętego sprzegla- czyli ecu modyfikuje nieznacznie dawkę paliwa, celem.ulatwienia i usprawnienia jazdy, ruszania, działania tempomatu.


Dzięki za odzew sporo to wyjaśnia zastanawia mnie tylko czy jest sens kombinowania z regulacją w jakim położeniu powinien zadziałać. Wiadomo, że z czasem sprzęgło łapie wyżej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 23:44, 10 Mar 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PinkFloyd
 
 


Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 145 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin)
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 22:55, 10 Mar 2017 Temat postu:

W nowych autach działa od momentu wcisnienia sprzęgła już na ok 1cm po pokonaniu luzu bezwladnosciowego pedału, jeszcze zanim pedał wysprzegli do końca, daje to czas na zareagowanie ecu i szybkie wystabilizowanie dawki paliwa. Zobacz na vcdsie jak szybko działa, choć stary typ czujnika typu zapadkowego sam po założeniu wybiera luz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 19:32, 26 Mar 2017 Temat postu:

Przeprowadziłem testy przy podłączonym i odłączonym przełączniku stwierdzam, że różnica jest znikoma wręcz niezauważalna.
Nie da się go regulować, podczas montażu sam się ustawia.
Na zlocie przetestujemy, będzie wiadome jak wyglądają obroty w innych autach.

Trochę fotek Szczęśliwy











Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
żeglarz
 
 


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 10:32, 27 Mar 2017 Temat postu:

Ja sprawdzałem wczoraj. według instrukcji podanej na forum przez ADMIN.
W moim przypadku z 000000 przełącza na 0000100 nie na jeden .
Czy to jest dobrze?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 17:58, 27 Mar 2017 Temat postu:

Cytat:
W moim przypadku z 000000 przełącza na 0000100 nie na jeden .
Czy to jest dobrze?

Tak - dobrze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
żeglarz
 
 


Dołączył: 24 Paź 2015
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubuskie
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:11, 27 Mar 2017 Temat postu:

azxxc. Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin