Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Co to takiego pracuje.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Śro 16:59, 19 Mar 2014 Temat postu: Co to takiego pracuje.

Po podniesieniu maski jak i wewnątrz pojazdu po stronie kierowcy słychać pracę silnika elektrycznego włącza się i wyłącza na przemian bez jakiejś regularności samochód stoi nikt niczym nie kreci a to bzyczy i przestaje.
Myślałem o pompie wspomagania ale to chyba zły trop biorąc pod uwagę ze auto na postoju i nikt nie kręcił kierownicą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 17:22, 19 Mar 2014 Temat postu:

Pompa od wspomagania włącza się gdy pracuje silnik? Jeśli silnik pracuje i słychać wtedy tą pracę to na pewno coś z pompą od wspomagania - pracuje z przerwami i to może być także przyczyną pulsowania świateł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Śro 18:23, 19 Mar 2014 Temat postu:

W ten sam sposób co światło wewnętrzne pulsują światła mijania jest to totalnie niepasujące do pracy "bzyczenia" tego silnika (radio nie jest seryjne - pionier DEH-440BT podłączone za pomocą separatora antenowego i przejścia kupionego na allegro ( [link widoczny dla zalogowanych] )

Bzyczenie dochodzi z lewej strony komory silnika (strona kierowcy) nie wiem skąd dokładnie, nie do końca tez potrafiłem zlokalizować pompę wspomagania.

Dzisiaj nie będę czyścił połączeń masowych po prostu poda deszcz :-)

link do filmu z pulsowania świateł (robione telefonem)

Po wyłączeniu radia pulsowanie staje się synchroniczne z bzyczeniem czyli jest bzyczenie jest ciemniej więc chyba jest winowajca ale teraz pojawia się pytanie jak potwierdzić czy to pompa wspomagania generuje to bzyczenie i co z tym zrobić jeśli się potwierdzi źródło dźwięku oraz jakie mogą być konsekwencje zlekceważenia problemu.

Zdaję sobie sprawę z braku konsekwencji w poprzednim poście ale czas weryfikuje spostrzeżenia.

Zapomniałem o bardzo istotnej rzeczy mianowicie zdarzyło się zapalenie kontrolki wspomagania (wspomaganie działało cały czas) co innego możne być powodem zamieszania?

http://youtu.be/-2jGLZTc1Ds


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simca2 dnia Śro 18:52, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:08, 19 Mar 2014 Temat postu:

Pompa od wspomagania jest w lewej przedniej i dolnej części komory silnikowej i widać tam taki plastykowy okrągły zbiorniczek do płynu hydraulicznego. Sprawdź czy jest odpowiedni poziom tego płynu, dolewamy zielony mineralny G00200 lub odpowiednik Febi 6162 do zaznaczonego poziomu max. A tak wygląda wymontowana [link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli jest odpowiedni poziom płynu to pewnie coś się jednak dzieje z pompą mechanicznie, spróbuj odpiąć od pompy główne zasilanie wypinając wtyczkę z dwoma grubymi przewodami (czerwony i brązowy) i sprawdź czy światła pulsują uruchomiając silnik, do bezpiecznika jest chyba trudny dostęp, może ktoś podpowie jaki jest dostęp, wiem że jest przy przekaźnikach, z lewej strony w kabinie aby go wyjąć dla próby.

Możliwe, że te dwie przyczyny są powiązane czyli pompa wspomagania i słabe połączenia masowe.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Śro 19:40, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Śro 19:43, 19 Mar 2014 Temat postu:

Znalazłem france po mojemu jest po prostu pod lewą lampą faktycznie płynu jest poniżej minimum ale niewiele około 5 mm jutro kupie i w piątek po służbie doleję dam znać o efektach - tak banalnego zabiegu - oby pomogło.

Połączenia masowe muszą poczekać do soboty - dzisiaj padało.

Może to być powód tak jak by chciała wytworzyć swoje ciśnienie i nie zawsze miała z czego. - prywatne przemyślenia ;-)

Bogdan - dzięki po raz kolejny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez simca2 dnia Śro 19:44, 19 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Pią 14:23, 21 Mar 2014 Temat postu:

Dolałem płynu do wspomagania i chyba pomogło poczekam do ostatecznego osądu do wieczora bo w pełnym świetle nie mam 100% pewności ale nie słychać i nie widać migania.

Wniosek - pompy wspomagania może tak są wadliwym elementem (doświadczenia innych na razie nie moje) ponieważ ciężko sprawdzić stan płynu a minimalny brak poniżej minimum skutkuje znacznie zwiększona pracą podczas jazdy a nawet postoju z włączonym silnikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 18:31, 21 Mar 2014 Temat postu:

Czekamy niecierpliwie na końcowe efekty - oby dolewka płynu pomogła. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Sob 17:08, 22 Mar 2014 Temat postu:

Niestety dolewka nie pomogła poza tym już potwierdziłem że to elektryczna pompa wspomagania "bzyczy" nie synchronicznie i podczas włączania i wyłączania szarpie nią coś w stylu uderzenia hydraulicznego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:15, 22 Mar 2014 Temat postu:

Być może niski stan płynu wykończył pompę, warto przynajmniej raz w roku przy wymianie oleju sprawdziać stan.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:28, 22 Mar 2014 Temat postu:

Może ta stronka o przyczynach i awariach pomp coś pomoże [link widoczny dla zalogowanych] , szczególnie ostatni tekst o pompach TRW i przyczynach przygaszania świateł przy niesprawnej pompie.
Naprawa pomp w tym warsztacie nie jest tania, ale mam nadzieję że solidna Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Śro 14:55, 26 Mar 2014 Temat postu:

gdzie znajduje się czujnik skrętu i która to kostka służy do jego podłączenia jak go szukać i wykluczyć lub potwierdzić jego uszkodzenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 18:35, 26 Mar 2014 Temat postu:

Temat był poruszany tutaj http://www.audia2.fora.pl/img-src-https-dl-dropboxusercontent-com-u-77775465-foto-20na-20forum-m-7-png-a-font-size-2-color-6a0303-uklad-kierowniczy-font,65/czujnik-kata-skretu,1435.html a tu szukaj czujnika g250 [link widoczny dla zalogowanych] i będziesz wiedział gdzie jest czujnik skrętu, wtyczka przy pompie ma być 3 pinowa ta bliżej zderzaka, wypnij wtyczkę i sprawdź co się dzieje.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Śro 18:39, 26 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Czw 11:37, 03 Kwi 2014 Temat postu:

W końcu zrobione - wymiana czujnika skrętu i po temacie pompa wspomagania pracuje normalnie światła nie przygasają czyli tzw powrót do normalności.

Szczególne podziękowania dla bogdand za pomoc i wsparcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:38, 03 Kwi 2014 Temat postu:

Cieszę się, że problem rozwiązany i pewnie komuś przyda się gdy będzie szukał przyczyn przygaszania świateł (podobne przypadki były poruszane), tylko niestety ta cena nowego czujnika skrętu trochę przeraża - nowe podobno są mniej awaryjne. Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Czw 15:21, 03 Kwi 2014 Temat postu:

W ASO powiedzieli że to już trzecia generacja tego czujnika i zawsze usuwali błędy - tylko ile w tym prawdy. Czujnik kosztował 536 zł z wyproszonym rabatem więc w stosunku do 470 zł na allegro + przesyłką uważam ze cena wręcz atrakcyjna ;-)

Po za tym dostęp do wtyczki i czujnika masakryczny zdjęcie zderzaka - wtyczka, oraz nadkole i podłoga - czujnik to tylko początek ale wszystko jest do zrobienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 23:02, 27 Kwi 2014 Temat postu:

Opisany przypadek uszkodzonego czujnika skrętu zaaranżowali w Skodzie Fabii na TVN Turbo w programie "Będzie Pan zadowolony" i mechanicy nie przystąpili nawet do diagnozy tłumacząc się zbyt skomplikowaną i kosztowną naprawą, tylko w Skodzie czujnik ten kosztuje o wiele mniej - ciekawe czy pasuje do A2. Bardzo szczęśliwy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simca2
 
 


Dołączył: 05 Mar 2014
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bogdaniec

PostWysłany: Pon 4:45, 28 Kwi 2014 Temat postu:

Czunik pasuje mechanicznie ale co do dzialania nie mam pewnosci w aso roznica w cenie byla 60 zl na korzysc skody wiec bez brawury - nie ryzykowałem zamiennika z innego modelu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin