Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Brak zasilania licznika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 17:53, 07 Lis 2015 Temat postu: Brak zasilania licznika

Opiszę w skrócie problem.
Postanowiłem dzisiaj wyczyścić sterowanie klap klimatronika, w sumie demontaż, montaż poszły bez większych problemów (potencjometry były zabrudzone) ale do rzeczy.
Jakież było moje zdziwienie gdy po zamontowaniu wszystkiego wkładam kluczyk przekręcam a tu świecą tylko kontrolki (ładowanie, ABS...) Podświetlenie, zegar, przebieg, FIS, ciemne, brak też podświetlenia przycisków.
Samochód zapala i gaśnie - blokada immo.
Bezpieczniki sprawdziłem.
Światła, kierunkowskazy, oświetlenie wnętrza, wycieraczki, zamykanie otwieranie z pilota - OK.
Bezpieczniki sprawdziłem.

Vag-Com łączy się tylko z silnikiem, jest kilka błędów dające się wykasować zostaje tylko:

18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 35-00 - -

Wygląda na brak zasilania zegarów.

Doradźcie gdzie szukać przyczyny: stacyjka, złącze przy zegarach, nie wiem czy to zbieg okoliczności czy coś poruszałem (rozłączyłem)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez azxxc dnia Czw 18:26, 19 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:49, 07 Lis 2015 Temat postu:

Rzeczywiście dziwne kolego, posprawdzaj dokładnie wszystkie wtyczki które rozłączałeś raczej wykluczam że omyłkowo zamieniłeś któreś Wstydź się, nieładnie bo to by sie dopiero narobiło, dziwne że vag tylko z silnikiem się komunikuje a gdzie reszta sterowników? Poza tym nawet jeśli nie ruszałeś licznika to profilaktycznie zrób (wypiąć-zapiąć) wtyczki na liczniku, albo przedewszystkim najpierw rozłączyć na kilka minut akumulator czasami to pomaga.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 19:42, 07 Lis 2015 Temat postu:

Rozpinane były tylko dwie małe kostki o pomyłce mowy nie ma, tak samo uszkodzenie którejś wiązki przewodów też odpada.
Wygląda jakby nie dochodziło w ogóle napięcie za stacyjką od zasilania i podświetlania zegarów ale także nie działa dach, nie działają szyby, nie działa zamykanie/otwieranie od wewnątrz.
Nie łączy się z innymi modułami ale wydaje mi się że tak jest jeśli licznik nie ma zasilania.
Kurcze która to będzie linia - niby bezpiecznik 1 - mam rozpiskę bezpieczników (ale u mnie się trochę różni)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 20:58, 07 Lis 2015 Temat postu:

Central. zamek znajduje się w module komfortu, sprawdź na wtyczce zasilającej modułu nie odpinając jej czy dochodzi napięcie po stacyjce +15, u mnie jak był moduł walnięty to szyby też nie działały

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 8:40, 08 Lis 2015 Temat postu:

Wyciągnąłem licznik aby sprawdzić napięcia i tak na niebieskiej kostce
masa na odpowiednich pinach jest
pin 1 - Zacisk 15 - zasilanie po przekręceniu stacyjki jest
pin 23 - Zacisk 30 - zasilanie z akumulatora jest
pin 15 - Zacisk 58d - Ściemniacz oświetlenia deski wskaźników BRAK

czy musi gdzieś jeszcze dochodzić napięcie aby licznik wystartował ?

czy po wyjęciu liczników szyby, szyberdach czyklimatronik też muszą nie działać ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 11:44, 08 Lis 2015 Temat postu:

Komunikacja między niektórymi sterownikami odbywa się po lini can i wszystkie muszą być zapięte do pomiarów :-! . Jeżeli robiłeś jakieś pomiary przy odpiętych wtyczkach od licznika który z pewnością jest can-oski to poprostu go zablokowałeś, spróbuj połączyć się z magistralą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 12:15, 08 Lis 2015 Temat postu:

Sprawdzałem tylko napięcia czy dochodzą do licznika.
A jak sprawdzić licznik na stole.
I jeszcze raz spytam czy jeśli licznik jest uszkodzony lub brak to szyby, klimatronik, dach nie będą działać ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marmu09
 
 


Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Tarnobrzeg
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 14:03, 08 Lis 2015 Temat postu:

A Ty dalej swoje... Licznik na stole?...to od malucha albo żuka możesz sprawdzić,
odp. dalej jeżeli jest brak licznika nic nie ruszy, a jeśli uszkodzony to tylko czasem ruszy w zależności od uszkodzenia ale nie może być odpięty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 19:13, 19 Lis 2015 Temat postu:

Odświeżam temat aby opisać w czym był problem, może w przyszłości informacje będą komuś przydatne tym bardziej że jak dotychczas z taką usterką nie spotkałem się tutaj na forum.
Nie mając pewności czy to tylko licznik dałem sobie spokój z samodzielną naprawą (po raz pierwszy od nastu lat nie ogarnąłem tematu), laweta i auto do "fachowca"
Diagnoza - spalony licznik (całkowicie martwy), niestety zegarów z FISem nie jest łatwo dostać, miały iść 1/2 FIS i takie zostały zakupione od anglika ale ostatecznie stały się one dawcą części do naprawy oryginalnego licznika, nie wiem dokładnie jaki element był padnięty ale coś z zasilaniem (na pewno nie procesor) czy tam jest zasilacz liniowy czy przetwornica impulsowa - nie wiem, żadnych innych uszkodzeń w instalacji nie było.
To że akurat wtedy naprawiałem potencjometry klap nie miało nic wspólnego z awarią licznika, po odebraniu auta zrobiłem adaptacje klimatronika - wszystko poszło be jakichkolwiek problemów (teraz żadnych błędów).
Po prostu zbieg okoliczności.

Dziękuję kol. marmu09 za chęć pomocy.

PS. Licznik na stole jak najbardziej można sprawdzić:
Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie
pin 1 i pin 23 - +12V
pin 9 i pin 24 - masa
licznik jeśli sprawny musi wystartować.
Złącze wielostykowe 32-stykowe, zielone
pin 28 - Przewód K (do diagnostyki VAGiem)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 20:03, 19 Lis 2015 Temat postu:

Mam małe pytanko, jestem w trakcie wymiany licznika na pełny FIS (aktualnie licznik w naprawie)
Po co robiłeś adaptację klimatronika ??
Co w ogóle trzeba dopisać do nowego licznika ??
Na pewno pin, adaptacja immobilizera i kluczyków - a co jeszcze trzeba??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:19, 20 Lis 2015 Temat postu:

Adaptację klimatronika robiłem po wyczyszczeniu potencjometrów przy siłownikach klap, wcześniej wywalał błędy które po wykasowaniu zaraz powracały, potencjometry nie były wcale zużyte tylko zabrudzone - wyczyszczone i przesmarowane preparatem w sprayu kontakt PR. teraz jest OK.
Tak jak pisałem w poście wyżej naprawa klimatronika i awaria licznika nie miały ze sobą nic wspólnego, dziwny zbieg okoliczności.

Cytat:
Co w ogóle trzeba dopisać do nowego licznika ??
Na pewno pin, adaptacja immobilizera i kluczyków - a co jeszcze trzeba??


Czytam na bieżąco temat w którym opisujesz wymianę licznika, tyle że ja u siebie nie przerabiałem tylko licznik z FISem był zamontowany fabrycznie.
Z tego co mi wiadomo jeśli masz licznik z takiego samego modelu silnika (w twoim wypadku 1.4i) potrzeba : PIN ze starych liczników i PIN z nowego licznika.
Trzeba dopisać kluczyki do IMMO i IMMO do ECU silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez azxxc dnia Pią 11:23, 20 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 7:36, 20 Lis 2015 Temat postu:

Ok mam podobną instrukcję - Przesłaną przez Audi a2 i Pacyfic tdi
Poszło wszystko zgodnie z instrukcją - autko chodziło przez tydzień - ale wróciłem do strych zegarów, bo trzeba naprawić wyświetlacz.
Jedyne czego nie zrobiłem to nie zmieniłem kodowania - nikt nie był w stanie mi napisać jak to zrobić - nie zauważyłem żeby coś nie chodziło, no ale przez tydzień mogłem nie zwrócić uwagi.
Wiesz jak zmienić kodowanie to proszę napisz mi, jak założę je po naprawie zmienię kodowanie Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:02, 20 Lis 2015 Temat postu:

Ok post zedytowany.


Cytat:
Jedyne czego nie zrobiłem to nie zmieniłem kodowania - nikt nie był w stanie mi napisać jak to zrobić - nie zauważyłem żeby coś nie chodziło, no ale przez tydzień mogłem nie zwrócić uwagi.
Wiesz jak zmienić kodowanie to proszę napisz mi, jak założę je po naprawie zmienię kodowanie


Ale po co chcesz zmieniać, myślę że powinien być taki sam jak w starych licznikach.
U mnie: Soft. Coding - 04142
Pierwsze dwie cyfry to kod wyposażenia - nie mam więcej danych.
Trzecia cyfra to kod regionu i tak:
0 - Niemcy
1 - Europa
2 - USA
3 - Kanada
4 - Wielka Brytania
5 - Japonia
6 - Arabia Saudyjska
7 - Australia
Czwarta cyfra - silnik liczba cylindrów
Piąta cyfra - skrzynia biegów, nie znam szczegółów ale 2 oznacza skrzynie manualną.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 12:14, 20 Lis 2015 Temat postu:

Czyli praktycznie mogę nie zmieniać Szczęśliwy
W swoim starym liczniku mam 05042
Z nowych jeszcze nie odczytałem

PS może admin przeniesie tą dyskusję do tematu zmiany licznika Szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Pią 12:19, 20 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 13:48, 20 Lis 2015 Temat postu:

Tak w zasadzie może być, choć raczej powinno być 05142 (jaka jest różnica Niemcy a Europa ???).

Możesz jeszcze zmienić język komunikatów wyświetlanych na FISie:
licznik, adaptacja, kanał 4, wartość:
1 - Niemiecki
2 - Angielski
3 - Francuski
4 - Włoski
5 - Hiszpański
6 - Chiński


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 14:04, 20 Lis 2015 Temat postu:

Heh no nie zostanę przy angielskim - chyba że mam niemiecki Smutny
A jak region przestawić, czy to cały kod się zmienia ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:42, 20 Lis 2015 Temat postu:

Cytat:
A jak region przestawić, czy to cały kod się zmienia ?


Powiem szczerze że nie zmieniałem ale w liczniku raczej wpisuje się wprost powiedzmy 05142 zapisz i wszystko.
Mój był sprowadzony z francii wiec soft coding miał Europa a język Francja który zmieniłem na ang.
Język można sprawdzić: bloki pomiarowe, kanał 11, pozycja 2


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adamon
  
  


Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pajęczno
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:39, 26 Lis 2015 Temat postu:

Dziś dostałem wiadomość, że nie da się naprawić wyświetlacza w liczniku który wysłałem do naprawy Smutny
Trzeba go wymienić - taka przyjemność 320 zł Smutny
Ale od razu kazałem zmienić kodowanie licznika, jak będzie miał podpięty do VAG-a to zmieni na 05142 Szczęśliwy
Mam nadzieję, że odpali później Bardzo szczęśliwy
Pin już mam zmieniony więc pewnie już nie będę musiał


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Czw 12:40, 26 Lis 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:11, 26 Lis 2015 Temat postu:

Ja właśnie kupiłem licznik: jako zapasowy (w razie czego) i do testów (najtańszy, anglik i oczywiście 1/2 FIS).
Cytat:
Trzeba go wymienić - taka przyjemność 320 zł Smutny

Nooo nawet 3,5 stówy, sam wyświetlacz 250 i to z tego co mi wiadomo najczęściej są to zamienniki (CHINA).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 14:28, 26 Lis 2015 Temat postu:

Tak, wyświetlacze z Chin. Innych nie ma na rynku. Z resztą, co dzisiaj nie jest w Chinach produkowane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin