Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 14:54, 29 Gru 2021 Temat postu: |
|
Mnie dopadła dziś też podobna przypadłość czyli na fis ciemno kontrolki też ciemne panel klimatronika ciemny auto zapali i gaśnie po 1 sekundzie , czyli walnięty licznik ?
to pewne ? bezpieczniki wszystkie dobre , wtyczki siedzą na swoich miejscach centralny zamek działa normalnie , licznik ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 15:47, 29 Gru 2021 Temat postu: |
|
Mam nadzieję że ktoś w tym roku jeszcze coś napisze ,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:30, 29 Gru 2021 Temat postu: |
|
Sprawdź na stole czy licznik odpali:
Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie
pin 1 i pin 23 - +12V
pin 9 i pin 24 - masa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 16:38, 29 Gru 2021 Temat postu: |
|
No to mi teraz zadałeś cios , jak ja to mam sprawdzić jak tam takie cieniutkie szpilki że ho ho , ale ogólnie jak dzieją się takie sprawy jak brak wskazań paliwa brak wskazań temp i kontrolka tylko z akusia i ręcznego świeci oraz ciemny fis plus wyświetlacz klimatronika to walnięty licznik ? tyle na szybko gdzieś wyczytałem a sprawa dosyć gardłowa bo młody nie będzie miał czym do roboty jechać po nowym roku .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:11, 29 Gru 2021 Temat postu: |
|
Ja od tego bym zaczął, ewentualnie sprawdzić zasilanie na tych pinach w złączu (wtyczce).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:06, 29 Gru 2021 Temat postu: |
|
Na 99.99999999% licznik padnięty, zapewne sekcja zasilania jeśli jest to full fis to jeszcze naprawa ma sens, jeśli z małym fisem - szkoda się bawić w naprawę (chyba że we własnym zakresie w celach edukacyjnych - to TAK)
Kupić powiedzmy z jakiegoś anglika, przełożyć tarcze, zaprogramować odpowiednim wsadem (najlepiej jak byś miał kopie tego uszkodzonego licznika), jeśli nie ma kopii to dodatkowo jeszcze zaadoptować z ECU
USTAWIĆ ODPOWIEDNI PRZEBIEG - i tyle
Zapewne teraz przy próbie połączenia VAGiem można połączyć się tylko z kontrolerem silnika ECU
Cytat: | auto zapali i gaśnie po 1 sekundzie |
To oczywiste Immobilizer odcina
Cytat: | centralny zamek działa normalnie , |
Dokładnie - tak piloty też będą działały dopóki nie odłączmy akumulatora i się nie wykodują
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 23:28, 29 Gru 2021 Temat postu: |
|
azxxc napisał: | Na 99.99999999% licznik padnięty, zapewne sekcja zasilania jeśli jest to full fis to jeszcze naprawa ma sens, jeśli z małym fisem - szkoda się bawić w naprawę (chyba że we własnym zakresie w celach edukacyjnych - to TAK)
Kupić powiedzmy z jakiegoś anglika, przełożyć tarcze, zaprogramować odpowiednim wsadem (najlepiej jak byś miał kopie tego uszkodzonego licznika), jeśli nie ma kopii to dodatkowo jeszcze zaadoptować z ECU
USTAWIĆ ODPOWIEDNI PRZEBIEG - i tyle
Zapewne teraz przy próbie połączenia VAGiem można połączyć się tylko z kontrolerem silnika ECU
Cytat: | auto zapali i gaśnie po 1 sekundzie |
To oczywiste Immobilizer odcina
Cytat: | centralny zamek działa normalnie , |
Dokładnie - tak piloty też będą działały dopóki nie odłączmy akumulatora i się nie wykodują |
Super że to potwierdziłes i to cenię , ok jutro laptop w łapy i sprawdzę czy da sie jeszcze połączyć z licznikiem ,
oczywiści immo blokuje po 1 sek od odpalenia .
jutro pewnie zamówię taki licznik ,to jest półfis , ale mam ogromną prośbę jak już będę miał ten licznik aby poprowadzić mnie ciutkę za raczkę bo kabelki mam ,mam VCP oraz vag-com-a , pewnie z odczytem ze starego licznika będą problemy a ja nie mam wiedzy jak to opanować i ograć immo .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Czw 11:17, 30 Gru 2021 Temat postu: |
|
No jedynie z czym się idzie połączyć to z silnikiem więc licznik padł , wyciągłem go i co dalej ,jakie kroki podjąć ?
na jakiejś naklejce wewnątrz jest napisane 0350 19930 lub 19030 bo trzecia cyfra jakaś zamazana . panowie zależy mi aby to w miarę szybko opanować co najlepiej jakie kroki ? te nr są na płycie .
natomiast na obudowie mała naklejka z nr 2237 data 28.03.01.
jeszcze jeden na kodzie kreskowym vdo 110.080.020/001
ce 0682
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Czw 11:23, 30 Gru 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Czw 12:27, 30 Gru 2021 Temat postu: |
|
Wstępnie podzwoniłem po fachmanach i ciut jestem rozczarowany cenami , naprawa rozpoczyna się od 350 zł wzwyż a pytam gdzie koniec tego wzwyżu i nie dostałem odpowiedzi za to gęsiej skórki , zastanawiam się czy nie lepiej kupić ECU z wyłączonym immo za 150 zł tylko znów nic poza jazdą nie będzie pewnie działać tzn centralny itp chyba że najtańszy licznik jaki tylko się da kupić i ten ECU bez immo , stary sztrucel a życzą sobie jak za Q7 .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pią 12:12, 31 Gru 2021 Temat postu: |
|
Cisza nastała więc dzięki za niezwykle wyczerpujące odpowiedzi dam sobie sam radę , szkoda już nawet pytać zero zainteresowania , oby następny rok był lepszy bo pytań więcej odemnie już nie będzie .pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:35, 31 Gru 2021 Temat postu: |
|
Cytat: | ... dam sobie sam radę , szkoda już nawet pytać |
Nie unoś się przesadnie, nie zawsze jest czas żeby odpowiedzieć ot tak z minuty na minutę, tym bardziej do puki nie będziesz miał nowego licznika nic się nie zdziała.
Więc jeśli temat nadal aktualny to potrzebne są:
sprawny licznik
interfejs oraz laptop
programy: VAG-COM oraz Vag eeprom programmer
Instrukcji adaptacji nie mogę podać wprost na forum bo kiedyś zostałem za to upomniany (jeśli będzie potrzeba to na PW)
W razie gdybyś nie miał PINu od starego licznika to da się wyciągnąć z ECU
PS. dziwne bo wczoraj wieczorem odpowiedziałem w tym temacie a post się nie pojawił, ????-dziwne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:12, 31 Gru 2021 Temat postu: |
|
azxxc napisał: | PS. dziwne bo wczoraj wieczorem odpowiedziałem w tym temacie a post się nie pojawił, ????-dziwne. |
Z wyjątkiem Ciebie i mnie nikt nie mógł tego usunąć, więc coś poszło nie tak z wysłaniem posta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Sob 12:30, 01 Sty 2022 Temat postu: |
|
azxxc napisał: | Cytat: | ... dam sobie sam radę , szkoda już nawet pytać |
Nie unoś się przesadnie, nie zawsze jest czas żeby odpowiedzieć ot tak z minuty na minutę, tym bardziej do puki nie będziesz miał nowego licznika nic się nie zdziała.
Więc jeśli temat nadal aktualny to potrzebne są:
sprawny licznik
interfejs oraz laptop
programy: VAG-COM oraz Vag eeprom programmer
Instrukcji adaptacji nie mogę podać wprost na forum bo kiedyś zostałem za to upomniany (jeśli będzie potrzeba to na PW)
W razie gdybyś nie miał PINu od starego licznika to da się wyciągnąć z ECU
PS. dziwne bo wczoraj wieczorem odpowiedziałem w tym temacie a post się nie pojawił, ????-dziwne. |
Może ciut szybciej działam niż myślę , przepraszam , ale instrukcję chętnie bym zobaczył na priv nie ukrywam że lubię takie zagadki jak czegoś nie potrafię a mam nizapartą chęć zrobienia tego to tydzień nie będę spał ale opanuję więc jak to nie problem dla ciebie to podeślij , ale muszę też się przyznać że zamówiłem z rozpędu cały zestaw startowy czyli licznik stacyjka kluczyki oraz ECU z jakiegoś rozbitka czy coś więc tylko przekłada ,koszt 240 zeta , to już idzie ale nie ukrywam że chętnie bym się pochylił nad obecnym licznikiem bom niezwykle uparte zwierzę , pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 13:34, 01 Sty 2022 Temat postu: |
|
Cytat: | zamówiłem z rozpędu cały zestaw startowy czyli licznik stacyjka kluczyki oraz ECU z jakiegoś rozbitka czy coś więc tylko przekłada ,koszt 240 zeta |
Tak, w takiej sytuacji przełożyć i powinno zadziałać, jeśli będzie potrzeba to zmiany kodowania - no i przebiegu, jedyny problem jaki może być to że kupiłeś licznik z auta ze zbiornikiem 42L a ty masz 34L lub odwrotnie
Jak wszystko ruszy OK - zrób sobie kopie wsadów licznika i ECU - tak na wszelki wypadek.
Jeśli jednak jesteś zainteresowany tematem podaje przykładowy link do innego forum - z góry dodam że nie jest to żadna reklama.
[link widoczny dla zalogowanych]
Temat dotyczy A6 ale zasada ta sama
W moim poście z: 16 Mar 2016 20:00 dołączyłem również dwa filmiki: adaptacja licznika do ECU i odwrotnie.
U nas na forum też wydaje mi się że są podobne tematy
Jeśli miałbyś zamiar stary licznik naprawiać to zapewne i tak musiałbyś kupić inny sprawny jako dawcę części gdyż najprawdopodobniej padł któryś z układów zasilania: jeden z układów jest w obudowie TO220 tylko 5-cio nóżkowej drugi bodajże SO16 pod radiatorem.
Tak że naprawa w przypadku 1/2 FIS raczej nie ma sensu.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 9:42, 02 Sty 2022 Temat postu: |
|
Nie naprawiać to ja raczej bym sam nie naprawiał ale pokusiłbym się i raczej tak zrobię jak przyjdą graty że sam licznik tylko wymienię i poukładać to tak jak w starym bo chyba ze stacyjką większa zabawa z tego co tam widziałem , także wszelkie informacje mi się przydają , pzdr.
ps vag-com posiadam ale posiadam też VCP który odczytuje epromy ze wszystkiego z tego co zauważyłem choć przyznam że jeszcze nim nich nie ściągałem tzn tych eepromów . onma też możliwość sprawdzenia stanu km z ecu i wynika że buda ma przelatane 340 tys a na liczniku 266 tys ale był też wymieniony silnik tak że wesoło jest ale cichszy jest od mojego pierwszego , mam dwa audiki z tego samego rocznika i tymi samymi silnikami hehe.
ps , poczytałem te posty z linka i szacun za wiedzę , mało ludzi takich jak ty a w dodatku chcesz się tą wiedzą dzielić szacun .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Nie 10:19, 02 Sty 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 13:29, 02 Sty 2022 Temat postu: |
|
Dziś mówię sobie odczytam eeprom z ECU przynajmniej na tzw potem i problem nie łączy z silnikiem więc wkładam wyjęty licznik i co ? ano to że licznik normalnie się zaświecił i wszystko normalnie działa jak przedtem ale to pewnie chwilowe i za jakiś czas się odezwie więc myślę sobie zczytam te eepromy programem VCP i ok ale aby zczytać czy to z licznika czy z ECU trzeba podać jakiś kod tylko ja nie mam zielonego pojęcia jaki .
Vag emromer pokazuje mi tylko coś takiego oo 01 02 03 04 05 06 07 08 09 0A 0B 0C 0D 0E 0F ASCII pewnie też chodzi o podanie jakiejś grupy tylko co ? liczniki stacyjka i ecu jadą na wszelki wypadek ale przydałoby się pozbierać wszystko co się da do kopi .
ps ostatnie logowanie jakie robiłem to był rok 2009 w audi 80-ce i zapomniałem jak login się wpisuje dla audi .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Nie 13:40, 02 Sty 2022, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 15:39, 03 Sty 2022 Temat postu: |
|
Poskładałem stare graty z powrotem i auto normalnie chodzi więc z mety odczytałem EEprom tylko niech mi ktoś wyjaśni jak z tego eepromu wyciągnąć kod pin ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:39, 03 Sty 2022 Temat postu: |
|
Cytat: | tylko niech mi ktoś wyjaśni jak z tego eepromu wyciągnąć kod pin ? |
Jeśli chodzi o program VCP - nie wiem , może tylko odczytuje eeprom a pin trzeba samemu wyliczyć z wsadu.
Za pomocą kabla do VAG-COMa z zainstalowanumi sterownikami (nie VCDS !!!)
Ściągamy i uruchamiamy program Vag eeprom programmer 1.19g
- w Options ustawiamy odpowiedni port Com
- klikamy ImmoBox i Read EEprom - rozpoczyna się odczyt eepromu z licznika, po zakończeniu mamy jak na dłoni zarówno PIN jak i przebieg
oczywiście wsad możemy zapisać jako plik .bin
Tak samo jeśli klikniemy Dash i Read EEprom odczytamy wsad z ECU
Możesz również przesłać odczytany vcp wsad - jeśli będzie prawidłowo odczytany - się wyliczy
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Pon 21:55, 03 Sty 2022 Temat postu: |
|
Acha , tzn ja już go odczytałem mam go zapisanego w pliku BIN a jeśli chodzi o pin to to jest ten co na dole w programie pokazuje ? tam jest jakiś pin ale nie wiedziałem że to on , byłem przekonany że trzeba go dopiero wyliczyć ,czyli jestem w domu ??
jako ciekawostkę to nacisnąłem ten millage na dole po prawej stronie i skasowało mi kilometry ale wpisałem plus minus podobne i znów są , to robiłem vag epromerem , natomiast VCP sprawdzałem przebieg w ECU i tam mam 320 000 km prawie więc magik zrzucił już co nieco .
to jest ten pin ? Eeprom 93c86
login 3372
szkoda że skrinów nie można dodawać
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Pon 22:03, 03 Sty 2022, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:30, 04 Sty 2022 Temat postu: |
|
Pin, Login to to samo
Tak, jeśli wsad odczytany prawidłowo to i PIN ok.
Łatwo sprawdzić - uruchomić VAGCOMa, wejść w: Licznik / Logowanie i wpisujemy, tylko z tym że w VAG-COmie pin wpisujemy z zerem na początku, czyli u Ciebie będzie: 03372 - jeśli przyjmie znaczy że ok.
Eeprom 93c86 - to symbol układu scalonego
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|