Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Brak zasilania licznika

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 14:54, 29 Gru 2021 Temat postu:

Mnie dopadła dziś też podobna przypadłość czyli na fis ciemno kontrolki też ciemne panel klimatronika ciemny auto zapali i gaśnie po 1 sekundzie , czyli walnięty licznik ?
to pewne ? bezpieczniki wszystkie dobre , wtyczki siedzą na swoich miejscach centralny zamek działa normalnie , licznik ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 15:47, 29 Gru 2021 Temat postu:

Mam nadzieję że ktoś w tym roku jeszcze coś napisze ,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 16:30, 29 Gru 2021 Temat postu:

Sprawdź na stole czy licznik odpali:

Złącze wielostykowe, 32-stykowe, niebieskie
pin 1 i pin 23 - +12V
pin 9 i pin 24 - masa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 16:38, 29 Gru 2021 Temat postu:

No to mi teraz zadałeś cios , jak ja to mam sprawdzić jak tam takie cieniutkie szpilki że ho ho , ale ogólnie jak dzieją się takie sprawy jak brak wskazań paliwa brak wskazań temp i kontrolka tylko z akusia i ręcznego świeci oraz ciemny fis plus wyświetlacz klimatronika to walnięty licznik ? tyle na szybko gdzieś wyczytałem a sprawa dosyć gardłowa bo młody nie będzie miał czym do roboty jechać po nowym roku .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 18:11, 29 Gru 2021 Temat postu:

Ja od tego bym zaczął, ewentualnie sprawdzić zasilanie na tych pinach w złączu (wtyczce).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:06, 29 Gru 2021 Temat postu:

Na 99.99999999% licznik padnięty, zapewne sekcja zasilania jeśli jest to full fis to jeszcze naprawa ma sens, jeśli z małym fisem - szkoda się bawić w naprawę (chyba że we własnym zakresie w celach edukacyjnych - to TAK)
Kupić powiedzmy z jakiegoś anglika, przełożyć tarcze, zaprogramować odpowiednim wsadem (najlepiej jak byś miał kopie tego uszkodzonego licznika), jeśli nie ma kopii to dodatkowo jeszcze zaadoptować z ECU
USTAWIĆ ODPOWIEDNI PRZEBIEG - i tyle

Zapewne teraz przy próbie połączenia VAGiem można połączyć się tylko z kontrolerem silnika ECU

Cytat:
auto zapali i gaśnie po 1 sekundzie

To oczywiste Immobilizer odcina
Cytat:
centralny zamek działa normalnie ,

Dokładnie - tak piloty też będą działały dopóki nie odłączmy akumulatora i się nie wykodują


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Śro 23:28, 29 Gru 2021 Temat postu:

azxxc napisał:
Na 99.99999999% licznik padnięty, zapewne sekcja zasilania jeśli jest to full fis to jeszcze naprawa ma sens, jeśli z małym fisem - szkoda się bawić w naprawę (chyba że we własnym zakresie w celach edukacyjnych - to TAK)
Kupić powiedzmy z jakiegoś anglika, przełożyć tarcze, zaprogramować odpowiednim wsadem (najlepiej jak byś miał kopie tego uszkodzonego licznika), jeśli nie ma kopii to dodatkowo jeszcze zaadoptować z ECU
USTAWIĆ ODPOWIEDNI PRZEBIEG - i tyle

Zapewne teraz przy próbie połączenia VAGiem można połączyć się tylko z kontrolerem silnika ECU

Cytat:
auto zapali i gaśnie po 1 sekundzie

To oczywiste Immobilizer odcina
Cytat:
centralny zamek działa normalnie ,

Dokładnie - tak piloty też będą działały dopóki nie odłączmy akumulatora i się nie wykodują


Super że to potwierdziłes i to cenię , ok jutro laptop w łapy i sprawdzę czy da sie jeszcze połączyć z licznikiem ,
oczywiści immo blokuje po 1 sek od odpalenia .
jutro pewnie zamówię taki licznik ,to jest półfis , ale mam ogromną prośbę jak już będę miał ten licznik aby poprowadzić mnie ciutkę za raczkę bo kabelki mam ,mam VCP oraz vag-com-a , pewnie z odczytem ze starego licznika będą problemy a ja nie mam wiedzy jak to opanować i ograć immo .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 11:17, 30 Gru 2021 Temat postu:

No jedynie z czym się idzie połączyć to z silnikiem więc licznik padł , wyciągłem go i co dalej ,jakie kroki podjąć ?
na jakiejś naklejce wewnątrz jest napisane 0350 19930 lub 19030 bo trzecia cyfra jakaś zamazana . panowie zależy mi aby to w miarę szybko opanować co najlepiej jakie kroki ? te nr są na płycie .
natomiast na obudowie mała naklejka z nr 2237 data 28.03.01.

jeszcze jeden na kodzie kreskowym vdo 110.080.020/001
ce 0682


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Czw 11:23, 30 Gru 2021, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Czw 12:27, 30 Gru 2021 Temat postu:

Wstępnie podzwoniłem po fachmanach i ciut jestem rozczarowany cenami , naprawa rozpoczyna się od 350 zł wzwyż a pytam gdzie koniec tego wzwyżu i nie dostałem odpowiedzi za to gęsiej skórki , zastanawiam się czy nie lepiej kupić ECU z wyłączonym immo za 150 zł tylko znów nic poza jazdą nie będzie pewnie działać tzn centralny itp chyba że najtańszy licznik jaki tylko się da kupić i ten ECU bez immo , stary sztrucel a życzą sobie jak za Q7 .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pią 12:12, 31 Gru 2021 Temat postu:

Cisza nastała więc dzięki za niezwykle wyczerpujące odpowiedzi dam sobie sam radę , szkoda już nawet pytać zero zainteresowania , oby następny rok był lepszy bo pytań więcej odemnie już nie będzie .pzdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 14:35, 31 Gru 2021 Temat postu:

Cytat:
... dam sobie sam radę , szkoda już nawet pytać

Nie unoś się przesadnie, nie zawsze jest czas żeby odpowiedzieć ot tak z minuty na minutę, tym bardziej do puki nie będziesz miał nowego licznika nic się nie zdziała.

Więc jeśli temat nadal aktualny to potrzebne są:
sprawny licznik
interfejs oraz laptop
programy: VAG-COM oraz Vag eeprom programmer

Instrukcji adaptacji nie mogę podać wprost na forum bo kiedyś zostałem za to upomniany (jeśli będzie potrzeba to na PW)

W razie gdybyś nie miał PINu od starego licznika to da się wyciągnąć z ECU



PS. dziwne bo wczoraj wieczorem odpowiedziałem w tym temacie a post się nie pojawił, ????-dziwne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 15:12, 31 Gru 2021 Temat postu:

azxxc napisał:
PS. dziwne bo wczoraj wieczorem odpowiedziałem w tym temacie a post się nie pojawił, ????-dziwne.


Z wyjątkiem Ciebie i mnie nikt nie mógł tego usunąć, więc coś poszło nie tak z wysłaniem posta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 12:30, 01 Sty 2022 Temat postu:

azxxc napisał:
Cytat:
... dam sobie sam radę , szkoda już nawet pytać

Nie unoś się przesadnie, nie zawsze jest czas żeby odpowiedzieć ot tak z minuty na minutę, tym bardziej do puki nie będziesz miał nowego licznika nic się nie zdziała.

Więc jeśli temat nadal aktualny to potrzebne są:
sprawny licznik
interfejs oraz laptop
programy: VAG-COM oraz Vag eeprom programmer

Instrukcji adaptacji nie mogę podać wprost na forum bo kiedyś zostałem za to upomniany (jeśli będzie potrzeba to na PW)

W razie gdybyś nie miał PINu od starego licznika to da się wyciągnąć z ECU



PS. dziwne bo wczoraj wieczorem odpowiedziałem w tym temacie a post się nie pojawił, ????-dziwne.


Może ciut szybciej działam niż myślę , przepraszam , ale instrukcję chętnie bym zobaczył na priv nie ukrywam że lubię takie zagadki jak czegoś nie potrafię a mam nizapartą chęć zrobienia tego to tydzień nie będę spał ale opanuję więc jak to nie problem dla ciebie to podeślij , ale muszę też się przyznać że zamówiłem z rozpędu cały zestaw startowy czyli licznik stacyjka kluczyki oraz ECU z jakiegoś rozbitka czy coś więc tylko przekłada ,koszt 240 zeta , to już idzie ale nie ukrywam że chętnie bym się pochylił nad obecnym licznikiem bom niezwykle uparte zwierzę , pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 13:34, 01 Sty 2022 Temat postu:

Cytat:
zamówiłem z rozpędu cały zestaw startowy czyli licznik stacyjka kluczyki oraz ECU z jakiegoś rozbitka czy coś więc tylko przekłada ,koszt 240 zeta

Tak, w takiej sytuacji przełożyć i powinno zadziałać, jeśli będzie potrzeba to zmiany kodowania - no i przebiegu, jedyny problem jaki może być to że kupiłeś licznik z auta ze zbiornikiem 42L a ty masz 34L lub odwrotnie
Jak wszystko ruszy OK - zrób sobie kopie wsadów licznika i ECU - tak na wszelki wypadek.

Jeśli jednak jesteś zainteresowany tematem podaje przykładowy link do innego forum - z góry dodam że nie jest to żadna reklama.
[link widoczny dla zalogowanych]
Temat dotyczy A6 ale zasada ta sama
W moim poście z: 16 Mar 2016 20:00 dołączyłem również dwa filmiki: adaptacja licznika do ECU i odwrotnie.
U nas na forum też wydaje mi się że są podobne tematy

Jeśli miałbyś zamiar stary licznik naprawiać to zapewne i tak musiałbyś kupić inny sprawny jako dawcę części gdyż najprawdopodobniej padł któryś z układów zasilania: jeden z układów jest w obudowie TO220 tylko 5-cio nóżkowej drugi bodajże SO16 pod radiatorem.
Tak że naprawa w przypadku 1/2 FIS raczej nie ma sensu.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 9:42, 02 Sty 2022 Temat postu:

Nie naprawiać to ja raczej bym sam nie naprawiał ale pokusiłbym się i raczej tak zrobię jak przyjdą graty że sam licznik tylko wymienię i poukładać to tak jak w starym bo chyba ze stacyjką większa zabawa z tego co tam widziałem , także wszelkie informacje mi się przydają , pzdr.
ps vag-com posiadam ale posiadam też VCP który odczytuje epromy ze wszystkiego z tego co zauważyłem choć przyznam że jeszcze nim nich nie ściągałem tzn tych eepromów . onma też możliwość sprawdzenia stanu km z ecu i wynika że buda ma przelatane 340 tys a na liczniku 266 tys ale był też wymieniony silnik tak że wesoło jest ale cichszy jest od mojego pierwszego , mam dwa audiki z tego samego rocznika i tymi samymi silnikami hehe.
ps , poczytałem te posty z linka i szacun za wiedzę , mało ludzi takich jak ty a w dodatku chcesz się tą wiedzą dzielić szacun .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Nie 10:19, 02 Sty 2022, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 13:29, 02 Sty 2022 Temat postu:

Dziś mówię sobie odczytam eeprom z ECU przynajmniej na tzw potem i problem nie łączy z silnikiem więc wkładam wyjęty licznik i co ? ano to że licznik normalnie się zaświecił i wszystko normalnie działa jak przedtem ale to pewnie chwilowe i za jakiś czas się odezwie więc myślę sobie zczytam te eepromy programem VCP i ok ale aby zczytać czy to z licznika czy z ECU trzeba podać jakiś kod tylko ja nie mam zielonego pojęcia jaki .
Vag emromer pokazuje mi tylko coś takiego oo 01 02 03 04 05 06 07 08 09 0A 0B 0C 0D 0E 0F ASCII pewnie też chodzi o podanie jakiejś grupy tylko co ? liczniki stacyjka i ecu jadą na wszelki wypadek ale przydałoby się pozbierać wszystko co się da do kopi .
ps ostatnie logowanie jakie robiłem to był rok 2009 w audi 80-ce i zapomniałem jak login się wpisuje dla audi .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Nie 13:40, 02 Sty 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 15:39, 03 Sty 2022 Temat postu:

Poskładałem stare graty z powrotem i auto normalnie chodzi więc z mety odczytałem EEprom tylko niech mi ktoś wyjaśni jak z tego eepromu wyciągnąć kod pin ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:39, 03 Sty 2022 Temat postu:

Cytat:
tylko niech mi ktoś wyjaśni jak z tego eepromu wyciągnąć kod pin ?

Jeśli chodzi o program VCP - nie wiem , może tylko odczytuje eeprom a pin trzeba samemu wyliczyć z wsadu.

Za pomocą kabla do VAG-COMa z zainstalowanumi sterownikami (nie VCDS !!!)
Ściągamy i uruchamiamy program Vag eeprom programmer 1.19g
- w Options ustawiamy odpowiedni port Com
- klikamy ImmoBox i Read EEprom - rozpoczyna się odczyt eepromu z licznika, po zakończeniu mamy jak na dłoni zarówno PIN jak i przebieg
oczywiście wsad możemy zapisać jako plik .bin
Tak samo jeśli klikniemy Dash i Read EEprom odczytamy wsad z ECU

Możesz również przesłać odczytany vcp wsad - jeśli będzie prawidłowo odczytany - się wyliczy


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 21:55, 03 Sty 2022 Temat postu:

Acha , tzn ja już go odczytałem mam go zapisanego w pliku BIN a jeśli chodzi o pin to to jest ten co na dole w programie pokazuje ? tam jest jakiś pin ale nie wiedziałem że to on , byłem przekonany że trzeba go dopiero wyliczyć ,czyli jestem w domu ??
jako ciekawostkę to nacisnąłem ten millage na dole po prawej stronie i skasowało mi kilometry ale wpisałem plus minus podobne i znów są , to robiłem vag epromerem , natomiast VCP sprawdzałem przebieg w ECU i tam mam 320 000 km prawie więc magik zrzucił już co nieco .
to jest ten pin ? Eeprom 93c86
login 3372
szkoda że skrinów nie można dodawać


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Pon 22:03, 03 Sty 2022, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
azxxc
 
 


Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 45 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:30, 04 Sty 2022 Temat postu:

Pin, Login to to samo
Tak, jeśli wsad odczytany prawidłowo to i PIN ok.
Łatwo sprawdzić - uruchomić VAGCOMa, wejść w: Licznik / Logowanie i wpisujemy, tylko z tym że w VAG-COmie pin wpisujemy z zerem na początku, czyli u Ciebie będzie: 03372 - jeśli przyjmie znaczy że ok.

Eeprom 93c86 - to symbol układu scalonego


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin