Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
colo254
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szalejów Dolny/Kłodzko Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:52, 22 Mar 2019 Temat postu: Bezpiecznik 31, światło STOP i dmuchawa. |
|
Witam,
mam taki problem, że zapaliła mi się kontrolka EPC i Check. Później po sprawdzeniu bezpieczników okazało się, że 31 jest spalony. Włożyłem nowy i natychmiast po przekręceniu stacyjki go przepaliło. Wymieniłem już włącznik świateł STOP, czyściłem EGR, sprawdzałem żarówki... i nic z tego.
Dodam, również, że pomimo wyjęcia włącznika świateł STOP, gdy zapalam światła pozycyjne to na 3-4 sekundy zapalają się właśnie stopy. Również siła dmuchawy niezbyt się słucha i mało reaguje.
Audi podpiąłem pod komputer u mechanika i wyskakują błędy:
17809- zawór EGR zwarcie z masą P1401
16955- nieakcetowalny sygnał przełącznika hamulca P0571
18057- szyna danych układu napędowego- brak komunikatu z jednostki ECU układu ABS P1649- przejściowy
Jestem pewny na 99%, że to nie EGR, ponieważ auto nie daje żadnych objawów, żeby było z nim coś nie tak...
W Kłodzku ciężko o dobrego elektryka, a zwykły mechanik chce już wymieniać EGR a to nie tani interes...
Dodam, że według tabliczki w aucie bezpiecznik 31 odpowiada, za tempomat, którego nie posiadam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 21:05, 22 Mar 2019 Temat postu: |
|
-EGR sprawdź okablowanie, tu coś o zawrze
[link widoczny dla zalogowanych]
-wszystko o przełączniku stop, odpowiedni montaż i rodzaj, kasowanie błędu, odpowiednia żarówka
[link widoczny dla zalogowanych]
-pod bezpiecznikiem 31 jest również stop
[link widoczny dla zalogowanych]
-nawiew - mogą zacierać się panewki na wirniku dmuchawy albo do wymiany rezystor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek75
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:32, 23 Mar 2019 Temat postu: |
|
Sprawdź grzałke odmy ona lubi robić zwarcie i jest na tym samym obwodzie co egr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
colo254
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szalejów Dolny/Kłodzko Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:29, 24 Mar 2019 Temat postu: |
|
Odpiąłem grzałkę, wsadziłem nowy bezpiecznik, skasowałem błąd przy użyciu ELM327. Odpaliłem auto po 2-3 sekundach strzał bezpiecznika i wywala błąd.
P.S Dzisiaj zamówiłem KKL i mam zamiar poczytać czy na pewno nie ma problemu z wyłącznikiem stop. A jeździć z każdym podejrzeniem do elektryka to pójdę z torbami
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez colo254 dnia Nie 15:29, 24 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:04, 24 Mar 2019 Temat postu: |
|
Pogrzebałem trochę w schematach i wychodzi, że B31 zasila włącznik stopu (styk normalnie zwarty) , zawór EGR (N18), czujnik sprzęgła przy pedale oraz tempomat, którego nie masz oraz grzałkę odmy o której była mowa. Odpinaj więc włącznik stopu, EGR, oraz czujnik stopu i jeżeli wywali bezpiecznik to szukaj zwarcia na przewodach lub zmierz rezystancję na pinach EGR. Nie wiem co tam siedzi w tym EGR ale jeśli jest tam silniczek i jest zablokowany to może powodować przeciążenie i bezpiecznik pali po kilku sekundach.
Do sprawdzenia jeszcze punkt masowy od tylnych lamp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:09, 25 Mar 2019 Temat postu: |
|
Tak jak pisze mój przedmówca, odłącz wszystko co jest podłączone do danego bezpiecznika i sprawdź czy wywali bezpiecznik. Jeśli nie to podłączaj po kolei i patrz co się dzieje. Jeśli tak to trzeba szukać zwarcia na kablach (mało prawdobne jak instalacja nie była dłubana -to nie fiat...).
Taki jeszcze protip: zamiast bezpiecznika polecam wpiąć zwykłą żarówkę 12v 55w albo dwie. Przy wpiętej żarówce, jak będzie zwarcie zaświeci się ona bardzo jasno, zamiast przepalać kolejny bezpiecznik i nie będziesz ryzykować uszkodzenia instalacji. To chyba bezp. 10A więc 2 x 55wat przy 12 woltach powinno wystarczyć żeby żarówka się nie świeciła w ogóle jeśli nie będzie zwarcia. Jak wstawisz tylko jedną to może się lekko żarzyć przy prawidłowej pracy układu.
Mechanik bez sensu chce zmieniać ten zawór egr w ciemno, wystarczy go odłączyć i zobaczyć czy zwarcie zniknie. Jak tak to jesteś w domu i wtedy wiesz że wymiana ma sens. Btw patrząc na błędy które masz obstawiał bym właśnie jego: Cytat: | 17809- zawór EGR zwarcie z masą P1401 |
Cytat: | Nie wiem co tam siedzi w tym EGR ale jeśli jest tam silniczek i jest zablokowany to może powodować przeciążenie i bezpiecznik pali po kilku sekundach. |
W egr jest elektromagnes, który steruje zaworem (taka cewka nawinięta na ruchomy rdzeń który pod wpływem przepływu prądu się przesuwa).
Cytat: | Do sprawdzenia jeszcze punkt masowy od tylnych lamp. |
To raczej nie jest powodem jeśli lampy świecą, zresztą nawet jeśli byłby tutaj jakiś problem to nie powodowało by to zwarcia co najwyżej lampy by nie świeciły.
Tu masz jeszcze wszystkie schematy (na samym dole):
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Pon 20:22, 25 Mar 2019, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colo254
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szalejów Dolny/Kłodzko Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:32, 27 Mar 2019 Temat postu: |
|
EGR odpiąłem, przepala dalej,
Grzałkę odpiąłem, przepala dalej,
Włącznik STOP odpiąłem, przepala dalej,
Dzisiaj spróbuję odpiąć wszystko razem i zobaczymy efekty.
Edit. 29.03
Dostałem wreszcie KKL i po podpięciu VCDSLite wyświetliło to:
Address 01: Engine Labels: 036-906-034-APE.LBL
Controller: 036 906 034 Q
Component: MARELLI 4LV 3720
Coding: 00051
Shop #: WSC 02138
VCID: 20336383B3DB
AUZ7Z0Y1739037
1 Fault Found:
17809 - EGR Valve (N18): Short to Ground
P1401 - 35-00 - -
Readiness: 1110 0101
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: None
Controller: 8Z0 907 379 B
Component: ESP 20 CAN V015
Coding: 10758
Shop #: WSC 00000
VCID: 47E1D81F76B5
No fault code found.
Nic więcej nie pokazuje bo wyświetla się komunikat, chyba o aktywacji.
Pomimo usunięcia błędu i odpięciu EGR dalej przepala bezpiecznik 31
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez colo254 dnia Pią 12:12, 29 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
colo254
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szalejów Dolny/Kłodzko Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:09, 31 Mar 2019 Temat postu: |
|
Czy błąd po wymianie czujnika świateł STOP sam się wykasuje ? Bo po wymianie czujnika nic nie kasowałem... ?
Dodam, że nie mam pełnego VAGa tylko VCDS Lite i jedyne rzeczy jakie mi pokazuje to Silnik i ABS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:24, 31 Mar 2019 Temat postu: |
|
W linku o czujniku stop jest napisane, że należy wykasować błąd.
Tak z pamięci powinieneś połączyć się z silnik, hamulce, klimatyzacja, zegary, radio, komfort i jeszcze coś, ale te są podstawowe.
Edit.
Błędy
-17809 - EGR zwarcie do masy
-00051 - dziwny błąd, coś jakby z klimą
-10758 - coś z pompą ABS lub powiązany z tym czujnik stopu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 10:04, 31 Mar 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
colo254
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szalejów Dolny/Kłodzko Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:35, 31 Mar 2019 Temat postu: |
|
Co do błędu klimatyzacji, coś jest nie tak z dmuchawą, ponieważ sama zwiększa sobie siłę nadmuchu (kreski rosną normalnie razem z siłą). Szczególnie występuje to na dziurach.
W trakcie eksploatacji tylko raz zdarzyło, że zapaliła mi się kontrolka ESP, ABS i symbol hamulców na FIS. Było to na śliskiej nawierzchni, przy gwałtownym uniku i hamowaniu. 30 sekund to tym manewrze właśnie zapaliły się te kontrolki. Po zgaszeniu auta więcej się to nie powtórzyło ( a było to w grudniu).
Czy jeśli EGR był wyjmowany do wyczyszczenia to muszę go adaptować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:09, 01 Kwi 2019 Temat postu: |
|
Błędy wykasuj i zobacz co wraca. Zaadoptować nie zaszkodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colo254
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szalejów Dolny/Kłodzko Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:38, 07 Maj 2019 Temat postu: |
|
Auto naprawione (tymczasowo).
Okazało się, że winowajcą była grzałka odmy. Grzałka robiła zwarcie, przepalała bezpiecznik uszkadzając EGR.
Grzałka tymczasowo odpięta, założony używany EGR, błędów nie ma.
Jako, że grzałka jest zepsuta posiada ktoś numer części ? Temperatury są już na plusie, poza tym Audi stoi w ogrzewanym garażu, czy jest jakieś przeciwwskazanie, aby tak jeździć przez jakiś czas ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miloszlipski
Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 33 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:40, 07 Maj 2019 Temat postu: |
|
Ja jeżdżę bez grzałki 2 lata i nie mam problemów Grunt to czyścić odmę przy corocznej wymianie oleju + jeśli ma ktoś chęci przerobić odmę na wersję bezproblemową (dodatkowe odpowietrzenie korka oleju - zdjęcia w galerii)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Wto 20:40, 07 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
jacek75
Dołączył: 16 Paź 2012
Posty: 34
Przeczytał: 8 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mielec Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:01, 07 Maj 2019 Temat postu: |
|
Grzałka odmy ma nr 036 906 391A. Parę postów wyżej pisałem aby ją sprawdzić 🙂
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colo254
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szalejów Dolny/Kłodzko Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:24, 08 Maj 2019 Temat postu: |
|
Nie za bardzo wiedziałem jak ją sprawdzić poza jej odpięciem. Po odpięciu grzałki błąd mimo usunięcia nie zniknał bo EGR już był spalony... Więc posłuchałem rady, żeby ją odpiąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Chris11
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 104
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 5:16, 10 Maj 2019 Temat postu: |
|
Można zmierzyć oporność grzałki - będzie wiadomo, czy jest spalona.
A przepalając bezpiecznik na pewno nie uszkodziła EGR.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
colo254
Dołączył: 06 Wrz 2018
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szalejów Dolny/Kłodzko Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:38, 11 Maj 2019 Temat postu: |
|
Nie wiem, nie będę się kłócił. W każdym razie grzałka i EGR były nie sprawne. Stało się to w jednym czasie. Odma była ściągana do czyszczenia miesiąc wcześniej i grzałka była sprawna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|