Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

awaria wycieraczki

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
czyzykus
 
 


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:55, 10 Maj 2014 Temat postu: awaria wycieraczki

Witam
dzis padła mi wycieraczka tzn zaczął padac lekki deszcz wlaczylem wycieraczki na czasowki wszystko ladnie, za chwile przestalo padac i wylaczylem, i nagle zaczelo ostro padac wiec wlaczylem je ponownie lecz ani drgnęły Smutny
co sie moglo stac ? dodam ze spryskiwacz działa. z rospiski znalazlem bezpiecznik pierwszy od gory w drugiej kolumnie 25A ale dobry. jakies pomysły ?
ewentualnie gdzie znajduje sie przekaznik wycieraczek ? i od czego tu zacząc zeby pokolei nie wymieniac wszystkiego ? Smutny
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czyzykus dnia Sob 18:57, 10 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Sob 19:14, 10 Maj 2014 Temat postu:

ja niedawno miałem to samo czasem chodziły czasem nie po długich poszukiwaniach okazało się że musiałem rozebrać cały mechanizm i w środku są takie ślizgi i elastyczne styki co po tych ślizgach chodzą po oczyszczeniu i dogięciu tych styków chodzi bez problemu dodam że zmierzyć miernikiem tego nie da się bo jakieś bzdury pokazuje tak te styki chyba dają impuls do załączenia przekażnika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czyzykus
 
 


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 10:49, 11 Maj 2014 Temat postu:

berthold61 napisał:
ja niedawno miałem to samo czasem chodziły czasem nie po długich poszukiwaniach okazało się że musiałem rozebrać cały mechanizm i w środku są takie ślizgi i elastyczne styki co po tych ślizgach chodzą po oczyszczeniu i dogięciu tych styków chodzi bez problemu dodam że zmierzyć miernikiem tego nie da się bo jakieś bzdury pokazuje tak te styki chyba dają impuls do załączenia przekażnika



Te slizgi sa na mechaniznie ? czy w silniczku ?
no i powiedz gdzie znajde przekaznik wycieraczek ? bym go wyjął i na ktorko sprawdzil czy wycieraczka zadziala - jesli tak znaczy ze przekaznik walniety
i czy tylko jeden bezpiecznik odpowiada za wyciertaczki i pompke spryskiwacza ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czyzykus dnia Nie 15:42, 11 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czyzykus
 
 


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 20:38, 11 Maj 2014 Temat postu:

myslalem tez ze mechanizm stanąl na tulejkach ale zdjąłem jedno ramię z ( jabłka ) co jest bezposrednio na silniczku i mechanizm bez zadnych oporów chodzi płynnie czyli albo silnik albo przekaznik albo manetka,
tylko nie moge zlokalizowac przekaznika, patrzylem pod nogami kierowcy , pod maska niema nigdzie Smutny pod nogami kierowcy nad bezpiecznikami sa tylko dwa jakies zwykle przekazniki
jakies pomysly ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 21:39, 11 Maj 2014 Temat postu:

Przekaźników, bo są dwa szukaj w tym miejscu R2 i R3...




...a bezpiecznik od wycieraczek to nr.6



Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Wto 20:39, 13 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czyzykus
 
 


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:36, 12 Maj 2014 Temat postu:

Sprawa wyglada następująco: odpiełem kostke z silniczka i brak pradu na stalym zasilaniu silnika, tzn jest prad 11,5V zamist 12,4 ktory pojawia sie czasowo na pozostalych kablach wtyki, no i jak zarowke podpinam to prad ginie a zarowka ledwo sie żarzy - tak jakby przerwany byl gdzies przewod hmmm, no bo powinien byc stały prad po zaplonie tak ?
na bezpieczniku jest ok i co ja teraz mam zrobic ?
przekaznika nie znalazlem Smutny moze wycieraczki ida z modulu komfortu co ?
do nerwicy mnie te autko doprowadzi zaraz.... a deszcz co chwile leje Smutny
ktorędy ewentualnie ta wiazka leci ? na przekaznik mi to raczej nie wygląda bo ten "plus" powinien byc razem z zaplonem - tak mi sie wydaje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czyzykus dnia Pon 18:40, 12 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Pon 19:45, 12 Maj 2014 Temat postu:

czyzykus napisał:
Sprawa wyglada następująco: odpiełem kostke z silniczka i brak pradu na stalym zasilaniu silnika, tzn jest prad 11,5V zamist 12,4 ktory pojawia sie czasowo na pozostalych kablach wtyki, no i jak zarowke podpinam to prad ginie a zarowka ledwo sie żarzy - tak jakby przerwany byl gdzies przewod hmmm, no bo powinien byc stały prad po zaplonie tak ?
na bezpieczniku jest ok i co ja teraz mam zrobic ?
przekaznika nie znalazlem Smutny moze wycieraczki ida z modulu komfortu co ?
do nerwicy mnie te autko doprowadzi zaraz.... a deszcz co chwile leje Smutny
ktorędy ewentualnie ta wiazka leci ? na przekaznik mi to raczej nie wygląda bo ten "plus" powinien byc razem z zaplonem - tak mi sie wydaje



w drugim poście ci napisałem że tego nie da się zmierzyć i nie szukaj dziury w całym tylko wyjmij podszybie wyciągnij ten mechanizm przeczyść styki w tej czarnej puszcze z zatrzaskami popsikaj wd lekko podoginaj styki i będzie działać


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:18, 12 Maj 2014 Temat postu:

Posłuchaj się berthold61 i sprawdź te ślizgi.
Ja jeszcze nigdy tam nie zaglądałem, mogę cię wspomóc schematem od silnika do przekaźnika.

Te przekaźniki to J31



Fresh air intake duct temperature sensor, sunlight penetration photosensor, evaporator out-flow temperature sender
E87 - Air conditioning system/Climatronic operating and display unit
G89 - Fresh air intake duct temperature sensor
G107 - Sunlight penetration photosensor
G191 - Vent temperature sender, centre
G192 - Vent temperature sender, footwell
G263 - Evaporator out-flow temperature sender
J31 - Automatic intermittent wash/wipe relay
T10f - 10-pin connector, blue, connector point, A pillar, left
V - Windscreen wiper motor
44 - Earth point, lower part of left A pillar
97 - Earth connection -1-, in air conditioner wiring harness
179 - Earth connection, in left headlight wiring harness


kolory przewodów:
ws = white
sw = black
ro = red
br = brown
gn = green
bl = blue
gr = grey
li = purple
ge = yellow
or = orange
rs = pink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czyzykus
 
 


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 20:31, 12 Maj 2014 Temat postu:

berthold61 napisał:

w drugim poście ci napisałem że tego nie da się zmierzyć i nie szukaj dziury w całym tylko wyjmij podszybie wyciągnij ten mechanizm przeczyść styki w tej czarnej puszcze z zatrzaskami popsikaj wd lekko podoginaj styki i będzie działać


wiesz co berthold61 chyba masz racje, przepraszam ze nie od razu sie za to wziałem ale szukalem chyba prostrzego sposobu zeby nie babrac sie w wyciaganie silniczka Smutny
a wiec startuje Szczęśliwy


OK OK ZNALAZLEM MANUALA


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czyzykus dnia Wto 0:24, 13 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czyzykus
 
 


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 21:55, 12 Maj 2014 Temat postu:

WYJALEM TO WSZYSTKO otworzylem ta czarna puszke na zatrzaskach a tu jest wszystko w smarze , wszystkie styki umazane jak cholera , czy tak musi byc ? takie blaszki miedziane sa cale ubabrane i wszystko dookola smar smar i jeszcze raz smar
czy tak byc powinno ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czyzykus
 
 


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 23:11, 12 Maj 2014 Temat postu:

NO I SUKCES !!!
dziekuje kolego berthold61 - jestes WIELKI
Kratę browaru ci wisze i dobra flaszke Szczęśliwy
wyczyscilem , poodginałem blaszki i smiga jak złoto Szczęśliwy Szczęśliwy Szczęśliwy
dziekuje i pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czyzykus dnia Pon 23:23, 12 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Wto 8:33, 13 Maj 2014 Temat postu:

czyzykus napisał:
NO I SUKCES !!!
dziekuje kolego berthold61 - jestes WIELKI
Kratę browaru ci wisze i dobra flaszke Szczęśliwy
wyczyscilem , poodginałem blaszki i smiga jak złoto Szczęśliwy Szczęśliwy Szczęśliwy
dziekuje i pozdrawiam



no to cieszymy się wszyscy i aby nam się autka nie obrzydzały Bardzo szczęśliwy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 16:17, 13 Maj 2014 Temat postu:

1. Gratuluję sukcesu i udanej naprawy, oby działało już bezawaryjnie przez 100 lat i jeden dzień dłużej.
2. Znalazłyby się jakiś foteczki dla potomnych ? Albo chociaż opis czynności "step by step" ?

PS. Jako forumowa maruda zwana potocznie moderatorem "kulturnie" zwracam uwagę, że jak widzę trzy posty jednej osoby jeden pod drugim to mi się włącza dżihad Szczęśliwy - pomijam tutaj kwestię podbijania postów, które od dłuższego czasu pozostały bez odpowiedzi, ale powyżej takiej sytuacji nie widzę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Wto 16:22, 13 Maj 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
czyzykus
 
 


Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:45, 13 Maj 2014 Temat postu:

hej
Ja wspomagalem sie tymi zdjęciami [link widoczny dla zalogowanych]

a tak po krótce :
- na początku sciagamy wycieraczke - klucz 13 i 17 + najlepiej sciagacz
- wyciagamy spryskiwacze i zdejmujemy karbowaną rurke po prawej stronie (ta co jest od dołu przyczepiona do plastikowego podszybia )
- sciagamy uszczelkę i plastikowe podszybie
- potem odkrecamy wlot powietrza - trzy nakrętki m6 ( potrzebna dluga przedłużka ) i dwie śrubki od góry - wyciagamy wlot
- natepnie odkrecamy 4 nakretki m6 trzymające silnik i wyciągamy go na zewnątrz
- otwieramy plastikową puszkę na 4 zatrzaskach
- czyścimy wszystko w srodku ( u mnie bylo pełno smaru ) trzy styki na czarnej obudowie odginamy zeby lepiej dociskały do tego plastikowego trybika w srodku, koncówki ich czyscimy drobnym papierkiem ściernym
- czyścimy tez 4 styk na plastikowej czarnej obudowie i go odginamy ( ja o nim zapomniałem i musiałem jeszcze raz zdejmowac obudowe bo masy brakowało )
- popryskalem lekko wd40 i złożyłem obudowe na silikon

- przy okazji popryskałem wd40 tez mechanizm ( tulejki itp )

i heyah wszystko gra i buczy

może sie komuś to przyda kiedyś Szczęśliwy

POZDRAWIAM


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czyzykus dnia Wto 22:48, 13 Maj 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebastian7905
 
 


Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Orle
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 16:46, 17 Wrz 2014 Temat postu:

Panowie kolega jest w Holandii i ma problem ze sterownikiem wycieraczek w A2 i zadał mi pyt . czy to taki sterownik musi kupić ?
[link widoczny dla zalogowanych]
z góry dziękuję za szybką odp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 19:57, 17 Wrz 2014 Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Numerek 23 ?
A na pewno ma problem ze sterownikiem ? Jaki problem się pojawia ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Audi A2
 
 


Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 200 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:06, 17 Wrz 2014 Temat postu:

Według ETKI:

Przekaźnik automatycznej regulacji pracy wycieraczek do pojazdów ze spryskiwaczami reflektorów 8Z0 955 531

Przekaźnik automatycznej regulacji pracy wycieraczek 4B0 955 531 E


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 20:48, 17 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:08, 17 Wrz 2014 Temat postu:

Szczęśliwy Czyli wygląda na to, że nasze wersje się zgadzają Szczęśliwy

Edit: Poprawka: Mirku, a czasem nie na odwrót ? Czyżby moja ETKA Online kłamała ? Szczęśliwy

(23) 4B0955531E control unit for wiper/washing automatic intervals
relay location/code no.:
to be used for code no.:
2+3/603 602 1

(23) 8Z0955531 control unit for wiper/washing automatic intervals
for vehicles with headlight washer system
relay location/code no.:
2+3/615 1


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 20:13, 17 Wrz 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sebastian7905
 
 


Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Orle
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:25, 17 Wrz 2014 Temat postu:

beerkoff ,Audi A2 koledzy nie wiem jaki to problem ,jest to auto ,które dostał do poruszania się w Holandii ,na pewno ma przy sobie lapka ,kabelek i VCDS-a jakieś tam pojęcie ma ,więc pewnie sprawdzał ,choć nie wiem ile i jak dokładnie można to auto sprawdzić ,prywatnie ma Octavię II ,a tam to już wszystko po CAN-ie i jest pewnie łatwiej ,byc może coś nie działa jakiś błąd znalazł i stąd to pytanie . Czyli co podać numery kolegi Audi A2, czy beerkoff ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beerkoff
  
  


Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bochnia
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:40, 17 Wrz 2014 Temat postu:

sebastian7905 napisał:

(...) Czyli co podać numery kolegi Audi A2, czy beerkoff ?


Ale one są te same Szczęśliwy. Tylko kwestia tego czy kolega ma spryskiwacze świateł czy nie ma. Tak czy owak tu niestety wersja Mirka i moja są inne - może nasze ETKI mają sprzeczne informacje (nie zdziwiłbym się). Sprawdzę jeszcze jedną ETKĘ i dam znać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 20:41, 17 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Elektryka Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin