Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:53, 28 Sty 2016 Temat postu: |
|
ale zaczyna się od wolnej pracy wycieraczki? czy po prostu zatrzyma się na szybie i koniec?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:14, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
Proszę odpowiedzcie ? Czy to te styki będą czy bezpieczniki ale ona chodzi oka potem zwalnia i zatrzymuje i znów po chwili ruszy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 8:15, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
Dziękuję Wam za odpowiedzi, ale chcę byście mi powiedzieli jedno czy chodzi o blaszki czy o drugi wątek.
1. Włączam wycieraczki na maksymalnie ustawieniach chodzą prawidłowo.
2. Problem pojawia się w przypadku
-wolnych obrotów
-i w przypadku gdy szyba nie jest wystarczająco mokra
objawy:
-albo wycieraczka załączy się, ale nie wróci i stanie w połowie
lub
-wolniej wycieraczka ruszy i stanie w każdej chwili
następnie żeby zaczęła pracować ponownie;
-muszę chwilę odczekać i próbować ustawiać biegi wycieraczki na różnych poziomach w rączce aż zaskoczy....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:34, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
Silniczek wycieraczki jest zasilany dwoma napięciami - jeden obwód podaje napięcie przy szybkiej pracy i tu zakładamy, że wszystko jest u Ciebie ok, bo piszesz że wycieraczki działają prawidłowo, drugi obwód przy wolniejszej pracy podaje napięcie na drugą szczotkę zasilającą wirnik silnika (są trzy szczotki - jedna masowa i dwie plusowe) i w tym przypadku w zależności jaki jest ustawiony bieg wycieraczki to albo wycieraczka pracuje cały czas wolniej albo włącza się cyklicznie też z tą pracą wolniejszą.
Teraz można dywagować, że masz problem z silnikiem i na wolniejszym biegu zanika zasilanie silniczka wycieraczek np. nie styka dobrze szczotka do komutatora lub powstaje przerwa zasilania w samym przekaźniku wycieraczki czyli wadliwy jest przekaźnik.
Jeżeli na szybkim biegu po wyłączeniu wycieraczek powracają one do dolnej pozycji na szybie to należy przyjąć, że styki czyli te blaszki są ok. Podczas cyklicznej pracy wycieraczki styki te mostkowane są za pomocą krótkiego impulsu z przekaźnika i wycieraczki wtedy robią pełny zakres wychylenia gdyż obwód zasilania zamyka się przez te blaszki aż do czasu jak wycieraczka znajdzie się przy podszybiu, gdyby jednak blaszki w silniku nie stykały to wycieraczka przy pracy cyklicznej będzie się poruszała krótkimi skokami stając w różnych położeniach na szybie.
Jeżeli masz możliwość to najpierw sprawdź czy nie zanika napięcie +12V na silniczku wycieraczki przy włączonym wolniejszym biegu lub cyklicznym przy opuszczonym ramieniu wycieraczki i suchej szybie albo jeszcze lepiej przy podniesionym ramieniu ale wtedy należy ręką hamować ramię wycieraczki, może jest wtedy duży spadek napięcia.
Możliwe jest jednak, że mechanizm jest zapieczony i przy szybkim biegu silnik ma większą moc i daje sobie jeszcze radę ale przy wolniejszej pracy wycieraczek silnik pracuje z mniejszą mocą i nie daje rady.
Ktoś chyba pisał kiedyś, że jednak po wymianie przekaźnika wycieraczek wszystko wróciło do normy i trudno dać jednoznaczną odpowiedź co to może być ? bo przy awarii pracy wycieraczki jest dużo czynników zarówno czysto mechanicznych jak i jakaś pierdółka elektryczna.
Ja ostatnio jak przeglądałem instalację do załączania rozrusznika to musiałem wyjąć przekaźnik wycieraczki przy czym trochę przy tej pracy ciągałem wiązki elektryczne w różne strony i po złożeniu wszystkiego w całość na drugi dzień zauważyłem, że nie działają wycieraczki jak nacisnę spryskiwacz i odpuściłem sobie szukanie przyczyny do cieplejszych dni mając na uwadze, że coś pewnie nie łączy w podstawie przekaźnika aż tu nagle wczoraj nieśmiało wycieraczki zaczęły pracować ze spryskiwaczem tzn nie za każdym razem i teraz nie wiem czy będzie to gdzieś słaby styk czy nie uszkodziłem przekaźnika w środku a może wszystko się samo naprawi i mam taką cichą nadzieję bo wzrok już nie taki a do okulisty są kolejki i pewnie mogę coś przeoczyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:18, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
No wporzadku a jaki to jest bieg ten, który rączkę daje się w dół i wycieraczka sama włączy się raz - bieg szybki czy wolny, bo na tym też zatrzymuje się.
Kolejna sprawa ile trwa dostanie się do mechanizmu i czy jest to skomplikowane dla laika. W warsztacie za rozbiórkę i nasmarowanie zaśpiewano mi 100zl
Tylko pytanie obstawiasz mechanizm czy wystarczy nasmarowac i przeczyscic?
I na koniec wszystko zaczęło się dziać jak zmienilem wycieraczkę.
Kupiłem 70 cm za 20zl okazało się że mocowanie nie pasuje i musiałem gume przełożyć z niej do tej starej ,ale skrócić pióro metalowe bo oryginalna miała 75 cm. Może po prostu wycieraczka jest zła, ale do tego stopnia żeby powodowała zatrzymywanie się jej na szybie? Oryginalna tylko z bosha jest?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Nie 16:26, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:42, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
Rączka na dole - bieg wolny.
Demontujesz ramie wycieraczki i plastykowe podszybie i masz dostęp do mechanizmu wycieraczki, oglądałeś zdjęcia które zamieścił Admin ? tam jest pokazane które elementy zapiekają się, na początek można bez rozbierania mechanizmu spróbować popsikać jakimś odrdzewiaczem.
Co do samej wycieraczki to trudno mi sobie wyobrazić jak przerobiłeś tą wycieraczkę, ja kupuję oryginalną w ASO i wychodzi trochę taniej jak te Boscha.
Podnieś ramię wycieraczki i włącz na wolny bieg, następnie złap za ramię i próbuj przytrzymać aby był jakiś opór ale nie za duży i jak dasz radę zatrzymać ramię to jest znakiem, że silnik nie daje rady.
A te nowe pióro wycieraczki jak pracuje na sucho to nie ząbkuje - ważny jest też kąt przylegania pióra wycieraczki - może za mocno się przekrzywia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 19:27, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
ja przerabiałem temat i ośmielam się twierdzić że to na 99% nie mechanizm a na 99% że to te paskudne styki a zwłaszcza ten co łaczy plastikową obudowę z korpusem mechanizmu , ja to rozbierałem 3 razy i też chodzi nie chodzi a jak chodzi to tak jak by się nie chciało , sam mechanizm był jak nowy i nasmarowany jeszcze fabrycznie , czyściłem ślizgi i wydawało się że to już to ale po kilku dniach znów to samo dopiero wygięcie tego styku o który pisałem i wyczyszczeniu wycieraczka dostała właściwego pędu . cit gimnastyki z tym jest ale tragedi nie ma
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:51, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
ale na najszybszym biegu też Ci potrafiła stanąc wycieraczka?
bo u mnie mała korekta, pisałem wyżej, że nie, ale okazuje się, że po chwili pracy także potrafi się zatrzymać na najszybszych obrotach...
trochę gimnastyki... powiadasz przy wymianie, podszybie też trzeba zdemontować, bo na zdjęciach widać, że nie?, 100zł za taką usługę to dużo? jestem laikiem do tego trzeba mieć odpowiednie klucze... wiec może lepiej komuś to zlecić byle nie być okradzionym:)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kpkp1985 dnia Nie 19:53, 31 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 21:12, 31 Sty 2016 Temat postu: |
|
kpkp1985 napisał: | ale na najszybszym biegu też Ci potrafiła stanąc wycieraczka?
bo u mnie mała korekta, pisałem wyżej, że nie, ale okazuje się, że po chwili pracy także potrafi się zatrzymać na najszybszych obrotach...
trochę gimnastyki... powiadasz przy wymianie, podszybie też trzeba zdemontować, bo na zdjęciach widać, że nie?, 100zł za taką usługę to dużo? jestem laikiem do tego trzeba mieć odpowiednie klucze... wiec może lepiej komuś to zlecić byle nie być okradzionym:) |
nie ma znaczenia na jakim biegu stanie kiedy chce , ściągasz wycieraczkę klucz 17-ka odciągasz od szyby podszybie potem trochę kombinacji bo dostęp średni , i nic nie rozbieraj tylko ściągnij tą czarną klapkę plastikową z mechanizmu bo tam te styki są
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:50, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
kupiłem valeo wycieraczke i chodzi bez problemu wszystko...
hmm, może dlatego, że jest nowa i chyba pokryta czymś jeszcze na piórze zabiezpieczającym slizgim?
tak czy owak dam mechanikowi przeczyscic ten mechanizm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:46, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
Potwierdza winna była wycieraczka a nie mechanizm, co może wydawać się śmieszne, ale prawdziwe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stefan S.
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:32, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
Witam.
Właśnie wycieraczki odmówiły posłuszeństwa. Próbując dostać się do ich mechanizmu napotkałem jednak dziwny prozaiczny problem.
No więc jak odkręcić te wycieraczki? Po odkręceniu tej większej śruby (wcale nie 17stka tylko ciut mniejsza - pewnie 16stka) nie mogę się dostać do tej mniejszej, bo górna część mimo odkręcenia śruby ani drgnie. Dolna śruba jest zasłonięta zaślepką która wydaje się, że nie wyjdzie jeśli nie podniosę górnej części.
Pomóżcie proszę bo bez wycieraczek strach teraz jeździć!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 12:51, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
Trzeba użyć ściągacza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stefan S.
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 15:54, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
Dzięki.
Czyli rozumiem, że bez mechanika się nie obędzie. Po powyższych postach myślałem, że to da się zrobić samodzielnie bez specjalistycznego sprzętu..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:42, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
Może o tym wiesz ale wspomnę przy demontażu wycieraczki należy ustawić ją w górnym położeniu, podczas pracy wyłączam stacyjkę, masz lepszy dostęp do mniejszej nakrętki.
Dzień wcześniej odkręć nakrętki i spryskaj środkiem penetrujacym, ciągnąc do góry ruszaj na boki i powinna zejść.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Czw 16:45, 09 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:43, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
Stefan S. napisał: | Dzięki.
Czyli rozumiem, że bez mechanika się nie obędzie. Po powyższych postach myślałem, że to da się zrobić samodzielnie bez specjalistycznego sprzętu.. |
Ściągacz 20-30zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stefan S.
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:52, 09 Lut 2017 Temat postu: |
|
Dziękuję koledzy.
Nie wiedziałem o tym górnym położeniu, choć tak też próbowałem. Ogólnie wydaje mi się, że chyba sobie z tym wszystkim jednak nie poradzę bo mechanik ze mnie żaden, a nawet jakbym się z wycieraczką uporał to potem dylemat jak zdemontować podszybie (żeby nic nie zepsuć) i co dalej.. Z tych opisów nie wszystko rozumiem (jak tylko czytałem i nie zaglądałem pod maskę to wydawało mi się, że rozumiem..).
Gdyby nie ci mechanicy i ich wielka łaska z wyznaczaniem terminów, a później jeszcze trzymaniem samochodu w nieskończoność to ani bym na to nie spojrzał. Szlag by to wszystko..
PS: Żeby nie tylko ględzić. Tu daję coś od siebie (z innego znalezionego wątku). Lepsze zdjęcia o ściąganiu wycieraczki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stefan S. dnia Czw 20:58, 09 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Stefan S.
Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 13:28, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
Koledzy potrzebuję PILNEJ pomocy.
Wyciągnąłem ten mechanizm. W plastikowej przykrywce jedna z trzech ścieżek jest jakby pęknięta. Czy tak powinno być??? Nie wiem jak dodać zdjęcie
I jeszcze jedno - na które styki wtyczki podać napięcie by sprawdzić działanie silnika?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Stefan S. dnia Pon 13:41, 13 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:30, 13 Lut 2017 Temat postu: |
|
Schemat wycieraczek:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak wstawić zdjęcie:
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/R4km4xOWA40" frameborder="0"></iframe>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|