Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:47, 17 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Podbijam, moja druga ETKA mówi to samo, czyli:
[link widoczny dla zalogowanych]
<a href="http://w959.wrzuta.pl/obraz/6WQI8Ty7mnq/a2_sterownik_wycieraczek" target="_blank"><Link_do_foto></a>
Interesuje Cię dwie pozycje opisane pod numerkiem 23.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Śro 20:51, 17 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:56, 17 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Już poprawiłem jakiś rozkojarzony dzisiaj jestem dzięki beerkoff dobrze mieć dobrego duszka za plecami
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Czw 20:01, 30 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:01, 17 Wrz 2014 Temat postu: |
|
No i wszystko wyjaśnione.
Główny zainteresowany ma wszystko czego potrzebuje - teraz tylko kwestia czy aby jego kolega na pewno ma walnięty sterownik wycieraczek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sebastian7905
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Orle Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:09, 17 Wrz 2014 Temat postu: |
|
Dzięki panowie ,za pomoc ,dam znać co i jak ,bo jak kolega beerkoff pisze ,czy aby na pewno sterownik jest problemem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 14:03, 23 Lis 2014 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | Posłuchaj się berthold61 i sprawdź te ślizgi.
Ja jeszcze nigdy tam nie zaglądałem, mogę cię wspomóc schematem od silnika do przekaźnika.
Te przekaźniki to J31
Fresh air intake duct temperature sensor, sunlight penetration photosensor, evaporator out-flow temperature sender
E87 - Air conditioning system/Climatronic operating and display unit
G89 - Fresh air intake duct temperature sensor
G107 - Sunlight penetration photosensor
G191 - Vent temperature sender, centre
G192 - Vent temperature sender, footwell
G263 - Evaporator out-flow temperature sender
J31 - Automatic intermittent wash/wipe relay
T10f - 10-pin connector, blue, connector point, A pillar, left
V - Windscreen wiper motor
44 - Earth point, lower part of left A pillar
97 - Earth connection -1-, in air conditioner wiring harness
179 - Earth connection, in left headlight wiring harness
kolory przewodów:
ws = white
sw = black
ro = red
br = brown
gn = green
bl = blue
gr = grey
li = purple
ge = yellow
or = orange
rs = pink |
panowie mam zamiar przerobić ten nieszczęsny silniczek wycieraczek chyba wiadomo dlaczego . teraz zachodzi pytanie które to z schematu to ścieżki ślizgowe na tym schemacie przekażnik j31 którego nie mam ani pod nogami ani obok kierownicy jest zasilony z c/14 a druga końcówka silnika czyli minus z zacisku 55 natomiast slizgi w silniczku to 3/53e oraz 153e a linia przerywana to pewnie czasowe
ale ten schemat i tak jakiś dziwny bo nie widać gdzie sam przełącznik przy kierownicy
ciekawe gdzie ja mam ten przekażnik j31 skoro pod nogami ani kierownicą go nie ma ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 18:21, 23 Lis 2014 Temat postu: |
|
Witaj
Schemat nie jest dziwny tylko skrócony.
Wrzucam cały schemat a tutaj masz jeszcze inny z Polskim opisem <a href="https://dl.dropboxusercontent.com/u/77775465/Foto%20na%20forum/Schemat%20wycieraczki.pdf"></a>
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Czw 20:02, 30 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Nie 19:23, 23 Lis 2014 Temat postu: |
|
bardzo pomocne rzeczy ale chyba według tych schematów a zwłaszcza tego po polsku tego nie rozgryzę , ale metoda prób i błędów pewnie zadziała ale przed właściwą operacją to jeszcze 5-ty raz to rozbiorę bo te wtyki między silnikiem a pokrywą ze ślizgami coś mi śmierdzą i być może wyprowadzę z silniczka 3 kabelki i przylutuję bezpośrednio do tej pokrywki ze ślizgami a dopiero jak to nie pomoże to będę mostkował te kabelki bezpośrednio na tej pokrywce plastikowej między sobą czyli eliminacja tych ślizgów , po rusku ale działać musi bo cały koncern VW jedzie na jednym silniczku do wycieraczek od golfa 4 na touaregu kończąc to chyba ze 20 modeli a nam zafundowali takiego belzebuba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:59, 23 Lis 2014 Temat postu: |
|
Trudno mi się odnieść do tego co piszesz i jakoś Ci pomóc, nigdy tego nie rozbierałem.
Ze schematu wynika, że jest tam jakiś mechanizm (przełącznik), który podtrzymuje napięcie silnika do czasu zaparkowania ramion wycieraczek w odpowiednim położeniu.
Przy przeróbce zrób jakieś foty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czyzykus
Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:49, 02 Gru 2014 Temat postu: |
|
przekaznika od wycieraczek w naszym autku niema szukalem go i szukalem i nigdy nie znalazlem, dopiero po wyczyszczeniu slizgow w silniczku wycieraczki odzyly
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 17:36, 03 Gru 2014 Temat postu: |
|
czyzykus napisał: | przekaznika od wycieraczek w naszym autku niema szukalem go i szukalem i nigdy nie znalazlem, dopiero po wyczyszczeniu slizgow w silniczku wycieraczki odzyly |
pewnie że po wyczyszczeniu ale jak 5 razy w roku musisz czyścić a i tak staną w największym deszczu to krew zalewa i chętnie w druciarstwo bym poszedł byle to się tylko obracało , tylko jedno mnie zastanawia dlaczego VW-audi nas pokarało takim dziadowstwem skoro 40 modeli ma inne i do wszystkich innych pasują te same tylko nie do naszego ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czyzykus
Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:12, 03 Gru 2014 Temat postu: |
|
a jak rozbierzesz tą czarną puszkę to masz tam duzo smaru ?
u mnie bylo go duzo wiec go wywalilem na maksa i spryskalem duzo wd40, i poki co odpukac jest dobrze kilka juz miesiecy. mysle ze ten smar swoje robi i zasyfia styki...
i na koniec koniecznie dobrze ta puszke zakleic silikonem coby z zewnatrz nie wlazilo syfu
irytujące naprawde 5 razy do roku....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czyzykus dnia Śro 23:14, 03 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Czw 18:12, 04 Gru 2014 Temat postu: |
|
czyzykus napisał: | a jak rozbierzesz tą czarną puszkę to masz tam duzo smaru ?
u mnie bylo go duzo wiec go wywalilem na maksa i spryskalem duzo wd40, i poki co odpukac jest dobrze kilka juz miesiecy. mysle ze ten smar swoje robi i zasyfia styki...
i na koniec koniecznie dobrze ta puszke zakleic silikonem coby z zewnatrz nie wlazilo syfu
irytujące naprawde 5 razy do roku.... |
ba ostatnio czyściłem podczas wędzenia wędlin i super działa po 2 h wchodzę do auta i już nie działało ale po 4 dniach znowu same ruszyły ale wiem że muszę te ślizgi w tym smarze wyeliminować całkowicie już bym wolał aby wycieraczka stanęła w połowie szyby po wył stacyjki niż w największym deszczu miała padnąć , zlutuję to na stałe i olewka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
czyzykus
Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 44
Przeczytał: 11 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 1:52, 05 Gru 2014 Temat postu: |
|
Myślę że wystarczy ten smar wyeliminować i będzie gitara
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bogdand
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów
Pomógł: 58 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lublin Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:12, 05 Gru 2014 Temat postu: |
|
berthold61 napisał: | czyzykus napisał: | a jak rozbierzesz tą czarną puszkę to masz tam duzo smaru ?
u mnie bylo go duzo wiec go wywalilem na maksa i spryskalem duzo wd40, i poki co odpukac jest dobrze kilka juz miesiecy. mysle ze ten smar swoje robi i zasyfia styki...
i na koniec koniecznie dobrze ta puszke zakleic silikonem coby z zewnatrz nie wlazilo syfu
irytujące naprawde 5 razy do roku.... |
ba ostatnio czyściłem podczas wędzenia wędlin i super działa po 2 h wchodzę do auta i już nie działało ale po 4 dniach znowu same ruszyły ale wiem że muszę te ślizgi w tym smarze wyeliminować całkowicie już bym wolał aby wycieraczka stanęła w połowie szyby po wył stacyjki niż w największym deszczu miała padnąć , zlutuję to na stałe i olewka |
Po takim usprawnieniu przestanie działać cykliczna regulacja pracy wycieraczek co przy małym deszczu będzie irytujące.
Styki muszą być lekko nasmarowane najlepiej wazeliną techniczną bo po dłuższym czasie po prostu się powycierają a najlepiej przy naprawie sprężysty styk trzeba dogiąć aby lepiej przylegał i będzie ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 20:28, 10 Gru 2014 Temat postu: |
|
I plusz bąbki strzelił , quwa na łeb z tą wycieraczką idzie dostać znów padła dziś . ale teraz bez litości będę podłączę to na krótko i w nosie będę miał położenie wycieraczek ale teraz zimą w chlapie musi działać
no i po ponownym czyszczeniu doginaniu ścieżek ślizgowych i na razie działa zobaczymy jak długo
ps przekażnik jest tam gdzi widać go na zdjęciach w poście ciut wyżej tylko że on taki duży że nie pomyślałem że to to bo szukałem mniejszego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Nie 13:02, 14 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
bearaczek
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:21, 03 Gru 2015 Temat postu: |
|
Witam dziś i u mnie padły wycieraczki. Rozebrałam mechanizm wyczyściłem styki. Było niby ok ale okazało się, że nie można wyłączyć wycieraczek, cały czas chodzą pomimo położenia manetki sterowania wycieraczkami w położeniu wyłączone. Wyłączam więc silnik. wycieraczki stają. Po uruchomieniu silnika wycieraczki już nie działają. Odpinam wtyczkę od manetki po krótkiej chwili podłączam wycieraczki nie działają. Odpinam wtyczkę od manetki na dłuższy czas, podłączam wycieraczki działają. Teraz nie wiem czy to wina przekaźnika może się zawiesza czy manetki. Proszę o podpowiedź.
P.S Przy zakładaniu wycieraczki tak dokręciłem że pękło jarzmo mocowania. Do kupienia dodatkowo ramię wycieraczki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bearaczek
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:59, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
bearaczek napisał: | Witam dziś i u mnie padły wycieraczki. Rozebrałam mechanizm wyczyściłem styki. Było niby ok ale okazało się, że nie można wyłączyć wycieraczek, cały czas chodzą pomimo położenia manetki sterowania wycieraczkami w położeniu wyłączone. Wyłączam więc silnik. wycieraczki stają. Po uruchomieniu silnika wycieraczki już nie działają. Odpinam wtyczkę od manetki po krótkiej chwili podłączam wycieraczki nie działają. Odpinam wtyczkę od manetki na dłuższy czas, podłączam wycieraczki działają. Teraz nie wiem czy to wina przekaźnika może się zawiesza czy manetki. Proszę o podpowiedź.
P.S Przy zakładaniu wycieraczki tak dokręciłem że pękło jarzmo mocowania. Do kupienia dodatkowo ramię wycieraczki | Nikt się nie odezwał a ja problem rozwiązałem. Zrobiłem wszystko co było wspomniane w tym temacie - wyczyściłem mechanizm wycieraczek, wymieniłem przełącznik zespolony a faktycznym winowajcom okazał się przekaźnik. Informacja dla ludzi, którzy w przyszłości będą mili problem z wycieraczkami zacznijcie od najprostszej rzeczy - wymieńcie przekaźnik ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:18, 10 Gru 2015 Temat postu: |
|
Nikt się nie odzwywał bo pewnie nikt nie miał żadnego pomysłu co jeszcze mogłoby być nie tak :-)
Dzięki za informacje!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kpkp1985
Dołączył: 22 Kwi 2015
Posty: 513
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Śro 20:48, 27 Sty 2016 Temat postu: |
|
Ja od pewnego czasu zauwazyłem, że pierwsze uruchomienie wycieraczki nie raz jest bardzo wolne - wolno się porusza na szybie
i dziś w połowie na szybie się zatrzymała w trakcie jazdy niereagowała na nic - zjechałem na pobocze i nagle ożyła i działa do teraz
Mieliście podobnie? - to oznaki jej żywotu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Czw 7:21, 28 Sty 2016 Temat postu: |
|
kpkp1985 napisał: | Ja od pewnego czasu zauwazyłem, że pierwsze uruchomienie wycieraczki nie raz jest bardzo wolne - wolno się porusza na szybie
i dziś w połowie na szybie się zatrzymała w trakcie jazdy niereagowała na nic - zjechałem na pobocze i nagle ożyła i działa do teraz
Mieliście podobnie? - to oznaki jej żywotu? |
większość to miała w A2 zrobili innego babola niż większość VW , czeka cię rozbiórka mechanizmu czyszczenie styków niestety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|