Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kkriss81
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chotomów Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:00, 28 Lis 2016 Temat postu: alternator / akumulator |
|
Witam
1. Czy napięcie ładowania alternatora jest zależne od stanu naładowania akumulatora?
Mój aku ma tylko 10,5 V, po włączeniu silnika ma 12,5 (więc chyba kończy się alternator).
Dorobiłem dodatkową masę do akumulatora ale bez zmian.
Teraz muszę w końcu wyjąć akumulator i dobrze go naładować
2. Czy można wlać za dużo wody destylowanej? Ja nie wlać za dużo?
3. Czy z opisanych napięć alternator jest do wymiany, czy coś jeszcze mogę sprawdzić?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:28, 28 Lis 2016 Temat postu: Re: alternator / akumulator |
|
kkriss81 napisał: | Witam
1. Czy napięcie ładowania alternatora jest zależne od stanu naładowania akumulatora?
Mój aku ma tylko 10,5 V, po włączeniu silnika ma 12,5 (więc chyba kończy się alternator).
Dorobiłem dodatkową masę do akumulatora ale bez zmian.
Teraz muszę w końcu wyjąć akumulator i dobrze go naładować
2. Czy można wlać za dużo wody destylowanej? Ja nie wlać za dużo?
3. Czy z opisanych napięć alternator jest do wymiany, czy coś jeszcze mogę sprawdzić?
Pozdrawiam |
1 - nie - powinno być w przedziale 13,8 do 14,2
2 - nie - powinien być znacznik pod każdą zakrętką
3 - tak - sprawdź przewody
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kkriss81
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chotomów Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:36, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
2. pod zakrętkami są znaczniki? kurcze nigdy nie zwróciłem uwagi..
3. ale jakie przewody sprawdzić, alternatora? - gdzie i jak podłączyć miernik?
4. Czy po wyjęciu akumulatora będę musiał coś adaptować w samochodzie (np. przepustnicę czy egr)? Bo kabelek zamówiłem jakiś czas temu, ale z chin długo idzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kkriss81 dnia Pon 10:44, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:48, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
Oryginalny aku Varty jest bezobsługowy, sprawny powinien mieć minimum 12V.
Najlepiej naładuj go prostownikiem, nic nie musisz adoptować jedynie ustawić czas w zegarach no i oczywiście musisz znać kod do radia jeżeli masz oryginał.
Jeżeli masz takie samo napięcie ładowania mierząc przy aku i przy samym alternatorze to do regeneracji. Szczotki, regulator może też sprzęgiełko jeżeli jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kkriss81
Dołączył: 19 Wrz 2016
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chotomów Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:17, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
Akumulator mam nieoryginalny 85Ah, firmy nie pamiętam ale jest obsługowy.
Jak sprawdzić napięcie ładowania przy alternatorze?
Kanał mam, tylko jak/gdzie przyłożyć miernik?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kkriss81 dnia Pon 14:43, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:10, 28 Lis 2016 Temat postu: |
|
Dostaniesz się od góry.
Masa i jak na fotce pod plastikową osłoną nakrętki plus on idzie bezpośrednio do rozrusznika i plusa akumulatora.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pon 18:25, 28 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 20:51, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | Oryginalny aku Varty jest bezobsługowy, sprawny powinien mieć minimum 12V.
Najlepiej naładuj go prostownikiem, nic nie musisz adoptować jedynie ustawić czas w zegarach no i oczywiście musisz znać kod do radia jeżeli masz oryginał.
Jeżeli masz takie samo napięcie ładowania mierząc przy aku i przy samym alternatorze to do regeneracji. Szczotki, regulator może też sprzęgiełko jeżeli jest. |
powiadasz że jak są takie same napięcia na aku i altku to altek do regeneracji ? ja 3 lata temu miałem problem a w zasadze do dziś go mam , po drodze nowy akuś 350 zł rozrusznik do reneneracji też coś ok 300 zł a auto jak postoi dwa trzy dni to kiepsko kręci , zaprzestałem szukania tylko co parę dni podłączam prostownik automatyczny , oczywiście to był brak czasu a nie brak chęci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:39, 29 Lis 2016 Temat postu: |
|
berthold61 napisał: | powiadasz że jak są takie same napięcia na aku i altku to altek do regeneracji ? |
Kolega napisał, że ładowanie przy akumulatorze ma 12,4V jeżeli przy altku jest takie same to tam jest problem musi być minimum 13,8V.
Jeżeli byłoby wyższe aniżeli przy aku to tak jak adamon napisał problem z przewodami i połączeniami.
Robiłeś jakiś testy czy pobiera Ci prąd jakieś urządzenie? Tu musi tkwić problem u Ciebie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Śro 18:30, 30 Lis 2016 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | berthold61 napisał: | powiadasz że jak są takie same napięcia na aku i altku to altek do regeneracji ? |
Kolega napisał, że ładowanie przy akumulatorze ma 12,4V jeżeli przy altku jest takie same to tam jest problem musi być minimum 13,8V.
Jeżeli byłoby wyższe aniżeli przy aku to tak jak adamon napisał problem z przewodami i połączeniami.
Robiłeś jakiś testy czy pobiera Ci prąd jakieś urządzenie? Tu musi tkwić problem u Ciebie. |
to ja mam chyba coś innego bo na pracującym silniku jest te 14,2 v i to samo na akumulatorze , przewody i połączenia sprawdzone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 19:52, 30 Lis 2016 Temat postu: |
|
Kolego berthold61 napisz o co Ci chodzi, ładowanie masz wzorowe!
Jak już pisalem jeżeli masz nowy aku a po 3 dniach siada co nie powinno mieć miejsca po tak krótkim czasie, musisz sprawdzić wszystkie odbiorniki itp. czy nie pobierają prądu na postoju.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 19:55, 30 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:07, 30 Lis 2016 Temat postu: |
|
Amperomierz wpiąć między kleme + a przewód zasilający i sprawdzić jaki jest pobór prądu na wyłączonym silniku (bez kluczyka w stacyjce) po ustabilizowaniu sie amperow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Czw 9:18, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
mnie to raczej wygląda na to że altek niby ładuje ale nie do końca ładuje akumulator , może sprzęgiełko na wyższych obrotach przepuszcza , kiepsko było z czasem więc tak to jakoś zawalam , dodam że z zawodu i praktyki jestem elektrykiem , heehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:04, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
Wpiecie amperomierza to minuta roboty. Proszę Cię...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Czw 17:10, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
trepek napisał: | Wpiecie amperomierza to minuta roboty. Proszę Cię... |
zrobię to , chyba miernik nie strzeli bo on tylko 10 amper mierzy , zobaczymy co i jak , jutro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:39, 01 Gru 2016 Temat postu: |
|
Jak będziesz chciał zapłon włączyć to strzeli :-) Bo świece zaczną grzać i pyk, pójdzie 60A.
Przy wyłączonym silniku i wyjętym kluczyku pobór prądu powinien wynosić ok 0.2A albo i mniej. Tyle potrzebuje ECU to mierzenia czasu i inszych pierdułek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
karol208
Dołączył: 22 Lis 2020
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Biała Podlaska Płeć:
|
Wysłany: Sob 9:41, 18 Gru 2021 Temat postu: |
|
Witam
Mam pytanie czy Jest możliwość zmiany alternatora na większy.
Obecnie mam w 1.4 benzyna 90A
Chciałbym włożyć 140A np z diesla. Czy mocowania będą pasować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|