Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
beerkoff
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 946
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 42 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bochnia Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:25, 26 Paź 2014 Temat postu: |
|
Berthold dobrze mówi - zanim jednak zaczniesz wymontowywanie akumulatora to profilaktycznie sprawdź czy Ci wkładka działa i czy jesteś w stanie ją przekręcić kluczykiem - jak się przez kilka lat korzysta tylko z pilota to mogą być problemy z zapieczonym zamkiem (u mnie z kolei wkładkę uszkodził jakiś pajac, jak mi chcieli auto "pożyczyć" to zamek wyłamano - partacze )
W razie czego zawsze pozostaje Ci podanie napięcia na śrubę alternatora, albo przecięcie wiązki elektrycznej z bagażnika i otwarcie auta z kluczyka - oba sposoby były opisane na forum, autorem pierwszego jest Pink.
PS. U mnie aku tez ledwo zipał przy pierwszej chłodniejszej nocy, też mam chyba oryginalny. Szykują się wydatki, ale poczekam aż ze sklepów poschodzą z półek leżakujące od kilku miesięcy aku i po pierwszym ataku zimy przyjdzie świeża partia towaru - Pink pisał jak sprawdzić czy aku w sklepie jest wart uwagi, napięcie w spoczynku powinno być powyżej 12,6 V zdaje się powinno być. Tylko nie każdy sprzedawca pozwala mierzyć przez zakupem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez beerkoff dnia Nie 12:28, 26 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:27, 26 Paź 2014 Temat postu: |
|
U mnie dla ciekawości w innym aucie po 14 dniach nieużytkowania na klemach pokazalo 12,56v jak na taki okres wg mnie rewelka , tylko trzeba pamiętać ze przed pomiarem samochod musi byc uśpiony tzn. Jego elektronika, jedno chociaz światełko zaniży wartości, po 30 minutach jazdy na drugi dzień 12,69 v
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 12:33, 26 Paź 2014 Temat postu: |
|
sagemini napisał: | naprzemiennie gasło i zapalało się oświetlenie w kabinie |
Sprawdź błędy w komforcie, takie zachowanie to typowa usterka mikro-wyłącznika zamka. Przy włączonym zapłonie sprawdź wszystkie drzwi włącznie z klapą bagażnika czy zapala się światło w kabinie, czy na fisie masz info. o otwartych drzwiach lub dźwięk niezgaszonych światłach zewnętrznych, otwieraj i zamykaj poszczególne drzwi kilkukrotnie.
sagemini napisał: | Dziś zmierzyłem też napięcie na zaciskach akumulatora i po nocy było to dokładnie 12,2 V Borykam się jeszcze dodatkowo z problemem podwyższonych obrotów zaraz po odpaleniu auta na mrozie. |
Po mini. 2 godzi. spoczynku w pełni sprawny aku. powinien mieć co najmniej 12.5V.
Wysokie obroty przy zimnym silniku to raczej norma ale jak wysokie przy 1.4 TDi AMF to nie wiem.
W mojej benzynie na zimnym to 1000 obr. przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, po rozgrzaniu to 650 obr.
1.4 AMF obroty na jałowym i ciepłym silniku powinny wynosić od 850 do 1050 obr. zależy od ilości włączonych odbiornikach włącznie z klimą.
Mój aku. również jest od nowości 13 lat, napięcie to 12.3V. Auto odpala normalnie ale na okres zimowy stwiam pod prostownik na parę godzinek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 12:34, 26 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Wto 17:02, 02 Gru 2014 Temat postu: |
|
akuś nowy ale rozrusznik dalej kręcił słabo więc z powodu mrozu oddałem do warsztatu elektrycznego co rzadko robię i za wymianę bendixa oraz szczotek skasował 380 zł a na allegro rozruszniki nowe po 250 zł- chodzą co za ludzie wiecznie mało
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez berthold61 dnia Wto 17:02, 02 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawel7373
Dołączył: 09 Kwi 2016
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: kraków Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:53, 29 Cze 2016 Temat postu: |
|
stary temat ale co powiecie na to?
[link widoczny dla zalogowanych]
albo na to?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
berthold61
Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: Czw 6:09, 30 Cze 2016 Temat postu: |
|
po kilku kupionych akusiach z górnej półki doszedłem do wniosku że najtańsze są przeważnie trwalsze od tych pierwszych , jakoś to dziwne ale w tych nowoczesnych za dużo kombinują z ekologią i dupa z tego się robi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 16:18, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
Rozglądam się za nową bateryjką, 14 lat wytrzymała ori ale przyszedł już na nią czas. Pytanie kupować aku z lewym plusem, czy nie ma to znaczenia ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:31, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
Raczej biegunowość jak w oryginale chyba, że chcesz mieć problem z podłączeniem (długość kabli)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:27, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
To szukam plusa z lewika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:27, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
frozenstaw napisał: | 14 lat wytrzymała ori |
Jestem pod wrażeniem. Czyli oryginalny kilkuletni lepszy od nowege jakiegos tam ze sklepu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:40, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
Wbrew pozorom nie takie łatwe jest znalezienie odpowiedniego aku w rozsądnych pieniądzach, pasującymi parametrami do tego z wysyłką. Mam już mętlik, jutro drugi dzień poszukiwań.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:33, 13 Paź 2016 Temat postu: |
|
Ja też mam od nowości od 2001 roku
I działa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
trepek
Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 59 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Olkusz Płeć:
|
Wysłany: Pią 7:33, 14 Paź 2016 Temat postu: |
|
U mnie tez jeszcze siedzi ori :-)
A co do tego, ze super wypasione nowe aku szybko padaja - to sa akumulatory, ktore przystosowane sa do tego, ze ciagle sie je troche doladowuje i rozladowuje (np. obciazenia wynikajace z systemow gaszacych silnik w korkach i ponowny rozruch). Nie sa wytrzymale jest samochodu uzywa sie powiedzmy raz na tydzien ale kilka h ciagle.
Cos jak z bateriami w smartfonach - mozna je co chwile doladowywac i nic sie im nie stanie ale jak raz rozladuje sie je do 0% to traca na pojemnosci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:48, 22 Paź 2016 Temat postu: |
|
Nowa bateryjka już w aucie. Wybór padł na:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
frozenstaw
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Chełm/Lubelskie Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:15, 22 Paź 2016 Temat postu: |
|
I oby jak najdłużej śmigał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pacific tdi
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 337
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Dolny Śląsk Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:14, 24 Paź 2016 Temat postu: |
|
Jak określić rok produkcji oryginalnego aku Varta? Do 2010 to wiem.
A po 2010?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
brzydkimech
Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 10:05, 09 Sty 2017 Temat postu: |
|
Panowie, potrzebuje waszej opinii. Zastanawiam się nad zakupem któregoś z tych akumlatorów do mojej Audi A2 1.4 tdi:
Bosh S4 S4009 12V 74Ah 680A
lub
VARTA BLUE DYNAMIC E12 74AH 680A
Prąd rozruchowy jest 680 A, więc teoretycznie wystarczający, tylko ta pojemność 74 Ah mnie trochę martwi. Wcześniej pisaliście że ta wartość powinna być w przedziale 77-84 Ah.
Czy lepiej w takim razie kupić coś takiego?
VARTA F17 80Ah 740A
Czekam na wasze opinie i z góry dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
zine5
Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 91
Przeczytał: 18 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: nekla Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:17, 09 Sty 2017 Temat postu: |
|
jak już to najlepiej taki:
BOSCH SILVER S5 77 AH 780A
a taki max wchodzi:
BOSCH SILVER S5 85AH 800A
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Orzechsk8
Dołączył: 23 Cze 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:47, 17 Kwi 2020 Temat postu: |
|
Witam panowie, odświeżam temat akumulatora. W moim Audi 1.4 16V 2001, jest zamontowany obecnie taki: 12V / 55 Ah / 570A
Pytanie mam do was czy jest to wystarczająca moc, dostałem info od mechanika że w zupełności wystarczy i w tych silnikach powinno się montować max 60 Ah. Dzięki z góry za informację
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|