Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Webasto Thermo Top C

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
orkaskawina
 
 


Dołączył: 17 Kwi 2016
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skawina
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 22:17, 27 Sty 2018 Temat postu: Webasto Thermo Top C

Panowie i panie akurat nie ma dostępu do elsy może ktoś podpowie które piny podłączyć aby dokładane ogrzewanie można było diagnozować z poziomu VCD-sa.Teraz łączę się przez vaga wpinając się w jeden kabel bodajże pin 2 .

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez orkaskawina dnia Sob 22:18, 27 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aleksanderee
 
 


Dołączył: 25 Paź 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 23:52, 13 Gru 2018 Temat postu:

Kolego nie wiem czy da się diagnozować piece vcds-em. Mam u siebie fabryczne webasto (dogrzewacz Z/C-D). Auto 2001. Piec jest w 100 % bo był sprawdzany na stole do webasto. Programem do webasto łącze się z piecem wpinając bezpośrednio w pin nr 1 kostki pieca interfejs do webasto. Pin ten jest fabrycznie pusty więc go dorobiłem. Kostka te ma w sobie tylko 3 kable. Pin 2,3 i 6. 6 to jest pompa paliwa. Pod 2 i 3 zrobiłem tymczasowy bajpas do obd na 7 zeby było w k-line i vcds na kanale 18 nic nie widział. Stąd wniosek, że chyba nie da się diagnozować pieca vcds w a2 2001. Druga sprawa, że mi to websto nie chce się włączyć z poziomu auta. Piec sprawny na 100%. Połączenia w kostkach sprawdzane. Paliwo w baku jest. Temperatura grubo poniżej 5*. Tryb ECON wyłączony i nie rusza. Jakieś sugestie?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aleksanderee dnia Czw 23:53, 13 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pią 8:26, 14 Gru 2018 Temat postu:

Cześć.
Sprawdź czy po podaniu na pin nr 3 (ta szeroka wtyczka, oznaczona X1) plusa z zasilania piec się uruchomi. Jeśli tak to znaczy że coś jest nie tak ze sterowaniem po stronie auta.
Jeśli nie to może coś z zasilaniem?
Sprawdź czy na tej wąskiej wtyczce (X2) jest zasilanie: plus i masa. Jeśli te trzy przewody podłączysz piec jeśli jest sprawny musi wystartować.

Teraz jeśli piec wystartuje i ma napięcie zasilające na wąskiej wtyczce X2 to znaczy że samochód nie podaje napięcia na pin 3 (służy on do sterowania piecem w trybie dogrzewacza, zwykłe on/off analogowe). Być może czujnik temperatury zewnętrznej jest walnięty? Musisz sprawdzić jaką temperaturę podaje (vcds).

Tu masz ogólny schemat podłączenia pieca i opis pinów, gdybyś potrzebował (strona 29)
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Pią 9:03, 14 Gru 2018, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aleksanderee
 
 


Dołączył: 25 Paź 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:48, 18 Gru 2018 Temat postu:

Dziękuje bardzo bardzo za podpowiedzi i za schemat. Pokłony
jednak...
Po podaniu plusa na 3 pin nie ma reakcji. Na kostce X2 jest zasilanie i jest masa. Sprawdziłem też multimetrem, że na przewodzie 3 pinu kostki X1 jest 4,9 V przy włączonym ECON i 0,2 V przy wyłączonym ECON (odpalony silnik).
Nie wiem gdzie konkretnie szukać w VCDS-ie sprawności czujnika tem. zewnętrznej. Sprawdzałem tylko, że ta od tem. silnika z licznika pokrywa się z tą z czujnika silnika. Wskazanie na liczniku tem. zewnętrznej jest według mnie prawidłowe. Tyle ile na dworze tyle pokazuje auto. Koledzy, którzy zajmują się webasto i diagnozowali mi piec mówili, że do wystartowania potrzebny jest jakikolwiek zegar (samo podanie plusa nie pomoże). Wszystkie próby robiłem z podpiętym programem do webasto na pin 1 i obserwowałem reakcje. Na koniec uruchomiłem piec programem i załamałem się jego niską wydajnością. Z włączonym nawiewem do środka na 23* i trybie auto przy 1* na dworze piec nie mógł ukończyć procedury dogrzewania w trybie połowy mocy (połowa jest od ok 65-78*) ponieważ temp. silnika spadała i włączał znowu 100% mocy. Jak wyłączyłem całkiem nawiew to z kolei nie mógł ukończyć procedury wychładzania po osiągnięciu 78* bo temp. spadała i załączał się ponownie przy tym strzelając w swoją małą rurę wydechową. Pytanie jeszcze co idzie po kablu pod pinem 2 i czy powyższe wskazania z 3 są prawidłowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 7:56, 19 Gru 2018 Temat postu:

aleksanderee napisał:
Koledzy, którzy zajmują się webasto i diagnozowali mi piec mówili, że do wystartowania potrzebny jest jakikolwiek zegar (samo podanie plusa nie pomoże).

Tak by było jeśli miałbyś cyfrowy piec. Bo jeśli masz analogowy to zegary analogowe jedyne co robią to podają napięcie na pin, wiem to na pewno bo montowałem taki piec u siebie w benzynie. Mam zegar 1530 (kwadratowy) i moduł gsm który tym samym przewodem co zegar przez przekaźnik podaje napięcie na pin 1 wtyczki X1. Na youtube masz dużo filmików w których właśnie ludzie odpalają piece analogowe na stole i jedene co trzeba zrobić to podać napięcie na pin. U mnie zegar podaje około 10V, a moduł gsm po prostu przez przekaźnik podaje 12 z akumulatora.
Wiesz jaki masz piec? Analogowy czy cyfrowy? Jeśli masz fabryczny to wydaje mi się, że powinien być analogowy bo niemiecka instrukcja rozszerzenia tych dogrzewaczy w dieslu do pełnego ogrzewania postojowego (która krąży tu po forum) zakłada podłączenie analogowego zegara (takiego jak ja mam) a nie mógł by on sterować piecem cyfrowym.
aleksanderee napisał:
Wszystkie próby robiłem z podpiętym programem do webasto na pin 1 i obserwowałem reakcje.

Chyba mylisz piny, albo masz jakiś dziwny piec. Na schematach które Ci podesłałem, pin 1 służy do załączania pieca w trybie ogrzewania postojowego, do diagnostyki jest pin 2, pin 3 do start pieca w trybie dogrzewacza. Przy pełnym ogrzewaniu postojowym podłączony jest jeszcze pin 4, za jego pomocą startowany jest panel klimatronika i wentylator nawiewów.
aleksanderee napisał:

Na koniec uruchomiłem piec programem i załamałem się jego niską wydajnością. Z włączonym nawiewem do środka na 23* i trybie auto przy 1* na dworze piec nie mógł ukończyć procedury dogrzewania w trybie połowy mocy (połowa jest od ok 65-78*) ponieważ temp. silnika spadała i włączał znowu 100% mocy. Jak wyłączyłem całkiem nawiew to z kolei nie mógł ukończyć procedury wychładzania po osiągnięciu 78* bo temp. spadała i załączał się ponownie przy tym strzelając w swoją małą rurę wydechową. Pytanie jeszcze co idzie po kablu pod pinem 2 i czy powyższe wskazania z 3 są prawidłowe.

To rozumiem że robiłeś na odpalonym silniku?
Czy powyższe obserwację są prawidłowe to nie wiem, nie sprawdzałem tego u siebie. Wiem tylko, że przy sprawnym ogrzewaniu postojowym po 25 minutach grzania (taki mam timer podłączony) jak odpalę silnik mam około 55 stopni na silniku (odczyt z portu odb2, a temperatura na zewnątrz około -2). W tym czasie oczywiście nawiewy są włączone (piec sam je u mnie załącza po podgrzaniu płynu), bo o to głównie chodzi - żeby rozmrozić rano szyby przed jazdą do pracy. Jak włączę piec w trakcie jazdy to mniej więcej co 2, 3 sekundy mam 1 stopień C więcej na zegarach i tak aż do 90 stopni. Wskazówka podnosi się bardzo szybko. No ale ja mam benzynę, więc to trochę co innego, bo pali więcej więc i ciepła więcej (mniejsza sprawność silnika).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Śro 11:53, 19 Gru 2018, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aleksanderee
 
 


Dołączył: 25 Paź 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:52, 25 Gru 2018 Temat postu:

w aucie był ten piec od nowości 2001:

[link widoczny dla zalogowanych]

teraz jest ten 2004:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na 100% kostka była fabryczna i były w niej tylko piny 2,3,6.
Dorobiłem pin 1 i pod nim jest diagnoza do tego drugiego pieca (2004). Oczywiscie diagnoza jest programem webasto i kablem dołączonym do zestawu. Diagnoza odbywa się po wybraniu pieca W-bus. Koledzy z serwisu webasto mówili, że podając plusa się go nie odpali ale ruszy go każdy zegar.
Wszystkie testy były na odpalonym silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 22:21, 25 Gru 2018 Temat postu:

Model pieca raczej nie ma znaczenia, układ pinów jest zawsze taki sam, niektóre piece jedynie nie obsługują niektórych pinów (dogrzewacze nie mają pinów od wentylatora i sterowania lato/zima, często też brak pinu do pompy wody). Łap rozpiskę pinów w tych piecach dla złącza X1. Podpis pod obrazkiem opisuje kolejne piny zaczynając od 1. 100% sprawdzone w działaniu na moim piecu thermo top - więc dalej upieralbym się że coś nie tak się podłączasz
[link widoczny dla zalogowanych]
Pin 2 diagnoza, pin 3 sterowanie z panelu, pin 6 pompa paliwa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Wto 22:31, 25 Gru 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
aleksanderee
 
 


Dołączył: 25 Paź 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 1:55, 26 Gru 2018 Temat postu:

ten piec pochodzi z A8 D3 a tam diagnoza jest na 1 pin. Taką tabelkę znalazłem.

[link widoczny dla zalogowanych]

<a>68_1261158658.png</a>

gdzieś wyczytałem, że niektóre piece są przystosowane do określonego sterowania z auta i tak jest w A8. Pytanie czy da się go odpalać na innych pinach lub na 1 podjaąc 12v. ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aleksanderee dnia Śro 1:58, 26 Gru 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miloszlipski
 
 


Dołączył: 12 Kwi 2017
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 10:11, 26 Gru 2018 Temat postu:

A to inna bajka zupełnie, masz piec cyfrowy, bo chyba tylko takie były w A8 D3. Nie uruchomisz go inaczej niż przez protokół W-BUS. Niestety nasz audik tego nie obsługuje. Potrzebny jest Ci sterownik w-bus: [link widoczny dla zalogowanych]
Pod pin sterujący on/off tego ustrojstwa z aukcji podłączasz to co teraz w swoim audi masz podpięte po pin 3 ( wyjście sterowania econ z klimatronika).
Ale szczerze jak miałbym cokolwiek dokładać do pieca który teraz masz to albo bym go sprzedał i kupił taki z audi a2 (albo dowolny inny analogowy), albo przełożył elektronikę z tego który był fabrycznie. Ewentualnie możesz naprawić ten fabryczny na częściach z tego z A8 ale to gorsza opcja niż przełożenie płytki bo trzeba pewnie będzie parę rzeczy i tak dokupic, wiec na Twoim miejscu albo kupil bym inny piec albo przełożył do tego elektronike z fabrycznego, powinno być plug n play.

-edit-
Jest jeszcze jedna opcja, można spróbować przeprogramować piec na analogowy. Nie wiem czy akurat ten z A8 D3 się da, ale ludzie na forum elektrody tak robili z jakimiś thermo topami...


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez miloszlipski dnia Czw 8:16, 27 Gru 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
josempawel
 
 


Dołączył: 05 Paź 2018
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Nie 16:22, 03 Lut 2019 Temat postu:

Nie wiem czy jest tak we wszystkich naszych dogrzewaczach, ale mój dogrzewacz uruchomił się dopiero po podaniu masy na wejscie nr 3. Nie było potrzeby podłączania zewnętrznego zegara.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez josempawel dnia Nie 16:36, 03 Lut 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin