Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
555
Dołączył: 04 Lis 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:45, 14 Mar 2016 Temat postu: |
|
Sama sonda jest identyczna i pasuje w 100%. Wszystkie parametry w VAGu są OK. Pojezdze zobacze jak spalanie ale po 10km jazdy juz widze ze chyba jest ok. Wtyczka wyglada podobnie ale w Audi A2 (silnik AUA) jest o polowe wieksza takze wtyczka nie pasuje. Obcielem kable i przelożyłem wtyczke na zaciski bo lutowac sie tych przewodów nie da (stal nierdzewna). Z różnic w parametrach to współczynnik odpowiadajacy za zużycie sondy skoczył na 1,5. Adaptacja na wolnych obrotach dodatnia. Wczesniej byla ujemna co oznaczalo stale wzbogacanie i auto duzo paliło. Wskazowka obrotow przestala sie kiwac. Mam jeszcze do przeczyszczenia EGR, przepustnice i wtryski na ultradzwiekach wtedy ocenimy całosc.
Wniosek: nie warto kupowac uzywanej sondy gdy za 200 zł mozna kupic od polo i przelozyc wtyczke i spokoj na cały żywot auta. A przy używce nigdy nie wiesz jaki ma stopien zuzycia jak kolwiek moze nie zglaszac bledu CHECK.
Nr sondy VW: 06E 906 265 S
Producent NTK z wybitym VW czyli ASO Volkswagena
Ważne: po wymianie sondy skasowac wartosci autoadaptacji w dziale Silnik / kanał 00 (adaptation) oraz adaptacja przepustnicy za raz po tym dzial silnik/ kanał 60.
I jeszcze taka ciekawostka na koniec, bo naszukałem sie wszedzie i aż dziw, że takiej infomacji niegdzi e nie ma, tzn. jest ale sprzeczne ale na kompetnentych stronach nie znalazle. Otoz sonda szerokopasmowa 5 przewodowa nie daje zmiennego napiecia. W VAGu odczyt jest stały 0,45V i zmienia sie bardzo nienzacznie. Zmienne napiecie (sinusoida) obserwujemy w sondach 2 stanowych - 4 przdewody i mniej. W szerokopasmowkach pomiar opiera sie o inne zjawisko.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez 555 dnia Pon 19:51, 14 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:44, 14 Mar 2016 Temat postu: |
|
To bardzo dobra wiadomość, że mamy tańszą alternatywę
Wymieniałem jakiś czas temu na NTK 036 906 265 J koszt coś ponad 400zł i padła po 30 tyś.
Zamawiam 06E 906 265 S może wytrzyma więcej niż te 30 tyś.
Jeszcze raz dzięki za ogarnięcie tego tematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:23, 15 Mar 2016 Temat postu: |
|
Według tej listy pasują między innymi do silników AUA, czyli jest ich sporo.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:13, 15 Mar 2016 Temat postu: |
|
Audi A2 przecież Ty nie tak dawno wymieniałeś sondę - już ci padła ???
PS właśnie znalazłem:
Audi A2 napisał: | Wymieniałem jakiś czas temu na NTK 036 906 265 J koszt coś ponad 400zł i padła po 30 tyś. |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Wto 19:15, 15 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:52, 15 Mar 2016 Temat postu: |
|
Ponoć NTK miała wytrzymać około 100 tyś niestety
Wolę teraz kupić tańszą alternatywę niekoniecznie NTK za tą cenę będą dwie i pewnie więcej przejadę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:54, 24 Lip 2018 Temat postu: |
|
Panowie i jak się sprawuje sonda ??
Nie mogę znaleźć tej
PS. zadzwoniłem do gościa z aukcji i ma jeszcze kilka sztuk
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez adamon dnia Wto 10:02, 24 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 16:12, 24 Lip 2018 Temat postu: |
|
W 2013 wymieniałem NGK LZA11-V1 niestety w marcu 2016 padła kupiłem 06E 906 265 S przekładałem wtyczkę ze starej. Lutowanie nie wchodzi w grę więc specjalne tulejki zaciskowe niestety przewody od grzałki po jakimś czasie traciły połączenie, sypało błędami silnik tracił moc przerywał itp. w dodatku byłem w trasie 2000 tyś. km, ściskałem przewody kombinerkami jakoś wróciłem. Wrzesień 2016 kupiłem ponownie NGK LZA11-V1 do dnia dzisiejszego ok 😀
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Śro 7:34, 25 Lip 2018 Temat postu: |
|
Ale ogólnie chodził dobrze ?
Nie licząc tych kabli ?
Trzeba chyba przełożyć we wtyczce.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 8:05, 25 Lip 2018 Temat postu: |
|
Z tego co pamiętam to całkowita wymiana wtyczki ta nie pasowała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 9:57, 26 Lip 2018 Temat postu: |
|
Ok lambda zamówiona w cenie 220 pln
z rozmowy ze sprzedającym wynika, że zmienił asortyment, ale jeszcze kilka sztuk tej sondy ma więc jak ktoś potrzebuje to śpieszyć się ( nigdzie nie znalazłem tej sondy taniej)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:47, 30 Lip 2018 Temat postu: |
|
przyszła sonda
teraz najgorsze - przełożenie wtyczki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:36, 02 Sie 2018 Temat postu: |
|
Wtyczki rozebrane obie
Niestety piny są mniejsze i innego typu w tej nowej snodzie.
Pozostaje tylko uciąć i połączyć
Zakupiłem taką oto wtyczkę hermetyczną do połączenia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pon 15:19, 13 Sie 2018 Temat postu: |
|
Złączka przyszła
teraz pytanie jak połączyć kable - kolorami ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:17, 15 Sie 2018 Temat postu: |
|
Jak dobrze pamiętam to kolorami, najlepiej sprawdzić na schemacie. Duży plus za pomysł z zastosowaniem takiego połączenia ja kombinowałem z tulejkami zaciskowymi - niestety połączenie nie prztrwalo na dłuższą metę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:54, 17 Sie 2018 Temat postu: |
|
Sonda złożona
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:16, 31 Gru 2018 Temat postu: |
|
Dziś założyłem tą sondę, skasowałem tylko błędy i jak na razie nic nie pokazuje w dziale silnik
Dobrze by było jeszcze skasować wartości auto-adaptacji ale nie wiem jak to zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1954
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:27, 31 Gru 2018 Temat postu: |
|
adamon napisał: | Dobrze by było jeszcze skasować wartości auto-adaptacji ale nie wiem jak to zrobić |
Sam znalazłeś, ale dla innych pierwszy post na tej stronie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:46, 04 Sty 2019 Temat postu: |
|
Sonda wymieniona i dopóki nie wyzerowałem wartości auto-adaptacji chodziło audi extra, ale oczywiści zachciało mi się wyzerować stare zapamiętane nastawy sondy i zaczęły się problemy
Auto dzisiaj chodzi nierówno, a nawet gaśnie przy ruszaniu
wyskakuje błąd P 16555 - zbyt uboga mieszanka
jak to poprawić ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:11, 05 Sty 2019 Temat postu: |
|
Zmieniłem na starą sondę, ale znów błąd 16555 się pojawił.
Dziś zobaczyłem, że na zimnym silniku chodzi dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
adamon
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 932
Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pajęczno Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:30, 18 Sty 2019 Temat postu: |
|
Sonda 06E 906 265 S według rozpiski pasuje do AUA ale tylko polo do audi a2 niestety nie pasuje - takie są moje spostrzeżenia.
Po zmianie i wyzerowaniu starych zapamiętanych nastawów sondy, autko po rozgrzaniu pracuje nierówno, bardzo falują obroty (na PB i na LPG) oraz wyskakuje błąd 16555 - czyli za uboga mieszanka. Korekta krótkoterminowa jest 25%.
Sam nie wiem jak to teraz poprawić bo na starej sondzie też to samo - ciekawe jak kupię nową ale pasującą sondę - może się poprawi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|