Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:56, 20 Lis 2012 Temat postu: Test zaworu N80 |
|
Mam pytanko do profesjonalisty od programu Vag-Com. Co oznaczają te dwie wrtości procętowe LOAD podczas testu zaworu N80? Zmieniają się w zależności od manualnego wysterowania tego zaworu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 18:44, 27 Lis 2016, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:29, 20 Lis 2012 Temat postu: |
|
ja mam tylko tyle info
Zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym N80 (system odpowietrzenia zbiornika paliwa) :
W obecnych pojazdach paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do cylindrów. Mieszanka paliwowo-powietrzna przygotowywana jest za pomocą sterowania powietrzem. Dlatego zbiornik z wkładem węgla aktywnego ma bardzo duże znaczenie dla utrzymywania odpowiedniego odpowietrzania układów paliwowych.
Działanie układu zbiornika węgla aktywnego:
Nad powierzchnią paliwa w zbiorniku tworzą się, zależnie od ciśnienia powietrza i temperatury otoczenia, mniejsze lub większe ilości oparów paliwa. Układ zbiornika węgla aktywnego zapobiega temu, aby emisja węglowodorów (HC) nie następowała do wdychanego powietrza.
Opary paliwa przedostają się z najwyższego punktu zbiornika paliwa przez zawór bezpieczeństwa (zamknięty przy pochyleniu 45 stopni) i zawór odpowietrzający do zbiornika węgla aktywnego. Węgiel aktywny wchłania te gazy jak gąbka. Podczas jazdy z aktywną regulacją lambda (ciepły silnik), zawór magnetyczny N80, zwany także zaworem
regenerującym, jest sterowany impulsowo przez komputer sterujący, w zależności od obrotów i obciążenia silnika. Czas otwarcia zależy od nadchodzących sygnałów. Podczas fazy przepłukiwania (regeneracja węgla aktywnego), wskutek podciśnienia w rurze ssącej, przez otwór napowietrzający zasysane jest świeże powietrze na dolną stronę zbiornika węgla aktywnego. Opary paliwa zmagazynowane przez węgiel aktywny oraz świeże powietrze zostają w sposób dozowany doprowadzone do komory spalania.
Zawór odpowietrzający zapobiega zasysaniu oparów paliwa ze zbiornika wtedy, gdy otwarty jest zawór magnetyczny N80 i dochodzi podciśnienie z rury ssącej. W ten sposób gwarantowane jest, że najpierw opróżniony zostanie zbiornik węgla aktywnego.
Bez zasilania prądowego (np. przerwa przewodu) zawór magnetyczny N80 jest zamknięty. Zbiornik węgla aktywnego nie może być opróżniany.
Wskazówki
- Połączenia węży są zabezpieczone opaskami sprężynowymi lub zaciskowymi.
- Opaski zaciskowe zasadniczo należy wymieniać na sprężynowe.
- W celu montowania opasek sprężynowych zaleca się stosować przyrząd VAS5024 lub cęgi VAG 1921.
Naprawa/Części układu zbiornika węgla aktywnego
1 – zbiornik węgla aktywnego miejsce zamontowania:
(w prawej, przedniej wnęce błotnika koła, przymocowany jest do karoserii. W celu wymontowania zdemontować osłonę przedniej prawej wnęki błotnika koła).
2 – moment dokręcania 10 Nm
3 – obudowa filtra powietrza
4 – pierścień mocujący, mocuje zawór magnetyczny
5 – zawór magnetyczny N80
(zawór jest sterowany (taktowany) przez komputer sterujący, gdy silnik jest ciepły). Położenie montażowe, strzałka zwrócona w kierunku przepływu.
6 – wtyczka zaworu magnetycznego (czarna 2-stykowa)
7 – jednostka sterująca przepustnicą
8 – pierścień uszczelniający typu o-ring (przypadku uszkodzenia wymienić na nowy)
9 – przewód odpowietrzający Czarny (zwrócić uwagę na mocne osadzenie).
10 – śruba mocująca
11 – przewód doprowadzający powietrze
Diagnostyka zaworu elektromagnetycznego N80 zbiornika węgla aktywnego:
Zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego musi się włączać. Jeżeli zawór elektromagnetyczny nie włącza się (nie występuje słyszalny odgłos „kliknięcia”), można podejrzewać że nie pracuje właściwie lub jest uszkodzony. Należy wtedy sprawdzić poprawność działania zaworu lub instalacji. (Bez zasilania prądowego zawór magnetyczny jest zamknięty).
Sprawdzanie zaworu elektromagnetycznego:
Warunki sprawdzania:
VAG silnik [01] grupa wskazań [04] pole wskazań [3].
Temperatura płynu chłodzącego co najmniej 80°C, (Bezpiecznik nr 29 sprawny)
Sprawdzanie działania:
VAG silnik [01] nastawy podstawowe [04] grupa wskazań [070].
Gdy wprowadzona zostanie diagnoza przez komputer sterujący, zawartość pola wskazań [4] zmieni się z [TEST/AUS] (test wył) na [TEST/EIN] (test wł).
– pozostawić silnik na obrotach jałowego biegu dotąd, aż w polu wskazań [4] pojawi się wynik krótkiego testu symulacyjnego (Kurztrip): Wartość wymagana: [TEV iO] [TEST OK]
(TEV oznacza zawór odpowietrzający zbiornik paliwa (zawór magnetyczny układu zbiornika węgla aktywnego). Jeżeli w polu wskazań [4] będzie widoczny napis [TEV niO] (zawór odpowietrzający niesprawny), wprowadzić sprawdzanie działania elementów wykonawczych i wysterować zawór magnetyczny zbiornika węgla aktywnego N80).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:20, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
Dzięki za opis jednak moje pytanie dotyczyło o info. na temat wartości w polu wskazań 1,2,3 czwarta wartość jest opisana, w 3 polu prawdopodobnie podane jest ciśnienie. 1,2 do czego odnoszą się te wartości procętowe?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 21:20, 21 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 21:26, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
Kiedys co sobie przypominam w 070 była wartośc rzeczywista i żądana i róznica w procentach między wartościami osiaganymi a żądanymi, a w BS dotyczyło adaptacji i wpełnienia aktualnie filtra po przeprowadzonej adaptacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:07, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
Może jestem męczący ale tak już mam, zawsze dążę do wyjaśnienia wszystkiego do końca. Jak wiesz miałem problemy z tym zaworem, tankowałem paliwko i przelałem jak się okazało dystrybutor był walnięty i nie wyłączał przy pełnym. Bujałem się z tym błędem prawie dwa miechy przez tą moją pechową rękę. Przez ostatnie dwa dni błędu nie dało się wykasować i silnik przygasał. Musiałem się zabrać za ten zawór i go wyregulować według twojej instrukcji. Odkręciłem tą śrubkę delikatnie w lewo no i ruszył ale do czego dążę jeżeli odkręcę mocniej w lewo to zaczyna głośniej pracować słychać takie mocniejsze dudnienie w tym filtrze. Chciałbym to tak wyregulować aby cicho pracował i zarazem działał zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Wyregulowałem to tak aby w 2 polu wskazań bylo 100% ale wtedy zbyt głośno pracuje ten zawór może nie on tylko to dudnienie tego filtra. Moje pytanie czy mogę zjechać tak do 75, 80% tej wartości?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Śro 22:11, 21 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:14, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
Audi A2 napisał: | Może jestem męczący ale tak już mam, zawsze dążę do wyjaśnienia wszystkiego do końca. Jak wiesz miałem problemy z tym zaworem, tankowałem paliwko i przelałem jak się okazało dystrybutor był walnięty i nie wyłączał przy pełnym. Bujałem się z tym błędem prawie dwa miechy przez tą moją pechową rękę. Przez ostatnie dwa dni błędu nie dało się wykasować i silnik przygasał. Musiałem się zabrać za ten zawór i go wyregulować według twojej instrukcji. Odkręciłem tą śrubkę delikatnie w lewo no i ruszył ale do czego dążę jeżeli odkręcę mocniej w lewo to zaczyna głośniej pracować słychać takie mocniejsze dudnienie w tym filtrze. Chciałbym to tak wyregulować aby cicho pracował i zarazem działał zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Wyregulowałem to tak aby w 2 polu wskazań bylo 100% ale wtedy zbyt głośno pracuje ten zawór może nie on tylko to dudnienie tego filtra. Moje pytanie czy mogę zjechać tak do 75, 80% tej wartości? |
Jak nie wywala błedu i auto dobrze odpala na ciepło nie przygasa to tak. On powinien wyraźnie na jałowym cykac co jakis czas
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Śro 22:17, 21 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Śro 22:24, 21 Lis 2012 Temat postu: |
|
Wszystko jasne, przykręcę go do tych 80% wtedy jest cichutko. Dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Sob 17:13, 09 Lis 2013 Temat postu: Re: Test zaworu N80 |
|
Audi A2 napisał: | Mam pytanko do profesjonalisty od programu Vag-Com. Co oznaczają te dwie wrtości procętowe LOAD podczas testu zaworu N80? Zmieniają się w zależności od manualnego wysterowania tego zaworu.
|
Proszę o informację jak manualnie wysterowuje się ten zawór??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Sob 19:09, 09 Lis 2013 Temat postu: |
|
Rozłączasz jeden wężyk i w środku otworu jest śruba którą regulujesz tylko już nie pamiętam czy na wejściu czy wyjściu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:20, 09 Lis 2013 Temat postu: |
|
Zrobiłem logi tego zaworka i oto wyniki.
Warunki pracy:
temp. 90st.
silnik pracuje na biegu jałowym.
Czy to oznacza, że zaworek jest do wymiany??
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez maxfly dnia Sob 21:23, 09 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:08, 10 Lis 2013 Temat postu: |
|
Podpiołeś się pod ten temat ale nic nie piszesz o objawach twojego problemu jakiś błąd wywala, silnik przygasa?
Jeżeli masz błąd 16825 powstaje najczęściej z uwagi na nie sprawny ów zawór N80. Nie wszyscy jednak wiedzą, że sam zawór w większości wypadków nie ulega awarii tylko, jak ja to nazwę "zaciśnięciu". Żeby usprawnić przepływ należy poluzować istniejącą w nim śrubkę, widoczną przez jeden z otworów. Na początek proponuję odkręcić tę śrubę o jeden obrót (kręcimy w lewo) i zobaczyć jak się będzie zachowywał zawór. Jeśli usłyszymy wyraźne cykanie wszystko jest ok - błąd powinien przeskoczyć na sporadyczny. Jeśli dalej słabo cyka i błąd istnieje, proponuję odkręcić śrubę o kolejne pół obrotu. Zwiększenie przepływu odpowietrzania ze słabego cykania nagle usłyszymy wyraźne (mocne) cykanie i błąd powinien ustąpić. Po każdej regulacji robimy test zaworu.
Jeżeli słyszalne jest cykanie a błąd nadal wywala można sprawdzić czy jest szczelny dmuchając w niego przeciwnie do kierunku przepływu (jest narysowana strzałka). W przypadku gdy nie słychać cykania i da się dmuchać w przeciwnym kierunku zawiesił się na dobre i jest do wymiany.
Jeżeli powyższe czynności wskazują, że zawór jest ok, a błąd nadal istnieje problemem może być filtr węgla aktywnego, który został zalany przez paliwo przy przetankowaniu czyli laniu paliwa pod korek! tego też nie opisałeś.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Nie 15:08, 10 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Nie 13:54, 10 Lis 2013 Temat postu: |
|
Problemem jest błąd:
17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation
P1553 - 35-10 - - - Intermittent
Silnik dostaje "epilepsji" zapalają się kontrolki ABS/EPC/ESP i wykrzyknik na FIS.
Dziwne jest to, że jak odłączę wtyczkę od EGR to wyrzuca check i błędy egr na VAG-COM i nie ma problemu z powyższym błędem.
Podejrzewałem, że to uszkodzony EGR, ale po podpięciu kompa i wykasowaniu błędów wszystko jest z nim OK, nawet się adaptuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:33, 10 Lis 2013 Temat postu: |
|
Sprawdź ten zawór jak wyżej opisałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pon 14:09, 11 Lis 2013 Temat postu: |
|
Panowie więc tak...
zawór po regulacji śrudbki także nie działa jednak zaintrygowała mnie jedna rzecz. Wziąłem do ręki miernik i zmierzyłem napięcia we wtyku.
Zmierzone napięcia to na 1 pinie 13.9V, natomiast na 2 pinie jest ok 2V.
Dodam, że samochód pracuje na biegu jałowym.
Proszę o podpowiedź, czy tak ma być lub jeśli ktoś chciałby pomóc to o zmierzenie tego napięcia u siebie.
(masa 1 pin, masa 2 pin).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:13, 12 Lis 2013 Temat postu: |
|
Podłączyłem zawór "na krótko" po aku i działa.
Wygląda na to, że mam przebicie na masę w tym wtyku od N80.
Proszę o info jeśli ktoś wie skąd sterowany jest ten zawór tzn. skąd podawane jest napięcie, bo z tego co zauważyłem to ten kabel idzie gdzieś od listwy wtryskowej.
Nie ukrywam, że liczę w tym miejscu na PinkFloyd'a.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:50, 14 Lis 2013 Temat postu: |
|
maxfly napisał: | Panowie więc tak...
zawór po regulacji śrudbki także nie działa jednak zaintrygowała mnie jedna rzecz. Wziąłem do ręki miernik i zmierzyłem napięcia we wtyku.
Zmierzone napięcia to na 1 pinie 13.9V, natomiast na 2 pinie jest ok 2V.
Dodam, że samochód pracuje na biegu jałowym.
Proszę o podpowiedź, czy tak ma być lub jeśli ktoś chciałby pomóc to o zmierzenie tego napięcia u siebie.
(masa 1 pin, masa 2 pin). |
Po co jest to forum jak żaden z Szanownych kolegów nie jest w stanie zmierzyć napięcia w kostce 2 pinowej i pomóc w potrzebie??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 12:17, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
Jak na daną chwilę 122 posty i zero na Twoim koncie "Pomógł" a więc staraj się też pomagać. Wieczorem sprawdzę i podam Ci napięcie na tych dwóch pinach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maxfly
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WWA Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:17, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
Dzięki serdeczne. Sprawdź proszę jeszcze jeśli masz multimetr z tzw. brzęczykiem ciągłości obwodu czy na pinie gdzie będzie napięcie po uruchomieniu silnika (ok 13.5V) będzie sygnalizacja ciagłości przy wyłączonym silniku pomiędzy tym pinem i masą.
P.S. Nie zrozum mnie źle z tym 0 kliknięć pomógł ale to nie jest żaden wyznacznik.
Pozdrawiam Cie serdecznie i napewno klikę "pomógł" za Twoją informację dla mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:54, 15 Lis 2013 Temat postu: |
|
Wtyk wypięty z zaworu, silnik zgaszony, bez zapłonu:
pin 1 zwarcie z masą
pin 2 brak zwarcia z masą
Przy wypiętym wtyku z zaworu, zapłon włączony:
pin 1 + masa - 0.07V
pin 2 + masa - 2.07V
Przy wypiętym wtyku z zaworu, silnik pracuje:
pin 1 + masa - 14.02V
pin 2 + masa - 2.30V
pomiędzy pinami - 11.75V
Wtyk wpięty do zaworu, silnik pracuje:
pin 1 + masa - 13.80V
pin 2 + masa - 11.00V
pomiędzy pinami - 3.40V
Po wypięciu wtyku i odpaleniu silnika będziesz miał błąd tego zaworu a więc nie zapomnij go później wykasować.
Ps. Co do twojego postu...
maxfly napisał: | Po co jest to forum jak żaden z Szanownych kolegów nie jest w stanie zmierzyć napięcia w kostce 2 pinowej i pomóc w potrzebie?? |
...ostro pojechałeś po nas, ale czasami taka ostra prawda mobilizuje zwłaszcza admina...często jest tak, że brak czasu na cokolwiek.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Audi A2 dnia Pią 20:06, 15 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1953
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 200 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 9:53, 17 Lis 2013 Temat postu: |
|
maxfly co z tym zaworem działa czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|