Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:00, 09 Wrz 2012 Temat postu: Test zaworu EGR |
|
Witam i pozdrawiam.
Proszę o pomoc w jaki sposób mam zrobić test zaworu EGR.
Adaptacja zaworu w VAG COM wyszła pomyślnie. Interesuje w jaki sposób robi się test tego zaworu.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Nie 21:41, 09 Wrz 2012 Temat postu: Re: Zawór EGR |
|
tobi71 napisał: | Witam i pozdrawiam.
Proszę o pomoc w jaki sposób mam zrobić test zaworu EGR.
Adaptacja zaworu w VAG COM wyszła pomyślnie. Interesuje w jaki sposób robi się test tego zaworu.
Pozdrawiam. |
grupa 74: (adaptacja na basic - nastawy podstawowe)
pole 1 położenie 0 zaworu: wartość 0,3 do 1,3V (zamknięty)
pole 2 położenie 100% zaworu: wartość 2,9 do 4,6V (100% otwarty)
pole 3 polozenie aktualne zaworu: wartośc 0,3 do 4,6V zależy od stanu zaworu: widać w trakcie jazdy jak załączy zawór, normalnie powinno być jak w polu 1 do czasu załączenia.
pole 4 stan adaptacji: prawidłowa lub nie.
Złe wartości napięć poza zakresami w ktorymkolwiek polu - uszkodzony zawór lub połączenia elektryczne.
Testowanie zaworu grupa 75 (basic)
pole 1 obroty silnika
pole 2 podcisnienie w kolektorze 240-420 w zaleznosci od rozgrzania silnika
pole 3 róznica podciśnienia po zadziałaniu zaworu minimum 50
pole 4 stan testu: włączony/wyłaczony test ok/test nie ok.
Zły wynik testu - poniżej 50 - zatkane rury EGR, zle założony zawór, zatkany zawór, zatkany wylot z kolektora wydechowego do EGR np. kawałki blachy ze stopionego katalizatora wstępnego w kolektroze wydechowym latają po instalacji.
Aby załączyć test rozgrzej silnik ponad 80stopni i na postoju uderz w pedał gazu 5 razy az do uzyskania maksymalnych obrotów, test powinien się uruchomić, jezeli sie nie uda załączyć, zrobi to sam w trakcie jazdy - najlepiej trasa i jazda ze stała prędkościa obrotową, obserwujesz 75 w zwyklym trybie nie basic-nastawy podstawowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:06, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
PinkFloyd mógłbym Cię prosić o info jak wykonać vagiem 311-2 adaptację egr?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:14, 20 Paź 2012 Temat postu: |
|
grom546 napisał: | PinkFloyd mógłbym Cię prosić o info jak wykonać vagiem 311-2 adaptację egr? |
[Select]
[01 - Engine]
[Meas. Blocks - 08]
Select Group 074.
[Go!]
MVB 074.1: Min Position in Volts
MVB 074.2: Max Position in Volts
MVB 074.3: Potentiometer voltage
MVB 074.4: Adaption status: (Run/OK/etc)
[Switch to Basic Settings]
MVB 074.4: Adaption status: (Run) then it should change to (ADP OK)
[Switch to Measuring Blocks]
[Close Controller, Go Back - 06]
Special Notes:
* For ECU's using ME 7.5, the coolant temp needs to be between 10 and 50 °C.
* In case the adaptation fails switch OFF the Ignition for 30 Seconds, then switch it ON and try again.
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:18, 22 Paź 2012 Temat postu: |
|
A dla naszego modelu trzeba spełnić te 10C-50C ? Może jeszcze inne wymagania ? Robić na wyłączonym silniku ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:32, 23 Paź 2012 Temat postu: |
|
Na początek dobrze jest wykasować nastawy podstawowe.
01 - Silnik
login 12233
potem adaptacje
potem w kanał 00 wartość 0
testuj zapisz i gotowe.
robisz adaptacje przepustnicy i EGR na wyłaczonym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Datex
Dołączył: 12 Mar 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sopot Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:46, 07 Cze 2021 Temat postu: |
|
Witam, a ja mam następujący problem. Co jakiś czas wywalało mi błąd czujnika w kolektorze ssącym szczelność sprawdzona przepustnica wyczyszczona i egr również no i właśnie z tym EGR jest teraz problem. Adaptacja przepustnicy ok, ale EGR ciągle wyskakuje ERROR i błąd EGR-a związany z tym, że nie chce zrobić adaptacji. Przed czyszczeniem i po czyszczeniu nie było ERROR tylko OK, ale po próbie adaptacji mam właśnie wyżej wspomniany problem. Co może być nie tak ? Adaptacja przeprowadzana wedle instrukcji. Dodam tylko, że podczas adaptacji nie słyszę zaworu EGR. Czy możliwe jest, że to EGR był powodem wywalania błędu map sensora bo nie działał i cały czas był w pozycji zamkniętej a podczas adaptacji wyskoczył ERROR i to zapisało się w sterowniku i mam teraz błąd EGR-a którego nie da się skasować. Ktoś coś pomoże ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|