Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:35, 07 Wrz 2012 Temat postu: Test sondy labda |
|
Poszukuję informacji w jakich blokach VAG-COMa znajdę dane na temat pracy sondy lambda. Interesuje mnie sonda przed katalizatorem oraz za katalizatorem.
Po diagnostyce ze znajomym zakres pracy sondy wahał się od -11 do + 14, były to losowe wartości w których średnia była na poziomie -4 do +8. Logi oczywiści były dynamiczne. Poprawna wartość dla sondy to 0.97 - 1.03.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:24, 07 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Test dla silników benzynowych grupy VAG
1. Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.
2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.
Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.
3. Test katalizatora.
Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.
jak nie masz vaga:
prawidłowa praca sondy ,to przynajmniej 8 pomiarów na 10sec.najlepiej w pełnym zakresie ,to zależy od sondy,ale najczęściej od 0.1-1V
lub 0.6-1.6V,
mozna też sprawdzić miernikiem cyfrowym,najlepiej z linijką analogową
zazwyczaj w 3,lub 4przewodowych sondach czarny jest przewodem sygnałowym.
Najlepiej jest sprawdzac na oscyloskopie , miernik nie zawsze dobrze pokaże zminy napięcia , a szybkość zależy od parametrów lambdy i od szybkości komputera który obsługuje wtrysk , ale powinno pływać w zakresie 0,2 do około 0,9V , i przebieg raczej zblizony do prostokątu.
pomiaru napięcia dokonuje się pomiędzy przewodem czarnym a masą samochodu i tu nap. ma się zawierać w zakresie 0,1-1V, natomiast po rozgrzaniu silnika do 90stopni dokonuje się pomiaru pomiędzy przewodem szarym a masą samochodu i tu nap. powinno wynosić 0V, wtedy jest wszystko O.K. Przy założeniu że obwód podgrzewania lambdy jest sprawny.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Pią 11:34, 07 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 15:01, 07 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Bardzo wyczerpująca odpowiedz. Wielkie dzięki. Po wszystkim dam znać co wyszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:58, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Witam. W grupie nr 34 wszystko po tescie jest git <B1>
Nie mogę zrobić pomiaru drugiej sondy lambda ponieważ w grupie 36 jest wartosc w voltach.
Proszę o pomoc co jest grane. Używam VAG-COM 4.09
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:19, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Witam. Jeśli w polu 4 po teście sondy lambda mam wynik B1-S1 OK to czy nie mam się martwić o sondę, rozumie że w tym przypadku sonda działa jak należy.
Gdzie znajduje się główna sonda lambda w Audi A2?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1952
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 199 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Wto 5:28, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
tobi71 napisał: | Gdzie znajduje się główna sonda lambda w Audi A2? |
Główna sonda to ta przed katalizatorem, bardzo dobry dostęp wystarczy odkręcić osłonę kolektora wydechowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:01, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
najwazniejsza jak pisze kolega jest sonda w kolektorze ona steruje dawka paliwa. Druga wychwytuje tylko wzrost tlenków azotu, nie ma wpływu na prace silnika, daje znac kontrolka o złym składzie spalin- niesprawnosci katalizatora. jej prace mozna oszukac emulatorem jak komus nie chce wymieniac sie katalizatora. Pierwsza musi byc sprawna dla prawidłowej pracy silnika- jak jest ok to dobrze. ECU w A2 szybko wychwytuje zła prace sondy (czesto juz wywala jak brudna jest przepustnica i jest zły skład mieszanki) wiec sama jej niesprawnosc powinien wychwycic ECU w błedach sterownika. Jak test jest ok to wszystko wporządku. Testy najlepiej przeprowadza sie na pełnej wersji vaga 311-2 lub VCDS ( oryginalny ). jak nie masz 311-2 to prześle CI na maila.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez PinkFloyd dnia Wto 6:02, 11 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tobi71
Dołączył: 31 Sie 2012
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 6:35, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
Czesc. Podoba mi się to co tutaj przeczytałem. Od jakiegoś czasu martwiłem się że mam problemy z sondą ale po testach VAG oraz opiniach kolegów jestem spokojny i wiem że zaoszczędziłem te 500 zł.
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
grom546
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 961
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa - Grochów Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:30, 10 Cze 2013 Temat postu: |
|
Czy sonda nox po kacie jest szerokopasmowa ? Bo słyszałem że szerokopasmowych nie da się emulować ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
PinkFloyd
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 1761
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 145 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: USA - (pochodzenie Szczecin) Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:44, 10 Cze 2013 Temat postu: |
|
Jedziesz do tunera wylaczasz kata nox i sondę nox i po problemie [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Datex
Dołączył: 12 Mar 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sopot Płeć:
|
Wysłany: Nie 10:10, 11 Kwi 2021 Temat postu: |
|
PinkFloyd napisał: | Test dla silników benzynowych grupy VAG
1. Test pierwszej sondy Lambda
Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.
2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.
Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.
3. Test katalizatora.
Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.
jak nie masz vaga:
prawidłowa praca sondy ,to przynajmniej 8 pomiarów na 10sec.najlepiej w pełnym zakresie ,to zależy od sondy,ale najczęściej od 0.1-1V
lub 0.6-1.6V,
mozna też sprawdzić miernikiem cyfrowym,najlepiej z linijką analogową
zazwyczaj w 3,lub 4przewodowych sondach czarny jest przewodem sygnałowym.
Najlepiej jest sprawdzac na oscyloskopie , miernik nie zawsze dobrze pokaże zminy napięcia , a szybkość zależy od parametrów lambdy i od szybkości komputera który obsługuje wtrysk , ale powinno pływać w zakresie 0,2 do około 0,9V , i przebieg raczej zblizony do prostokątu.
pomiaru napięcia dokonuje się pomiędzy przewodem czarnym a masą samochodu i tu nap. ma się zawierać w zakresie 0,1-1V, natomiast po rozgrzaniu silnika do 90stopni dokonuje się pomiaru pomiędzy przewodem szarym a masą samochodu i tu nap. powinno wynosić 0V, wtedy jest wszystko O.K. Przy założeniu że obwód podgrzewania lambdy jest sprawny. |
Czyli rozumiem, że test pierwszej sondy lambda to tej przed katalizatorem a test drugiej to tej za katalizatorem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Audi A2
Dołączył: 24 Lut 2012
Posty: 1952
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 199 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:08, 11 Kwi 2021 Temat postu: |
|
Dokładnie tak jak napisałeś.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Datex
Dołączył: 12 Mar 2021
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sopot Płeć:
|
Wysłany: Pon 11:53, 12 Kwi 2021 Temat postu: |
|
Ok, dzięk.
A co w przypadku kiedy test sondy pierwszej wyszedł ok a test drugiej nie chce się rozpocząć natomiast test kata wyszedł niepomyślnie. Używam pelnej wersji Vaga 311.2 kabel Viaken i wszystko skonfigurowane jak powinno być czyli 9600 ustawione i opóźnienie z 16 na 12 i mniej też ustawione lecz testu drugiej sondy nie mogę wykonać. Co może być nie tak ? Dodam, że oporność grzałki jest ok jak i pomiar napięcia w Vagu też niby prawidłowy, napięcia miernikiem nie sprawdzałem.
Silnik 1.4 benzyna gaz i wywala błąd w Vagu 16804- catalyst system bank 1 efficiency below threshold P0420 - 35 - 00 --
Czasem wywali błąd na desce rozdzielczej lecz nie zawsze, ale w Vagu błąd pojawia się zawsze. Czy emulator drugiej sondy pomoże ? Bo możliwe, że to od jazdy na gazie.
Autko zakupione niedawno dla partnerki i trzeba go trochę doprowadzić do porządku.
Dodam też, że pali olej w jakich ilościach jeszcze nie wiem i lekko kopci i czuć olejem.
Przed sprzedażą silnik był wymieniany i zalany olejem 5w30. Na dniach będę robił płukankę i zalewał Valvoline 5W50 i zobaczę czy kopcenie ustanie. Piszę to bo możliwe, że to spalanie oleju ma wpływ na mó wcześniej opisany błąd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|