Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Prośba o ocenę logów satycznych 1.4 TDI (AMF)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:54, 14 Gru 2015 Temat postu: Prośba o ocenę logów satycznych 1.4 TDI (AMF)

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Proszę o ocenę logów stycznych grupa 3 jest razem z testem zaworu EGR a grupa 11 z testem turbosprężarki.
Chyba można stwierdzić że przepływomierz do wymiany?, Proszę aby ktoś bardziej doświadczony w odczycie logów powiedział co jeszcze może być nie tak. Samochód w miarę normalnie przyspiesza błędy nie wyskakują. Filtr powietrza był w opłakanym stanie dlatego pewnie przepływomierz do wymiany:(


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Pon 21:55, 14 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:33, 14 Gru 2015 Temat postu:

Zaczynamy :-)

- BIPy w miarę ok lecz koło 40s na 2 pompce nieco się podniosły
- ciekawa rzecz, że z wzrostem doładowania maleje odczyt przepływki
- dawki paliwa bardzo dobre

Gazowałeś samochód na postoju?
Przydałyby się jeszcze logi dynamiczne, 3 bieg od 1500obr do 4000, pełen gaz. Głównie grupy 004, 008, 010, 011, 013, 023.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:49, 14 Gru 2015 Temat postu:

Logi robiłem tak że po 30s przygazowałem czekałem aż obroty spadną i kończyłem pomiar, wyjątkiem jest chyba grupa 3 i 11(przepływka, turbo) tu gazowałem wcześniej.
Właśnie ta przepływka mnie zastanawia nie wiem czy już szukać nowej czy może da się coś z nią zrobić, czyściłem ją dzisiaj sprayem do styków (zarówno te blaszki w środku jak i czujnik temperatury) i na zimnym silniku pokazuje teraz 230mg/R wcześniej na ciepłym 200mg/R ale jak zwiększam obroty to ta wartość nadal spada jak wcześniej.
Jeszcze sprawdzę kostkę czy wszystkie napięcia są ok, gdzieś widziałem taki poradnik na YT ale raczej będzie konieczna wymiana.
Logi dynamiczne oczywiście zrobię tylko chciałbym wcześniej uporać się z przepływką.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Pon 23:08, 14 Gru 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 8:30, 15 Gru 2015 Temat postu:

Mała uwaga co do sposobu przeprowadzania logów:
- nie ma potrzeby by przy statycznych logach dodawać gaz, samochód ma działać na jałowych obrotach, generalnie po statycznych logach nie można jednoznacznie powiedzieć, że coś nie działa (chyba, że dana część jest ewidentnym trupem), przy statycznym sprawdzamy ustawienie silnika
- logi dynamiczne mówią dopiero czy dana część jest niesprawna i w jakim stopniu jest niesprawna. Po logach statycznych nigdy nie stwierdzisz, czy przepływka działa czy nie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez trepek dnia Wto 8:31, 15 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:52, 23 Gru 2015 Temat postu:

Czy mogę prosić w międzyczasie o ocenę logów dla silnika 1.9TDI z Octavi I 2004r. Posiadam logi statyczne i dynamiczne (grupa 03 i 11) nie wiem czy regulamin forum na to pozwala, jeżeli nie to czy mogę komuś przesłać na priva bo sąsiad mnie prosił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 22:42, 23 Gru 2015 Temat postu:

Dawaj te logi :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:30, 24 Gru 2015 Temat postu:

Statyczne:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

I dynamiczne:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Turbina ma zmienna geometrię i ta zacinająca się zmienna geometria chyba była przyczyną wchodzenia samochodu w tryb awaryjny (turbina mocno przeładowywała). Turbina już wyczyszczona teraz samochód chodzi chyba normalne przynajmniej wkręca się normalnie ponad 4tys obrotów.
Proszę o ocenę przepływomierza bo nie wiem czy tak powinny wyglądać logi i grupa 8 logi statyczne tak powinno być ? czy coś jest nie tak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 11:45, 24 Gru 2015 Temat postu:

Najważniejsze są dynamiczne dla przepływomierza.

Te logi są przed czyszczeniem turbiny? Bo strasznie turbo przełądowuje i widać, że od 3000rpm samochód praktycznie się nie rozpędza.
Przepływka w tych logach jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:07, 24 Gru 2015 Temat postu:

Tak turbo jest przed czyszczeniem, teraz jest już ok, ale jeszcze trzeba zrobić ponownie logi dynamiczne turba by się upewnić. A przepływka logi statyczne są ok?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez andrzejaslo dnia Czw 12:08, 24 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Czw 12:38, 24 Gru 2015 Temat postu:

Przepływka ok.
Zróbcie jeszcze dynamicznie grupę 004, będzie widać w jakim stanie pompa wtryskowa.
Poprawcie też kąt wtrysku bo jest na 44 a powinien być w zakresie 50-55.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 13:40, 26 Gru 2015 Temat postu:

A czy zawór EGR w moich wcześniejszych logach statycznych A2 1.4 TDI otwiera się i zamyka prawidłowo? na zamkniętym jest 19.9% a otwartym 64.5%, gdzie w Octavi 1.9TDi jest na zamkniętym 0% a otwartym 99.6%

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 21:08, 26 Gru 2015 Temat postu:

Myślę, że sam sobie odpowiedziałeś :-) Przeczyść EGRa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:48, 27 Gru 2015 Temat postu:

Problem w tym że czyściłem i sprawdzałem membrana trzyma ciśnienie a zawór był zatkany syfem ale po przeczyszczeniu działał ok. Sprawdzałem taką dużą strzykawką 100ml. Wężyki podciśnienia wymienione, a czy jest możliwe że przez te wężyki może dostawać się do egr-u olej? bo jak wymieniałem to był mokry wężyk idący do zaworu w środku i ewidentnie widać było że cieknie tak jakby z pod kopułki zaworu olej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
berthold61
  
  


Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 907
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ruda Śląska

PostWysłany: Nie 22:45, 27 Gru 2015 Temat postu:

andrzejaslo napisał:
Problem w tym że czyściłem i sprawdzałem membrana trzyma ciśnienie a zawór był zatkany syfem ale po przeczyszczeniu działał ok. Sprawdzałem taką dużą strzykawką 100ml. Wężyki podciśnienia wymienione, a czy jest możliwe że przez te wężyki może dostawać się do egr-u olej? bo jak wymieniałem to był mokry wężyk idący do zaworu w środku i ewidentnie widać było że cieknie tak jakby z pod kopułki zaworu olej.


weś to gówno zaślep od strony spalin i już komu potrzebny jest EGR ? odpowiem ekologom nikomu więcej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 0:27, 28 Gru 2015 Temat postu:

Bez egra diesle głośniej działają i wolniej się nagrzewają. A tak to więcej z tym problemów niż pożytku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:01, 28 Gru 2015 Temat postu:

trepek napisał:
Bez egra diesle głośniej działają i wolniej się nagrzewają. A tak to więcej z tym problemów niż pożytku.

Do tego jeszcze trzeba dodać że turbina dostaje mocniej w d...

Mam takie pytanie jeżeli robię test EGR-u to zawór powinien otwierać się całkowicie i zamykać całkowicie, skąd komputer wie czy zawór jest otwarty w 100% czy zamknięty czy np. otwarty na 65%, tzn. który czujnik to zczytuje?
Pytam bo czyściłem zawór i jestem pewny że membrana jest cała a zawór otwierał się i zmykał po czyszczeniu prawidłowo, dlatego albo czujnik źle działa, albo jest słabe podciśnienie i zawór się nie otwiera całkowicie tylko na 2/3


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 22:09, 28 Gru 2015 Temat postu:

EGRem steruje zawór N18 (bliźniacza konstrukcja do N75 od turbiny). Komputer nie ma danych bezpośrednio od EGRa lecz od N18 (i od przepływomierza).

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 23:09, 28 Gru 2015 Temat postu:

Wielkie dzięki jutro zabieram się za sprawdzenie i prawdopodobnie regeneracje zaworu N18. Najprawdopodobniej z racji tego że EGR mógł być długo niedrożny (zapieczony) na zawór N18 było podawane ciągle napięcie i mógł się przegrzać, smar w nim stwardniał i teraz źle steruje.

Jeżeli ktoś ma podobny problem to znalazłem filmik jak zrobić regeneracje zaworu N18 jak i N75
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
trepek
 
 


Dołączył: 08 Gru 2014
Posty: 1840
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 59 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Olkusz
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 8:32, 29 Gru 2015 Temat postu:

Tak jak na filmiku, bardzo skomplikowane te zaworki nie są w środku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzejaslo
 
 


Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:41, 29 Gru 2015 Temat postu:

Rozebrałem zawór sam tłoczek jest w miarę ok ale elektromagnes nie działa tak że trzeba szukać nowego zaworu niestety Smutny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin