Forum AUDI A2 Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

problemy z uruchomieniem 1.2 tdi

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
Marcin76
 
 


Dołączył: 23 Sie 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 20:56, 23 Sie 2017 Temat postu: problemy z uruchomieniem 1.2 tdi

Witam zakupiłem audi a2 1.2 tdi w półautomacie z uszkodzonym sprzęgłem po wymianie sprzęgła i wybieraka przy skrzyni auto nie odpala z kluczyka tylko ewentualnie na krótko i zaraz gaśnie.Po podpięciu pod WAGA nie ma żadnych błędów po wykonaniu adaptacji też nie odpala może ktoś spotkał się z takim problemem ????może ktoś podrzuci co jest grane bo fachowcom skończyły się pomysły pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Śro 21:16, 23 Sie 2017 Temat postu:

Ustaw napięcie na wysprzęgliku na ok 1V i potem adaptacja sprzęgła a gdzie są fachowcy od tych automatów ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bogdand dnia Śro 21:18, 23 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal1985
 
 


Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 12:01, 21 Paź 2017 Temat postu:

Witam,

podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego.

Dzik ostatnio miał wyciek z oringów. Po ich wymianie płyn już nie ucieka. Ale po przejechaniu około 1kkm po zgaszeniu nie odpalił. Musiałem zrobić mu adaptację skrzyni.
Pytanie co może być powodem samoistnego zgubienia na stawów podstawowych?

Tutaj szczególnie proszę Ciebie Bogdand o wypowiedzenie się.

Z góry dzięki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Sob 18:33, 21 Paź 2017 Temat postu:

To, że wymieniłeś oringi nie miało wpływu na późniejsze problemy. Nie wiem czy regulowałeś linkę wysprzęglika i czy miałeś jakieś błędy. Gdybyś sprawdził czy wtedy silnik dałoby się odpalić w pozycji N lewarka to można podejrzewać, że kończy się sprzęgło. Jeżeli adaptację robiłeś to pewnie odczytałeś czy były jakieś błędy od skrzyni biegów i skasowałeś. Możliwe, że masz już zużyty wysprzęglik, który się zacina i jeżeli nie wysprzęgli to nie uruchomisz silnika. Ja miałem kiedyś przypadek w Lupo 3L, że skrzynia zgubiła biegi w czasie jazdy, silnik pracował tylko na wolnych obrotach a po zgaszeniu już nie odpalił, do domu daleko, środek nocy a na drodze totalna ślizgawka , pomogło odłączenie akumulatora i po podłączeniu auto odżyło ale wtedy to nawet nie wiedziałem, że należy robić adaptację sprzęgła, a auto prosiło się o to już od dawna.
Musisz podać więcej szczegółów aby coś sensownego stwierdzić i kiedy ostatnio była robiona adaptacja, czy zauważyłeś różnicę w działaniu sprzęgła przed awarią i po adaptacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal1985
 
 


Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 6:43, 23 Paź 2017 Temat postu:

dzięki za odpowiedź.

To, że wymiana oringów nie ma bezpośrednio nic wspólnego z utratą nastawów to wiem. Wcześniej po utracie płynu trzeba było robić adaptację, bo zwyczajnie nie chciał odpalić. Od piątku zrobiłem może 10km i znów to samo. W piątek jak i wczoraj nie odpalił na "N".

Sprawdziłem to na wyprzęgniku jest 3,9V i mam nadzieję, że to jest powodem utraty tych nastawów.

Wyreguluję i zobaczymy czy będzie ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 12:44, 23 Paź 2017 Temat postu:

Jeżeli miałeś wcześniej ustawione prawidłowo napięcie na wysprzęgliku to pojawienie się takiego napięcia - 3,9V może świadczyć, że uszkodzony jest potencjometr na wysprzęgliku np. wytarta ścieżka lub zanieczyszczenie na ślizgu (obecność płynu hydraulicznego) ew. przerwa na przewodzie elektr. do wysprzęglika. Takie napięcie pojawia się raczej gdy wysprzęglik jest zaciągnięty. W zasadzie przy takim napięciu adaptacja nie powinna przejść chyba, że dzieje się to sporadycznie i w czasie adaptacji potencjometr wysyła prawidłowe nastawy a w czasie jazdy następuje błąd i gubi nastawy początkowe.
Mam nadzieje, że wiesz jak prawidłowo odczytać napięcie - wysprzęglik musi być w pozycji spoczynkowej czyli cofnięty.
Jeżeli mam rację co do uszkodzonego wysprzęglika to czeka cię wymiana na nowy i tu koszty są duże bo pow. 1500zł za nowy lub regeneracja starego. Jest taki fachowiec co regeneruje i koszt wynosi 300zł nie zależnie czy wyślesz do naprawy na wymianę i sam wymienisz czy pojedziesz na wymianę do niego ok. 170km od Wrocławia.
Niestety przy regeneracji nie masz gwarancji czy potencjometr w takim regenerowanym będzie długo działał i co jest częstą przypadłością tych wysprzęglików to wyciąga się linka i jeżeli jest dużo wyciągnięta to możesz mieć problem z prawidłowym ustawieniem napięcia 1,9V i wtedy należy zmniejszyć nastawę np. na 1,3V aby przeszła adaptacja ale to w niczym nie przeszkadza.
Plusem regeneracji jest to, że szybko się nie zatrze bo ma poprawioną osłonę przy lince a nowe też trafiają się wadliwe mechanicznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal1985
 
 


Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:24, 23 Paź 2017 Temat postu:

Silnik wyłączony:

Na STOP i D mam 1,72V
Na "N" mam 3,86V

Jest ok czy nie. Bo już zdębiałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 15:50, 23 Paź 2017 Temat postu:

Jest dobrze, spróbuj zrobić adaptację na niższym napięciu np. 1,4V, a masz jakieś błędy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal1985
 
 


Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 16:18, 23 Paź 2017 Temat postu:

No właśnie zero błędów.

Czyli ustawić na D do 1,4V. To mam napiąć czy poluzować linkę?

Jak to wpłynie na wysprzęglanie ? Bo teraz momentami bardzo agresywnie zasprzęgla.

Orientujesz się w którym bloku można potencjometr sprawdzić ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal1985 dnia Pon 16:22, 23 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal1985
 
 


Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:21, 23 Paź 2017 Temat postu:

Zastanawia mnie kila wskazań w MVB. Prośba do posiadaczy 1.2 TDI o sprawdzenie czy mają podobnie.

Dziwne wskazanie prędkości 3km/h na postoju:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wskazanie temp 4 okno:
[link widoczny dla zalogowanych]

Wskazanie na D: 1,74V
[link widoczny dla zalogowanych]

Bardzo wysoka temperatura:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wskazanie na N:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafal1985 dnia Pon 18:41, 23 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:34, 23 Paź 2017 Temat postu:

Proponuję ustawić niższe napięcie z tego powodu, że zacinający się wysprzęglik jeżeli będzie pracował w innym położeniu - bardziej napięta linka - to wtedy może się nie blokować i można wtedy podkręcić linkę o 2 obroty nie robiąc adaptacji a jeżeli mocniej podkręcimy to adaptacja, można wtedy nawet ustawić poniżej 1V. #Jak kręcimy nakrętką w prawo blokując linkę lub linką w lewo blokując nakrętkę to napięcie zmniejszamy. Nie jest to lekarstwem na Twój przypadek tylko doraźną pomocą jeżeli coś poskutkuje.
Brak błędów może być wynikiem usterki mechanicznej, pisałem kiedyś że ulega awarii tuleja prowadząca łożysko sprzęgłowe i masz opory mechaniczne przy wysprzęglaniu.
Jak regulujesz napięcie na lince to lewarek na Stop, stacyjka wyłączona i potem po regulacji na włączonej stacyjce odczytuj napięcie dając lewarek na tiptronic.
Moje porady są wynikiem jako takiego rozeznania w temacie i na podstawie własnych doświadczeń i nie ma mądrego co by na odległość podał dokładną przyczynę.
Jeżeli nie ma problemów z biegami czyli nastawnik biegów i skrzynia pracuje poprawnie tym bardziej, że przechodzi adaptację to najczęściej problem taki powoduje sprzęgło lub wysprzęglik.
Ustawienie mniejszego napięcia na wysprzęgliku nie wiem czy spowoduje łagodniejsze zasprzęglenie gdyż masz jakąś usterkę mechaniczną ale nie wykluczam, że nie pomoże.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal1985
 
 


Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 18:47, 23 Paź 2017 Temat postu:

Domyślam się, że to doraźne.

Rzuć proszę okiem na mój ostatni post.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Pon 19:22, 23 Paź 2017 Temat postu:

Nie mam teraz możliwości sprawdzenia jak u mnie to wygląda ale wiem, że wadliwy czujnik prędkości zamontowany na skrzyni biegów może dużo namieszać.
Miałem taki przypadek, że myłem komorę silnika wodą zwykłym wężem podłączonym do kranu i dostała się gdzieś woda, możliwe że na czujnik prędkości i auto potem gwałtownie zasprzęglało do czasu aż woda wyschła. W naszych autach koniecznie musi być osłona pod silnikiem osłaniająca przed bryzgami wody.
Jeżeli chodzi o tą wysoką temperaturę to nie ma wpływu na skrzynię bo jest wynikiem uszkodzonego czujnika temp oleju.
Napięcie na wysprzęgliku u każdego może być inne w zależności od tego w jakim stanie jest sprzęgło i jak jest ustawiony wysprzęglik, jeżeli ustawisz niższe poniżej zalecanej wartości 1,9V to w pozycji D też będzie niższe np. 3,6V


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal1985
 
 


Dołączył: 21 Paź 2015
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 19:34, 24 Paź 2017 Temat postu:

Witam,

po mojej głębszej diagnostyce wyszło, że na 99% zacina się dźwignia sprzęgła. W MVB 03 okno 3 wartość % przy zamkniętym sprzęgle powinna wynosić 0%. Jeżeli jest powyżej 5% auto nie odpali. W Dziku czasami zacina się na 13% po ręcznym cofnięciu wartość spada do 0% i odpala. Słychać nawet jak "pyka" i wartość spada skokowo.


Pewnie po ściągnięciu skrzyni okaże się, że od razu warto wymienić kompletne sprzęgło.

Jak by ktoś potrzebował to mogę udostępnić opis w PL wszystkich bloków pomiarowych skrzyni 1.2 TDI

pozdrawiam
RK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogdand
  
  


Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 585
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 58 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin
Płeć: Chłopak

PostWysłany: Wto 21:00, 24 Paź 2017 Temat postu:

Kiedyś pisałem, że wycierają się tuleje w których osadzona jest oś dźwigni sprzęgła lub po prostu zaciera się dźwignia w tych tulejach i często w takich przypadkach puszcza spaw na połączeniu łapy z ośką jednak najczęściej tak jak pisałem wcześniej wyciera się tuleja prowadząca łożysko sprzęgłowe i pęka lub kruszy się co powoduje zacinanie się dźwigni. U mnie ostatnio puściły na tulei nity i tuleja obracała się razem z wałkiem sprzęgłowym. Wymieniłem wszystko łącznie ze sprzęgłem, które pewnie posłużyło by jeszcze co najmniej 50kkm.
Czy sam będziesz demontował skrzynię ?
Chciałem kiedyś zdobyć opis bloków pomiarowych ale ten kto miał trzymał tylko dla siebie w wielkiej tajemnicy a to jest podstawa w diagnozowaniu usterek tych skrzyń.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum AUDI A2 Strona Główna -> Diagnostyka VAG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin