Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rarytas1
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Sob 21:54, 02 Maj 2020 Temat postu: Poziom oleju w czasie rzeczywistym van com |
|
Poziom oleju w czasie rzeczywistym można sprawdzić za pomocą Vag Com.
Wybieramy zakładkę 17 w programie (zestaw wskaźników, obrotomierz)
wybieramy zakładkę 08 (mierzone grupy)
i odczytaj grupę 004.
Okno 1 - pokazuje odległość od ostatniego resetu komunikatu serwisowego.
Okno 2 - pokazuje minimalny poziom oleju. Po osiągnięciu tej wartości na tablicy wskaźników zaświeci się żółta lampka ostrzegająca o niskim poziomie oleju.
Okno 3 - pokazuje średnią różnicę poziomu oleju (co dokładnie?)
Okno 4 - aktualny poziom oleju w czasie rzeczywistym.
Czy ktoś w ten sposób sprawdza poziom oleju?
odnalazłem w sieci taką instrukcję i z chęcią bym odszedł od tradycyjnej weryfikacji poziomu, ale nie za bardzo wiem czy faktycznie to działa
Sprawdzi ktoś van comem czy faktycznie te dane są wartosciowe
Dodatkowo interesuje mnie czy da się przekodowac wartość wyświetlania lampki min przy poziomie oleju w połowie bagnetu / zmiana wartości ustawionej fabrycznie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rarytas1 dnia Sob 21:56, 02 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Mamal
Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 5:37, 03 Maj 2020 Temat postu: |
|
Fajna sprawa. Mnie zawsze irytuj sprawdzanie bagnetem bo różne wskazania wychodzą. Jak będę zmieniał olej i zaleję odpowiednią ilość nowego to zweryfikuje ze wskazaniem w VCDS.
Tylko to pewnie będzie za około miesiąc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rarytas1
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 7:24, 03 Maj 2020 Temat postu: |
|
Nie trzeba sprawdzać po wymianie. Jeśli podepniesz kompa sprawdź proszę jak to wygląda. Wysyłam Ci na prv link do tematu.
Wg tego co na prv wysłałem dane podane są w czasie rzeczywistym.
Poziom wskazany w milimetrach
Wartość 55-60 to poziom pełny
Konewka pojawia się przy wartości 34 mm
Jeden litr oleju 31mm
2 litry 42 mm
3,1 litra 55 mm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rarytas1 dnia Nie 7:48, 03 Maj 2020, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mamal
Dołączył: 30 Paź 2018
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:30, 03 Maj 2020 Temat postu: |
|
Przed chwilą sprawdziłem. U mnie poziom min. jest na 34mm. Wskazanie maksymalne 59mm. Odległość między min a max 15mm. Fajna sprawa. Teraz tylko tak będę sprawdzał olej. Tylko zastanawia mnie dystans od serwisu. Wymieniałem olej ok. 5000-6000km.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rarytas1
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 15:37, 03 Maj 2020 Temat postu: |
|
Z tego co się doczytałem jest to czas od otworzenia klapki serwisowej. Gdy pojawi ci się info o minimalnym poziomie i otworzysz kratkę komp uzna że dodałeś olej itd tak mi się wydaje.
Kupię obd2 eleven pod telefon i też przechodzę na sprawdzanie poziomu oleju kompem bo bagnetem jest masakra.
Dzięki Mamal za upewnienie, że to działa
Fajnie by było zmienić alarm niskiego poziomu oleju z 34 na 44mm bo to zawsze litr więcej w misce
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rarytas1 dnia Nie 19:54, 03 Maj 2020, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
azxxc
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 355
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 45 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Nie 16:05, 10 Maj 2020 Temat postu: |
|
Wczoraj wymieniałem olej i przy okazji przetestowałem więc tak:
Trzy pierwsze pola oczywiście bez zmian:
pierwsze pole - 0, drugie - 31, trzecie 11
Czwarte okienko:
olej spuszczony - 16mm
wlane 1l. - nadal 16mm
dolane 1l. czyli razem 2l. - 40mm
dolane 0,5l. czyli razem 2,5l. - 51mm
silnik odpalony na chwilę zgaszony, odczekane z 15min. - 41mm
dolane 0,5l czyli razem 3l. - 50mm i według miarki teraz jest koło górnej kreski tyle że u mnie miarka jest nadłamana i w miejscy załamania podwójnie założone koszulki termokurczliwe ale może w misie się podginać i przez to nieco przekłamywać.
jak wiadomo według instrukcji w silniku 1.6 do wymiany idzie 3,4l więc dolewamy te 0,4l i teraz mamy - 51mm ???
Wygląda na to że zakres czujnika to 16-51 i pomiar wydaje się być dokładniejszy niż ta nieszczęsna miarka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rarytas1
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:44, 11 Maj 2020 Temat postu: |
|
Oczywiście że jest dokladniejszy i śmiało można raz na dwa tygodnie sprawdzać poziom dobijajac do tych 51 mm.
W 1.6 masz alert przy poziomie 31 w 1.4 AUA, bby mamy ustawiony przy 34
W 1.4 AUA bby vag pokazywal nawet 59 ( foto wyżej ) ale to inne silniki więc jeśli ktoś z twoim silnikiem potwierdzi skalę max 51 to tak będzie. Nigdzie nie znalazłem tabelek jak to dokładnie wygląda
Jeszcze coś takiego znalazłem o działaniu naszego czujnika ale nie do końca wiem o co chodzi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rarytas1 dnia Pon 19:06, 11 Maj 2020, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dominatorek
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:49, 07 Sty 2022 Temat postu: |
|
Witam. Rozumiem, że to wskazanie w 4 słupku to poziom aktualny u mnie Czyli max jeżeli wskazuje 55?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|